Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
2
geplaatst: 28 december 2023, 22:30 uur
Wordt aan het lijstje toegevoegd. Deze begint compleet te raken denk ik.
0
geplaatst: 28 december 2023, 22:33 uur
Alweer de Red Hot Chili Peppers? Ik zet weer even de radio uit.
0
Een solo is pas een solo als de gitarist ook daadwerkelijk de enige is die speelt. Wat bijna nooit zo is.
Drummers daarentegen. Zie ook Moby Dick en The Mule. Drumsolo's zijn pas echt objectief kut.
3
Gitaren zijn toch hartstikke passé? Wie gebruikt die dingen nog?
Echte muziek maak je met een laptop.
2
geplaatst: 28 december 2023, 22:35 uur
Martijn Jonkers schreef:
Ze dalen wel allemaal. Inclusief dat verschrikkelijke Snow.
En dan te bedenken dat ik ooit Californication grijs heb gedraaid. Maar ja wat wil je, ik was 14.
0
geplaatst: 28 december 2023, 22:35 uur
Arrie schreef:
Muzikanten.
0
geplaatst: 28 december 2023, 22:39 uur
Vele vinden gitaarsolo´s toch nog steeds geweldig. En daar komt bij; 'objectief' bestaat niet in muzikale smaak, want smaken verschillen
3
geplaatst: 28 december 2023, 22:39 uur
Arrie schreef:
I hear you're buying a synthesizer and an arpeggiator and are throwing your computer out the window because you want to make something real. You want to make a Yaz record.
I hear that you and your band have sold your guitars and bought turntables.
I hear that you and your band have sold your turntables and bought guitars.
I hear that you and your band have sold your guitars and bought turntables.
I hear that you and your band have sold your turntables and bought guitars.
0
geplaatst: 28 december 2023, 22:40 uur
Bright Eyes, deze staat ook in m'n playlist van grootste Top 2000-omissies. Is in Nederland ook nog wel aardig bekend dankzij de NS-reclame.
https://www.forumsmileys.nl/smileys/fok/heart.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/fok/heart.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/fok/heart.gif
https://www.forumsmileys.nl/smileys/fok/heart.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/fok/heart.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/fok/heart.gif
1
geplaatst: 28 december 2023, 22:41 uur
Gretz schreef:
Bright Eyes, deze staat ook in m'n playlist van grootste Top 2000-omissies. Is in Nederland ook nog wel aardig bekend dankzij de NS-reclame.
(embed)
(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)
(embed)
Ik moet eerder aan een dood konijn denken. Echt een kerstnummer dus.
0
geplaatst: 28 december 2023, 22:42 uur
Gretz schreef:
(embed)
(embed)
Gelukkig staat de betere Bright Eyes wel in de lijst

3
geplaatst: 28 december 2023, 22:43 uur
TAFKAP schreef:
Vele vinden gitaarsolo´s toch nog steeds geweldig. En daar komt bij; 'objectief' bestaat niet in muzikale smaak, want smaken verschillen
Sorry het staat nu al in de lijst van Joren999, niks meer aan te doen.
0
geplaatst: 28 december 2023, 22:44 uur
everything I wanted, echt een ultiem genot om deze dit jaar op Lowlands te mogen horen. Een van m'n fave live momenten van dit jaar.
Moderne klassieker, evergreen alles
Moderne klassieker, evergreen alles
0
geplaatst: 28 december 2023, 22:45 uur
harm1985 schreef:
Drumsolo's zijn pas echt objectief kut.
Drumsolo's zijn pas echt objectief kut.
Nooit Cheepnis Percussion van Roxy by Proxy gehoord, zeker?
0
geplaatst: 28 december 2023, 22:47 uur
Bright Eyes is heel bekend, vooral bij onze ouders en door de film Watership Down.
Ik hoorde vorig jaar of het jaar daarvoor in Top 2000 a Gogo in een reportage dat dat nummer over de dood gaat
Ik hoorde vorig jaar of het jaar daarvoor in Top 2000 a Gogo in een reportage dat dat nummer over de dood gaat
0
geplaatst: 28 december 2023, 22:48 uur
Nee, maar wel talloze keren Drums > Space van Grateful Dead. Haalt het niet bij de vele The Other One's van de late jaren 60 en vroege jaren 70.
3
geplaatst: 28 december 2023, 22:51 uur
Alsof 9/11 nog niet erg genoeg was, moesten ze dit nummer ook nog eens verdragen in de States.
1
geplaatst: 28 december 2023, 22:52 uur
RuudC schreef:
Wie zit erop te wachten? Die vraag mag gerust gesteld worden, want het traditionele radio 2-volk kent het niet en van de extra luisteraars die de top 2000 trekt, vraag ik me oprecht af hoeveel affectie hebben met Pokemon. Ik zie dit echt als een uit de hand gelopen grap. Meer niet. Even stemmen voor de top 2000 is zo gedaan. Hoeveel van die stemmers zetten daadwerkelijk de radio aan?[
Wie zit erop te wachten? Die vraag mag gerust gesteld worden, want het traditionele radio 2-volk kent het niet en van de extra luisteraars die de top 2000 trekt, vraag ik me oprecht af hoeveel affectie hebben met Pokemon. Ik zie dit echt als een uit de hand gelopen grap. Meer niet. Even stemmen voor de top 2000 is zo gedaan. Hoeveel van die stemmers zetten daadwerkelijk de radio aan?[
Ik denk oprecht echt duizenden generatiegenoten. Dat baseer ik op de reacties die het nummer elk jaar krijgt op social media, op de fora waar ik actief ben en hoe het wordt ontvangen in het (thuis)café.
Ik denk dat er nauwelijks luisteraars zijn die het een irritant nummer vinden. Dus ik zou me er niet druk om maken, ook als je het zelf een strontvervelend deuntje vindt.
2
geplaatst: 28 december 2023, 22:52 uur
Volgend jaar Porcelain en Why Does My Heart Feel So Bad eruit en Go en Feeling So Real erin wat Moby Betreft.
0
geplaatst: 28 december 2023, 22:53 uur
Hands van Jewel
(helaas niet meer in de Top) blijft voor mij het mooiste 9/11 gerelateerde nummer
Overcome is een beetje uitgewerkt hier
(helaas niet meer in de Top) blijft voor mij het mooiste 9/11 gerelateerde nummer Overcome is een beetje uitgewerkt hier
0
geplaatst: 28 december 2023, 22:54 uur
starbright boy schreef:
Volgend jaar Porcelain en Why Does My Heart Feel So Bad eruit en Go en Feeling So Real erin wat Moby Betreft.
Shoot-out naar de twitteraar die jarenlang heeft geprobeerd om Go de lijst in te pushen. Helaas heeft ie z'n account opgegeven toen het jaar in, jaar uit niet lukte
0
geplaatst: 28 december 2023, 22:55 uur
Frappant genoeg in Nederland en Vlaanderenen grotere hit dan in de VS. Wat zijn we toch ook een meevoelend volkje.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.