MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... #2 (vigil - update sinds 2014)

zoeken in:
panjoe (moderator)
Grappig, ik heb tekno idd alleen maar op illegale raves gehoord, daarbuiten lijkt het echt 0 erkenning te hebben. In de juiste setting (over een gigantisch mobiel soundsystem tussen de crusters) wel een heel gaaf genre, al heb ik geen idee hoe die ervaring nuchter zou zijn.

WVTRVE
In een donkere hal / kraakpand / verlaten klooster / afgelegen bos / onder of in een tunnel / in de bunker met teknocrusties en ander zwartdragend gespuis blijft natuurlijk het gaafst, maar thuis is er zeker ook van te genieten!

Ik zeg: beluister de youtubes en laat het ons weten wat je ervan vindt

WVTRVE
13. 16-17 - Attack-Impulse
+ Bonusnummers!

Mijn god/ Wat een energie, wat een power, wat een nummer! Bam, bam, bam, als een machinegeweer blaast het door en door en door en weet het van geen ophouden. Dat ze dit nummer als eerste op het album hebben gezet is wel een beetje dom, want minstens 50% van het album Gyatso zit in dit eerste nummer

Laatst had Christoph Fringeli het nummer aan het einde van zijn breakcore-set gegooid, wat een held! Na 2 uur als een onsamenhangende autist spastisch gedanst te hebben op de meest onvoorspelbare breakcore krijgt nog even 6 minuten helemaal losgaan op een van de meest toffe nummers ooit. Man man man, wat een genialiteit, wat een heldendom. Dat er die avond slechts 10 andere breakcorenerds in de zaal stonden mocht de pret niet deren (en hopelijk Cristophs pret ook niet, die arme jongen, komt je helemaal uit Duitsland sta je voor 10 man te spelen), evenals de spierpijn die ik een halve week later nog voelde.

BAM, NIET DENKEN MAAR GAAN JONGEN. DIT IS HET LAATSTE MOMENT VAN DE AVOND. NOG EVEN ALLE ENERGIE ERIN EN GO GO GO DANSEN DANSEN DANSEN. Spierpijn? Zeker! Maar niks houdt mij meer tegen in deze laatste minuten.

Stoppen doe je op je hoogtepunt, en na dit nummer kon de avond hierna niet meer getopt worden. Ik had mij vermaakt en het was genoeg, was voldaan en had gezwoegd. Dat er nog 2 andere DJ's op de bill stonden was niet meer mijn probleem en ben ik huiswaarts afgezwaaid. Wat een heerlijke chaos was dat, dat ik 'm nog lang mag herinneren. En die halve week spierpijn? Die neem ik er voor voor lief bij.

En nog even wat toffe bonusnummers omdat het kan!

(bonusnummers: Black Engine - I Hate Clowns, Zu - Carbon, Luca T. Mai - Manum Ad Ferrume (Solo-saxo album van de saxofonist van Zu), Mannheim - The Filth, Child Abuse - Opportunity Zone en Colin Stetson - When We Were That What Wept for the Sea)

En ja, ook ik wil ooit saxofoon kunnen spelen. Ben er dan nog wel niet mee begonnen, maar ik leef nu al mee met de arme buren

WVTRVE
12. Overlook & Karim Maas - Heart Of Darkness
+ Bonusnummer van Torn.

Badman drum 'n' breaks.

Bonusnummer:

WVTRVE
11. Enduser - 2/3

WVTRVE
En dan zijn we nu aangekomen bij de
https://i.imgur.com/4ASCVLI.jpeg
https://i.imgur.com/zouCaSo.jpeg
https://i.imgur.com/fKy9ycX.jpeg
https://i.imgur.com/QsbMQgp.jpeg
https://i.imgur.com/uFxZ1np.jpeg

Sorry guys er moeten even wat memes bij (en ik ben te lui om te fotoshoppen nu).

