MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Onweerwolf
Slowgaze schreef:
(quote)

Wat is het tegenovergestelde van een erectie? Want dat is wat ik van Dire Straits krijg.

Een analoge rectie?

Slowgaze schreef:
Had Kanye eigenlijk persoonlijk gecanceld na al zijn rare shit, maar ik ga zometeen toch 'marry Kate and Ashley' roepen met een lage stem.
Je kan prima de persoon cancellen, want een rare vogel is hij op zijn minst. Bangers heeft hij echter zeker gemaakt.

Onweerwolf
Slowgaze schreef:
Had Kanye eigenlijk persoonlijk gecanceld na al zijn rare shit, maar ik ga zometeen toch 'married Kate and Ashley' roepen met een lage stem.

Hij heeft gisteren zijn excuses aangeboden, in het Hebreeuws.

Dance Lover schreef:
Verheug mij om de boomers te zien bij het volgende nummer van Kanye West!
Schuldig!

Ye, wat een kutplaat van die West.
Jay-Z heeft toen voor mij afgedaan. Wat kan iemand flink van zijn semi-sokkel afdonderen.

harm1985 schreef:
(quote)

Greatest Hits Vol. 1 en 2 is meer dan voldoende.

Dan mis je echt vreselijk veel parels, maar ik vrees dat jij het figuurlijke zwijn bent hier.

Vreemd eigenlijk dat Hard Knock Life van Jay-Z niet in de Top 2000 staat.

RuudC schreef:
(quote)

Dan mis je echt vreselijk veel parels, maar ik vrees dat jij het figuurlijke zwijn bent hier.
Ik pas. Van de huidige Top 2000 noteringen vind ik er 3 de moeite waard, de rest vind ik matig tot bizar slecht. Ik heb er weinig vertrouwen in dat de diepere catalogus wel opeens gaat bevallen. Voor mij hoeft zo'n Greatest Hits al niet eens.

RuudC schreef:
(quote)

Het ontbreekt Queen fans helaas aan realiteitszin. (Beatles, Stones, en andere bands met 20+ nummers idem dito)

Ter vergelijking, je zult hier op MuMe geen grotere Neil Young dan vinden dan ik, maar desondanks is een nummer of 4 a 5 van Young in de lijst de lijsten meer dan genoeg.

Onweerwolf schreef:
Hij heeft gisteren zijn excuses aangeboden, in het Hebreeuws.

Zodra hij zich gaat inspannen voor een tweestatenoplossing, mogen zijn cd's weer terug in mijn woonkamer.

harm1985 schreef:
(quote)

Het ontbreekt Queen fans helaas aan realiteitszin. (Beatles, Stones, en andere bands met 20+ nummers idem dito)

Ter vergelijking, je zult hier op MuMe geen grotere Neil Young dan vinden dan ik, maar desondanks is een nummer of 4 a 5 van Young in de lijst de lijsten meer dan genoeg.
10-15 nummers van de echt grote artiesten vind ik ook nog wel acceptabel, maar Queen is ook gewoon een band die een heel wisselende kwaliteit bood en naar mijn idee ook gewoon niet tot die allergrootsten behoort.

Joren999 schreef:
(quote)
10-15 nummers van de echt grote artiesten vind ik ook nog wel acceptabel, maar Queen is ook gewoon een band die een heel wisselende kwaliteit bood en naar mijn idee ook gewoon niet tot die allergrootsten behoort.

Eens, maar wat zijn dan grote artiesten?

Bob Dylan en Neil Young komen beiden niet aan de 10. Radiohead ook niet. LedZep ook niet.

Met minder nummers in de vrije keuzelijst komt Queen ook niet aan 35. En de ontbrekende nummers zullen het jaar erna het echt niet redden via de vrije keus.

harm1985 schreef:
(quote)

Realiteitszin

Je noemt bands op met bakken aan hits en dan zeg je dit? Ik denk dat jij je een aantal dingen niet realiseert. Kom aan. Het is een populariteitscontest waar mensen 35 stemmen mogen uitbrengen. Ik mag hopen dat je niet verbaasd bent met zo’n lijst.

