Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 27 december 2020, 20:25 uur
Hoezo gruwelde hij ervan, waar maakte jij dat uit op?
Het was best een mooie "les" vandaag vond ik met naast Kendrick ook o.a. Public Enemy en Common
0
geplaatst: 27 december 2020, 20:38 uur
vigil schreef:
Het was best een mooie "les" vandaag vond ik met naast Kendrick ook o.a. Public Enemy en Common
(quote)
Hij trok een grimas toen Leo het opzette in het begin, kan me vergist hebben.
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 december 2020, 20:44 uur
itchy schreef:
Rowwen heze... Het blijft een soort muzikale omlijsting bij het tijdschrift Landleven. Wat rustiek gedoe, wat gemijmer over de dagen van voorheen....
Rowwen heze... Het blijft een soort muzikale omlijsting bij het tijdschrift Landleven. Wat rustiek gedoe, wat gemijmer over de dagen van voorheen....
Deze omschrijving zou helemaal perfect passen bij Tim.
0
geplaatst: 27 december 2020, 20:49 uur
Dat Dire Straits, perfect als slaapmuziek... Het is allemaal niet slecht maar ongeveer even spannend als een bakje frieten bij de McDonald's...
0
geplaatst: 27 december 2020, 20:55 uur
harm1985 schreef:
(quote)
1ste paar minuten heb ik gemist dus dat heb ik niet gezien. Ik baseerde me op het item zelf
0
geplaatst: 27 december 2020, 20:58 uur
harm1985 schreef:
(quote)
Ja, je hebt je vergist
0
geplaatst: 27 december 2020, 21:12 uur
En wat dan nog als hij er van gruwelde? Kan en mag toch! Laat gaan joh...
1
geplaatst: 27 december 2020, 21:21 uur
San Quentin!
#PoetPlaatje
#PoetPlaatje123poetertjes schreef:
(afbeelding)
45. Johnny Cash - San Quentin (Live at San Quentin Prison)
Kuntrie, 1969, At San Quentin, 4:09
Sjonnie op me Monnie is een baas. In een tot op de bodem verdeeld Murica bleef mister Cash zijn hele leven de man van het volk, waarever ze ook vandaan kwamen. The man in black was zodoende een beetje een lichtpuntje in de donkere maatschappij. Zijn liedjes gingen over het leven. Dan schoot ie weer iemand neer, dan gaf hij een ode aan de arbeider, dan gaf ie een lesje opvoeding, dan was ie weer verrekkes religieus en dan weer gitzwart, zwarter dan zijn pakken. Prachtig is zijn werk in zijn late jaren waarin hij zich een breekbare oude man toont die de strijd met het leven eigenlijk al heeft verloren. Als ik echter moet kiezen, geef maar dan toch maar de Sjonnie uit zijn topvormjaren, vlijmscherp en droogkomisch. Gewoon simpel tokkelend op zijn hot and blue guitar en die kenmerkende lage stem van m, zo effectief. Zo is ie op zijn best. En het beste van zijn best komt zonder twijfel uit zijn gevangenisshows. Niet veel mensen kunnen een zaal vol met de crimineelste criminelen helemaal plat krijgen. En San Quentin zit echt vol met het gajes van het gajes, die zitten daar niet voor vrolijke belastingontduiking of het pissen over iemands tuinkabouters heen. Dappere guy om daar een showtje te doen. Johnny had het lef en maakte een show die genieten geblazen is. Dan weer neemt hij een loopje met de beveiligers, een moment later speelt ie met de voeten van al die gangsters daar en tijdens het nummer over het leven in de hel die San Quentin heet dreigt ie haast een opstand te ontbolsteren. Tot twee keer toe nog wel. En iedereen heeft de tijd van zijn leven. Ergens maar goed dat hij er nu niet meer is, anders zou menigeen nog een man in Reno omleggen alleen maar omdat ze dan deze man kunnen aanschouwen
(afbeelding)
45. Johnny Cash - San Quentin (Live at San Quentin Prison)
Kuntrie, 1969, At San Quentin, 4:09
