Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #3 - Discussietopic
zoeken in:
1
geplaatst: 5 juli 2022, 12:59 uur
Mijn lijst staat nog flink in de steigers, maar ik verwacht dat die er voor het eind van de maand om weg kunnen. 

0
geplaatst: 5 juli 2022, 15:55 uur
Ik heb nog drie opties openstaan ivm een zeer drukke agenda.
1. Lever de lijst van vorige keer weer in
2. Ik ga aan de slag met een nieuwe lijst
3. Ik lever niets in
1. Lever de lijst van vorige keer weer in
2. Ik ga aan de slag met een nieuwe lijst
3. Ik lever niets in
0
geplaatst: 5 juli 2022, 17:44 uur
Vorige keer niet meegedaan maar staat nu zeker nog wel op de planning. 280 albums geselcteerd, volgorde nog te bepalen.
0
geplaatst: 5 juli 2022, 19:51 uur
Yes, de slachting staat gepland voor deze maand. Lijstje is in de maak.
2
geplaatst: 6 juli 2022, 09:58 uur
Ik doe voor het eerst mee. Ik organiseer al enkele edities de MovieMeter top 1000 dus ik besef goed hoeveel werk er in kruipt om de eindlijst te maken. Heel veel succes dus!
En ik merk ook dat een eigen lijstje maken met albums moeilijker is dan een lijstje met favoriete films.
Maar ben toch aan 360 albums geraakt waar ik graag van geniet. Benieuwd hoeveel er van in de top 1000 geraken.
En ik merk ook dat een eigen lijstje maken met albums moeilijker is dan een lijstje met favoriete films.
Maar ben toch aan 360 albums geraakt waar ik graag van geniet. Benieuwd hoeveel er van in de top 1000 geraken.
1
geplaatst: 13 juli 2022, 16:17 uur
Zo dan. De slachting is afgerond en de lijst is eindelijk verzonden. Deze keer weer vanaf nul begonnen en dat levert best wat leuks op. Dus bij deze wat nutteloze en nietszeggende stats 
- Een whopping 230 albums die nieuw in de lijst zijn gekomen. En dat terwijl mijn vroege schatting nog op de ruim 100 nieuwe albums zat.
- Het aantal verschillende artiesten is ook weer iets gestegen, in 2018 was dit 184, in 2020 was dit 214 en in 2022 is dat 222 verschillende artiesten.
- Hofleveranciers zijn Riverside, The Pineapple Thief, Gazpacho en Marillion met elk 9 albums.
- Hofleverancier qua jaren is zowaar 2021 met 32 verschillende albums. Gevolgd door 2020 met 26 albums en 2016/2017/2019 met elk 23 albums.
- Dat betekend dat de 90s, welke de afgelopen 2 edities op de derde plek stond als leverancier achter de 00s & 10s nu gezakt is naar de 4e plek ten gunste van de huidige 'roaring twenties'.
- Opvallend daarin is dat de 00s & 10s deze editie minder albums leveren dan vorige. Met een afname van respectievelijk zo'n 40 & 20 albums. Terwijl de 90s maar 3 albums minder levert.
- Leuk vindt ik dan wel weer dat er deze keer 2 nieuwe albums uit de 50s en 5 nieuwe uit de 60s bij zijn gekomen. De langzame ontdekkingstocht door die decennia levert uiteindelijk nog wel wat op.
- Deze editie volledig kunnen teren op mijn 4+ stemmen.
- De top 3 is ondanks het vanaf nul beginnen ongewijzigd. Daarna staat alleen The Doors op plek 117 nog gelijk met de vorige editie. Welke ik best bijzonder vindt
- Uiteindelijk zijn er 63 verschillende jaren die albums hebben opgeleverd, 4 meer dan bij de vorige editie waarbij de jaren 2021 en 2022 als nieuwkomers uiteraard logisch zijn.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de genre en landen verdeling, maar neem dat helaas nu niet mee. Die gegevens komen ook niet mee met een export dacht ik. Maar eens kijken of ik daar wat op kan vinden. Of als iemand tips heeft hoe dat makkelijk te doen

