Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
1
geplaatst: 31 december 2020, 13:26 uur
GrafGantz schreef:
Ha ha, heerlijk dit. Gevalletje ene oor in en andere weer uit blijkbaar. Wel fascinerend dat je dit boven water hebt weten te halen, betekent dit nu dat ik een stalker heb?
Meerdere dan, ik wist ook te vertellen dat je exact hetzelfde bericht een aantal jaar geleden had geplaatst (quote)
Ha ha, heerlijk dit. Gevalletje ene oor in en andere weer uit blijkbaar. Wel fascinerend dat je dit boven water hebt weten te halen, betekent dit nu dat ik een stalker heb?

Maar ja, je moet je bandgenoten een beetje kennen hè.
Interessant trouwens, de analyse van de populariteit van Queen hier. Ik stel voor dat we een film uitbrengen met de minder mooie kanten van Mercury, desnoods een beetje aangedikt, om het één en ander weer een beetje in balans te krijgen.
0
geplaatst: 31 december 2020, 13:28 uur
Onweerwolf schreef:
Het gaat natuurlijk vooral om de gedeelde imago's inderdaad. Qua muziek lijken beide bands ook veel op elkaar. Zelfde rockbasis, met veel melodieuze gitaar afgewisseld met stukken die juist focussen op de zang.
Toen Guns N' Roses populair werd einde van de 80's en 90's was de vergelijking met The Kinks echt gemeengoed. Zeker bij DJ's op de radio. "Eindelijk weer eens een beruchte rockband". Ik weet ook nog dat ik een Hitkrant dubbelposter heb met rockbands die als een soort van stamboom met elkaar verbonden waren. Guns N' Roses was daar het kindje van The Kinks en The Who.
Het gaat natuurlijk vooral om de gedeelde imago's inderdaad. Qua muziek lijken beide bands ook veel op elkaar. Zelfde rockbasis, met veel melodieuze gitaar afgewisseld met stukken die juist focussen op de zang.
Toen Guns N' Roses populair werd einde van de 80's en 90's was de vergelijking met The Kinks echt gemeengoed. Zeker bij DJ's op de radio. "Eindelijk weer eens een beruchte rockband". Ik weet ook nog dat ik een Hitkrant dubbelposter heb met rockbands die als een soort van stamboom met elkaar verbonden waren. Guns N' Roses was daar het kindje van The Kinks en The Who.
Fair enough. Ik was nog wat te jong toen G 'n R doorbrak, dus ik heb die vergelijking nooit meegekregen misschien.
Muzikaal vind ik het nog steeds nogal vergezocht, eerlijk gezegd. Je kunt beide bands vagelijk terug herleiden naar bluesrock en (oude) R 'n B, maar dat geldt voor ongeveer 80 % van de gitaarbands. Je omschrijving zou net zo goed op duizenden andere bands kunnen slaan.
Waar The Kinks zich in onderscheidden binnen de 'British Invasion' waren hun invloeden uit Britse folk en music hall, hun scherpe gevoel voor ironie, teksten over het alledaagse leven van de werkende klasse... Allemaal dingen die ik niet bepaald met Guns 'n Roses identificeer, een band die ik binnen de Britse golf meer vind passen bij Led Zeppelin, T-Rex of (inderdaad) The Who (ook bands van niet bepaald onbesproken gedrag overigens).
Vandaar mijn oorspronkelijke reactie: ik had eerlijk waar nooit iemand die twee bands met elkaar horen vergelijken.
0
geplaatst: 31 december 2020, 13:28 uur
francodipolly schreef:
Om er een aantal te noemen die er (bijna) niet meer in staan: Small Faces, The Byrds, The Supremes, Four Tops, Ray Charles, James Brown, Chuck Berry, Little Richard.
Beach Boys inderdaad veel te weinig, maar wel 25x Marco Borsato uiteraard
Om er een aantal te noemen die er (bijna) niet meer in staan: Small Faces, The Byrds, The Supremes, Four Tops, Ray Charles, James Brown, Chuck Berry, Little Richard.
Beach Boys inderdaad veel te weinig, maar wel 25x Marco Borsato uiteraard
Dat is toch echt wel een gemis. Geen Itchicoo Park, Lazy Sunday, Mr. Tambourine Man, Turn Turn Turn, Eight Miles High, Johnny B. Goode, Sex Machine, Man's World, Tutti Frutti, Can't Hurry Love...
