Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
1
geplaatst: 28 december 2023, 00:08 uur
Bah, Michael Jackson. Ik heb hem altijd vreselijk gevonden en zal hem altijd vreselijk blijven vinden, hoewel ik zijn invloed op de (pop)muziek daar absoluut niet mee wil bagatelliseren.
0
geplaatst: 28 december 2023, 00:08 uur
ABDrums schreef:
Er zit wel degelijk heel, heel veel verschil in progzangers, maar dat terzijde. Vind je zowel de oudere (jaren ‘70) prog als de nieuwe prog verschrikkelijk? Ik had gedacht dat je de wat modernere progressieve bands wel zou kunnen waarderen.
Rush is best prima toch? Wat is er nou weer mis met Rush? Je kunt toch niet ontkennen dat de drums van Neil en de baslijnen van Geddy werkelijk fenomenaal zijn?
(quote)
Er zit wel degelijk heel, heel veel verschil in progzangers, maar dat terzijde. Vind je zowel de oudere (jaren ‘70) prog als de nieuwe prog verschrikkelijk? Ik had gedacht dat je de wat modernere progressieve bands wel zou kunnen waarderen.
Rush is best prima toch? Wat is er nou weer mis met Rush? Je kunt toch niet ontkennen dat de drums van Neil en de baslijnen van Geddy werkelijk fenomenaal zijn?
Ik heb het dan vooral over de oudere prog. En met een vader die gek is op prog heb ik alles gehoord hoor. Maar ik vind de stemmen vaak super op elkaar lijken. Vaak dat irritante hoge gezang bij dus ook een Rush en vele andere bands. Voorderest qua drums zit het wel snor.
Nieuwe prog kan ik wel meer waarderen ja!
1
geplaatst: 28 december 2023, 00:09 uur
Juul1998B schreef:
Super, ik kom binnenkort wel met een aantal suggesties.

3
geplaatst: 28 december 2023, 00:10 uur
Bowie!! Zeker niet zn beste maar niet slecht.
Deze al vaak niet meer gedraait!
Deze al vaak niet meer gedraait!
2
geplaatst: 28 december 2023, 00:11 uur
2
geplaatst: 28 december 2023, 00:11 uur
Mooi nummer van Bowie, hetgeen me doet herinneren dat ik als de wiedeweerga al z’n albums nog eens door moet.
0
geplaatst: 28 december 2023, 00:12 uur
ABDrums schreef:
Bah, Michael Jackson. Ik heb hem altijd vreselijk gevonden en zal hem altijd vreselijk blijven vinden, hoewel ik zijn invloed op de (pop)muziek daar absoluut niet mee wil bagatelliseren.
Alles na Thriller is zwaar overgeproduceerd. Zou wel eens een stripped of naked mix willen horen van Bad en Dangerous.
2
2
Ach wij hebben nu AI

Afkorten doe ik omdat ik super lui ben.
1
geplaatst: 28 december 2023, 00:15 uur
De 3 kerstdiners en de drank beginnen nu toch zijn tol te eisen merk ik.
*tries to stay up for man on the moon
*tries to stay up for man on the moon

1
geplaatst: 28 december 2023, 00:15 uur
Earth & Fire kan ik ook echt niet leuk vinden. We gaan even door een minder moment van het uur, maar er ligt wat moois op ons te wachten.
1
geplaatst: 28 december 2023, 00:17 uur
Juul1998B schreef:
.Vaak dat irritante hoge gezang bij dus ook een Rush en vele andere bands.
.Vaak dat irritante hoge gezang bij dus ook een Rush en vele andere bands.
Ken je Red van King Crimson trouwens? John Wetton neemt op dat belachelijk goede album de zang voor zijn rekening. Hij heeft een heerlijk warme bariton stem, dus van piepende zangers zul je daar geen last hebben.
En om even te onderstrepen hoe goed ik dit album vind: hij staat al geruime tijd in mijn top tien en zal daar naar alle waarschijnlijkheid nog geruime tijd bivakkeren.

0
geplaatst: 28 december 2023, 00:19 uur
ABDrums schreef:
Ken je Red van King Crimson trouwens? John Wetton neemt op dat belachelijk goede album de zang voor zijn rekening. Hij heeft een heerlijk warme bariton stem, dus van piepende zangers zul je daar geen last hebben.
En om even te onderstrepen hoe goed ik dit album vind: hij staat al geruime tijd in mijn top tien en zal daar naar alle waarschijnlijkheid nog geruime tijd bivakkeren.
(quote)
Ik prefereer in the court of the crimson king en heb hem op vinyl! Pracht album is dat! Dus nee, daar heb ik zeker geen last van

Red pakt me net wat minder!
0
geplaatst: 28 december 2023, 00:20 uur
Hey Kaleo, wat leuk! Een vriendin van me gaf me laatst de tip dit album eens te beluisteren. Typisch zo’n nummer die je wel kent, maar waarvan je geen idee hebt hoe het heet en van wie het is. Ik werd dus ook blij verrast toen ik dit nummer laatst weer eens hoorde, maar nu met een titel en een band erbij.
Het doet me wel wat denken aan Hozier nu ik er over nadenk. Een fijn nummer is het in ieder geval.
Het doet me wel wat denken aan Hozier nu ik er over nadenk. Een fijn nummer is het in ieder geval.
0
geplaatst: 28 december 2023, 00:24 uur
ABDrums schreef:
King Crimson
King Crimson
Meen me te herinneren dat Starless en 21st Century Schizoid Man nog in een van de vorige edities hebben gestaan... Ik heb gezocht, maar geen KC meer te bekennen.
1
geplaatst: 28 december 2023, 00:24 uur
Oeehoeehoeehoeeeehoeeaaaaa
Blijft wel een top nummertje (en band)
Al hebben ze nog betere nummers gemaakt!
Blijft wel een top nummertje (en band)
Al hebben ze nog betere nummers gemaakt!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.