Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
1
geplaatst: 27 december 2023, 16:53 uur
Poeha schreef:
Oei, ben de aansluiting met de huidige tijd kwijt?
Is het vreemd als ik zeg dat ik nog nooit gehoord heb van muziek voor een sushi restaurant?
Dat klinkt dus blijkbaar zo. Ik kom zelf nooit in sushirestaurants, geen fan van vis. Maar blijkbaar staat deze er op repeat Oei, ben de aansluiting met de huidige tijd kwijt?
Is het vreemd als ik zeg dat ik nog nooit gehoord heb van muziek voor een sushi restaurant?

0
geplaatst: 27 december 2023, 16:54 uur
#2021 Lockdown #coronaplaatje #classic
(Ook een van de allerleukste herbewerkingen sowieso, met een songtekst die het origineel ruimschoots overtreft in briljantheid
)
Daar staan ze
Een zoveel sloomheid heb ik nooit gezien
Daar gaan ze
Waar hebben jullie hen toch aan verdiend
Aanstaande
Zaterdag was toch jullie lockdown klaar
Nu staan ze
Alweer voor aap want nee het is toch niet waar
Ze hadden maandag toch gezegd
Dat het tij toch wel ten goede keert
Als u de basisregels echt
Alle zeventien maar respecteert
Ongefundeerd
En steeds weer
Vertelde zij over de harde klap
Steeds bleek weer
Corona is te sterk en zij te slap
Niet kiezen
Want Code Zwart is echt nog niet dichtbij
Steeds pleasen
Met mooie woorden die onhaalbaar zijn
Er komt hier nooit 2G-beleid
EN een nieuwe lockdown dat nooit meer
De mondkap dat is verleden tijd
Al die toezeggingen telkens weer
Iedere keer
Ongegeneerd
Daar staan ze
Steeds weer een beetje onslagvaardiger
Die Spaanse
Meneer die is toch geloofwaardiger
Zij zijn de hoeders van dit land
Maar je hebt er nul de potten aan
Wij Belgen vinden het plezant
Dat wij pas om 23:00 buiten staan
Dus snel hier vandaan
Miguel kom we gaan
Daar gaan ze
Daar gaan ze
(Ook een van de allerleukste herbewerkingen sowieso, met een songtekst die het origineel ruimschoots overtreft in briljantheid
) Daar staan ze
Een zoveel sloomheid heb ik nooit gezien
Daar gaan ze
Waar hebben jullie hen toch aan verdiend
Aanstaande
Zaterdag was toch jullie lockdown klaar
Nu staan ze
Alweer voor aap want nee het is toch niet waar
Ze hadden maandag toch gezegd
Dat het tij toch wel ten goede keert
Als u de basisregels echt
Alle zeventien maar respecteert
Ongefundeerd
En steeds weer
Vertelde zij over de harde klap
Steeds bleek weer
Corona is te sterk en zij te slap
Niet kiezen
Want Code Zwart is echt nog niet dichtbij
Steeds pleasen
Met mooie woorden die onhaalbaar zijn
Er komt hier nooit 2G-beleid
EN een nieuwe lockdown dat nooit meer
De mondkap dat is verleden tijd
Al die toezeggingen telkens weer
Iedere keer
Ongegeneerd
Daar staan ze
Steeds weer een beetje onslagvaardiger
Die Spaanse
Meneer die is toch geloofwaardiger
Zij zijn de hoeders van dit land
Maar je hebt er nul de potten aan
Wij Belgen vinden het plezant
Dat wij pas om 23:00 buiten staan
Dus snel hier vandaan
Miguel kom we gaan
Daar gaan ze
Daar gaan ze
0
geplaatst: 27 december 2023, 16:54 uur
https://media.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExZHpmY3Nndm5yODBkNDJmNW8yaHp3Z21yZGt5eGg2eGJtbnh3Y3NueSZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/3RBeN9bZTiM1x7vn18/giphy.gif
https://media.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExd3U4Mm0yZG1hY24xeWYwaXlweTh1bzdoam1nY3U4ZTc4aTNmcGQ4aCZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/CvlMZxPvOkoqOD1SOP/giphy-downsized-large.gif
https://media.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExb3V5ZHd6YmpnZW8yMGNpdjNydHdhdGR5dDdkZ2k3ZTdmaTZodnRobiZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/wDr63knpJVJAhryBpK/giphy-downsized-large.gif
https://media.giphy.com/media/o1JfNmfl69nRj9d4N0/giphy.gif
https://media.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExdDFzZTBienN5dXppM3I5cmtpdWlwZnZpZHY5cndmb2ZwbG0zbWFhZCZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/OUGSlxApyxrynXHoM2/giphy-downsized-large.gif
https://media.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExd3U4Mm0yZG1hY24xeWYwaXlweTh1bzdoam1nY3U4ZTc4aTNmcGQ4aCZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/CvlMZxPvOkoqOD1SOP/giphy-downsized-large.gif
https://media.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExb3V5ZHd6YmpnZW8yMGNpdjNydHdhdGR5dDdkZ2k3ZTdmaTZodnRobiZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/wDr63knpJVJAhryBpK/giphy-downsized-large.gif
https://media.giphy.com/media/o1JfNmfl69nRj9d4N0/giphy.gif
https://media.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExdDFzZTBienN5dXppM3I5cmtpdWlwZnZpZHY5cndmb2ZwbG0zbWFhZCZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/OUGSlxApyxrynXHoM2/giphy-downsized-large.gif
1
Onweerwolf
geplaatst: 27 december 2023, 16:56 uur
Ik mis die lockdown trouwens wel. Vooral begin 2020, wat was het toen heerlijk rustig buiten. Daar heb ik echt volop van genoten. De avondklok was overigens ook mooi.
0
geplaatst: 27 december 2023, 17:06 uur
Onweerwolf schreef:
Het is 'Carpenters' en tevens.
Fantastische band die overigens zeer inspirerend is geweest voor heel veel underground acts vanwege de scherpe songwriting skills van Richard.
(quote)
Het is 'Carpenters' en tevens.

