Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #4 - Discussietopic
zoeken in:
1
geplaatst: 10 december 2024, 11:46 uur
chevy93 schreef:
Flinke sprongen van Beach House. En ik had The Strokes en Editors niet zó hoog verwacht.
misschien zit mijn (eerste) deelname er voor iets (of toch een klein beetje) tussen Flinke sprongen van Beach House. En ik had The Strokes en Editors niet zó hoog verwacht.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 december 2024, 14:55 uur
Waarschijnlijk de eerste update waarin ik alle albums bestemd heb (al is dat bij Underworld wel toevallig pas een paar weken geleden). Bekend maakt niet per se bemind; Pet Sounds is de enige match.
172/910
Nog 28 matches in het restant van de lijst? Ambitieus, maar wie weet...
172/910
Nog 28 matches in het restant van de lijst? Ambitieus, maar wie weet...
2
geplaatst: 10 december 2024, 18:12 uur
Zozozo, we zijn de top 100 binnen en dat is te merken. Hele speciale platen die langskomen.
In de review bij A Love Supreme staat de vraag 'Welke plaat zou je nog één keer willen luisteren als je weet dat daarna nooit meer een muzikale noot zult horen?' Dat album zelf is een goede, maar Astral Weeks komt daar zeker ook voor in aanmerking. Het is weliswaar niet mijn nummer 1, maar als ik het hoor denk ik altijd: er is geen enkele andere plaat als Astral Weeks. Wat rock ook kan zijn
In de review bij A Love Supreme staat de vraag 'Welke plaat zou je nog één keer willen luisteren als je weet dat daarna nooit meer een muzikale noot zult horen?' Dat album zelf is een goede, maar Astral Weeks komt daar zeker ook voor in aanmerking. Het is weliswaar niet mijn nummer 1, maar als ik het hoor denk ik altijd: er is geen enkele andere plaat als Astral Weeks. Wat rock ook kan zijn
0
geplaatst: 10 december 2024, 22:45 uur
Coma Cat schreef:
Pffff, word. Astral Weeks mag uit de boxen schallen als ik m'n laatste adem uitblaas. Koenr talk to 'em.
5
geplaatst: 11 december 2024, 10:01 uur
brat in tegenstelling tot Pet Sounds nog altijd niet voorbijgekomen. ik denk ik meld het even
0
geplaatst: 11 december 2024, 10:10 uur
Die gaat ongetwijfeld nog komen.
Maar we zijn duidelijk aangekomen in de lijst met onbetwiste klassiekers. Raak wel steeds meer benieuwd naar de top 20, als dit soort platen al in deze regionen te vinden zijn.
Maar we zijn duidelijk aangekomen in de lijst met onbetwiste klassiekers. Raak wel steeds meer benieuwd naar de top 20, als dit soort platen al in deze regionen te vinden zijn.
0
geplaatst: 11 december 2024, 15:35 uur
123poetertjes schreef:
brat in tegenstelling tot Pet Sounds nog altijd niet voorbijgekomen. ik denk ik meld het even
Hopelijk komt ie nog!
1
geplaatst: 11 december 2024, 15:53 uur
1
geplaatst: 12 december 2024, 14:34 uur
123poetertjes schreef:
Brat gaat echt niet komen hoor
0
geplaatst: 12 december 2024, 18:30 uur
0
geplaatst: 12 december 2024, 22:16 uur
Wtf. Ik loop echt achter. Vandaag voor het eerst beluisterd
Wel een dikke update, veel toppers
0
geplaatst: 12 december 2024, 22:17 uur
Charli en ye de homies naast elkaar, ik zou ze bijna shippen. Deze update had eigenlijk ook nog een knalgele hoes nodig. Deltron anyone?
0
geplaatst: 12 december 2024, 22:23 uur
Wow! Brat gewoon tussen allemaal klassiekers op 73, volkomen terecht natuurlijk.
2
geplaatst: 12 december 2024, 22:36 uur
Ja, lekker alle stemmen dubbelgeteld bij Brat, zo kan ik het ook! 

0
geplaatst: 13 december 2024, 08:22 uur
Haha, knap! Ook opmerkelijk hoeveel stemmen Dummy krijgt. Leuk. Mellon Collie natuurlijk veel te laag, maar dat snappen jullie natuurlijk ook wel... 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 13 december 2024, 10:03 uur