Aan de ene kant lijkt de lijst diverser te worden, aan de andere kant juist eentoniger.
Natuurlijk doe je The Beatles tekort met maar 10 nummers, maar voor andere artiesten zou de limiet niet verkeerd zijn.
0
geplaatst: 31 december 2020, 13:33 uur
harm1985 schreef:
Dat is toch echt wel een gemis. Geen Itchicoo Park, Lazy Sunday, Mr. Tambourine Man, Turn Turn Turn, Eight Miles High, Johnny B. Goode, Sex Machine, Man's World, Tutti Frutti, Can't Hurry Love...
Aan de ene kant lijkt de lijst diverser te worden, aan de andere kant juist eentoniger.
Natuurlijk doe je The Beatles tekort met maar 10 nummers, maar voor andere artiesten zou de limiet niet verkeerd zijn.
(quote)
Groot gemis, vooral voor een lijst die zichzelf noemt als de lijst der lijsten! Zou zeggen maak er maar weer gewoon de Nederlandse top 2000 van of zoiets.
Naast the Beatles zijn er nog tientallen die meer dan 10 goede nummers hebben, denk niet dat je een restrictie moet invoeren van max 10
0
geplaatst: 31 december 2020, 13:34 uur
Joren999 schreef:
Ik vraag me nu af waar The Kinks staan t.o.v. Bon Jovi.
Ik vraag me nu af waar The Kinks staan t.o.v. Bon Jovi.
Zogenaamde muziek kenners die stemmen op Bon Jovi, weten niet eens het bestaan af van The Kinks.
0
geplaatst: 31 december 2020, 13:41 uur
GrafGantz schreef:
Fijn om te horen dat ik zelf de credits krijg dat ik tot nog toe verstoken ben gebleven van die bagger
(quote)
Fijn om te horen dat ik zelf de credits krijg dat ik tot nog toe verstoken ben gebleven van die bagger
Ik ken ze echt alleen van naam. Maar ik luister dan ook nooit radio, dus ik heb geen enkel idee wat populaire muziek is tegenwoordig buiten de MuMe bubbel. Heb Volbeat ook in de top 2000 gemist. Phantom of the Opera wel meekregen, het is droevig gesteld met de smaak van veel Nederlanders dat dit zo hoog staat. 'Misschien wel de beste zangeres van Nederland'; dat soort teksten irriteren mij mateloos, leuk hoor dat iemand goed kan zingen, daar zie je er bij the Voice ook tig van voorbij komen, maar goede artiesten zijn schaars. Iemand die niet alleen aardig kan zingen, maar ook een leuk deuntje kan componeren, goede teksten schrijft en één of meerdere instrumenten bespeelt. Dan haalt ze die hoge noten maar niet. Daar lijken ook velen op te kicken. Whitney Houston en Mariah Carey konden dat ook zo goed, maar als het wegvalt, wat is er dan nog over? Een goede carrière duurt 30, 40, 50 jaar en dan heb je meer nodig dan een 'goede' stem die hoge noten haalt.
Misschien moeten we 'De Beste Zangers' maar van de buis halen. Daar komt niets goeds van. Van die The Voice covertjes ben je na een jaar meestal wel weer vanaf.
2
geplaatst: 31 december 2020, 13:44 uur
Sandokan-veld schreef:
Vandaar mijn oorspronkelijke reactie: ik had eerlijk waar nooit iemand die twee bands met elkaar horen vergelijken.
Ik ook niet en ik hoor de overlappingen ook echt niet. Dus ik weet niet wat voor snoepgoed onweerwolf en die '80/'90 dj's allemaal naar binnen zaten te schuiven vroeger, maar daar heb ik ook wat van nodig
2
geplaatst: 31 december 2020, 13:44 uur
Wat een ontzettende slappepiemelmuziek, dat Private Investigations.
2
geplaatst: 31 december 2020, 13:45 uur
0
geplaatst: 31 december 2020, 13:46 uur
Het was een stuk beter geweest als het niet 20 minuten had geduurd. Niets mis met nummers van 20 minuten, maar DS heeft wel een patent op het enorm uitrekken van bijzonder saaie passages.
2
geplaatst: 31 december 2020, 13:47 uur
Wie stemt er op deze bagger? Dit is toch geen muziek meer! 
Ok, misschien vind je Dire Straits wat saai en gruwel je van Phil Collins (Genesis), maar dit is toch veel beter te verteren dan Hoe Het Danst of My Heart Will Go On?

