Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #3 - Discussietopic
zoeken in:
1
geplaatst: 4 september 2022, 20:34 uur
Een aantal updates verder staat de teller inmiddels op 13 matches. Jay-Z's The Blueprint, Kendrick Lamar - DAMN. en Herbie Hancock met Empyrean Isles had ik ook in de lijst staan. Toffe platen. Die Michael Kiwanuka heeft het bij mij in tegenstelling tot zijn andere twee albums net niet gehaald.
De afgelopen dagen ook wat voor mij niet bekende albums uit de lijst geluisterd: Oasis - Definitely Maybe, Miles Davis Tribute to Jack Johnson en Rage Against The Machine met hun selftiteld album. Die laatstgenoemde pakte me het meest. Kende alleen Killing in the name of. Toffe, activistische vibe met een wel heel jong klinkende Zack de la Rocha. Ik moest af en toe denken qua stemgeluid aan de stoere sixth graders uit South Park haha, maar dat zal mijn afwijking zijn.
M'n te luisteren lijstje wordt wel steeds langer. Hopelijk kan ik een beetje bijblijven ondanks dat weer drukkere tijden aanbreken.
De afgelopen dagen ook wat voor mij niet bekende albums uit de lijst geluisterd: Oasis - Definitely Maybe, Miles Davis Tribute to Jack Johnson en Rage Against The Machine met hun selftiteld album. Die laatstgenoemde pakte me het meest. Kende alleen Killing in the name of. Toffe, activistische vibe met een wel heel jong klinkende Zack de la Rocha. Ik moest af en toe denken qua stemgeluid aan de stoere sixth graders uit South Park haha, maar dat zal mijn afwijking zijn.
M'n te luisteren lijstje wordt wel steeds langer. Hopelijk kan ik een beetje bijblijven ondanks dat weer drukkere tijden aanbreken.
0
geplaatst: 4 september 2022, 21:33 uur
In de laatste update kwamen aardige platen voorbij maar geen enkele die mijn lijst heeft gehad en derhalve:
13/170 Op 500
13/170 Op 500
1
geplaatst: 4 september 2022, 22:20 uur
21 /170 op 500
Met in deze update de mooiste liedjesplaat van Eno en genietbare platen van Hancock en Riverside. Guided By Voices is een band die ik nodig eens aandachtiger moet aanhoren. Exuma kan volgende editie zeer zeker mijn lijst halen.
Daarnaast merk ik wellicht ten overvloede het volgende op:
https://media2.giphy.com/media/IGwT7O82uAQa3ycFYk/giphy.gif
Met in deze update de mooiste liedjesplaat van Eno en genietbare platen van Hancock en Riverside. Guided By Voices is een band die ik nodig eens aandachtiger moet aanhoren. Exuma kan volgende editie zeer zeker mijn lijst halen.
Daarnaast merk ik wellicht ten overvloede het volgende op:
https://media2.giphy.com/media/IGwT7O82uAQa3ycFYk/giphy.gif
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 september 2022, 23:30 uur
TornadoEF5 schreef:
Daar is mijn eerste stem. Currents
Ik had er van tevoren geen geld op ingezet jouw eerste match ook in mijn lijst te hebben.Daar is mijn eerste stem. Currents
Daarmee handhaaf ik mijn net-geen-tien-procent (16/170)
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 5 september 2022, 07:31 uur
Met Tracy Chapman kan ik er weer 1 afkruisen: 9/170.
0
geplaatst: 5 september 2022, 09:37 uur
Ik ben momenteel aan 18/170. Goed bezig dus.
En al 41 albums op de luisterlijst...
Toch mooi dat Anthrax met 2 stemmen de lijst weet te halen
En al 41 albums op de luisterlijst...
Toch mooi dat Anthrax met 2 stemmen de lijst weet te halen