Joren999 schreef:
(quote)

Tja, en voor jou zijn er honderd mensen die Queen om allerlei redenen wel een van de grootste bands ooit vind. Zolang mensen als jij roepen dat Queen poep is, vind ik dat ik daar wat tegenin moet brengen.

RuudC schreef:
(quote)

Realiteitszin

Je noemt bands op met bakken aan hits en dan zeg je dit? Ik denk dat jij je een aantal dingen niet realiseert. Kom aan. Het is een populariteitscontest waar mensen 35 stemmen mogen uitbrengen. Ik mag hopen dat je niet verbaasd bent met zo’n lijst.

Het feit dat een stuk of 10 acts verantwoordelijk zijn voor zo'n 10 a 15% van de nummers in de lijst komt totaal niet overeen met wat de lijst pretendeert te zijn.

De hoogtijdagen van The Beatles en the Stones liggen ruim 50 jaar achter ons, Queen en Abba zo'n 40 jaar en MJ zo'n 30. Dan valt het niet meer te rechtvaardigen dat er zoveel nummers van die artiesten in de lijst staan.

Een blik op Spotify leert je genoeg over de eeuwigheidswaarde van het gros van de nummers van die artiesten die in de lijst staan.

harm1985 schreef:
(quote)

Eens, maar wat zijn dan grote artiesten?

Bob Dylan en Neil Young komen beiden niet aan de 10. Radiohead ook niet. LedZep ook niet.

Met minder nummers in de vrije keuzelijst komt Queen ook niet aan 35. En de ontbrekende nummers zullen het jaar erna het echt niet redden via de vrije keus.
Vind ik een lastig antwoord, maar ik zou dan artiesten noemen die in ieder geval langere tijd een hoog niveau hebben aangetikt. Je genoemde Bob Dylan en Neil Young zijn dan mooie voorbeelden inderdaad, The Beatles, Rolling Stones, David Bowie ook. Later een Radiohead en recent is een Kendrick Lamar ook lekker bezig met een aantal albums die al onder de beste ooit worden geschaard (hoewel die nog relatief minder albums heeft). Ik vind een Queen daar niet tussen staan (om ook RuudC te antwoorden), hun output is gewoon wisselender en dat merk je ook met de noteringen in de lijst, die voor mijn gevoel echt veel wisselender ontvangen worden, i.t.t. de noteringen van bijvoorbeeld een The Beatles die toch grotendeels echt als klassiekers bekend staan. Misschien afgezien van een Yellow Submarine of een Ob-la-di ob-la-da. Maar ik hoor, zeker in de lagere regionen echt een boel Queennummers die totaal inwisselbaar zijn en waar net zo goed 15x hetzelfde nummer gedraaid had kunnen worden en dan wordt mijn afkeer in ieder geval alleen maar groter.

Overigens zijn 29 Queen nummers gedaald dit jaar. 2 gelijk en 5 gestegen.

Dat gezegd vind ik Innuendo wel een wereldnummer overigens. Daar komt alles opeens wel voor mij samen.

harm1985 schreef:
(quote)

Het feit dat een stuk of 10 acts verantwoordelijk zijn voor zo'n 10 a 15% van de nummers in de lijst komt totaal niet overeen met wat de lijst pretendeert te zijn.

De hoogtijdagen van The Beatles en the Stones liggen ruim 50 jaar achter ons, Queen en Abba zo'n 40 jaar en MJ zo'n 30. Dan valt het niet meer te rechtvaardigen dat er zoveel nummers van die artiesten in de lijst staan.

Een blik op Spotify leert je genoeg over de eeuwigheidswaarde van het gros van de nummers van die artiesten die in de lijst staan.

En toch staan ze staan erin. Je begrijpt duidelijk het publiek niet dat Radio 2 trekt. Dit is geen Spotify populariteitslijst.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Enige quiz, naast die ene met Astrid Joosten en Per Seconde Wijzer die de moeite van het bekijken waard zijn.

Nou niet echt, maar goed ik ben ook niet zo van de quizen. Het is mij ook een raadsel waarom de slimste mens zo populair is.