- Een whopping 230 albums die nieuw in de lijst zijn gekomen. En dat terwijl mijn vroege schatting nog op de ruim 100 nieuwe albums zat.
- Het aantal verschillende artiesten is ook weer iets gestegen, in 2018 was dit 184, in 2020 was dit 214 en in 2022 is dat 222 verschillende artiesten.
- Hofleveranciers zijn Riverside, The Pineapple Thief, Gazpacho en Marillion met elk 9 albums.
- Hofleverancier qua jaren is zowaar 2021 met 32 verschillende albums. Gevolgd door 2020 met 26 albums en 2016/2017/2019 met elk 23 albums.
- Dat betekend dat de 90s, welke de afgelopen 2 edities op de derde plek stond als leverancier achter de 00s & 10s nu gezakt is naar de 4e plek ten gunste van de huidige 'roaring twenties'.
- Opvallend daarin is dat de 00s & 10s deze editie minder albums leveren dan vorige. Met een afname van respectievelijk zo'n 40 & 20 albums. Terwijl de 90s maar 3 albums minder levert.
- Leuk vindt ik dan wel weer dat er deze keer 2 nieuwe albums uit de 50s en 5 nieuwe uit de 60s bij zijn gekomen. De langzame ontdekkingstocht door die decennia levert uiteindelijk nog wel wat op.
- Deze editie volledig kunnen teren op mijn 4+ stemmen.
- De top 3 is ondanks het vanaf nul beginnen ongewijzigd. Daarna staat alleen The Doors op plek 117 nog gelijk met de vorige editie. Welke ik best bijzonder vindt
- Uiteindelijk zijn er 63 verschillende jaren die albums hebben opgeleverd, 4 meer dan bij de vorige editie waarbij de jaren 2021 en 2022 als nieuwkomers uiteraard logisch zijn.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de genre en landen verdeling, maar neem dat helaas nu niet mee. Die gegevens komen ook niet mee met een export dacht ik. Maar eens kijken of ik daar wat op kan vinden. Of als iemand tips heeft hoe dat makkelijk te doen

0
geplaatst: 15 juli 2022, 14:59 uur
Ik probeer ook nog een top-100 in te sturen. Zal waarschijnlijk voor 95% mijn lijst zijn van 2 jaar geleden. Maar beter dan niks lijkt me.
1
geplaatst: 20 juli 2022, 11:13 uur
legian schreef:
Ik vrees dat je je eigen database bij moet houden. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de genre en landen verdeling, maar neem dat helaas nu niet mee. Die gegevens komen ook niet mee met een export dacht ik. Maar eens kijken of ik daar wat op kan vinden. Of als iemand tips heeft hoe dat makkelijk te doen

0
geplaatst: 20 juli 2022, 12:42 uur
Dan moet ik maar weer eens mijn Excel bestanden gaan aanpassen en uitbreiden. Ach, dat moet in 2 jaar wel lukken denk ik.
1
geplaatst: 20 juli 2022, 18:10 uur
Druk bezig met de album-id's toe te voegen en dan komt volgende week mn top 309 eraan.
1
geplaatst: 20 juli 2022, 19:10 uur
legian schreef:
Ik ben hier een beginnetje mee aan het maken (in het kader van De Jordy’s en dit topic). Ik heb via de exportfunctie alle titels enzo, maar geen landen/genres. Wat ik doe, is via de album-id’s en excelfuncties een link maken naar het album (=TEKST.SAMENV(“https://www.musicmeter.com/album/“;[kolomverwijzing naar album-id]). Dan klik ik een hele hoop van die url’s aan, zodat ik heel veel tabbladen met albumpagina’s open heb staan. Dan pak ik er een (digitaal) kladblok bij en plak ik voor elk album op een aparte regel land + genre (met een tab ertussen). Wanneer ik de hele rits aan tabbladen heb gedaan, dan plak ik de landen en genres in de daarvoor aangemaakte kolommen.
Als iemand tips heeft, hoor ik het graag