Fantastische band die overigens zeer inspirerend is geweest voor heel veel underground acts vanwege de scherpe songwriting skills van Richard.
Was niet bedoeld als diskwalificatie van de muzikale skills van broer en zus Carpenter, want die zijn onmiskenbaar. Er hangt alleen wel enorme spruitjeslucht om hun muziek...
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 december 2023, 17:08 uur
Titmeister schreef:
Was niet bedoeld als diskwalificatie van de muzikale skills van broer en zus Carpenter, want die zijn onmiskenbaar. Er hangt alleen wel enorme spruitjeslucht om hun muziek...
(quote)
Oh, dat heb ik juist met rechttoe rechtaan rock die al decennia lang over de datum is: Springsteen, Rolling Stones, Status Quo, etc. Carpenters vind ik tijdloos, net als bv ABBA.
1
geplaatst: 27 december 2023, 17:12 uur
Onweerwolf schreef:
Oh, dat heb ik juist met rechttoe rechtaan rock die al decennia lang over de datum is: Springsteen, Rolling Stones, Status Quo, etc. Carpenters vind ik tijdloos, net als bv ABBA.
Ik heb dat met Robbie Williams. Maar ik vroeg dat bij de Witte Trui al, die mening werd niet echt gedeeld.(quote)
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 december 2023, 17:14 uur
Ik heb 2 singles van Robbie W. dus het kan ook niet objectief kut zijn.
0
geplaatst: 27 december 2023, 17:16 uur
Ik noem het dan ook niet objectief kut maar subjectief belegen 

0
geplaatst: 27 december 2023, 17:18 uur
Ik heb de 2 Celine Dion platen tot zover gemeden, maar dit Hoe het danst is net zo bagger....
0
geplaatst: 27 december 2023, 17:20 uur
Davina Michelle heeft altijd een geforceerde overslaande stem, heel irritant, vooral bij het woord “danst”.
1
geplaatst: 27 december 2023, 17:22 uur
Fathead schreef:
Davina Michelle heeft altijd een geforceerde overslaande stem, heel irritant, vooral bij het woord “danst”.
Ja, ik vind haar zangstijl ontzettend lelijk, hoe goed het technisch ook is. Hoe het Danst is heel erg, staat waarschijnlijk tussen de 10 zwakste nummers voor mij.Davina Michelle heeft altijd een geforceerde overslaande stem, heel irritant, vooral bij het woord “danst”.
0
geplaatst: 27 december 2023, 17:26 uur
Mij eigenlijk ook grotendeels onbekend... Nomineer ze voor de Ladder en dan komt het goed 

2
geplaatst: 27 december 2023, 17:28 uur
Onweerwolf schreef:
(quote)
Er zit voor mij een verschil tussen over datum en gedateerd. De songs van Carpenters zijn voor mij de muzikale equivalent van de stem van Philip Bloemendal: overduidelijk gebonden aan een bepaald tijdsgewricht, maar daarmee (of mss juist wel daardoor) tijdloos.
Overigens vind ik veel van de (mainstream) rock over datum. Als dan vandaag 90s-rock van o.a. Kravitz, MSP en Skunk Anansie hoor - daar staat ook een flinke baard op.
Robbie Williams heb ik dan weer niet zo veel mee, maar ook niet echt iets op tegen. Typisch een hitparade-artiest die er gewoon is voor mij.
0
geplaatst: 27 december 2023, 17:32 uur
Dit nummer is dan weer een beetje flauw. Geef mij maar SOS.
0
geplaatst: 27 december 2023, 17:34 uur
Onweerwolf schreef:
Ik bemerkte het afgelopen jaar dat ik dan weer steeds minder heb met de muziek van ABBA. Ineens is dat er dan. Zoals ook dit Money Money Money. Doet me vrijwel niets meer. Een enkel nummer van hen uitgezonderd.Oh, dat heb ik juist met rechttoe rechtaan rock die al decennia lang over de datum is: Springsteen, Rolling Stones, Status Quo, etc. Carpenters vind ik tijdloos, net als bv ABBA.
0
geplaatst: 27 december 2023, 17:38 uur
In de categorie ik ben fan van Queen, dus ik stem op alles van Queen: '39. Denk dat we wel zonder kunnen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 december 2023, 17:39 uur
Poeha schreef:
(quote)
Ik bemerkte het afgelopen jaar dat ik dan weer steeds minder heb met de muziek van ABBA. Ineens is dat er dan. Zoals ook dit Money Money Money. Doet me vrijwel niets meer. Een enkel nummer van hen uitgezonderd. Dit gaat te ver.
0
geplaatst: 27 december 2023, 17:41 uur
De keur aan overbodige nummers van artiesten die er überhaupt te vaak in staan maakt het des te moelijker te verkroppen dat sommige artiesten juist ontbreken.
5
Onweerwolf
geplaatst: 27 december 2023, 17:41 uur
RuudC schreef:
Maar deze is door Brian May gezongen.
Maar deze is door Brian May gezongen.
De manier waarop je het schrijft laat het net klinken alsof het een aanbeveling is.
2
geplaatst: 27 december 2023, 17:44 uur
Porcupine Head schreef:
Hoe Het Danst is objectief kut.
Hoe Het Danst is objectief kut.
Ik snap die titel ook nooit. Wat is die het die aan het dansen is?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.