Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 31 december 2020, 12:40 uur
Serieus?
Is toch een zeer veel gebruikte vergelijking die wat mij betreft helemaal klopt.
0
geplaatst: 31 december 2020, 12:45 uur
Is Floor Jansen al zo bekend dat ze de status van Matthijs en Linda heeft? Weet iedereen bij 'Floor' al over wie het gaat of is dit een dingetje van Stavermans?
1
Onweerwolf schreef:
Serieus?
Is toch een zeer veel gebruikte vergelijking die wat mij betreft helemaal klopt.
Serieus?
Ik heb natuurlijk echt niet iedere tekst ooit gelezen die over The Kinks of Guns 'n Roses gaat, maar ik heb die vergelijking nog nooit eerder gehoord.
Behalve dat het allebei gitaarbands zijn, en dat er veel wilde verhalen de rondte doen over ze (net als over ongeveer 90% van alle rock 'n roll bands) zie ik de overeenkomst ook echt niet, sorry. Wat mis ik hier?
0
Als we toch CCR met The Kinks gaan vergelijken. Leg de volgende 2 nummers eens naast elkaar:
CCR - Green RIver
The Kinks - Last of the Steam Powered Train
CCR - Green RIver
The Kinks - Last of the Steam Powered Train
0
Ik beschouw mezelf niet als muzikale noob, maar veel verder dan Lola, You Really Got me en Sunny Afternoon kon ik ook niet. Qua invloed staan ze toch wel een treetje lager dan The Beatles en The Stones, lijkt me?
Dat gezegd hebbende komen The Beach Boys er ook redelijk bekaaid vanaf. [/quote]
Om er een aantal te noemen die er (bijna) niet meer in staan: Small Faces, The Byrds, The Supremes, Four Tops, Ray Charles, James Brown, Chuck Berry, Little Richard.
Beach Boys inderdaad veel te weinig, maar wel 25x Marco Borsato uiteraard
Dat gezegd hebbende komen The Beach Boys er ook redelijk bekaaid vanaf. [/quote]
Om er een aantal te noemen die er (bijna) niet meer in staan: Small Faces, The Byrds, The Supremes, Four Tops, Ray Charles, James Brown, Chuck Berry, Little Richard.
Beach Boys inderdaad veel te weinig, maar wel 25x Marco Borsato uiteraard
0
geplaatst: 31 december 2020, 12:49 uur
Veel over gelezen, nog nooit gehoord. Allemachtig vreselijk dit, Efteling-metal dekt de lading wel ja.
0
geplaatst: 31 december 2020, 12:49 uur
Phantom of the opera op 105: hoort daar totaal niet thuis, inderdaad Efteling-metal. Slecht blokje in de top 2000: Lola Montez, ook zo'n flutnummer.
0
geplaatst: 31 december 2020, 12:50 uur
Ik weet een leuke benaming voor dit soort muziek: Efteling-metal! Alsof dat al genoeg zegt dat het geen topkwaliteit kan bieden.
0
Onweerwolf
geplaatst: 31 december 2020, 12:51 uur
Sandokan-veld schreef:
Ik heb natuurlijk echt niet iedere tekst ooit gelezen die over The Kinks of Guns 'n Roses gaat, maar ik heb die vergelijking nog nooit eerder gehoord.
Behalve dat het allebei gitaarbands zijn, en dat er veel wilde verhalen de rondte doen over ze (net als over ongeveer 90% van alle rock 'n roll bands) zie ik de overeenkomst ook echt niet, sorry. Wat mis ik hier?
(quote)
Het gaat natuurlijk vooral om de gedeelde imago's inderdaad. Qua muziek lijken beide bands ook veel op elkaar. Zelfde rockbasis, met veel melodieuze gitaar afgewisseld met stukken die juist focussen op de zang.
Toen Guns N' Roses populair werd einde van de 80's en 90's was de vergelijking met The Kinks echt gemeengoed. Zeker bij DJ's op de radio. "Eindelijk weer eens een beruchte rockband". Ik weet ook nog dat ik een Hitkrant dubbelposter heb met rockbands die als een soort van stamboom met elkaar verbonden waren. Guns N' Roses was daar het kindje van The Kinks en The Who.
0
geplaatst: 31 december 2020, 12:53 uur
Porcupine Head schreef:
Ik denk dat Volbeat echt profiteert van het feit dat ze in ongeveer dezelfde hoek zitten als AC/DC, GnR en Metallica. Zijn allemaal erg populair onder een specifiek gedeelte van het Top-2000-stempubliek.
Ik denk dat Volbeat echt profiteert van het feit dat ze in ongeveer dezelfde hoek zitten als AC/DC, GnR en Metallica. Zijn allemaal erg populair onder een specifiek gedeelte van het Top-2000-stempubliek.
Volbeat is één van de populairste harde bands op dit moment. Verkopen probleemloos de Ziggo dome uit en zijn ook op diverse radio stations te horen. Dat je daar dan nog nooit van gehoord hebt ligt dus niet aan de band in kwestie lijkt me

0
geplaatst: 31 december 2020, 12:54 uur
Oh, ik ken de band. Hoor ze al vaak genoeg op Radio 2 langskomen.
3
geplaatst: 31 december 2020, 12:55 uur
vielip schreef:
Volbeat is één van de populairste harde bands op dit moment. Verkopen probleemloos de Ziggo dome uit en zijn ook op diverse radio stations te horen. Dat je daar dan nog nooit van gehoord hebt ligt dus niet aan de band in kwestie lijkt me
(quote)
Fijn om te horen dat ik zelf de credits krijg dat ik tot nog toe verstoken ben gebleven van die bagger

5
geplaatst: 31 december 2020, 12:55 uur
GrafGantz schreef:
Even de lijst gecheckt, schijnt Volbeat (wie zegt u?) te zijn. Nog nooit van gehoord, en dat had ik eigenlijk graag zo willen houden.
Leugens.Even de lijst gecheckt, schijnt Volbeat (wie zegt u?) te zijn. Nog nooit van gehoord, en dat had ik eigenlijk graag zo willen houden.
0
geplaatst: 31 december 2020, 12:56 uur
GrafGantz schreef:
Fijn om te horen dat ik zelf de credits krijg dat ik tot nog toe verstoken ben gebleven van die bagger
(quote)
The spotlight is all yours!
0
Onweerwolf
geplaatst: 31 december 2020, 12:56 uur
Ik zag Volbeat 13 jaar geleden in Arnhem op een festival waar ze 's middags nog als opener in de foyer stonden. Toen was het wel aardig om eens te zien maar daarna is het wel heel erg snel gegaan met deze Elvismetalband.
1
geplaatst: 31 december 2020, 12:57 uur
Ha ha, heerlijk dit. Gevalletje ene oor in en andere weer uit blijkbaar. Wel fascinerend dat je dit boven water hebt weten te halen, betekent dit nu dat ik een stalker heb?

0
geplaatst: 31 december 2020, 13:03 uur
Onweerwolf schreef:
Ik zag Volbeat 13 jaar geleden in Arnhem op een festival waar ze 's middags nog als opener in de foyer stonden. Toen was het wel aardig om eens te zien maar daarna is het wel heel erg snel gegaan met deze Elvismetalband.
Ging mij net zo. In 2008 op het Sweden Rock Festival zien spelen voor amper 500 man op het kleinste podium aldaar. Een jaar later speelden ze op het hoofdpodium voor 35.000 man. Beide waanzinnige optredens om uiteenlopende redenen trouwens!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.