Dit is echt zo'n topic dat ik zo nu en dan uit het oog verlies, maar ben me nu even door deze lijst heen aan het werken en boy oh boy! Unieke lijst is het zeker en meeste hiervan zal ik nog wel vaker moeten luisteren om echt een oordeel over te kunnen vellen tho (duh), maar met bijvoorbeeld een Consulate, Restive Plaggona, Pink Siifu, Control of The Exploited zijn er genoeg weerhaakjes om me enthousiast te krijgen. En tof om tussen al dit geweld Луна aan te treffen

WVTRVE
Nice! En Луна komt binnenkort naar Nederland!

WVTRVE schreef:
En dan zijn we nu aangekomen bij de
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)

https://media.tenor.com/WnqHQuH9TvUAAAAM/emma-wortelboer-fireworks.gif

Zouden er nog verrassingen komen? Mart Hoogkamer of zo?

WVTRVE
Oasis? Charli XCX? S10? MEROL? Froukje? Ali C?

WVTRVE
10. Aquarian - Tarp2

The Snake That Eats Itself is echt een geweldige plaat en mijn favoriet van 2020. Ondanks het abstracte artwork voelt het voor mij als een zeer persoonlijk album, gelet ook op de songtitels als Sketch 2 (Song for D.O.U.G.) en New York, an Eternity. Nu zijn alle nummers natuurlijk tof (op het gitaarnummer na, dat had van mij niet gehoeven en is vooral een beetje jammer), maar vooral het techy nummer Tarp2 laat mij dingen horen die ik nog nooit gehoord had. Op plaatsen waarvan ik niet wist dat ik ze had. Urgh, kippenvel.

WVTRVE
9. Kaoslog – Equin0x / Tommers (A.G.U. Project) - Lobotom

T E K N O B E U K T D O O R R R R R R R R R R R R R R R R R ! ! ! ! !

Nu zonder Amsterdamse inteeltkliek, oeverloos gelul over goed bezig zijn terwijl je gewoon veel geld wil verdienen, Leo Blokhuis en andere TV-kutjes. Te vinden na 11 uur 's avonds in uw favoriete kraakpand.

WVTRVE
8. Samuel Kerridge - WOSN

Zwaar. Zwaarder. Zwaarst. WOSN.

Very emotional, heavy as fuck.

WVTRVE
7. The Angelic Process - Rid the Past by Dying

Zwaar, diep, emotioneel, en toch ook echt wonderschoon. Zeer profetisch vooral, want de zanger heeft na een lange lijdensweg zelfmoord gepleegd. Ook het wederhelft van dit duo, tevens vriendin van is onlangs op jonge leeftijd overleden. Helaas heeft het duo haar eigen profetie niet mogen overleven

De muziek mag hopelijk nog een lange tijd meegaan, en de intense vocalen zijn een groot inspiratiebron voor mijn eigen muziek.

WVTRVE
6. Prophän - Timukrisin (Lotar)

الموسيقى الإلكترونية من المغرب

WVTRVE
5. Night/T\mare - Impure

Episch nummer van een evenzeer episch album. En ja die artiestenaam daar ben ik na al die jaren ook nog niet over uit. Gelukkig is de muziek wel zeer tof!

De remix is ook erg gaaf:

WVTRVE
4. Tchaikovsky - Hymn of the Cherubim
Performers : The USSR Ministry Of Culture Chamber Choir (Министерства культуры СССР Камерного хора)
Conductor : Valery Polyansky

Bestaat er mooiere muziek? Ik ben geen heilig man maar voor een uitvoering van Tchaikovsky ga ik graag naar de kerk. Amen!

En de volledige liturgie / uitvoering voor de liefhebber:

WVTRVE schreef:
20. Six Sex - AREA 69 (Prod. La Finesse)

En dan kan deze natuurlijk niet missen. Heter dan heet...
(embed)

Haha nice, Six Sex, en dit is ook mijn favoriete nummer van dr Area 69 blijft haar beste EP tot nog toe, gaat haaaard. Ik heb ze ook aan MuMe toegevoegd een tijdje geleden maar ik wacht nog steeds op de eerste stem van een van de andere neoperreo liefhebbers hier op de site

WVTRVE
3. OAKE - Siebtes Buch : Drestan Sened

Alles is liefde, en OAKE is leven.

