MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Alanis ten Adel.

Titmeister schreef:
Yann Tiersen > Ludovico Einaudi

Is logisch toch? All heb ik een plaat van Einaudi (wel cadeau gehad) en luister ik er graag naar tijdens het werk. Prima klanktapijtjes die niet teveel aandacht vragen.

Al kan ik minder met de progrockkant die Tiersen ook heeft.

Keep on Loving you is één van de prettigste AOR-platen.

Lekker hoor, REO Speedwagon - oogje dichtknijpen voor de rijmelarij in het refrein.

Moody BLues!

Gretz schreef:
Pas sinds 2018 staat dit iconische meesterwerkje van Yann Tiersen in de lijst, nog echt niet zo lang dus. Wat Gijs beweerde over Comptine D'un Autre Été, L'après-Midi klopte voor geen meter. Amélie had z'n wereldwijde release al in 2001. Maar goed, nu een vaste waarde die niet snel de uitgang zal vinden

En zijn Franse uitspraak wil ik ook niet horen man man

Ik heb het nummer net nog verkracht horen worden op een piano in de Bijenkorf.

De meeste nummers uit Amélie komen overigens van Yann's 90s albums, deze ook dacht ik.

Grootste deel van de avond zal ik de Top 2000 en dit topic overigens links laten liggen, want de traditionele quiz van El Ninjo op Derde Kerstdag gaat voor

Scheelt vast weer zo'n 3-4 pagina's spam

Keep on Loving You tot in den treure gehoord, maar gaat dan eigenlijk ook weer nooit vervelen.

Mindere Rammstein deze, maar brengt me toch terug naar mijn brugklastijd.

Onweerwolf
Poeha schreef:
Keep on Loving You tot in den treure gehoord, maar gaat dan eigenlijk ook weer nooit vervelen.

In het rijtje onsterfelijke AOR bangers inderdaad, net als een More Than a Feeling.

Onweerwolf schreef:
(quote)

In het rijtje onstervelijke AOR bangers inderdaad, net als een More Than a Feeling.
Precies. Niets aan toe te voegen.

Geitplaat alert!

Geitjestijd inderdaad!

Had Ruud de Wild er nog wel voor aangezien om die er doorheen te mixen. Maar vond Taylor Swift het album hierna pas echt een hoog niveau aantikken.

Edit: oh ja ik was die dubstephype van 2012 alweer vergeten haha.

Ondanks dat ik geen aperte fan van Tay Tay d'r muziek ben, heeft ze wel een aantal sterke songs voortgebracht. Daar hoort deze dan weer niet toe.

*Word gek van die geit*

Ik ga vast gestenigd worden, maar dit nummer van Taylor Swift doet me echt niks.

Midnight Oil maar 1x, op tweeduuzend nummers

Onweerwolf
Ik zie trouwens net dat alle 9 Borsato platen in de T2000 dik zijn gestegen.

Dit zou wel eens het begin van een hype kunnen zijn om gecancelde artiesten extra te beluisteren. En die ben ik dan begonnen.

Porcupine Head schreef:
Geitplaat alert!

Kan ook gewoon geen toeval zijn dat Taylor met haar inmiddels legendarische oeuvre dé singer-songwriter GOAT is

Lekker dansen in het café op de soundtrack van de Australische invasie op hun eigen inwoners

Onweerwolf
Joren999 schreef:
Lekker dansen in het café op de soundtrack van de Australische invasie op hun eigen inwoners

Joren999 schreef:
Protestsong zul je bedoelen, Dat is echt even wat anders (en Wolfie gaat er gewoon in mee).
Maar waarschijnlijk bedoelde je het wel zo rottig of moet ik zeggen, cynisch.

Oh ja ik bedoelde het als protestsong. Ik bedoelde het om de ironie aan te geven, vind het verder een prima nummer hoor.

Onweerwolf
Op Sag mir wo die Blumen sind kun je ook best prettig dansen.

Onweerwolf schreef:
Ik zie trouwens net dat alle 9 Borsato platen in de T2000 dik zijn gestegen.

Dit zou wel eens het begin van een hype kunnen zijn om gecancelde artiesten extra te beluisteren. En die ben ik dan begonnen.

Minder nummers in de keuzelijst is meer stemmen op de overgebleven nummers is een stijging van die nummers.

Bijna net zo'n klassieker als Fix You dit. Alleen dan totaal niet.

Oei, ben de aansluiting met de huidige tijd kwijt?
Is het vreemd als ik zeg dat ik nog nooit gehoord heb van muziek voor een sushi restaurant?

Onweerwolf
Fix You.

Zonder Fix You was ik mijn vertrouwen in de kwaliteit van moderne populaire muziek waarschijnlijk al definitief verloren.

Onweerwolf
Poeha schreef:
Oei, ben de aansluiting met de huidige tijd kwijt?
Is het vreemd als ik zeg dat ik nog nooit gehoord heb van muziek voor een sushi restaurant?

Ik heb nog nooit sushi gegeten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:59 uur

geplaatst: vandaag om 09:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.