MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Dirruk schreef:
Nou ik ben bang dat alles wat een beetje op soul lijkt binnen 5 jaar uit de lijst is verdwenen. Op Prince na dan.

Ten faveure van de Flemmings van deze wereld.

I follow rivers is het saaiste nummer ooit.

Zeiknummer is t...

Slowgaze schreef:
(quote)

Je hebt hier gewoon een legitiem punt, al ben ik blij met twaalf keer Taytay. Het is zonde dat classicrockbands met twintig nummers of meer in de lijst voor een te grote homogeniteit zorgen; zeker wanneer de zoveelste Queen of Rolling Stones ten koste gaat van Public Enemy en Miles Davis.

De populariteit van Queen snap ik overigens wel enigszins: ondanks al dat geneuzel over progrock is het een ontzettend behoudende band, hoempapahardrock met wat excentrieke kantjes; tikkeltje gay, maar niet te nichterig, dus het 'ik vind homo's prima, zolang ze niet aan me zitten'-publiek kan er ook naar luisteren. Zoals cosmic kid terecht zegt: geen trendsetters, maar -volgers.

Precies dit. En ik heb het gevoel dat het steeds homogener wordt, na 50x Beatles nu een overvloed aan Queen, Blof, Coldplay, etc.

Persoonlijk mis ik naast Eefje de Visser Alt-Country (Wilco of Ryan Adams), Folk/Bluegrass (Gillian Welch, Sarah Jarosz of Alison Krauss) en jambands als Grateful Dead en Allman Brothers.

Jesus, etc., New York, New York (of desnoods de cover van Wonderwall), Revelator, Build me up from Bones, Uncle John's Band en Midnight Rider misstaan niet in de lijst.

Hoeveel hiphop staat erin?

Nee hè

Nou zo erg is het ook weer niet hoor. Stand By Me daalt wel, maar tamelijk langzaam. Maar staat feitelijk al 15 jaar ergens rond de 1000. Midnight Train to Georgia is al heel het bestaan van de top 2000 ongeveer in hetzelfde stuk te vinden. De kans is veel groter dat dat nummer van Flemming er over vijf jaar uit is dan deze twee.Zijn binnenkomer van vorig jaar zakt dit jaar 600 plaatsen.

Ik kijk uit naar Rush het komende uur, dat blijft toch een heel fijn plaatje (hoewel ze in mijn optiek vele malen beter kunnen, maar dat terzijde).

Eefje staat er niet in hè

Eminem is dodelijk saai..

My name is?

Zijn er ook dingen niet dodelijk saai?

Oef eminem heeft ook best veel matigs. Dit was er een van.

Joren999 schreef:
Zijn er ook dingen niet dodelijk saai?

Tracy

Ah begrijpelijk. Tracy

Nog een juweeltje

starbright boy schreef:
Oef eminem heeft ook best veel matigs. Dit was er een van.

Dat is vooral de schuld van het Aerosmith gedeelte.

Ben een beetje in dubio over True Colors. Vind Cyndi Lauper eigenlijk maar een low budget versie van Kate Bush.

Niks mis met Cyndi maar Time After Time hoort toch vrij ver boven deze,

Doodgedraaid maar blijft mooi...

Te zomers voor mij

36 x Queen man man, ken er maar 10 ofzo...

ABDrums schreef:
Kunnen we Emmely overigens niet vier uren laten presenteren in plaats van twee? Dat is in ieder geval een stap in de goede richting.
Tuurlijk niet. Morad is ook goed. Maar als die twee elkaar telkens
afwisselen, ben ik akkoord.

Wham!

Dat is jeugdsentiment ondanks dat ze er rond mijn geboortejaar er de brui aan gaven. Mijn moeder had The Final! op CD en die spraken een 8 a 9 jarige Harm bijzonder aan.

In de zomervakantie was ik voor dag en dauw buiten en zat dan in het speeltuintje voor het huis van mijn beste vriend op de schommel net zo lang Wham nummers te zingen tot hij eindelijk naar buiten kwam.

Mijn buurvrouw vond George overigens een ontzettend lekker ding. Ondanks dat de foto's in het boekje toen al duidelijk maakten wat we nu allang weten.

De verdeling Wham - George Michael is ook al jaren wat scheef. 16 x George en 4 x Wham. Al was het vorig jaar met 17-3 nog wat schever.

Wham is mijn tweede bewuste band uit elkaar herinnering,. Na Doe Maar.

En dan nu weer de categorie: Deze Queen mag toch wel weg.

Nooit van deze Queen gehoord, waar komt die vandaan?

harm1985 schreef:
Wham!

Ondanks dat de foto's in het boekje toen al duidelijk maakten wat we nu allang weten.

Dat ie van Joy Division hield?

luigifort schreef:
36 x Queen man man, ken er maar 10 ofzo...

Nu alweer een. Je zou er spontaan zeehondjes van dood gaan knuppelen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:12 uur

geplaatst: vandaag om 09:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.