Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 28 december 2023, 22:56 uur
Gretz schreef:
Shoot-out naar de twitteraar die jarenlang heeft geprobeerd om Go de lijst in te pushen. Helaas heeft ie z'n account opgegeven toen het jaar in, jaar uit niet lukte
(quote)
Shoot-out naar de twitteraar die jarenlang heeft geprobeerd om Go de lijst in te pushen. Helaas heeft ie z'n account opgegeven toen het jaar in, jaar uit niet lukte
Ik stem ook al jaren op Go. Beste Moby nummer wat mij betreft. Heeft wel de 90s lijst van Radio 2 gehaald en de Top 1000 van Veronica.
1
geplaatst: 28 december 2023, 22:56 uur
TAFKAP schreef:
Bright Eyes is heel bekend, vooral bij onze ouders en door de film Watership Down.
Ik hoorde vorig jaar of het jaar daarvoor in Top 2000 a Gogo in een reportage dat dat nummer over de dood gaat
Bright Eyes is heel bekend, vooral bij onze ouders en door de film Watership Down.
Ik hoorde vorig jaar of het jaar daarvoor in Top 2000 a Gogo in een reportage dat dat nummer over de dood gaat
Dit gaat over de artiest Bright Eyes met het nummer First Day of My Life

0
geplaatst: 28 december 2023, 22:59 uur
Daarnaast speelt volgens Bosman nog iets anders, dat misschien wel typisch Nederlands is: "Nederlanders zijn dol op lijstjes. Denk aan de oliebollentest, de lijst met bestverkochte auto's en je ziet natuurlijk ook graag jouw favoriete liedje boven aan een toplijstje staan. Ik snap die fascinatie wel: het zegt iets over hoe jouw smaak zich verhoudt tot die van de grote groep. En daar kun je dan weer met elkaar over in gesprek gaan, ook op social media."
De radioluisteraar smult van Top Zoveels en andere actieweken - nos.nl
Ja toch
Ik ben ook dol op lijstjes. Wie niet hier?

1
geplaatst: 28 december 2023, 23:00 uur
1
geplaatst: 28 december 2023, 23:04 uur
Gretz schreef:
Ja toch
(quote)
Ja toch
Goeie lijstjes wel, maar slechte niet.
Ik vraag me af hoe betrouwbaar al die lijstjes nou echt zijn.
0
geplaatst: 28 december 2023, 23:06 uur
GrafGantz schreef:
He bah, ik zou niet durven.
He bah, ik zou niet durven.
Je moet er toch niet aan denken dat er daardoor begrip voor elkaars standpunten ontstaat? Gadver.
1
geplaatst: 28 december 2023, 23:06 uur
Slowgaze schreef:
Je moet er toch niet aan denken dat er daardoor begrip voor elkaars standpunten ontstaat? Gadver.
(quote)
Goed punt, daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Fijne dag!
1
geplaatst: 28 december 2023, 23:08 uur
johan de witt schreef:
(quote)
Ik denk dat er met een hoop van die andere radiolijsten wel in meer of mindere mate wordt gesjoemeld. Meeste stations willen gewoon een toplijst die perfect bij hun zenderprofiel past. Liever niet met nummers waarbij luisteraars sneller wegzappen. De klonen van andere stations krijgen minder aandacht dan de Top 2000, wat het manipuleren nog makkelijker maakt.
0
geplaatst: 28 december 2023, 23:11 uur
Gretz schreef:
Ik denk dat er met een hoop van die andere radiolijsten wel in meer of mindere mate wordt gesjoemeld. Meeste stations willen gewoon een toplijst die perfect bij hun zenderprofiel past. Liever niet met nummers waarbij luisteraars sneller wegzappen. De klonen van andere stations krijgen minder aandacht dan de Top 2000, wat het manipuleren nog makkelijker maakt.
(quote)
Ja precies, in de auto wel eens wat van die andere lijsten beluisterd, maar daar zit echt totaal geen logica in.
En ook zo totaal anders dan de Top 2000 dat het me ook erg ongeloofwaardig over komt. Al steek ik m’n handen ook zeker niet in het vuur voor deze lijst.
0
geplaatst: 28 december 2023, 23:13 uur
Vroeger hadden ze dit nummer eruit gemanipuleerd. Dat doen ze niet meer. Het blijkt een cover van een cover. Dit is feitelijk gewoon de Status Quo versie van The Wanderer. Met een andere tekst.
0
geplaatst: 28 december 2023, 23:16 uur
Iets minder ergerlijk dan De Hunekop wel. Daarmee is al het positieve gezegd 