0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 20 juli 2022, 19:14 uur
Teunnis schreef:
Ik ben hier een beginnetje mee aan het maken (in het kader van De Jordy’s en dit topic). Ik heb via de exportfunctie alle titels enzo, maar geen landen/genres.
(quote)
Ik ben hier een beginnetje mee aan het maken (in het kader van De Jordy’s en dit topic). Ik heb via de exportfunctie alle titels enzo, maar geen landen/genres.
Tot hier snapte ik het nog

0
geplaatst: 21 juli 2022, 11:08 uur
Ik was van plan al m'n 4-sterren albums nog eens te beluisteren voor de deadline, maar ik lig ver achter op schema om dat te halen. Zoals men tussen 2002 en 2012 steeds zei over de kwalificatiekansen van de Rode Duivels voor WK's en EK's: mathematisch kan het nog. Maar ik ga de komende 10 dagen niet de hele dag door albums kunnen luisteren, dus in de praktijk zal het niet lukken. 
Maar ik stuur sowieso een lijst in, dan zwier ik de resterende albums waarvan ik er een aantal al jaren niet meer beluisterd zal hebben er na een blik op de tracklist maar ergens tussen.

Maar ik stuur sowieso een lijst in, dan zwier ik de resterende albums waarvan ik er een aantal al jaren niet meer beluisterd zal hebben er na een blik op de tracklist maar ergens tussen.

0
geplaatst: 21 juli 2022, 20:13 uur
Inmiddels begonnen, uitgangspunt is mijn Top 500 lijst van 2020. De nieuwere albums nagelopen die 4,5 of 5,0 scoren en de albums die in de afgelopen 2 jaar door verhoging dezelfde beoordeling hebben bereikt.
De 1ste 150 albums staan zo goed als al op de juiste plek. Nu de rest knippen en plakken naar de voor mij juiste positie. Of te wel die 31ste moet wel lukken voor een Top 500
De 1ste 150 albums staan zo goed als al op de juiste plek. Nu de rest knippen en plakken naar de voor mij juiste positie. Of te wel die 31ste moet wel lukken voor een Top 500

1
geplaatst: 22 juli 2022, 10:20 uur
JoaMuse schreef:
Ik was van plan al m'n 4-sterren albums nog eens te beluisteren voor de deadline, maar ik lig ver achter op schema om dat te halen.
Nu lijkt me dat bij voorbaat al een behoorlijk straf voornemen.Ik was van plan al m'n 4-sterren albums nog eens te beluisteren voor de deadline, maar ik lig ver achter op schema om dat te halen.
1
geplaatst: 22 juli 2022, 19:27 uur
Goh, dat is relatief he. Ik was 2 jaar geleden (toen ik 5* en 4,5* al eens had gerangschikt) al van plan volgende editie mee te doen en heb een dikke 100 albums op 4 sterren staan. Als ik toen meteen verder gegaan was met de voorbereidende werken zou dat neergekomen zijn op ongeveer 1 album per week luisteren. Echter ben ik natuurlijk pas terug in gang geschoten toen het topic van dit jaar geopend was en dan is het wel wat kort dag ja. 

