Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 31 december 2020, 15:37 uur
1
geplaatst: 31 december 2020, 15:39 uur
Na Kensington schakel ik wel weer over, komen een paar mooie nummers aan.
(Moet zeggen dat ik zowaar Beach House enigszins begin te waarderen
)
(Moet zeggen dat ik zowaar Beach House enigszins begin te waarderen
)
0
geplaatst: 31 december 2020, 15:41 uur
Ben benieuwd hoe een album top 2000 eruit zou zien, denk dat bands die opvallend hoog scoren met enkele nummers dan geen schijn van kans maken. Durf zelfs te betwisten dat Night at the Opera dan niet op nummer 1 zou komen en AC/DC niet zo goed zou scoren. Die hebben zes nummers in de top 2000, maar wel 3! in de top 100. Bizar.
0
geplaatst: 31 december 2020, 15:43 uur
Ik verwacht dan vooral veel minder van Eagles. Denk dat er genoeg mensen zijn die buiten Hotel California nauwelijks nummers kunnen noemen. A Night at the Opera verwacht ik dan wel nog hoog, maar de echte albumklassiekers (Thriller, Ten, Nevermind, Dark Side of the Moon) verwacht ik dan bovenin.
Edit: Haha, ik zit er dus waarschijnlijk naast, gezien dit artikel! : Album top 100 aller tijden - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Edit: Haha, ik zit er dus waarschijnlijk naast, gezien dit artikel! : Album top 100 aller tijden - Wikipedia - nl.wikipedia.org
0
geplaatst: 31 december 2020, 15:45 uur
Wat de fok is dat toch steeds met Kensington? Ik ken echt niemand die er van houdt of er zelfs maar naar luistert, maar nu komen ze alweer langs.
1
Onweerwolf
geplaatst: 31 december 2020, 15:47 uur
Slowgaze schreef:
Wat de fok is dat toch steeds met Kensington? Ik ken echt niet niemand die er van houdt of er zelfs maar naar luistert, maar nu komen ze alweer langs.
Wat de fok is dat toch steeds met Kensington? Ik ken echt niet niemand die er van houdt of er zelfs maar naar luistert, maar nu komen ze alweer langs.
Kensington fans wonen allemaal in achterbuurten, denk ik.
0
Ze spelen echte instrumenten + ze komen uit Nederland. Hele volksstammen die daar gelukkig van worden. Ik kan er niets mee, maar geef die jongens eens ongelijk.
0
Ooit had Radio 2 wel een album top 100, Eagles als huisband steevast op één. Maar dat was het oude Radio 2 met grotendeels een wat ander luisterpubliek.
Zal niet veel verschillen met deze denk ik: Radio Veronica - radioveronica.nl
Zal niet veel verschillen met deze denk ik: Radio Veronica - radioveronica.nl
2
geplaatst: 31 december 2020, 15:48 uur
Joren999 schreef:
Ze spelen echte instrumenten + ze komen uit Nederland. Hele volksstammen die daar gelukkig van worden. Ik kan er niets mee, maar geef die jongens eens ongelijk.
In dat geval verwelkomen we volgend jaar ook de Jostiband in de top 2000!
0
geplaatst: 31 december 2020, 15:49 uur
Slowgaze schreef:
Op de radio komen ze veel langs, en veel mensen stemmen op hetgeen ze de afgelopen 3 weken vaak gehoord hebben, vermoed ik.
0
Zou qua naamsbekendheid niet eens heel gek zijn.
Zelfs Veronica snapt dat OKC de beste Radiohead is
Zelfs Veronica snapt dat OKC de beste Radiohead is

0
Stijn schreef ooit alsof het klonk dat de zanger binnen 5 jaar zijn stem kapot zou schreeuwen en dat dat moment niet snel genoeg kon komen voor hem. Ik wacht er ook nog steeds op.
Ik houd je afzijdig van Kensington, wat flarden voorbij horen komen en geconcludeerd dat het niet mijn ding is. Overtrokken, faux-bombastische stadium rock. De mensen die ik ken en er fan van zijn, zijn types waarmee ik me liever niet associeer. Enige voordeel is dat Sorry heel kort is.
Ik houd je afzijdig van Kensington, wat flarden voorbij horen komen en geconcludeerd dat het niet mijn ding is. Overtrokken, faux-bombastische stadium rock. De mensen die ik ken en er fan van zijn, zijn types waarmee ik me liever niet associeer. Enige voordeel is dat Sorry heel kort is.