WVTRVE
2. 20.SV - Insects / Rosa Anschütz - Methane

Kan weer eens niet kiezen. Eerst de noise: Insects staat al bijna 20 jaar in m'n lijst van favorieten en nog steeds niet overtroffen. Belachelijk bruut nummer: al die lagen die over elkaar heen crashen en schurende met alsmaar toenemende intensiteit. Ook dit nummer moet ik nog eens een keer met drugs op horen, maar ook zonder drugs is het een hele trip.

Insects | 20.SV | Osman Arabi - osmanarabi.bandcamp.com

Dan pop: And I just drive by, maar eigenlijk net zo intens.

WVTRVE
1. Lubomyr Melnyk - The Sacred Thousand

Jawel MuMers, geen keiharde noise, zwarte sludge of Bomemeian Rhapsody, maar gevoelige pianomuziek op nummer een. Nu kan ik wel gaan schrijven hoe geweldig het is om Melnyk in het echt aan te schouwen, maar eigenlijk moeten jullie het maar gewoon aanhoren.

THE SACRED THOUSAND | Lubomyr Melnyk | Jersika Records - jersikarecords.bandcamp.com

WVTRVE
Nou dat was hem dan. Bedankt aan mijn vriend Savior Bee voor de inspiratie en het brengen van goede vibes.

Inspirerende lijst met vooral intensieve muziek, waar ik in de juiste stemming ook van kan genieten. Moet er eens op het gemak doorgaan. Als ik Colin Stetson zie passeren is mijn aandacht sowieso gegrepen. Ook je top 3 inspireert om verder te luisteren.
Bedankt om muzikaal MM nog wat breder open te trekken .

WVTRVE
Thanks!

Mooie lijst hoor, en heel verfrissend tussen de vele lijsten met overlappende noteringen. Met plezier meegelezen!

Met Melnyk als afsluiter toch nog een naam die ik niet alleen ken, maar ook iemand wiens muziek ik waardeer: hij stond op 6 in mijn top 20 albums voor Bulgarije, Hongarije, Roemenië, Moldavië (Republiek Moldavië), Oekraïne. Helaas nooit live mogen beleven. Ook GrafGantz bleek fan.

@WVTRVE Ik bedenk me zojuist dat jou muzieksmaak me doet denken aan het fictieve personage Alex DeLarge uit A Clockwork Orange. Een intensiteit die overeenkomt met het boek/film, zeker ook met de klassieke insteek op het einde.

Of je het wil of niet, vanaf nu stel ik je zo voor: https://i0.wp.com/moviesupclose.com/wp-content/uploads/2022/09/Hollywood-Insider-A-Clockwork-Orange-Stanley-Kubrick-Utopian-Society.png?fit=888%2C518&ssl=1

WVTRVE Veel onbekende nummers, leuk om nog een keer in te duiken!

Ik start waarschijnlijk morgenavond.

WVTRVE
remcodurez Gelukkig bestaat hij slechts fictief. Met een glimlach op het gezicht karnemelk drinken? Nee, dat gaat zelfs mij te ver

Heb voor het gemak een playlist op Youtube gemaakt en heb de bonusnummers erin meegenomen. Weet dat een aantal nummers (o.a. die van The Cherry Point, Prurient, Concrete Mascara) echt een stuk luider zijn dan de rest.

Youtube-playlist WVTRVE TOP-100 (+ Bonus)

Natuurlijk kon ik een aantal noise nummers niet vinden en heb ik vervangen door vergelijkbare muziekjes:
2. 20.SV - Insects vervangen door Kevin Drum - The Inferno
22. Gesk - Comet vervangen door Prurient - Domina Milking
48. Feberdröm - Futility vervangen door Feberdröm - Words of a Headless Prophet

Spotify ga ik niet aan beginnen!

Gast
geplaatst: vandaag om 12:57 uur

geplaatst: vandaag om 12:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.