MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
angelin schreef:
Dan mis je zo wel het mooiste Nederlandse nummer uit de lijst.
Het volgende uur bedoel je? Geen zorgen, hij staat alweer aan. De liefde voor Meau vind ik onbegrijpelijk - leuk voor op de talentenavond op de middelbare school, maar muzikaal is het erg saai en tekstueel ongelofelijk beroerd.

Ik bedoelde Robert Long.

Gretz schreef:
(quote)

Kijk nu kunnen wij praten Julian (afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Juul1998B: ken je haar debuut-EP al? Die vind ik overall de meeste kwaliteit hebben.
MEAU - Kalmte (2021) - MusicMeter.nl

Meau is queen.
Neee nog niet! Zeker snel ff gaan checken.

Bijna AIC met rooster, die had van mij in de top 10 gemogen hoor godgod.

Onweerwolf
Meau is objectief kut.

Kramer schreef:
(quote)
Het volgende uur bedoel je? Geen zorgen, hij staat alweer aan. De liefde voor Meau vind ik onbegrijpelijk - leuk voor op de talentenavond op de middelbare school, maar muzikaal is het erg saai en tekstueel ongelofelijk beroerd.

Ik weet niet op hoeveel nummers je deze mening baseert. Imo zijn de teksten op haar eerste EP wat origineler dan op het volledige debuutalbum. Op Kalmte heeft haar muziek wat meer weg van een vroege Eefje de Visser (dat gevoel krijg ik erbij)

Maar goed, ik vind de tekst van Dat Heb Jij Gedaan overigens ook van een sterk niveau. Dus we gaan waarschijnlijk niet dichter bij elkaar komen

Ik was op basis van Dat Heb Jij Gedaan wel positief, want dat vind ik een erg mooi nummer. De rest wat ik van haar heb gehoord komt daar wmb echter geeneens een klein beetje in de buurt, jammer...

kaj_666 schreef:
Ik was op basis van Dat Heb Jij Gedaan wel positief, want dat vind ik een erg mooi nummer. De rest wat ik van haar heb gehoord komt daar wmb echter geeneens een klein beetje in de buurt, jammer...

Ik zou zeggen geef Kans en Ouder, Afgesloten, Relativeren, Kalmte + 22 nog eens een kans

https://media.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExN25yaTFxY3hmcnI1Z3FkOTNpY3phd3FldjMweDMzNmJqZWtncjM0aSZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/XQTbyPeE8wMy0eO2IA/giphy.gif

I'm Not So Tough, hét Ilse-nummer waardoor ik in m'n tienerjaren enige tijd serieus fan werd

Blijft een schitterend countrypop deuntje imo Fijn al dat jeugdsentiment in onze lijst der lijsten

Ik vind Meau altijd erg vervelend, Ilse de Lange ook.

Nu komt rooster zo, wat blijft dat een pracht nummer en Alice in chains sws een bazenband

Onweerwolf
Gretz schreef:
I'm Not So Tough, hét Ilse-nummer waardoor ik in m'n tienerjaren enige tijd serieus fan werd

In mijn tienerjaren gingen Ilse en ik naar hetzelfde café om bier te drinken.

Ilse de Lange is de Yvon Jaspers van de muziek.

Gretz schreef:
(quote)

Maar goed, ik vind de tekst van Dat Heb Jij Gedaan overigens ook van een sterk niveau. Dus we gaan waarschijnlijk niet dichter bij elkaar komen
Ik ben d’r ook bang voor. Ik zal binnenkort nog eens wat meer luisteren dan de de drie nummers die ik van haar ken, maar niet vandaag want vandaag is het kersemus.

Twijfelde nog aan The Rooster dit jaar. Als die weg dreigt te zakken stap ik zeker in!

Dirruk schreef:
Twijfelde nog aan The Rooster dit jaar. Als die weg dreigt te zakken stap ik zeker in!

Zelf gelukkig wel op gestemd!
En ieder jaar weer, wat een stem heeft jerry toch ook he jeez.

Adele is objectief kut.

Is dit Bløf dat The National nadoet?

Slowgaze schreef:
Is dit Bløf dat The National nadoet?

Pas nou op, straks komt er weer een bericht van een halve pagina.

Geen idee waar dit nummer over gaat. Ik zal de Steen van Renesse maar weer eens raadplegen.

Onweerwolf
Ohio ademt zwaar en moedeloos vannacht.

Zometeen het betere werk: Red Right Hand en later Heart of Glass.

Dance Lover schreef:
Zometeen het betere werk: Red Right Hand en later Heart of Glass.

En een van Marleys beste

Blijft toch een fenomenaal nummer dit

Altijd hieraan terugdenken Red Right Hand brengt me direct terug naar hett magistrale, afsluitende optreden op Best Kept Secret 2022. Denk dat een artiest nog nooit zo dichtbij als Nick Cave die avond

Sweet Disposition. Nog zo'n fijne plaat die ik al een tijdje niet heb gehoord.

Gretz schreef:
(embed)

Altijd hieraan terugdenken Red Right Hand brengt me direct terug naar hett magistrale, afsluitende optreden op Best Kept Secret 2022. Denk dat een artiest nog nooit zo dichtbij als Nick Cave die avond

1 van de beste optredens die ik ooit zag.

Om trouwens nog ff terug te komen op vanochtend. Dat was wel lekker wakker worden met Bloodbuzz Ohio. Alleen jammer dat ze dan een versie draaien waarbij het intro en het outro zijn ingekort.

Suzan en Freek daarna was dan weer een dieptepuntje...

angelin schreef:
(quote)

1 van de beste optredens die ik ooit zag.

Ja, staat voor mij ook buiten kijf in m'n all-time top 10. Misschien gewoon top 5, maar dat zijn allemaal tienen. Het was in ieder geval nog de overtreffende trap van Down the Rabbit Hole 2018.

Ik vind de tekst van Dat Heb Jij Gedaan trouwens met afstand de slechtste tekst van de afgelopen jaren. Wat een drama.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:20 uur

geplaatst: vandaag om 05:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.