RuudC schreef:
(quote)

En toch staan ze staan erin. Je begrijpt duidelijk het publiek niet dat Radio 2 trekt. Dit is geen Spotify populariteitslijst.
Dat heeft natuurlijk ook te maken met de keuzelijst van Radio 2, die, ondanks een paar mooie binnenkomers dit jaar, wel erg behoudend is. Er zijn nog steeds 0 nummers van Drake te vinden, de na Taylor Swift waarschijnlijke populairste artiest van dit moment. Dan kun je zeggen dat dat niet het publiek van Radio 2 is, maar er zijn genoeg moderne nummers die wel in de keuzelijst komen. Juist wij lijstjesgekken zien daar mogelijkheden om de lijst te verbreden en daarmee tot de lijst der lijsten te komen die ze willen zijn.

Queen is gewoon onevenredig populair in Nederland. Er zitten zeker goede nummers bij en ze hebben zichzelf vaak heruitgevonden. Maar als je ziet hoeveel Queen erin staat...

Heb de excel toevallig open, zal eens kijken wat er van mij uit mag

mag er uit:
10 Love Of My Life Queen 1975
87 Somebody To Love Queen 1976 (staat er 2 keer in)
355 We Will Rock You Queen 1977 (beetje een kinderliedje)
410 These Are The Days Of Our Lives Queen 1991
677 Hammer To Fall (Albumversie) Queen 1984
773 I Want It All Queen 1989
1013 Breakthru Queen 1989
1029 You're My Best Friend Queen 1976
1069 Fat Bottomed Girls (Albumversie) Queen 1978
1127 It's A Beautiful Day Queen 1995
1175 '39 Queen 1975
1395 Good Old-Fashioned Lover Boy Queen 1976
1403 Tie Your Mother Down Queen 1977
1418 Friends Will Be Friends Queen 1986
1453 Spread Your Wings Queen 1978
1742 Save Me Queen 1980
1818 Made In Heaven Queen 1991
1949 One Vision (Albumversie) Queen 1986

staat hier wel ongeveer prima:
01 Bohemian Rhapsody Queen 1975
47 Somebody To Love (Live) George Michael & Queen 1993
48 Innuendo Queen 1991
62 Under Pressure Queen & David Bowie 1981
88 Don't Stop Me Now Queen 1979
95 Who Wants To Live Forever Queen 1986
133 The Show Must Go On Queen 1991
190 Killer Queen Queen 1974
221 I Want To Break Free Queen 1984
312 Radio Ga Ga Queen 1984
471 We Are The Champions Queen 1977
485 Another One Bites The Dust Queen 1980
524 Crazy Little Thing Called Love Queen 1979
832 A Kind Of Magic Queen 1986
1337 Bicycle Race Queen 1978
1368 Thank God It's Christmas Queen 1984
1560 You Don't Fool Me Queen 1996
1836 Heaven For Everyone Queen 1995

Dan ben ik nog redelijk mild voor mijn gevoel...

Queen is gewoon één van de grootste bands/artiesten van vóór 2000, ook op Spotify en ook buiten Nederland. Ik denk zelfs de grootste. Ik vind er ook niet veel aan, maar dat is persoonlijke smaak en doet daar niets aan af.

Imagine Dragons' Natural net was misschien wel het draakje van de dag voor mij.

Voor mij wachten op 1146 en 1145, twee fijne guilty pleasures. Daarna weer even mijn eigen muziek.

herman schreef:
Queen is gewoon onevenredig populair in Nederland. Er zitten zeker goede nummers bij en ze hebben zichzelf vaak heruitgevonden. Maar als je ziet hoeveel Queen erin staat...

