MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Onweerwolf
Ohja, dat is natuurlijk verboden onder Wilders I.

Onweerwolf
Dim schreef:
Dermot Kennedy - Better Days komt nieuw binnen.

Godver, ik moest weer hard lachen.

Onweerwolf
ABDrums schreef:
Had niet misstaan in het eerste kwart van de lijst.

Van de R.E.M.-ballads lijst ja.

Onweerwolf schreef:
Ohja, dat is natuurlijk verboden onder Wilders I.

Het is gewoon een onderwerp dat veel reacties oproept, los van je wat je ervan vindt.

En weer geen Inner City Blues

...Dancing on my own heeft het niet gered mensen.... Ik ga de rest van de maand mezelf afzonderen van de rest van de maatschappij en me bezinnen op manieren om mijn top-2000-stemmende medemensen weer onder ogen te kunnen komen.... En ik ga me ondertussen inschrijven voor de cursus "overdrijven voor gevorderden", want volgens mij heb ik talent.

Pinsnider schreef:
...Dancing on my own heeft het niet gered mensen.... Ik ga de rest van de maand mezelf afzonderen van de rest van de maatschappij en me bezinnen op manieren om mijn top-2000-stemmende medemensen weer onder ogen te kunnen komen.... En ik ga me ondertussen inschrijven voor de cursus "overdrijven voor gevorderden", want volgens mij heb ik talent.

Blijf je wel netjes je belasting betalen?

Scorpion_21 schreef:
(quote)

En ik wil alleen maar zwemmen!

4 Spinvissen en geen enkele Eefje in een lijst der lijsten, het blijft toch wonderlijk

Maar volgend jaar gaat Emmely het vast voor ons rechtzetten nadat Eefje geschitterd heeft op vele grote festivals. Nog een Top 2000 zonder haar muziek is eigenlijk onmogelijk

Nou, de jaarlijkse teleurstelling ook weer gehad. En dan ook nog een nummer van Neil Young eruit.

Ik had het er toevallig gisteren over met een collega, een swiftie in hart en nieren, ze zou volgend jaar haar netwerk voor me inzetten.

Maar niet eens 500 Eefje fans die op haar stemmen, dat is toch wel opvallend.

Onweerwolf
Gretz schreef:
volgend jaar

Pinsnider schreef:
Eens! James Brown hoort in ieder zichzelf respecterend overzicht. Maar verder ook nog Ramble On en Pyramid Song!!!! Yeah!!!! (Alleen moet iemand me ooit nog eens uitleggen wat er zo goed is aan de Eagles...)

Mijn lijst is gebaseerd op de top 10 van 2024. De Eagles staan op nr. 3 dus ook bij mij. Echter niet met een liedje dat al in de Top2000 staat of in mijn eigen lijsten van de afgelopen jaren heeft gestaan.
Ik pleit voor een volledig nieuwe (liedjes) lijst ieder jaar. Dat houdt het interessant en spannend.

Wat er goed aan is? Zij hebben voor de popularisering van het country rock genre gezorgd. Of dat een goed ding is? Succes is geen graadmeter voor kwaliteit. Ik kan me voorstellen dat sommigen de Eagles te gepolijst, MOR vinden en ze er voor verantwoordelijk houden dat country nauwelijks meer de cowboymuziek is van weleer. Ik houd er op zijn tijd wel van. Hun harmonieuze samenzang is hoe dan ook van een indrukwekkend niveau.

Een ander criterium waaraan mijn keuzes moeten voldoen is dat het gekozene bij deze tijd past. December is de tijd van reflectie over (verstreken) tijd. 'Wasted Time' past daar uitstekend bij.

Gretz schreef:
(quote)

4 Spinvissen en geen enkele Eefje in een lijst der lijsten, het blijft toch wonderlijk

Maar volgend jaar gaat Emmely het vast voor ons rechtzetten nadat Eefje geschitterd heeft op vele grote festivals. Nog een Top 2000 zonder haar muziek is eigenlijk onmogelijk

Dat schreef je vorig jaar en het jaar ervoor en het jaar ervoor ook, toch?

harm1985 schreef:

Ik had het er toevallig gisteren over met een collega, een swiftie in hart en nieren, ze zou volgend jaar haar netwerk voor me inzetten.

Yes in 2025 gaan we gewoon opschalen, dan komt het helemaal goed
harm1985 schreef:

Maar niet eens 500 Eefje fans die op haar stemmen, dat is toch wel opvallend.

Geen 500 fans die op dezelfde favoriet van Eefje stemmen. Ik denk dat alle verschillende stemmen bij elkaar opgeteld makkelijk over de 500 heengaan. Dat betekent dat nummers als Bitterzoet, Scheef, Ongeveer, De Parade, Oh allemaal een paar honderd stemmen krijgen.

