Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
3
Onweerwolf
geplaatst: 26 december 2023, 17:23 uur
Laten we maar blij zijn dat ze Robert Jensen op tijd achter de publieke microfoon hebben weggetrapt anders hadden we daar nu misschien mee opgescheept gezeten.
Dan hoor ik nog liever Giel Beelen huilen in de armen van Ruud de Wild.
2
geplaatst: 26 december 2023, 17:26 uur
Is dit nou Porcupine Tree? Ik vind één Pink Floyd eigenlijk al meer dan genoeg.
0
geplaatst: 26 december 2023, 17:27 uur
Overigens het soort muziek dat de Wild niet trekt. Er komt zometeen een cynisch grapje voorspel ik.
1
geplaatst: 26 december 2023, 17:27 uur
Onweerwolf schreef:
Laten we maar blij zijn dat ze Robert Jensen op tijd achter de publieke microfoon hebben weggetrapt anders hadden we daar nu misschien mee opgescheept gezeten.
Credit where credit's due: ik vond Giel Beelen in die Top2000 (of 2?) die ie heeft gepresenteerd echt verrassend aangenaam presenteren. Ik ben zijn uurtjes (van 4 tot 6 's ochtends of zo) toen elke keer 's middags gaan terugluisteren als Gijs Staverman presenteerde
3
geplaatst: 26 december 2023, 17:28 uur
starbright boy schreef:
Overigens het soort muziek dat de Wild niet trekt. Er komt zometeen een cynisch grapje voorspel ik.
Ruud doet niet anders dan cynische grapjes maken, dus ik denk niet dat de bookmakers veel aan je uitkeren als je op die voorspelling inzet

1
geplaatst: 26 december 2023, 17:28 uur
Kom nu tot de conclusie dat ik te lang niet serieus naar PT heb geluisterd.
The Sky Moves Sideways maar weer eens uit de kast trekken (of Deadwing via Spotify, dat ik blijkbaar slechts een schamele 3,5* heb gegeven).
Dit is zeker top 2000 waardig.
The Sky Moves Sideways maar weer eens uit de kast trekken (of Deadwing via Spotify, dat ik blijkbaar slechts een schamele 3,5* heb gegeven).
Dit is zeker top 2000 waardig.
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 december 2023, 17:29 uur
Overigens vind ik die Radio 538/Qmusic/Vulietscommercieelsin dj's ook best aardig zo af en toe. Ik ken ze niet allemaal bij naam maar ene Domien en Mattie en Marieke oid. Best een fris geluid.
0
geplaatst: 26 december 2023, 17:31 uur
Ik verwacht denk ik wel dat het outro afgekapt gaat worden. Dat zie ik Ruud wel doen.
Edit: is ook gebeurd.
Edit: is ook gebeurd.
1
geplaatst: 26 december 2023, 17:32 uur
Ik luister ze ook al jaren nauwelijks meer, maar mooi dat PT erin staat. Blijft ook wel een goed nummer.
2
Heb hier een moeders zitten die al 3x benadrukt wat een “grafmuziek” dit is, maar erg fijne ontdekking dit. Dat ik dit nog niet kende…
1
Porcupine Head schreef:
Ik verwacht denk ik wel dat het outro afgekapt gaat worden. Dat zie ik Ruud wel doen.
Hij stond al in de startblokken!
0
geplaatst: 26 december 2023, 17:34 uur
catdog schreef:
Heb hier een moeders zitten die al 3x benadrukt wat een “grafmuziek” dit is, maar erg fijne ontdekking dit. Dat ik dit nog niet kende…
Staat toch al jaren in de ladder

0
geplaatst: 26 december 2023, 17:36 uur
Nou ja, "goede muziek om biertjes op te tappen" is een poging om iets aardigs te zeggen terwijl je er niks van meent.
Nou heb ik ook niet zoveel met PT, dus dit neem ik hem niet kwalijk,
3
geplaatst: 26 december 2023, 17:37 uur
Raar.. Zit je naar Porcupine Tree te luisteren met Arriving Somewhere But Not Here in de top 2000. Ergens pink ik een traantje weg. Zo zeldzaam dit.
2
geplaatst: 26 december 2023, 17:40 uur
Big Log stamt uit uit mijn jeugdsentiment-top 40 tijd. Zo'n beetje van 1983 t/m 1987. Van mijn achtste tot mijn twaalfde. Alles wat toen in top 40 stond heb ik zowat een zwak voor,.
0
starbright boy schreef:
Nou ja, "goede muziek om biertjes op te tappen" is een poging om iets aardigs te zeggen terwijl je er niks van meent.
Tja, misschien vindt hij er idd geen ruk aan. Valt die DJ's natuurlijk niet kwalijk te nemen dat ze niet over alle nummers even enthousiast zijn, dat zijn wij zelf ook niet. Maar je kunt dan idd wel proberen het niet te duidelijk te laten blijken
Vond Ruud zeker niet negatief klinken over PT, leek bijna wel alsof hij schrok dat hij zei dat ie het goed vond en bang was dat dat ten koste van zijn 'too cool for school'-imago zou gaan, en daarom nog maar even een geintje over 'muziek om bier te tappen' probeerde
0
starbright boy schreef:
Big Log stamt uit uit mijn jeugdsentiment-top 40 tijd. Zo'n beetje an 1983 t/m 1987. Van mijn achtste tot mijn twaalfde. Alles wat toen in top 40 stond heb ik zowat een zwak voor,.
Big Log stamt uit uit mijn jeugdsentiment-top 40 tijd. Zo'n beetje an 1983 t/m 1987. Van mijn achtste tot mijn twaalfde. Alles wat toen in top 40 stond heb ik zowat een zwak voor,.
Ik zat me al af te vragen waarom mensen hierop stemmen, maar dan zal dat het zijn.
0
geplaatst: 26 december 2023, 17:41 uur
Daarom stem ik vaak ook de eerste helft van het jaar nog niet actief mee. Dat is me teveel luisterwerk nog soms. Dat krijg je als letterlijk iedereen om je heen alleen naar de Top40 luistert

1
geplaatst: 26 december 2023, 17:42 uur
Kramer schreef:
Ik zat me al af te vragen waarom mensen hierop stemmen, maar dan zal dat het zijn.
(quote)
Hmm, Big Log dateert van voor mijn geboorte, maar toch vind ik het een prachtig nummer! Heb er zeker ook wel eens op gestemd door de jaren heen
0
geplaatst: 26 december 2023, 17:42 uur
Ook omdat het bekendste solonummer is van de zanger van Led Zeppelin.
0
geplaatst: 26 december 2023, 17:43 uur
starbright boy schreef:
Herkenbaar wel, bij mij ligt die periode echter tussen 1999 en 2003... Bijzonder weinig top40-muziek uit die periode hoor je deze week echter in de Top2000 terug, dan heb jij het beter getroffen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.