Sjonnie op me Monnie is een baas. In een tot op de bodem verdeeld Murica bleef mister Cash zijn hele leven de man van het volk, waarever ze ook vandaan kwamen. The man in black was zodoende een beetje een lichtpuntje in de donkere maatschappij. Zijn liedjes gingen over het leven. Dan schoot ie weer iemand neer, dan gaf hij een ode aan de arbeider, dan gaf ie een lesje opvoeding, dan was ie weer verrekkes religieus en dan weer gitzwart, zwarter dan zijn pakken. Prachtig is zijn werk in zijn late jaren waarin hij zich een breekbare oude man toont die de strijd met het leven eigenlijk al heeft verloren. Als ik echter moet kiezen, geef maar dan toch maar de Sjonnie uit zijn topvormjaren, vlijmscherp en droogkomisch. Gewoon simpel tokkelend op zijn hot and blue guitar en die kenmerkende lage stem van m, zo effectief. Zo is ie op zijn best. En het beste van zijn best komt zonder twijfel uit zijn gevangenisshows. Niet veel mensen kunnen een zaal vol met de crimineelste criminelen helemaal plat krijgen. En San Quentin zit echt vol met het gajes van het gajes, die zitten daar niet voor vrolijke belastingontduiking of het pissen over iemands tuinkabouters heen. Dappere guy om daar een showtje te doen. Johnny had het lef en maakte een show die genieten geblazen is. Dan weer neemt hij een loopje met de beveiligers, een moment later speelt ie met de voeten van al die gangsters daar en tijdens het nummer over het leven in de hel die San Quentin heet dreigt ie haast een opstand te ontbolsteren. Tot twee keer toe nog wel. En iedereen heeft de tijd van zijn leven. Ergens maar goed dat hij er nu niet meer is, anders zou menigeen nog een man in Reno omleggen alleen maar omdat ze dan deze man kunnen aanschouwen
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 december 2020, 21:21 uur
Joren999 schreef:
Dat Dire Straits, perfect als slaapmuziek... Het is allemaal niet slecht maar ongeveer even spannend als een bakje frieten bij de McDonald's...
Je kunt ook beter gewoon patat eten ipv friet.
0
geplaatst: 27 december 2020, 21:26 uur
Daarom kun je ook beter prog luisteren dan het slappe aftreksel dat Dire Straits heet.
1
geplaatst: 27 december 2020, 21:43 uur
Comptine d'un autre été: L'après-midi ♥️♥️♥️
StemPlaatGenot
https://i.gifer.com/ENdt.gif
https://3.bp.blogspot.com/-f7AfpQep36o/WUKOEPiDyBI/AAAAAAAAKH4/yrKjUsynJqYp0cQPRJn9yUmRNF_itpXKgCLcBGAs/s1600/8-Amelie.gif
StemPlaatGenot

https://i.gifer.com/ENdt.gif
https://3.bp.blogspot.com/-f7AfpQep36o/WUKOEPiDyBI/AAAAAAAAKH4/yrKjUsynJqYp0cQPRJn9yUmRNF_itpXKgCLcBGAs/s1600/8-Amelie.gif
1
geplaatst: 27 december 2020, 22:17 uur
Laatste keer dit jaar en dan houd ik er over op: Emmely heeft als ik me niet vergis ook op Eefje de Visser gestemd. Hoe kan het dan dat zij in een heel jaar niet één keer in de gelegenheid is geweest (gesteld) om een nummer van haar te draaien, zodat ze in ieder geval in de keuzelijst had gestaan (mits het nummer van vóór 2020 was geweest)? De eerste singles van Bitterzoet kwamen overigens uit in 2019, of telt dat niet?
0
geplaatst: 27 december 2020, 23:01 uur
Is dat Dotan? Ik had dat nummer al een paar gehoord, denk in de supermarkt ofzo en vind het vreselijk irritant. Wat een geforceerde hoop clichés op een hoop.
2
geplaatst: 27 december 2020, 23:10 uur
Dotan in de top 2000? Is dat trollenleger dan toch niet volledig geëlimineerd? Moeten we wéér in lockdown?
1
geplaatst: 27 december 2020, 23:12 uur
Ik vond het al een teken van zwakte dat er bij de terugkeer van Dotan geen enkele kritische noot werd gekraakt. Alsof hij het slachtoffer was werd hij omarmd door de Nederlandse radiozenders.
