menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #3 - Discussietopic

zoeken in:
42 deelnemers deze keer, ietsje minder dan in 2020 (47), ietsje meer dan 2018 (39). Dus denk dat het op dat vlak goed zit.

Qua deelnemers vergeleken met de laatste keer

28 terugkerenden van de laatste editie
14 nieuwkomers die vorige keer niet meededen
19 afvallers die deze keer niet meedoen.

Op basis daarvan (en met twee jaar verandering waaronder misschien enige evolutie ook bij de 28 terugkerenden) zal de lijst toch wel veranderd zijn bij de laatste keer, zeker onderin en middenin, en her en der ook zelfs bovenin maar dan qua stijgingen en dalingen.

Johnny Marr schreef:
Ik ga gwn m'n vorig lijstje kopiëren. Top 246 ingestuurd.
Oké dan. Zeg, waar had je Madvillainy destijds ook alweer gezet? x

Nou, ik heb niet naar m’n lijst van een paar jaar gekeken. De huidige 500 zijn redelijk lukraak geordend. Methode: platen met 5 sterren bovenaan, met 4,5 sterren daaronder. En een handjevol platen met 4,5 sterren moeten teleurstellen, want op 501 en verder.

Redelijk wat jazz toegevoegd sinds vorige keer

Bij mij blijkt meer dan de helft van mijn lijst nieuw. Nu wil dat niet automatisch alles zeggen omdat ik ook ben uitgebreid van 234 naar 400 albums dus duh. Maar ook in mijn huidige top 234 staan er zowaar 127 albums die daar in 2020 nog niet stonden. En van mijn top 123 zijn er maar liefst 94 nieuw ten opzichte van 2018. Dus ja, als het aan mij ligt kunnen er inderdaad wel flink wat schommelingen verwacht worden in de eindlijst, met hierbij hopelijk een aanzienlijk aandeel voor een continent linksonderin de westers georienteerde wereldkaarten.

123poetertjes schreef:
(quote)
Oké dan. Zeg, waar had je Madvillainy destijds ook alweer gezet? x

Er zijn geen overeenkomende resultaten gevonden.

Voor het eerst een lijstje ingestuurd, en het uit bescheidenheid maar gehouden op een top 250.

Verdeling per decennium:

50s: 9
60s: 52
70s: 44
80s: 12
90s: 25
00s: 46
10s: 44
20s: 18

Een eerste hoogtepunt in 60's en 70's (dankuwel, Jordy's!) en verder veel albums uit de huidige eeuw (18 van de laatste 2 jaar, vooral omdat ik sinds de pandemie enorm veel nieuwe releases ben gaan uitspitten - een mens moet wat natuurlijk).

Zowel algemeen erkende klassiekers als obscuurder spul komt erin voor, een mengeling van genres. Benieuwd in welke mate mijn lijstje een impact zal hebben op de overkoepelende lijst, en hoe mijn eigen lijst binnen enkele jaren geëvolueerd zal zijn. As we speak alweer een plaat aan het luisteren die zichzelf op enthousiaste wijze aanbiedt een plaatsje in mijn toplijst te bemachtigen: Klik

Zo, mits Excel geen foutieve formules heeft staan is de einduitslag gereed.

Alvast een paar vluchtige statistieken:
- 301 nieuwe platen t.o.v. 2020 (waarvan 63 re-entry's)
- Ook in de top 100 gaan we een nieuwkomer tegenkomen
- 39 platen hadden aan genoeg aan twee noteringen
- Eén afvaller komt uit de top 250 van vorig jaar*, een andere afvaller stond in 2018 nog in de top 200.
- Slechts één plaat van Mark Knopfler werd vaker dan één keer genoemd.

* En deze schrijf ik mede toe aan het uitvallen van dynamo d

Helaas geen wifi bij het vakantiehuis (het verkeert nog tegenwoordig!), dus maar even kijken of en hoe ik dat kan oplossen.

Stande pede terug naar huis komen, ik zie geen andere optie

chevy93 schreef:
Helaas geen wifi bij het vakantiehuis (het verkeert nog tegenwoordig!), dus maar even kijken of en hoe ik dat kan oplossen.

Een mogelijke oplossing volgens mij als je een kabeltje hebt kan je internet van je GSM transporteren naar computer/laptop. Zo heb ik dat nog gedaan. Afhankelijk van je abonnement is dat niet zoveel, maar als je geen zotte dingen doet zoals games spelen of veel grote bestanden downloaden doet het zeker wat het moet doen. Verbruikt ook wel wat energie van de smartphone.

Of het in het buitenland werkt of dat je data-abonnement het toelaat weet ik niet, maar... je kunt je phone als "mobiele hotspot" instellen (daar heb je geen kabeltje voor nodig). Met je laptop/tablet kun je dan (met een wachtwoord dat je krijgt op je phone als je de hotspot aanzet) toegang krijgen tot die mobiele hotspot. Jouw telefoon zorgt dan voor de wifi via je data-abonnement.

(uiteindelijk moet je phone dan natuurlijk wel wifi kunnen ontvangen daar, anders werkt dit natuurlijk niet, maar je hebt wel een berichtje kunnen posten... dus ergens moet je verbinding hebben gehad)

chevy93 schreef:
Helaas geen wifi bij het vakantiehuis

Helaas zegt tie, stiekem was je gewoon opzoek naar een vakantie zonder internet afleiding.

Geniet ervan .

Bij ons op de WC:

https://pbs.twimg.com/media/BxG2MZHCEAABxV8.jpg

Vast straks ook bij Chevy

Gast
geplaatst: vandaag om 21:11 uur

geplaatst: vandaag om 21:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.