Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
3
geplaatst: 31 december 2020, 14:08 uur
Werd 'Hey Jude' nu serieus aangekondigd als een epos? Dan zijn epen ook niet meer wat ze geweest zijn.
1
geplaatst: 31 december 2020, 14:09 uur
Porcupine Head schreef:
Ik kan me nog herinneren dat ik eens op Youtube heb gezien hoe Muse Uprising in zo'n Italiaanse Toppop-achtige show moest gaan playbacken. En wat bedacht Muse: ieder bandlid wisselde van plek. Dus Matt Bellamy zat op de drums, de bassist speelde keyboard en gitaar en de drummer was de 'zanger'. Was wel geinig om te zien.
EDIT: ff de beelden opgezocht, voor wie geïnteresseerd is.
(embed)
Ik had wel eens van deze actie gehoord, maar de beelden had ik nooit gezien. Briljante actie! Ik kan me nog herinneren dat ik eens op Youtube heb gezien hoe Muse Uprising in zo'n Italiaanse Toppop-achtige show moest gaan playbacken. En wat bedacht Muse: ieder bandlid wisselde van plek. Dus Matt Bellamy zat op de drums, de bassist speelde keyboard en gitaar en de drummer was de 'zanger'. Was wel geinig om te zien.
EDIT: ff de beelden opgezocht, voor wie geïnteresseerd is.
(embed)
Dat drumwerk van Matt, heerlijk over de top.
0
geplaatst: 31 december 2020, 14:10 uur
8 keer in de top 100. 9 keer als je dat nummer met George Michael meetelt. Damn.
Ik vind Queen best een prima band (al heb ik niet veel meer dan een best of) maar zo ga je wel een beetje een hekel aan ze krijgen.
Zoals Jasper al zei, Beetje teveel stukgedraaide middle of the road. Wel knap dat je mensen en hekel kunt laten krijgen aan Child in Time, Hotel California, BohRap en Stairway to Heaven.
1
geplaatst: 31 december 2020, 14:11 uur
Joren999 schreef:
Waarom? The Beatles hebben zelf alleen al een dozijn betere nummers en AC/DC is niet meer dan een dom ragbandje, die populariteit snap ik helemaal niet.
Mee eens inderdaad. Straks krijgen we ook nog Thunderstruck. Leuke riff, maar dat vreselijke gekwaak van die zanger is niet om aan te horen.Waarom? The Beatles hebben zelf alleen al een dozijn betere nummers en AC/DC is niet meer dan een dom ragbandje, die populariteit snap ik helemaal niet.
0
geplaatst: 31 december 2020, 14:11 uur
Alleen Bohemian Rhapsody en Innuendo wat mij betreft. De rest buiten top 100.
0
geplaatst: 31 december 2020, 14:13 uur
Zou iemand het merken als je Hey Jude 2 minuten eerder wegdraait? Over verspilde tijd gesproken. En dat zeg ik als Beatles liefhebber.
0
geplaatst: 31 december 2020, 14:13 uur
Hedser schreef:
maar dat vreselijke gekwaak van die zanger is niet om aan te horen.
maar dat vreselijke gekwaak van die zanger is niet om aan te horen.
Wat ik zei; met Bon Scott waren ze geweldig. Daarna met name irritant door die schreeuwert

0
geplaatst: 31 december 2020, 14:14 uur
harm1985 schreef:
Zou iemand het merken als je Hey Jude 2 minuten eerder wegdraait? Over verspilde tijd gesproken. En dat zeg ik als Beatles liefhebber.
Haha ja, dit bedacht ik ook net. Leuk voor op feesten maar zo op de radio mag er wel wat van af idd.Zou iemand het merken als je Hey Jude 2 minuten eerder wegdraait? Over verspilde tijd gesproken. En dat zeg ik als Beatles liefhebber.
0
geplaatst: 31 december 2020, 14:18 uur
Jep, geniet nog maar nu het kan; straks komt Under the Bridge, Creep, One etc.
0
geplaatst: 31 december 2020, 14:19 uur
jasper1991 schreef:
En dat zijn dan ook nog de beste nummers zo'n beetje van die bands. De eerste 2 dan toch...
0
geplaatst: 31 december 2020, 14:20 uur
vielip schreef:
En dat zijn dan ook nog de beste nummers zo'n beetje van die bands. De eerste 2 dan toch...
Eh, nee (quote)

0
geplaatst: 31 december 2020, 14:20 uur
Ja de rest is geen doorkomen aan vind ik. Wellicht Karma police nog maar dan heb je het wel gehad...
0
geplaatst: 31 december 2020, 14:22 uur
vielip schreef:
Huh, was dit nou een verneukte versie?
Yup, dat was de radio-edit.Huh, was dit nou een verneukte versie?
0
En dan wel AC/DC de hemel in prijzen
Die gekke Springsteenliefhebbers ook altijd
0
vielip schreef:
Ja de rest is geen doorkomen aan vind ik. Wellicht Karma police nog maar dan heb je het wel gehad...
Geen fan, dat kan. Een ander is weer geen fan van AC/DC, en een ander weer niet van Efteling-metal. En andere mensen zijn weer wél fan van iets!(quote)
1
geplaatst: 31 december 2020, 14:23 uur
Creep is een schattige jeugdzonde van Radiohead. En Karma Police is het minste nummer van OK Computer (incl. Fitter Happier).
Overigens mag heel de top 100 er van mij volgend jaar uit. Lekker helemaal opnieuw vullen met nummers die het meer waard zijn. Lijkt me leuk.
Overigens mag heel de top 100 er van mij volgend jaar uit. Lekker helemaal opnieuw vullen met nummers die het meer waard zijn. Lijkt me leuk.
0
geplaatst: 31 december 2020, 14:23 uur
Volgens boomers ja. Mijn schoonvader vindt het ook zo'n geweldig nummer. De beste man kent verder niks van ze.
0
geplaatst: 31 december 2020, 14:26 uur
starbright boy schreef:
Creep is een schattige jeugdzonde van Radiohead. En Karma Police is het minste nummer van OK Computer (incl. Fitter Happier).
Ze hadden wat vaker stout moeten zijn dan

1
geplaatst: 31 december 2020, 14:27 uur
Creep is het minste nummer van Radiohead dat nu in de top 2000 staat. Er zijn misschien een 10tal nummers van na Pablo Honey die ik minder vind dan Creep.
2
geplaatst: 31 december 2020, 14:28 uur
Hierna nieuwe van Kensington. Echte een voorbeeld dat er restrictie moet komen van max 3 jaar oud of iets dergelijks
0
geplaatst: 31 december 2020, 14:28 uur
Pablo Honey is geen verkeerde plaat, maar met afstand niet hun beste. Misschien zelfs wel de slechtste. Zegt een hoop als dit je slechtste plaat is.
2
geplaatst: 31 december 2020, 14:33 uur
johan de witt schreef:
En wat is er precies mis met de achterbuurt?
En wat is er precies mis met de achterbuurt?
Op in de zomer met je blote en vette pens in je tuin Schültenbrau drinken, nu janken dat 'ze ons ook nog eens het vuurwerk afgepakt hebben' en hele dagen Radio Oranje luisteren, om vervolgens alsnog populistische politici napraten dat immigranten een achterlijke cultuur hebben na, is er inderdaad weinig mis met achterbuurten.
0
geplaatst: 31 december 2020, 14:38 uur
M'n vrouw bij de eerste noten van Kensington: "why does this guy sound like he's pooping his pants"?
Kortom, er staat hier nu iets anders op...
Kortom, er staat hier nu iets anders op...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.