MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #3 - Discussietopic

zoeken in:
Daar BCNR dan. Mooi debuut

En weer vier! Vier hoge ook nog wel, allemaal bij mijn beste 138 waarvan er eentje op de 4de plek staat (OMD - A&M). Dat een aantal in de gezamenlijke dan weer lager staat dan Brothers in Arms probeer ik dan maar weer snel te vergeten.

118/780 op 500 albums

Aardige klap voor The White Album.

En Bad.

Deze keer één hele overeenkomst, Gazpacho zorgde daarvoor.

119/790 op 500 albums

170/800 op 500 album als ik het goed begrijp

De 200 is nog wel haalbaar, en met mijn kennis van vorige edities moet dat makkelijk lukken

165/800 van mijn top 500, wat betekent dat minstens 135 goede tot fantastische albums de lijst niet gaan halen

En alweer aanbeland bij de top 200!

Ik ben benieuwd welke albums er nog kunnen verrassen. Er komen nog steeds aardig wat albums langs waarvan ik denk 'goh, die heeft een aardige sprong gemaakt'.

Met 2x Marillion in de laatste update heb ik natuurlijk snel prijs. Tel daar een mooie VDGG bij op en ik heb er drie!

150 is haalbaar, 200 niet. Is 175 dan de doelstelling?

122/800 op 500 albums

109/800 uit een eigen top 360 en mijn nr 1 (Appetite for destruction) zit op een mooie plek.

155/800, van de 500 ingestuurde albums.

Ik moet mijn mr. mainstream award nu toch uit handen gaan geven vrees ik. Mr. Mainstream-van-de-middenmoot dan maar

124/800, van de 500 ingestuurde albums.

Fish boven Brave is toch wel opvallend.

Lekkere score voor Jackson C. Frank!

149/810 hier.

Livealbums en verzamelaars heb ik niet meegenomen, anders had Hatful of Hollow sowieso wel bij de eerste 100 gestaan en Nirvana's MTV Unplugged uit jeugdsentimentele overwegingen wellicht ook in de top 500.

Bij de beste 200 is een mooi resultaat voor Fish!
Daarnaast ook nog een match met de Boh Rap en co.

124/810 op 500 albums

chevy93 schreef:
Fish boven Brave is toch wel opvallend.

Binnen het eigen oeuvre heeft Brave ook wel iets meer concurrentie zal ik maar zeggen. Misschien scheelt dat, bv dat mensen een X aantal platen per artiest opnemen.

Casartelli (moderator)
Vanaf 230 weer even in vogelvlucht:

Peter Gabriel IV (227)
Architecture & Morality (226)
A Trick of the Tail (223)
Mandylion (222)

The Number of the Beast (220)
Tick Tock (217)
Blackwater Park (214)

Pawn Hearts (206)
Brave (203)
Fugazi (202)

Vigil in a Wilderness of Mirrors (200)

145/810

Even terug, For the First Time binnen op 230, niet helemaal de hoogste nieuwkomer want ik meen dat er in de top 100 ook een komt. Toch een zeer respectabel resultaat.

Op 215 Double Nickels on the Dime een fantastische stijger, nog wel maar 6 gebruikers die hem genoemd hebben. Ik zou zeggen dat deze echt wel iets kan zijn voor meer deelnemers hier.

In de update vandaag vier hits, drie keer gestegen en een keer gedaald. Deze plek voor Post belooft wat moois voor Björks topalbums.

Ik verwacht nog best wat albums erbij te krijgen, vier per update zou nu ongeveer gemiddeld moeten zijn.

Progupdate: mooie stijgingen van Godbluff, Close to the Edge en Future Days. Minder fijne daling van Marbles.

Fijne update. Een drietal mooie progknallers en dan ook nog eens het beste Springsteen-album.

Casartelli (moderator)
Ik dacht met zes matches een nieuw record te hebben, maar die heb ik dus al eenmaal eerder aangetikt. Enfin, Godbluff en Operation: Mindrime zijn beide top-20, Close to the Edge, Marbles en First Utterance (mooie stijging, zelfs naar MuMe-maatstaven een straffe notering) mogen er ook wezen... nouja, en Parachutes natuurlijk ook gewoon.

151/820

34/820. Sta wel alweer een tijdje droog. Wel gezegd, het had eigenlijk 35 moeten zijn (want Slowdive - Slowdive had ik een verkeerd ID-nummer bij). En mocht ik nu een lijst sturen zouden er misschien 1 a 2 nieuwe albums bijzitten.

Laatste updates vind ik over het algemeen maar niets, al zit er ook een heleboel tussen dat ik niet ken, dus niet kan over oordelen. Hoop dat er na Post nog andere Björkalbums mogen volgen. Björk heb ik deze zomer nog wat herbeluisterd, en ik denk dat Post nu wel mijn lijst zou halen, maar er zijn werken die wat mij betreft bij de beste albums behoren die de muziekindustrie ooit heeft voortgebracht, en mij lijkt ze één van de meest invloedsrijkste figuren voor de huidige alt-popscene.

Ik mag weer een mooi trio bijschrijven. Een progressief trio zelfs met Marbles, Yes en Queensryche. Verder nog wat aardige platen in de update met o.a. VDGG en Comus

Dat maakt 127 tot nu toe waar ik erg tevreden mee bent, je zal maar in aanmerking komen voor de mainstreamaward. Toch wel iets sneus voor de zogenaamde muziekkenner

127/820 op 500 albums

Heb nu 111 van mijn 500. Denk nog zo’n 60 tot 65 erbij te krijgen.

Charli XCX, dat deze de lijst zou halen had ik wel verwacht, maar zó hoog?

En Absolution lijkt me dus hoger te gaan eindigen dan Origin of Symmetry.

Een waan van de dag-plaat, me dunkt. Ook wel een Icarus-plaat genoemd. Ze stijgen eerst hoog, maar na in het zonnetje gezet te zijn, dalen ze ook weer hard.

Ha Charli, die gaat de volgend editie ook in mijn lijst. Superplaat, ben ik als maar meer gaan waarderen.

En The Infamous en I Could Live in Hope had ik wel in mijn eigen top 500 verwacht, maar ik zie dat ze respectievelijk op plaats 502 en 504 staan. Dat wordt volgende editie mijn zonden overdenken.

Charli zou ik niet zo snel afschrijven, gaat voor menig user hier verbonden blijven aan een periode die we ons allemaal tot onze oude dagen aan toe gaan herinneren. Lockdown-defining plaatje me dunkt

Dropje van een drop dit verder!

Lekkere update hoor! En het feit dat 0 van Ichiko nog niet voorbij is gekomen is goed nieuws, toch? Toch????

Casartelli (moderator)
Ja, zo haal ik die 20% natuurlijk niet. Alleen het familievriendelijke album van Metallica levert een bescheiden match op.

152/830

Gast
geplaatst: vandaag om 19:10 uur

geplaatst: vandaag om 19:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.