0
geplaatst: 5 september 2022, 10:15 uur
Flinke val van Sigur Rós. Vermoedelijk ook uit mijn eigen lijst gevallen. En dat met de aanstaande comeback.
24/180
24/180
0
Zack
geplaatst: 5 september 2022, 10:19 uur
Heb zelf thuis 8 van de 170 genoemde albums , dus dat is netjes
Edit : 9 van de180 , 5 % dus.
Edit : 9 van de180 , 5 % dus.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 september 2022, 10:28 uur
Casartelli schreef:
Daarmee handhaaf ik mijn net-geen-tien-procent (16/170)
17/180 met op de valreep een match voor Manic Street Preachers. Inmiddels zit dit album wel meer in de jeugdsentiment- dan in de hier-luister-ik-nu-nog-vaak-naar-hoek.Daarmee handhaaf ik mijn net-geen-tien-procent (16/170)
0
geplaatst: 5 september 2022, 10:34 uur
Ook ik kan (enkel) Manic Street Preachers overleggen, uitstekende plaat!
14/170 Op 500
14/170 Op 500
0
geplaatst: 5 september 2022, 12:38 uur
Een verzamelaar bij de updates. Leuk dat The World won’t listen het gehaald heeft. Na Joy Division ‘substance’ de tweede verzamelaar.
Dit geeft moed voor Belle & Sebastian
0
geplaatst: 5 september 2022, 19:09 uur
Ik zit toch al op 29/180. Dat is een aardig percentage. 4 uit mijn top 100.
0
Zack
geplaatst: 5 september 2022, 19:17 uur
Ik heb niet meegedaan wegens gebrek aan tijd , maar ik weet wel ongeveer wat erin mijn Top 50 zit en dan is daar volgens mij 1 van genoemd , maar dat is hier niet zo vreemd.... 
Edit : 2

Edit : 2
0
geplaatst: 5 september 2022, 20:09 uur
Dit dus. Verder fijn werk van Sigur Rós en Tool, terwijl ik die van Cocteau Twins bij in m'n lijstje pleur.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 5 september 2022, 20:28 uur
En zo sprokkel ik door en help o.a. ik Manic Street Preachers terug in de lijst
10/170
10/170
0
geplaatst: 6 september 2022, 09:34 uur
Opvallend dat The Smiths voor het eerst in de lijst staan. Het album lijkt me toch een klassieker.
Al een mooi resultaat met 21/170.
Al een mooi resultaat met 21/170.
0
geplaatst: 6 september 2022, 10:11 uur
Heel fijn en (terecht) dat The Seventh One terug is. AOR op z'n best.
25/190
25/190
0
geplaatst: 6 september 2022, 10:12 uur
EttaJamesBrown schreef:
U zei?Dit geeft moed voor Belle & Sebastian
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 september 2022, 10:17 uur
O, dat is wel even een dijk van een update met de grote klappers van Big Country en Ultravox en de iets minder muzieksnobvriendelijke klapper van Toto. New Order en Blackfield zijn ook dik in orde. The Killers en Red Hot Chili Peppers ook nog wel, al voelt hun daling wel een beetje als gerechtigheid na beider teleurstellende optredens op Werchter dit jaar.
Hoe dan ook: 20/190
Hoe dan ook: 20/190
0
geplaatst: 6 september 2022, 11:18 uur
Dat is miraculeus! Zo ontstaat de suggestie van voorkennis. Mooi dat deze verzamelaar het heeft gered.
0
geplaatst: 6 september 2022, 12:46 uur
En zo heb ik ineens drie keer prijs! Daarnaast ook nog Big Country , Killers en New Order. Dus gewoon een bijzonder fraaie update en daar kan zelfs zo'n RHCP plaat niets aan veranderen.
17/190 Op 500
17/190 Op 500
0
geplaatst: 6 september 2022, 16:55 uur
Er zijn van mezelf slechts vier albums voorbijgekomen tot nu toe.
Ondertussen gooi ik alle albums die me interessant lijken in een Spotify-lijst, waarvan ik er al veel heb kunnen luisteren. Mooiste ontdekkingen tot nu toe: Loose van Nelly Furtado (wat een feest van herkenning en leuke nummers) Unitated States of America (herontdekking, nu viel het kwartje), Ambient 1 (bizar mooi, was ik even vergeten), Bohren & Der Club of Gore (goed inluistermateriaal voor LGW), Deaf Center (past perfect in het straatje a la Kiasmos en Olafur Ornalds) en dan als ultieme ontdekking UA. Hoorde bij het album vooral negatieve reacties op haar stem, maar ik vind het juist geweldig passen (doet me beetje denken aan Under Byen)
Ondertussen gooi ik alle albums die me interessant lijken in een Spotify-lijst, waarvan ik er al veel heb kunnen luisteren. Mooiste ontdekkingen tot nu toe: Loose van Nelly Furtado (wat een feest van herkenning en leuke nummers) Unitated States of America (herontdekking, nu viel het kwartje), Ambient 1 (bizar mooi, was ik even vergeten), Bohren & Der Club of Gore (goed inluistermateriaal voor LGW), Deaf Center (past perfect in het straatje a la Kiasmos en Olafur Ornalds) en dan als ultieme ontdekking UA. Hoorde bij het album vooral negatieve reacties op haar stem, maar ik vind het juist geweldig passen (doet me beetje denken aan Under Byen)
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 6 september 2022, 20:23 uur
En er weer twee bij! Ik voel me onderhand de koning van de commercieel-en-toch-goed albums 
12/180

12/180
* denotes required fields.