1
geplaatst: 28 december 2023, 23:16 uur
0
geplaatst: 28 december 2023, 23:19 uur
Iedereen die in de 90's weleens op een festival of in een "alternatieve" uitgaansgelegenheid kwam kan dit meezingen van begin tot eind. Zoals ik. Pinkpop, Lowlands, Extase, Kobus.
1
geplaatst: 28 december 2023, 23:22 uur
Niet meer, Hotellounge heeft er een aantal keer in gestaan.
1
geplaatst: 28 december 2023, 23:22 uur
johan de witt schreef:
Staat dEUS er niet in?
Staat dEUS er niet in?
Hotel Lounge stond drie jaar in de onderste regionen. Maar is er alweer een paar jaar uit.
Bryan Adams is op anderhalf nummer na complete drek.
0
geplaatst: 28 december 2023, 23:24 uur
Vreemd, geen Suds and Soda, ook zo’n 90s classic, of Instant Street?
0
geplaatst: 28 december 2023, 23:27 uur
johan de witt schreef:
Alleen Suds and Soda op de keuzelijst. dEUS dan toch te niche in Nederland. Als er iets meer Belgen zouden meestemmen moet het makkelijk kunnen. Misschien kunnen we al Vlaamse MuMe'ers vragen of ze volgend jaar een lijstje met dEUS willen inleveren.
Instant Street vind ik toch wel (buiten kijf) de grootste dEUS classic
0
geplaatst: 28 december 2023, 23:29 uur
Voor mijn gevoel was dEUS vroeger veel groter dan K’s Choice, maar de cijfers, ook op Spotify bijv, wijzen anders uit.
1
geplaatst: 28 december 2023, 23:29 uur
Neil Diamond kan wel een hitje schrijven. En dit is ook een leuke Stones.
1
geplaatst: 28 december 2023, 23:31 uur
harm1985 schreef:
Zometeen Bassie en Adriaan muziek! Eens kijken wat Twitter daarvan vindt.
Is dit nummer serieus langer dan Echoes?
Zometeen Bassie en Adriaan muziek! Eens kijken wat Twitter daarvan vindt.
Is dit nummer serieus langer dan Echoes?
Het is weer bijna zover http://www.berkery.nl/fok/00smile/top2000/cheer-orange.gifhttp://www.berkery.nl/fok/00smile/top2000/cheer-orange.gifhttp://www.berkery.nl/fok/00smile/top2000/cheer-orange.gif
Vanwege de B&A gifjes (ik zal jullie hier niet mee lastigvallen) is dit toch wel een van dé jaarlijkse Top 2000-hoogtepunten

0
geplaatst: 28 december 2023, 23:32 uur
johan de witt schreef:
Voor mijn gevoel was dEUS vroeger veel groter dan K’s Choice, maar de cijfers, ook op Spotify bijv, wijzen anders uit.
Zelfs al waren/zijn ze dat, dan nog heeft dEUS niet zo'n overbekende hit als Not an Addict. Eén groot nummer hebben is een grotere kans om de Top 2000 te halen, zou ik zeggen.
0
geplaatst: 28 december 2023, 23:33 uur
johan de witt schreef:
Not an Addict stond zelfs in de lagere regionen van de Billboard Hot 100 als ik het goed heb. Deus heeft alleen hits gehad in België en was daarbuiten toch echt meer cult voor de fijnproever. In Nederland nog wel grote festivalpodia. Maar daarbuiten vooral zo'n geheime tip die op een klein podium stonden.
edit: het was de top 10 van de Modern Rock lijst en ook de airplay lijst, niet de hot 100.
0
geplaatst: 28 december 2023, 23:35 uur
Martijn Jonkers schreef:
Ha lekker Neil Diamond.
Ha lekker Neil Diamond.
Geproduceerd door de ons dit jaar ontvallen Robbie Robertson, dus soort van DAB.
Zelf staat hij er solo niet in, Somewhere Down the Crazy River had er toch echt wel in gemogen hoor.
The Band staat er ook maar één keer in. Wel gestegen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.