2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 juli 2022, 22:40 uur
Ik heb zojuist mijn lijst bij de chef ingeleverd. Note to self dat ik volgende keer even kijk of hij een speciaal mailadres voor dit project heeft. Ik noteer 39 nieuwkomers en een leeftijdsverschil van 58 jaar tussen het oudste en het jongste album.
Decenniaverdeling:
jaren '60 - 19
jaren '70 - 118
jaren '80 - 128
jaren '90 - 92
jaren '00 - 84
jaren '10 - 56
jaren '20 - 3
Decenniaverdeling:
jaren '60 - 19
jaren '70 - 118
jaren '80 - 128
jaren '90 - 92
jaren '00 - 84
jaren '10 - 56
jaren '20 - 3
1
geplaatst: 27 juli 2022, 13:29 uur
Ik ook een lijst afgeleverd. Heb het op 150 gehouden. Wellicht volgende editie ook zo'n top 500. Leuke realisatie altijd dat je nog veel albums wil beluisteren die nu net de cut niet maken.
1
geplaatst: 27 juli 2022, 14:04 uur
Ook mijn album top 500 is afgeleverd op het e-mailadres van Chevy.
Met de volgende spreiding over de verschillende decennia
60's: 33
70's: 65
80's: 131
90's: 123
00's: 86
10's: 38
20's: 24
Met de volgende spreiding over de verschillende decennia
60's: 33
70's: 65
80's: 131
90's: 123
00's: 86
10's: 38
20's: 24
0
geplaatst: 27 juli 2022, 17:35 uur
Ik heb een top 310 zojuist verstuurd bestaande uit albums met een 8½ of hoger als beoordeling.
Ook even mijn verdeling over de decennia:
Jaren 50: 7
Jaren 60: 19
Jaren 70: 16
Jaren 80: 16
Jaren 90: 89
Jaren 0: 88
Jaren 10: 63
Jaren 20: 12
2022 nog niet meegenomen in de lijst, die albums moeten zich nog bewijzen.
Ook even mijn verdeling over de decennia:
Jaren 50: 7
Jaren 60: 19
Jaren 70: 16
Jaren 80: 16
Jaren 90: 89
Jaren 0: 88
Jaren 10: 63
Jaren 20: 12
2022 nog niet meegenomen in de lijst, die albums moeten zich nog bewijzen.

0
geplaatst: 28 juli 2022, 19:13 uur
Lijst per email verstuurd!
Geen perfecte lijst maar wel weer een beetje perfecter dan de vorige keer ...
Geen perfecte lijst maar wel weer een beetje perfecter dan de vorige keer ...
3
geplaatst: 29 juli 2022, 10:50 uur
Van de volgende mensen heb ik een lijst ontvangen: aerobag ArthurDZ Boetiek9999 Bravejester Casartelli Cor cosmic kid EttaJamesBrown Film Pegasus Finidi hoi123 jordidj1 legian madmadder marsupilami Mastroianni Mat_ nico1616 niels94 Nr.4 Rufus Salvadore Simon77 Snoeperd Superbitch TornadoEF5 wendyvortex
Ook dank aan deze mensen dat iedereen(!) de id's bijgevoegd heeft. Dat maakt het verwerken enorm veel eenvoudiger voor mij.
Dat betekent van de volgende mensen (nog) niet.
123poetertjes aERodynamIC Barney Rubble Bert Wasbeer Brunniepoo Cannondale chevy93 Coys dynamo d Gretz herman jeb777 Johnny Marr Koenr Magick1 MRDammann nedbed Noordpool PB 82 ranja Screenager Shaky Shelter Thomas Langerak vigil Weirdo Wizzy zaaf
Mocht je dus wél ingestuurd hebben, maar niet hier in het (bovenste) rijtje staan, trek even aan de bel.
Ook dank aan deze mensen dat iedereen(!) de id's bijgevoegd heeft. Dat maakt het verwerken enorm veel eenvoudiger voor mij.

Dat betekent van de volgende mensen (nog) niet.

123poetertjes aERodynamIC Barney Rubble Bert Wasbeer Brunniepoo Cannondale chevy93 Coys dynamo d Gretz herman jeb777 Johnny Marr Koenr Magick1 MRDammann nedbed Noordpool PB 82 ranja Screenager Shaky Shelter Thomas Langerak vigil Weirdo Wizzy zaaf
Mocht je dus wél ingestuurd hebben, maar niet hier in het (bovenste) rijtje staan, trek even aan de bel.
1
geplaatst: 29 juli 2022, 11:17 uur
Morgen krijg je mijn lijst; 475 van de 500 plaatsen heb ik ingevuld. Moet enkel nog de puntjes op de i zetten.
* denotes required fields.