MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #3 - Discussietopic

zoeken in:
Met El Mal Querer van Rosalia mijn derde album waar ik op stemde, en tevens ook de eerste echte nieuwkomer. Terecht, zeer blij mee!

Opvallend hoe Vs. van Pearl Jam zo laag scoort i.v.m. Ten. Kijkend naar de score en de hoeveelheid stemmen zou je deze toch wel in de bovenste helft van de lijst verwachten.

Alweer op 20% van de lijst. 27/200

Sterke update, mooi dat Pavement doorstijgt. Comme à La Radio direct aan het luisteren, Matana Roberts en Elza Soares ook zeer interessant, die laatste zeker als ik zie wat over dit album geschreven is.

19/200

chevy93 schreef:
Opvallend hoe Vs. van Pearl Jam zo laag scoort i.v.m. Ten. Kijkend naar de score en de hoeveelheid stemmen zou je deze toch wel in de bovenste helft van de lijst verwachten.

Alweer op 20% van de lijst. 27/200

Een (hoge) stem minder of meer kan in deze regionen een wereld van verschil betekenen denk ik. Ik denk ook wel dat Vs. en veel ander werk wat in de schaduw staan van Ten (qua reputatie). Ik kan niet oordelen of dat terecht is, want ik heb Vs. nog niet geluisterd.

Wel heb ik het gevoel dat Pearl Jam over de jaren heen toch wat aan reputatie verloren heeft. Ik kom die naam eigenlijk niet zoveel tegen op engelstalige sites waar ik me bevind. En op RYM is Nirvana een stuk populairder. Maar ik weet niet echt waarom dat zo is.

39/200 met 2 albums in de laatste update die natuurlijk ook veel te laag staan

Zack
9/200 .....niks erbij.

Wel scroll ik aan mij onbekende albums door waarbij ik denk dat het wat voor mij kan zijn....

TornadoEF5 schreef:
Wel heb ik het gevoel dat Pearl Jam over de jaren heen toch wat aan reputatie verloren heeft. Ik kom die naam eigenlijk niet zoveel tegen op engelstalige sites waar ik me bevind. En op RYM is Nirvana een stuk populairder. Maar ik weet niet echt waarom dat zo is.
Het 'nadeel' van Pearl Jam is misschien dat Eddie Vedder is blijven leven. Rond Kurt Cobain is natuurlijk een heuse cultus ontstaan.

Bij Acclaimed Music zie je ook dat Nevermind (#2) aanmerkelijk beter scoort dan Ten (#142): Acclaimed Music - acclaimedmusic.net
(En Vs. scoort daar overigens ook nog best behoorlijk)

Sowieso heb ik het idee dat men bij RYM iets meer van het rauwe randje houden. Zie ook de veel hogere waardering voor o.a. My Bloody Valentine en Björk. Ten is toch een stukje cleaner dan Nevermind.

Geen overeenkomsten voor mij deze keer, het was ook niet echt een rijtje om van te watertanden al zijn Kraftwerk en PJ wel gewoon prima platen natuurlijk

17/200 Op 500

Vier overeenkomsten met Koenr in één update

23/200 op 500

19/200 op 500

Inmiddels al een playlist van 43 uur met albums uit de lijst die ik binnenkort eens een kans moet geven. De interessante tips zullen naarmate de lijst vordert wel een stuk minder worden schat ik, omdat er steeds meer usual suspects die ik al ken voorbij zullen komen. Dat hoop ik maar althans, anders heb ik straks 200+ uur aan nieuwe muziek (al is dat natuurlijk op zich geen enorme straf).

cosmic kid (moderator)
X&Y staat hier in de kast maar redde het niet bij mijn beste 250 albums ooit en gezien de positie in deze lijst zijn jullie dat met me eens

12/200 op 250

Ik loop 34/200, positieve verassingen vooral de Brazliaanse vertegenwoordiging bij de laatste drop van 100. kkkkkkk

sowieso zijn veel van de nieuwe en re-entry's aanwinsten voor de lijst. Daardoor ook wel benieuwd wat voor moois er daardoor weer uitgekegeld is, moet best een slachtveld geweest zijn.

Een vijfde van alle albums achter de rug, maar van mijn 250 zijn er pas 14 langsgekomen. De rest staat natuurlijk hoger in de lijst.
Veel interessante tips genoteerd voor toekomstige beluistering!

