MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
herman schreef:
(quote)

Omdat dit een hit is geweest en Eefje de Visser niet eens een entry op top40.nl heeft?

Dat is dan compleet aan mij voorbij gegaan. Sowieso is het top 40 argument bij de top 2000 niet geldig.

Onweerwolf
herman schreef:
(quote)

Omdat dit een hit is geweest en Eefje de Visser niet eens een entry op top40.nl heeft?

En een goede, verstaanbare zanger, dat helpt natuurlijk ook.

Legendarische Amsterdamse band in jaren 80 en 90.

jasper1991 schreef:
'Jouw iedere beweging lijkt bij mij vandaan'. Daar moet ik altijd weer even bijkomen.
Ik heb hier nog eens over nagedacht. "Jouw iedere beweging" lijkt mij afgeleid van het Engelse 'Your every move'. Erg klungelig in de tekst verwerkt, als je het mij vraagt, los van dat Hoe Het Danst extreem abominabel is imo.

harm1985 schreef:
(quote)

Dat is dan compleet aan mij voorbij gegaan. Sowieso is het top 40 argumoent bij de top 2000 niet geldig.

Als 1985 jouw geboortejaar betreft kan ik me er wel iets bij voorstellen, dat was zo'n beetje CBC's hoogtij. Rosie is van begin jaren '90. Hier werd 'ie gelijk meegezongen en niet eens door mij...

Slaapnummer van Taylor Swift en haar National-kameraad is ook geen hit geweest zie ik, dat was voor mij dan weer een nummer waar ik nooit van heb gehoord. Maar op zich geen onprettig nummer.

Ligt het trouwens aan mij of heeft Taylor Swift meer entries in de top 2000 dan dat ze ooit hits heeft gehad?

Onweerwolf
Outlaw104 schreef:

Hadden toen makkelijk 20 moderne klassiekers achter hun naam.

Onweerwolf
Peter te Bos heeft trouwens later volgens mij nog meegedaan aan een of ander camping tv programma talentenjacht en hij stottert, dat vinden stemmers bijna net zo geil als mensen die dood zijn gegaan.

Onweerwolf schreef:
Peter te Bos heeft trouwens later volgens mij nog meegedaan aan een of ander camping tv programma talentenjacht en hij stottert, dat vinden stemmers bijna net zo geil als mensen die dood zijn gegaan.
Aardige gozer, ooit biertje met hem gedronken aan een picknicktafeltje op Lowlands, waarvoor hij ook als ontwerper betrokken was van de website.

Funfact: in Fat Bottomed Girls zingt Mercury 'Get on your bikes and ride', wat slaat op de b-kant Bicycle Race.

En in Bicycle Race zingt ie dan weer 'Fat bottomed girls, they'll be riding today
So look out for those beauties, oh yeah'.

Fat Bottomed Girls is objectief kut. Dit soort hoempapahardrock moet ongeveer wel de infantielste muziek zijn die er bestaat.

Porcupine Head schreef:
(quote)
Ik heb hier nog eens over nagedacht. "Jouw iedere beweging" lijkt mij afgeleid van het Engelse 'Your every move'. Erg klungelig in de tekst verwerkt, als je het mij vraagt, los van dat Hoe Het Danst extreem abominabel is imo.
Inderdaad, een afzichtelijk anglicisme, een soort omgekeerd dunglish.

Onweerwolf
Slowgaze schreef:
Fat Bottomed Girls is objectief kut. Dit soort hoempapahardrock moet ongeveer wel de infantielste muziek zijn die er bestaat.

Jij hebt liever fat bottomed women zeker?

De Barbra/Gibb combinatie is mierzoet natuurlijk, maar ook wel fijne muziek.

Reijersen schreef:
De Barbra/Gibb combinatie is mierzoet natuurlijk, maar ook wel fijne muziek.

Heerlijke Guilty Pleasure

Lekker man, Barbaaara Streisand.

Onweerwolf schreef:
Jij hebt liever fat bottomed women zeker?

Moeders met een flinke batterij.

jasper1991 schreef:
'Jouw iedere beweging lijkt bij mij vandaan'. Daar moet ik altijd weer even bijkomen.

Wat is dat toch met Nederlandstalige muziek en kromme formuleringen? 'Blauwe Dag' eerder op de ochtend klonk ook al alsof die tekst werd geschreven voor iemand die op dat moment een tia'tje had.

herman schreef:
(quote)

Ligt het trouwens aan mij of heeft Taylor Swift meer entries in de top 2000 dan dat ze ooit hits heeft gehad?

Geen idee, ik volg de hitlijsten niet. Maar als ik het aantal streams op Spotify én de opbrengst van haar laatste tour zie, dan hadden het er nog veel meer kunnen zijn, als ze in de keuzelijst meer nummers had gehad. En dat zijn echt niet alleen Swifties, daar zitten ook een hoop casual fans tussen, zoals ik.

Onweerwolf
Slowgaze schreef:
(quote)

Wat is dat toch met Nederlandstalige muziek en kromme formuleringen? 'Blauwe Dag' eerder op de ochtend klonk ook al alsof die tekst werd geschreven voor iemand die op dat moment een tia'tje had.

Als je Suzan had gegoogl'd dan had je kunnen zien dat het ook echt zo is.

Deze mensen mogen meedoen aan de Top 2000 op dezelfde wijze waarop we gehandicapte kinderen mee laten doen aan sport evenementen.

Slowgaze schreef:
(quote)

Koningslied, ahum.

Outlaw104 schreef:

Echt nog nooit van gehoord, zelfs hier nog nooit voorbij zien of horen komen, noch in de top 2000, terwijl ik elk jaar luister.

Weer wat geleerd.

Val ik terug op mijn Spinvis argument als het gaat om het ontbreken van Eefje de Visser in de top 2000.

Ik denk dat ik zeker 90% van de top 2000 leuk tot zeer leuk vind. Racoon hoort bij de overige 10%.

Geef je hart niet zomaar weg...

Wat mij betreft geven we deze hele band weg. Aan een ander land.

Ik wilde net zeggen: kunnen we even stilstaan bij het feit dat Racoon er 13x in staat, en dat meer dan de helft daarvan Nederlandstalig is.

GrafGantz schreef:

Ik gun Poetin Racoon wel. Andersom eigenlijk niet, het lijken me verder wel aardige gasten.

We dweilen nog ff verder met Glibber Mars.

GrafGantz schreef:

Palestina en Oekraïne hebben het al zwaar genoeg.

Ik luister nooit naar Bruno Mars, maar ik moet het eerste nummer van hem, dat in de top 2000 staat, nog horen dat ik niet goed vind.

Trek dat malle kekke bolhoedje toch over zijn hele bakkes!

GrafGantz schreef:

Dan wel aan een land dat dit verdient. Rusland, Noord-Korea of dat irritante Noord-Macedonië met z'n Skopje.

GrafGantz schreef:

Het meest tenenkrommende vond ik het item over Oceaan, een paar jaar terug in top 2000 a gogo. Op zich een prima te verteren nummer, met mooie betekenis, maar dan zo de stoere nonchalante jongen uithangen. Man man. Toen was de laatste sympathie wel weg.

Kerstnummer na kerst hoort niet. Tijd voor wat lijst manipulatie. Enige acceptabele uitzondering.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:21 uur

geplaatst: vandaag om 14:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.