Met The National ging het voor 2023 vermoedelijk net zo. Bij artiesten die net op het randje zitten van wel of niet populair genoeg is de keuzelijst zo essentieel

Poek schreef:
(quote)

Dat schreef je vorig jaar en het jaar ervoor en het jaar ervoor ook, toch?

Zeker al een jaar of 5 ja |

Maar voor The National heb ik sinds 2012 gelobbyd en lukte het ook pas in 2023. Opgeven staat niet in mijn woordenboek. Feit is dat er met elke nieuwe release weer nieuwe fans bij komen en dat ze qua status (live-optredens) ook met elke tour verder is gegroeid

The National staat dankzij jou in de lijst?

Gretz schreef:
(quote)

Yes in 2025 gaan we gewoon opschalen, dan komt het helemaal goed
(quote)

Geen 500 fans die op dezelfde favoriet van Eefje stemmen. Ik denk dat alle verschillende stemmen bij elkaar opgeteld makkelijk over de 500 heengaan. Dat betekent dat nummers als Bitterzoet, Scheef, Ongeveer, De Parade, Oh allemaal een paar honderd stemmen krijgen.

Met The National ging het voor 2023 vermoedelijk net zo. Bij artiesten die net op het randje zitten van wel of niet populair genoeg is de keuzelijst zo essentieel

Ik vraag me af hoeveel mensen de moed hebben opgegeven en niet eens meer op haar zullen zoeken als ze wél in de keuzelijst staat.

Apart dat Break On Through van The Doors er nu pas in staat...

harm1985 schreef:
(quote)

Ik vraag me af hoeveel mensen de moed hebben opgegeven en niet eens meer op haar zullen zoeken als ze wél in de keuzelijst staat.

Ja, goeie vraag. Maar ik denk dat de meeste stemmers voordat ze een vrije keuze opgeven wel eerst de artiest/titel in het zoekscherm invoeren. Dus de fans die elk jaar trouw op Eefje stemmen via vrije keuze worden wel direct op de hoogte gesteld.

De dag waarop Eefje eindelijk de keuzelijst gegund is ga ik het van de daken schreeuwen hoor. Dan weten ze op ieder social medium en ieder muziekforum

trebremmit schreef:
The National staat dankzij jou in de lijst?

Ik wil mezelf niet teveel op de borst kloppen, maar ik heb wel van meerdere mensen mogen horen dat ze denken dat mijn aanwezigheid op social media (en in de Radio 2-app) wel heeft bijgedragen aan de bekendheid bij Radio 2. Maar waarschijnlijk zoveel factoren die maken of een nummer op de keuzelijst terecht komt en of er dan genoeg stemmen binnenkomen.

MarkS73 schreef:
Apart dat Break On Through van The Doors er nu pas in staat...
Die heeft er al eerder in gestaan (2015 tot en met 2022).

Ik denk dat binnenkomers zowaar beter zijn dan de lijstverlaters. Fijn dat er eindelijk een 21e-eeuwse Radiohead de lijst heeft gehaald. Volgend jaar Pyramid Song, dan is de goegemeente over 2 jaar wel klaar voor Idioteque.

Ook fijn dat het prachtige, maar al jaren in de gevarenzone bivakkerende Famous Blue Raincoat nog een jaartje mee mag.

Ik kwam vandaag tot de schrikbarende conclusie dat Stairway to Heaven, Bohemian Rhapsody en Child in Time ten tijde van de eerste editie van de top 2000 jonger waren dan Creep, Black en Smells Like Teen Spirit nu.

Onweerwolf
Is er al ergens een volledige lijst van alle nieuwe binnenkomers?

Wanneer maken ze de volledige lijst eigenlijk bekend?

harm1985 schreef:
Ik kwam vandaag tot de schrikbarende conclusie dat Stairway to Heaven, Bohemian Rhapsody en Child in Time ten tijde van de eerste editie van de top 2000 jonger waren dan Creep, Black en Smells Like Teen Spirit nu.

Je wordt oud, Harm

ArthurDZ schreef:
Wanneer maken ze de volledige lijst eigenlijk bekend?

donderdag 15 december tussen 12.00 en 14.00 uur

Vrijdag 13 december dus

No Limits staat er weer in, daar heeft mijn stem hopelijk een verschil gemaakt! Verder zou de lijst enorm opknappen van een afkoelperiode van 5 jaar. Het gaat uiteindelijk om tijdloosheid, niet om de laatste hitjes van Roxy, Yves en Sabrina.

Scorpion_21 schreef:
En nieuwkomers so far:

+ 2 Brothers on the Floor - Come Take My Hand

Bijzonder dat deze het juist haalt en dat we geen (re-)entry krijgen van Never Alone of Jump for Joy

Verder had ik Gala - Freed from Desire ook wel verwacht

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:11 uur

geplaatst: vandaag om 18:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.