Ik verwacht nu dat mijn inbox overloopt van boze berichten.
Ik verwacht nu dat mijn inbox overloopt van boze berichten.
0
geplaatst: 27 december 2020, 23:15 uur
Ik moest even op Wikipedia opzoeken waarover jullie het hadden, ik vind Dotan gewoon vreselijke muziek maken en begrijp ook wel dat hij nepfans nodig heeft 

0
geplaatst: 27 december 2020, 23:16 uur
harm1985 schreef:
Laatste keer dit jaar en dan houd ik er over op: Emmely heeft als ik me niet vergis ook op Eefje de Visser gestemd. Hoe kan het dan dat zij in een heel jaar niet één keer in de gelegenheid is geweest (gesteld) om een nummer van haar te draaien, zodat ze in ieder geval in de keuzelijst had gestaan (mits het nummer van vóór 2020 was geweest)? De eerste singles van Bitterzoet kwamen overigens uit in 2019, of telt dat niet?
Ik weet het ook niet. Ze is ook fan het gelauwerde laatste album van Kacey Musgraves, maar die moet haar premiere op Radio 2 ook nog steeds maken. We kunnen wel een mail/app sturen met een verzoekje om Eefje te draaien?
(Vrees wel dat de uitleg hoeveel vrijheid Radio 2 dj's hebben bij het kiezen van de playlist er niet gaat komen).
Emmely: ‘Ik luisterde stiekem platen op mijn broers kamer’ - Nieuwsbericht - NPO Radio 2 - nporadio2.nl
Emmely’s muzieksmaak is niet veel veranderd door de jaren heen. “Ik heb een eclectische smaak. Van gangsterrap tot keiharde country. De muziek die ik vroeger leuk vond, daar kan ik nog steeds heel hard op gaan.” Anno 2020 luistert Emmely veel naar albums als Reputation van Taylor Swift, Golden Hour van Kacey Musgraves en Lemonade van Beyoncé. “Dit zijn toevallig allemaal vrouwen, maar ik vind het ook wel belangrijk om vrouwen te steunen.”
4
geplaatst: 27 december 2020, 23:17 uur
Fathead schreef:
Dotan. Wat een genie. Wat een mens.
Dotan. Wat een genie. Wat een mens.
https://img.static-rmg.be/a/view/q100/w720/h480/2117265/dotanbolok-png.png
2
Onweerwolf
geplaatst: 27 december 2020, 23:26 uur
DJ's bij Radio 2 draaien geen muziek die ze leuk vinden. Het is werk geen hobby, dat hoor je ook aan het totale gebrek aan passie.
1
geplaatst: 27 december 2020, 23:30 uur
Nou het leek toch alsof de DJ Tori Amos leuk vond, maar misschien was het wishful thinking van mij ...
2
geplaatst: 27 december 2020, 23:55 uur
nico1616 schreef:
Nou het leek toch alsof de DJ Tori Amos leuk vond, maar misschien was het wishful thinking van mij ...
Die is niet van jou, die is van China Crisis.
3
geplaatst: 27 december 2020, 23:58 uur
nico1616 schreef:
Als de dj laat blijken dat hij/zij Tori Amos leuk vindt zal Onweerwolf eerder klagen over een overvloed aan enthousiasme. Nou het leek toch alsof de DJ Tori Amos leuk vond, maar misschien was het wishful thinking van mij ...

0
geplaatst: 28 december 2020, 00:38 uur
Ben ik de enige die schaamteloos meedanste met Rowwen Heze? 

0
geplaatst: 28 december 2020, 00:49 uur
Nou de feeststemming is weer verdwenen. Racoon doet dat wel.
0
geplaatst: 28 december 2020, 01:11 uur
In ieder geval prettig te constateren dat een langere versie van Shout van Tears for Fears te horen is en niet de versie waar de gitaarsolo wordt afgekapt. Bij Oh Well van Fleetwood Mac werd voor part 1 & 2 gekozen. Het lijkt erop dat radio2 zich soms toch aan haar woord houdt met de langere versies.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.