Heb de excel toevallig open, zal eens kijken wat er van mij uit mag

mag er uit:
10 Love Of My Life Queen 1975
87 Somebody To Love Queen 1976 (staat er 2 keer in)
355 We Will Rock You Queen 1977 (beetje een kinderliedje)
410 These Are The Days Of Our Lives Queen 1991
677 Hammer To Fall (Albumversie) Queen 1984
773 I Want It All Queen 1989
1013 Breakthru Queen 1989
1029 You're My Best Friend Queen 1976
1069 Fat Bottomed Girls (Albumversie) Queen 1978
1127 It's A Beautiful Day Queen 1995
1175 '39 Queen 1975
1395 Good Old-Fashioned Lover Boy Queen 1976
1403 Tie Your Mother Down Queen 1977
1418 Friends Will Be Friends Queen 1986
1453 Spread Your Wings Queen 1978
1742 Save Me Queen 1980
1818 Made In Heaven Queen 1991
1949 One Vision (Albumversie) Queen 1986

staat hier wel ongeveer prima:
01 Bohemian Rhapsody Queen 1975
47 Somebody To Love (Live) George Michael & Queen 1993
48 Innuendo Queen 1991
62 Under Pressure Queen & David Bowie 1981
88 Don't Stop Me Now Queen 1979
95 Who Wants To Live Forever Queen 1986
133 The Show Must Go On Queen 1991
190 Killer Queen Queen 1974
221 I Want To Break Free Queen 1984
312 Radio Ga Ga Queen 1984
471 We Are The Champions Queen 1977
485 Another One Bites The Dust Queen 1980
524 Crazy Little Thing Called Love Queen 1979
832 A Kind Of Magic Queen 1986
1337 Bicycle Race Queen 1978
1368 Thank God It's Christmas Queen 1984
1560 You Don't Fool Me Queen 1996
1836 Heaven For Everyone Queen 1995

Dan ben ik nog redelijk mild voor mijn gevoel...

Ruil de onderste 3 in voor We Will Rock You en we hebben een deal.

Mag ik dan nog I Want it All ruilen voor Bicycle Race of The Show Must go On?

harm1985 schreef:
Hoewel ik me vaak kan vinden in je redeneringen, vind ik dit toch de plank misslaan. Als een artiest veel kwaliteitsnummers heeft voortgebracht zal dat ook wel erkend worden door latere generaties. Dat jongere generaties meer neigen naar muziek uit hun eigen tijd snap ik wel, maar ze erkennen vast ook wel de meerwaarde/kwaliteit binnen het oeuvre van oudere toonaangevende artiesten. Zo blijkt ook wel uit bepaalde TikTok voorbeelden.

harm1985 schreef:
Denk dat Spotify toch meer jongere mensen trekt dan de oudere garde, ondanks dat er daar ook veel wel Spotify zullen gebruiken.

Radiohead daarentegen is toch meer een MuMe artiest en niet zo zeer een Top 2000 artiest, vandaar dat die er (gelukkig, maar dat terzijde) niet zo vaak in staan. Acht keer als ik het goed heb.

Queen hoeft voor mij ook niet zo vaak in de lijst te staan, maar dat denk ik van veel nummers van The Beatles ook. Zijn ook niet bepaald allemaal even subliem.

P.S. Ik begreep van herman dat hij Queen's I Was Born to Love You graag in de lijst wilde Ik steun hem daar van harte in.

How Soon Is Now bij Top 2000 a gogo

TGIC vind ik zelf nog wel gaan, maar vooruit. We Will Rock You was het nummer waardoor de tienerdochter van vrienden fan werd een paar jaar terug (en inmiddels trouwens fan af is inmiddels).

Zelf was ik overigens ook wel Queen-fan ooit, in de 2e klas van de middelbare school zelfs nog mijn muziekwerkstuk over gemaakt. Maar na mijn 14e was het wel klaar.

Beetje flauw om de twee te vergelijken op basis van geslacht, leeftijd en moerstaal, maar als je naar eender welk nummer van Froukje luistert steekt Meaus gedreutel daar lijkbleek bij af.

Joren999 schreef:
Mag ik dan nog I Want it All ruilen voor Bicycle Race of The Show Must go On?

Nee Die eerste vind ik een van hun leukste singles met een grappige namecheck voor de andere a-kant (Fat Bottomed Girls) en die 2e is ook een soort popculturele klassieker omdat die titel vaak hergebruikt wordt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:20 uur

geplaatst: vandaag om 02:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.