menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #3 - Discussietopic

zoeken in:
geplaatst:
Van mij ontvang je ook een lijst, vandaag of morgen. Erg leuk om dit te doen trouwens!

geplaatst:
Ik zou toch wel willen ontmoedigen om dezelfde lijst in te sturen, of hooguit wat minieme wijzigingen door te voeren. Uiteraard zal vrijwel niemand een compleet andere lijst inleveren na twee jaar. En ik ga het verder ook niet controleren. Alleen aangezien het relatief veel werk kost om zoiets als dit op te zetten (en ook veel deelnemers aardig wat tijd erin stoppen), zou het wel leuk zijn als er enige variatie in de lijst komt.

geplaatst:
ik probeer morgen een lijst te maken...

geplaatst:
Thanks voor de tag, maar ik pas deze keer. De oldies zullen dus een flinke deuk op gaan lopen .
Hoe dan ook top dat je dit opnieuw op je neemt chevy93. Dergelijke inspanningen worden altijd gewaardeerd.

geplaatst:
Ik ben de laatste hand aan de lijst aan het leggen. Komt eraan.

geplaatst:
Ik ga het niet redden, zondag pad weer terug van vakantie.

geplaatst:
Ik doe morgen alsnog een poging een top 250 binnen te sturen, chevy93.

geplaatst:
Mijn lijstje is af. Verdeling per decennium:

1958-1959 3
1960-1969 52
1970-1979 143
1980-1989 57
1990-1999 48
2000-2009 55
2010-2019 126
2020-2022 16

geplaatst:
Mijn top 500 is doorgestuurd:

Het gemiddelde releasejaar van mijn lijst was twee jaar geleden: 1989. Het gemiddelde releasejaar van mijn huidige lijst is: 1990. Het antwoord op de vraag of mijn lijst nu ouder of jonger is geworden, laat ik aan de verbeelding van de lezer over.

Verdeling per decennium:

jaren 50: 7
Jaren 60: 39
Jaren 70: 117
jaren 80: 80
jaren 90: 84
jaren 00: 89
jaren 10: 70
jaren 20: 14

geplaatst:
Ik heb mijn lijstje ook zo goed als af. Ik loop 'm morgen nog een keer na en stuur 'm dan op.

geplaatst:
37 lijsten inmiddels binnen.

geplaatst:
Barney Rubble schreef:
Het gemiddelde releasejaar van mijn lijst was twee jaar geleden: 1989. Het gemiddelde releasejaar van mijn huidige lijst is: 1990. Het antwoord op de vraag of mijn lijst nu ouder of jonger is geworden, laat ik aan de verbeelding van de lezer over.

Uw lijst is jonger geworden maar de tijd heeft de verjonging alweer ingehaald. Nouja, in feite kan je zeggen dat ze zowel jonger als ouder is geworden.

geplaatst:
chevy93 schreef:
Ik zou toch wel willen ontmoedigen om dezelfde lijst in te sturen, of hooguit wat minieme wijzigingen door te voeren. Uiteraard zal vrijwel niemand een compleet andere lijst inleveren na twee jaar. En ik ga het verder ook niet controleren. Alleen aangezien het relatief veel werk kost om zoiets als dit op te zetten (en ook veel deelnemers aardig wat tijd erin stoppen), zou het wel leuk zijn als er enige variatie in de lijst komt.

Er zal ook wel vanzelf al variatie komen door mensen die bijvoorbeeld twee jaar geleden meededen, maar dit jaar geen tijd hadden of geen gebruiker meer zijn (geen zicht op hoeveel dat zullen zijn). En anderzijds zijn er ook nieuwe gebruikers die een lijst inleveren die dat twee jaar geleden niet gedaan hebben, zoals ik bijvoorbeeld.

Alleen al die dingen zorgen meestal wel al voor heel wat variatie. Bovenin iets minder, maar die zullen met bijna elke mogelijke deelnemerslijst en in vele contexten daar vanboven staan. De vraag is meer de exacte positie. Verder hangt het een beetje af van hoe actief je nog bezig met muziek te ontdekken en te luisteren, en ook hoeveel je al daarmee bent bezig geweest vroeger (wellicht veel, anders zou je hier niet zitten). Maar de ene soms uiteraard nog veel meer dan de andere.

Het leukste van lijsten zoals deze vind ik trends, verrassingen en nieuwkomers [waarvoor er ook wel wat variatie aanwezig moet zijn]. Maar soms is de deelnemerspool alleen al een grote factor daarin.

geplaatst:
Mijn lijstje is op de post!

50’s: 10
60’s: 85
70’s: 56
80’s: 27
90’s: 58
00’s: 114
10’s: 106
20’s: 44

Opvallend: 1983 ontbreekt. Verder allen jaartallen vanaf 1955, behalve ook nog 1957.

geplaatst:
Mijn lijst is ook op de post.

1930s: 1
1940s: 1
1950s: 19
1960s: 74
1970s: 102
1980s: 40
1990s: 74
2000s: 89
2010s: 81
2020s: 19

Opvallende dominantie van de 70s, had ik niet verwacht.

geplaatst:
Mijne is ook klaar.

50s: 6
60s: 50
70s: 130
80s: 70
90s: 71
00s: 88
10s: 83
20s: 2

Ik had wel de dominantie verwacht van de 70s bij mij. En uit de 20s moet ik de meeste meesterwerken nog ontdekken.

geplaatst:
Zojuist nog een top 100 ingestuurd, toch een keer meedoen aan dit mooie topic!

geplaatst:
Net op tijd mijn top 500 ingeleverd Close call

Als volgt verdeeld:

50’s: 0
60’s: 15
70’s: 57
80’s: 143
90’s: 164
00’s: 79
10’s: 37
20’s: 5

Overigens ga ik vandaag pas na werk de lijsten verwerken. Er dus nog wat ruimte voor last-minute inzendingen. Ik kan je alleen geen tijdsindicatie geven.

Ik hoop dat je redelijk reguliere werktijden hebt... Lijstje ging om 16:43 op de bus.

Eens zien of dit werkt...

https://cdn.imgpaste.net/2022/08/02/KFMxPm.png

2 keer 1953
3 keer 1956
1 keer 1958
1 keer 1959

En vanaf 1963 t/m 2021 alle jaren minimaal 1 keer.

In de periode 83 t/m 88 valt nog wel wat bij te spijkeren.

De lijst van herman is wel echt de laatste. Als het goed is heb ik uiteindelijk 43 lijsten ontvangen. Een mooi aantal.

Wordt vervolgd...

herman schreef:
Eens zien of dit werkt...

Als ik het goed zie is je piek bij 1994, dat is ook precies het jaar dat bij mij de meeste albums heeft afgevaardigd.

https://i.imgur.com/p62MQnC.png

Qua individuele jaren ook eventjes in een grafiek gegoten. 2015 dus het sterkste jaar voor mij.

Coma Cat schreef:
(quote)

Als ik het goed zie is je piek bij 1994, dat is ook precies het jaar dat bij mij de meeste albums heeft afgevaardigd.

Klopt inderdaad. Het jaar waarin ik 16 werd en alternatieve muziek echt indruk begon te maken.

Dat jaar is voor mij 2012 maar ik zou zeggen dat ik pas echt leerde kennismaken met alternatieve muziek in 2016 (alt-pop vnl. dan). Ervoor was het wel met momenten al alt-electronic.

Gretz niets ingeleverd?

Alle National- en Eefje-platen zakken gelijk honderden plaatsen

Dan vrees ik voor Donny shit

Gast
geplaatst: vandaag om 08:38 uur

geplaatst: vandaag om 08:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.