Zack
Na nieuwe update nog steeds 9 /210 thuis in de kast en van mijn 'eigen ' Top 50 albums ( niet ingestruurd) 2/50

Casartelli (moderator)
Zware update zo met twee AmenRa's. Met geen match in de vorige update en eentje (Suzanne Vega) in deze zit ik weer terug op tien procent (21/210).
cosmic kid schreef:
X&Y staat hier in de kast maar redde het niet bij mijn beste 250 albums ooit en gezien de positie in deze lijst zijn jullie dat met me eens
Square One, White Shadows en Talk horen tot het beste wat de band gemaakt heeft, maar op een album met nog tien andere nummers was dat bij mij ook niet voldoende voor een Top 500-notering.

En twee erbij deze update, en de 1 op 10 is daardoor weer dichterbij!
Fijn dat Carter USM weer terug is

19/210 Op 500

Amenra moet ik toch echt vaker gaan beluisteren, uiteraard ben ik bekend met hun werk, maar hun albums zijn nog niet zo diep genesteld om ze op te nemen in mijn lijst. Dat verdienen ze absoluut, want het is precies mijn metal. Iedere keer als ik iets van ze opzet is het raak

cosmic kid (moderator)
En weer 1tje erbij; een betere bluesrock plaat dan El Camino moet nog gemaakt worden.

13/210

Geen overeenkomsten in de laatste 3 updates, maar mooi werk van Rosalía (toevallig eerder deze week nog beluisterd), Haken, Pavement, Brigitte Fontaine (en Areski, en Art Ensemble of Chicago), 2x Amenra en The Black Keys. Verder benieuwd naar o.a. Matana Roberts, Julia Holter, Elza Soares, Mark Hollis en Beach House.

Met First and Last and Always is het eerste album uit mijn top 20 gepasseerd. Toch wel een mooie toevoeging aan de lijst

19/210 en de lijst met nog te beluisteren album blijft ook maar groeien...

vigil schreef:
En twee erbij deze update, en de 1 op 10 is daardoor weer dichterbij!
Fijn dat Carter USM weer terug is

19/210 Op 500

Tja, ik had Carter dan ook onverantwoordelijk hoog gezet. Album geeft mij altijd een glimlach en de neiging om mee te blèren (in de auto).

Nog steeds af en toe wat albums die door twee mensen genoemd zijn, maar je hebt nu al wel twee bijzonder hoge noteringen nodig om daarmee te volstaan.

Klinkt interessant overigens, die Joe Henry.

chevy93 schreef:
Nog steeds af en toe wat albums die door twee mensen genoemd zijn, maar je hebt nu al wel twee bijzonder hoge noteringen nodig om daarmee te volstaan.

Klinkt interessant overigens, die Joe Henry.

Zeker, zeker. Heel fijn dat Joe op de lijst staat

Zack
Inderdaad , kende ik niet maar erg fijne plaat.

Helaas... geen prijs deze keer. Er zitten wel wat aardige platen bij maar dat is t dan wel. Enne, Dangerous? Really?

19/220 op 500 albums.

Zack
Mja...men moet het ook niet overdrijven in deze regio rn.met soms 2 hoge , 3 of 4 lage stemmers qua waardering.....wel prachtig topic overigens en super presentatie !

Het leek voor mij verre van de meest interessante update te gaan worden (sterke VU natuurlijk, en die van Dream Theater kan ik ook zeker velen, de rest sprak me wat minder aan), maar toen was daar plots Joe Henry met een dikke vette 5*-plaat! Gelukkig draagt EttaJamesBrown Joe ook op handen, erg fijn dat ie de top 1000 heeft gehaald deze editie.

Laatst nog die van Counting Crows weer geluisterd. Niet een album dat op mijn netvlies verschijnt bij dit soort lijsten, maar eigenlijk is daar geen reden toe.

En van die albums als van Linda Perhacs zijn voor mij typische ontdekkingen door deze lijst.

34/230

cosmic kid (moderator)
Volledig eens met chevy93 aangaande Counting Crows. Jammerlijk over het hoofd gezien, die had wel een plekje in mijn Top250 verdiend.

Voor de rest blijf ik op het moyenne van 1 per dag zitten. Gisteren en vandaag voltreffers met de beste van Arctic Monkeys en het altijd subtiele AC/DC.

15/230

Gast
geplaatst: vandaag om 17:37 uur

geplaatst: vandaag om 17:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.