Ok, misschien vind je Dire Straits wat saai en gruwel je van Phil Collins (Genesis), maar dit is toch veel beter te verteren dan Hoe Het Danst of My Heart Will Go On?
1
geplaatst: 31 december 2020, 13:49 uur
Haha Chasing Cars en dan met een radiografisch bestuurbaar autootje door de studio rijden. Raap mij maar op 

1
geplaatst: 31 december 2020, 13:50 uur
Ik lees het nu voor het eerst, maar ik geloof je meteen. jasper1991 heeft je bericht geliket dus het zal wel kloppen. Dat is de eerste persoon waar ik aan denk bij de term Efteling-metal.
No offense Jasper!
No offense Jasper!
0
geplaatst: 31 december 2020, 13:52 uur
Muse.
Dan hoor ik veel liever de echte Call Me van Blondie.
Dan hoor ik veel liever de echte Call Me van Blondie.
1
geplaatst: 31 december 2020, 13:53 uur
Ik geloof dat Slowgaze zich even gaat opsluiten. Dire Straits, Snow Patrol en Muse achter elkaar 

1
geplaatst: 31 december 2020, 13:54 uur
Joren999 schreef:
Ik geloof dat Slowgaze zich even gaat opsluiten. Dire Straits, Snow Patrol en Muse achter elkaar
Hij heeft wel een beetje gelijk. Blondie met Atomic ipv dit nummer. Zou beter passen in een top 100
0
geplaatst: 31 december 2020, 13:56 uur
francodipolly schreef:
Hij heeft wel een beetje gelijk. Blondie met Atomic ipv dit nummer. Zou beter passen in een top 100
(quote)
Net nagezocht, staat geen eens in top 2000 Blondie met Atomic, ongelooflijk
2
geplaatst: 31 december 2020, 13:58 uur
Ik kan me nog herinneren dat ik eens op Youtube heb gezien hoe Muse Uprising in zo'n Italiaanse Toppop-achtige show moest gaan playbacken. En wat bedacht Muse: ieder bandlid wisselde van plek. Dus Matt Bellamy zat op de drums, de bassist speelde keyboard en gitaar en de drummer was de 'zanger'. Was wel geinig om te zien.
EDIT: ff de beelden opgezocht, voor wie geïnteresseerd is.
EDIT: ff de beelden opgezocht, voor wie geïnteresseerd is.
1
geplaatst: 31 december 2020, 13:58 uur
Joren999 schreef:
Top 2000 op oudejaarsavond is sowieso een reden om je op te sluiten met al die veel te vaak gehoorde middle-of-the-road gemene delers. Staan jammer genoeg net te veel positieve uitzonderingen tegenover zoals Phantom of the Opera, Belfast Child, Jeanny etc.Ik geloof dat Slowgaze zich even gaat opsluiten. Dire Straits, Snow Patrol en Muse achter elkaar
0
geplaatst: 31 december 2020, 14:01 uur
Joren999 schreef:
En dan zometeen twee keer Kensington binnen een uur of zo.

0
geplaatst: 31 december 2020, 14:02 uur
Gelukkig hebben we nog 50x Queen om naar uit te kijken ofzo 

0
geplaatst: 31 december 2020, 14:03 uur
Nu wel 3 echte klassiekers achter elkaar die top 100 waardig zijn
0
geplaatst: 31 december 2020, 14:05 uur
Nee hoor, alleen Otis Redding hoort daar. Die van The Beatles vinden we alleen leuk omdat ie zo lekker meezingt, en ondanks dat het wel de beste AC/DC is, blijft het AC/DC dus zou plek 1000 ook wel genoeg eer zijn.
0
geplaatst: 31 december 2020, 14:05 uur
Joren999 schreef:
Nee hoor, alleen Otis Redding hoort daar. Die van The Beatles vinden we alleen leuk omdat ie zo lekker meezingt, en ondanks dat het wel de beste AC/DC is, blijft het AC/DC dus zou plek 1000 ook wel genoeg eer zijn.
Grappenmaker
1
geplaatst: 31 december 2020, 14:06 uur
Waarom? The Beatles hebben zelf alleen al een dozijn betere nummers en AC/DC is niet meer dan een dom ragbandje, die populariteit snap ik helemaal niet.
0
geplaatst: 31 december 2020, 14:07 uur
Joren999 schreef:
Waarom? The Beatles hebben zelf alleen al een dozijn betere nummers en AC/DC is niet meer dan een dom ragbandje, die populariteit snap ik helemaal niet.
Beatles mee eens, die mogen van mij met een stuk lof 10 in top 100. En A Day in The Life op 1.
0
geplaatst: 31 december 2020, 14:08 uur
Dom ragbandje....tja, dat is elke band die een beetje gas geeft in wezen. Snap hun populariteit ook niet hoor maar dom ragbandje? Neu, ze waren met Bon toch echt wel heel erg goed.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.