1
Vond het erg netjes dat de DJ van dienst excuses aanbood voor een nummer van Kensington. Blijkt dat nummer zelf "Sorry" te heten 

0
geplaatst: 31 december 2020, 15:54 uur
Onweerwolf schreef:
Racoon > Kensington
Racoon > Kensington
Dat is als het verschil tussen poep eten en plas drinken.
Gisteren op zich een interessant item bij a gogo, maar ook meteen waarom ik me zo erger aan die band (Ravoon). Hoe hij zijn zus omschreef, poten omhoog, wijn in haar hand en lach op haar bakkes. Dat kijk mij eens even de stoere nuchtere Zeeuw uithangen. Dan zijn de teksten van Blof beter te verteren.
Danny Vera heeft de grootste gunfactor, maar wat is het toch met die Zeeuwen?
1
geplaatst: 31 december 2020, 15:56 uur
Typisch een top 2000 dingetje. Geef mij The Logical Song of Breakfast in America maar.
0
Onweerwolf
geplaatst: 31 december 2020, 15:56 uur
Nou, zo groot vind ik het verschil tussen Kensington en Racoon nou ook weer niet.
Maar goed.
0
geplaatst: 31 december 2020, 15:58 uur
Ik vond FO altijd een wat overdreven nummer, maar hij komt nu wel weer binnen. Geniale song!
0
geplaatst: 31 december 2020, 15:59 uur
harm1985 schreef:
Ben benieuwd hoe een album top 2000 eruit zou zien, denk dat bands die opvallend hoog scoren met enkele nummers dan geen schijn van kans maken. Durf zelfs te betwisten dat Night at the Opera dan niet op nummer 1 zou komen en AC/DC niet zo goed zou scoren. Die hebben zes nummers in de top 2000, maar wel 3! in de top 100. Bizar.
Sgt peppers op 1
0
geplaatst: 31 december 2020, 16:00 uur
Joren999 schreef:
Ik verwacht dan vooral veel minder van Eagles. Denk dat er genoeg mensen zijn die buiten Hotel California nauwelijks nummers kunnen noemen. A Night at the Opera verwacht ik dan wel nog hoog, maar de echte albumklassiekers (Thriller, Ten, Nevermind, Dark Side of the Moon) verwacht ik dan bovenin.
Uiteraard sgt peppers, kon ook niet anders!
2
geplaatst: 31 december 2020, 16:04 uur
herman schreef:
Ik ben gestopt met luisteren, maar ik vind het wel mooi hoe jullie elkaar vandaag door deze muzikale beproeving heen slepen. Gedeelde smart is halve smart.
Ik ben gestopt met luisteren, maar ik vind het wel mooi hoe jullie elkaar vandaag door deze muzikale beproeving heen slepen. Gedeelde smart is halve smart.
Mijn vrouw is grote fan en ach wie ben ik dan. Het is ook mijn bedankt aan haar voor het voor de rest van het jaar meeluisteren naar mijn herrie. Ik zou de top 2000 nooit zelf opzetten, maar vind het stiekem ook wel weer leuk, net als het reaguren alhier.
0
Onweerwolf
geplaatst: 31 december 2020, 16:06 uur
jordidj1 schreef:
Ik vond FO altijd een wat overdreven nummer, maar hij komt nu wel weer binnen. Geniale song!
Iron Sky is eigenlijk Fool's Overture maar dan met een waardeloze zanger, kutsample, een deken van drakerigheid en een jankende Giel.
0
geplaatst: 31 december 2020, 16:08 uur
Komt de vervolgvraag, is dat omdat 'men' altijd roept dat dat het beste album ooit is, of omdat mensen dat ook echt vinden? Bij BohRap hen ik het idee dat mensen vinden dat het op nummer 1 hoort en er daarom op stemmen.
Denk dat veel mensen op bepaalde albums stemmen omdat er nu net dat ene populaire nummer op staat.
1
geplaatst: 31 december 2020, 16:10 uur
Lose Yourself is misschien wel het beste nummer van die hele top 2000. #jordistemplaat
1
geplaatst: 31 december 2020, 16:13 uur
Lose Yourself is wel een welkome afwisseling ja, dit soort genre wisselingen maakt het wel leuker. Ook al ben ik geen groot kenner of liefhebber van hiphop.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.