Enfin, nu weer 2 matches met Selling England by the Pound en Let England Shake. Het zijn er 2 meer dan in de vorige update.
174/930
4
geplaatst: 13 december 2024, 11:43 uur
Wederom een moment gehad om eens wat onbekende platen te proberen:
Built to Spill - Perfect From Now On: Heel interessante plaat, klinkt als veel bands die ik al ken, maar toch heel eigen. Boeiend!
Back in Black moet ik natuurlijk gewoon een keer aanschaffen....
Cannonball Adderley -Somethin' else. Gewoon lekker. Niet van dat "virtuoze gepiel" onder het motto "hoor eens hoe tof wij zijn", maar gewoon een relaxte plaat!!!
Minutemen - Double nickels: Ik zou de plaat niet kopen, maar wat een verademing ten opzichte van een clash of sex pistols oid (al mag ik dat vast niet zo vergelijken)... Die bas!!!
Broadcast - Noise made by people. Vind ik eigenlijk jammer. Het wordt pas echt interessant als de conventionele liedjesstijl wordt gepakt. Die "random" geluiden pakken me helaas minder.
Cunninlinguist! Ja, daar moet ik echt meer van luisteren!!
Sophie: Die hele plaat maakt me erg onrustig, maar DANK voor Immaterial!!!!!
Bill Withers boeit over een hele plaat toch ook wel heel erg!!!
Common - Be. Wat! Een! Lekkure! Plaat!
Speciale vermelding voor Fishmens. Ik heb hem uitgezeten. Vond het echt briljant om een keer te luisteren, maar dat was het dan ook wel hahaha
...en dan laat ik een aantal schrikbarende of ontstellende luistermomenten even weg. Bovenstaande was echt HEEL tof, dus dank!
Built to Spill - Perfect From Now On: Heel interessante plaat, klinkt als veel bands die ik al ken, maar toch heel eigen. Boeiend!
Back in Black moet ik natuurlijk gewoon een keer aanschaffen....
Cannonball Adderley -Somethin' else. Gewoon lekker. Niet van dat "virtuoze gepiel" onder het motto "hoor eens hoe tof wij zijn", maar gewoon een relaxte plaat!!!
Minutemen - Double nickels: Ik zou de plaat niet kopen, maar wat een verademing ten opzichte van een clash of sex pistols oid (al mag ik dat vast niet zo vergelijken)... Die bas!!!
Broadcast - Noise made by people. Vind ik eigenlijk jammer. Het wordt pas echt interessant als de conventionele liedjesstijl wordt gepakt. Die "random" geluiden pakken me helaas minder.
Cunninlinguist! Ja, daar moet ik echt meer van luisteren!!
Sophie: Die hele plaat maakt me erg onrustig, maar DANK voor Immaterial!!!!!
Bill Withers boeit over een hele plaat toch ook wel heel erg!!!
Common - Be. Wat! Een! Lekkure! Plaat!
Speciale vermelding voor Fishmens. Ik heb hem uitgezeten. Vond het echt briljant om een keer te luisteren, maar dat was het dan ook wel hahaha
...en dan laat ik een aantal schrikbarende of ontstellende luistermomenten even weg. Bovenstaande was echt HEEL tof, dus dank!
0
geplaatst: 13 december 2024, 14:12 uur
Michael Jackson verpest hier even mooi Lana's streak, boooeeeee
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 13 december 2024, 14:13 uur
Mijn eigen jeugdsentiment (Oasis) en dat van de generatie voor mij (Led Zeppelin) leveren nog eens twee matches op.
Drie onbekende albums in één updates is best veel in dit stadium, maar de albums van Prince, Lana Del Rey en Sufjan Stevens heb ik allemaal nog nooit gehoord (en dat wilde ik ook graag zo houden).
176/940
Drie onbekende albums in één updates is best veel in dit stadium, maar de albums van Prince, Lana Del Rey en Sufjan Stevens heb ik allemaal nog nooit gehoord (en dat wilde ik ook graag zo houden).
176/940
1
geplaatst: 13 december 2024, 14:26 uur
Ik denk dat het veranderde deelnemersveld dit jaar in de bovenste regionen vooral te zien is. Ongeveer iedere plaat die ik goed vind is gezakt; iedere plaat die ik minder vind gestegen. Uitzondering is brat natuurlijk, mooie binnenkomer. 

0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 13 december 2024, 17:37 uur
Alle albums uit deze update heb ik in huis en 8 daarvan hebben mijn lijst gehaald. Enkel Prince en Sufjan Stevens zijn bubbling unders. Sinds mijn vorig meetmoment heb ik een mega-inhaalslag gemaakt:
180/940.
180/940.
1
geplaatst: 13 december 2024, 18:52 uur
Ik? Nooit.
Ik heb da...van horen zeggen dat BRAT een hype was dit jaar.
Zet bij deze 365 nog ns op. Op een feestje helemaal op staan stuiteren,zeg. Lekker raven.
Verder heb ik deze plaat op aandringen van Gretz eens 1 maal opgezet.
Hé, het valt me trouwens nu op dat 360 op dezelfde manier als 365 begint.
Ach, dit is muziek voor de tiktok-generatie. Aandachtspanne nihil. Maar het werkt dus wel,past in deze tijd.
0
geplaatst: 15 december 2024, 13:31 uur
Crime of the Century zo hoog. 
En daar is de eerste top 10-plaat van vorige editie.

En daar is de eerste top 10-plaat van vorige editie.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 december 2024, 13:42 uur
Flinke duikvlucht voor het vliegtuigje inderdaad doe ik even een Gretzje zeg
Crime of the Century is overtuigend de vlag op de... nou ja...
177/950
Crime of the Century is overtuigend de vlag op de... nou ja...
177/950
0
geplaatst: 16 december 2024, 16:54 uur
Aardige klap voor Agaetis Byrjun, was toch altijd rond de top 10.
En zo goed als hiphop als hiphop het eerder deed, ze komen nu toch wel sneller dan voorgaande edities.
En zo goed als hiphop als hiphop het eerder deed, ze komen nu toch wel sneller dan voorgaande edities.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 december 2024, 17:02 uur
Casartelli schreef:
Na de update met mijn nummer 1 nu weer 'gewoon' een feestje in de breedte
En daar is met Station to Station ook mijn nummer 500, direct gevolgd door nog twee matches (Mezzanine en The Kick Inside).Na de update met mijn nummer 1 nu weer 'gewoon' een feestje in de breedte
Born to Run en Abbey Road bubbelen voorzichtig onder. Al met al op het scorebord voor mij de sterkste update sinds we in de Top 100 zitten, maar om nou te zeggen dat het echt overhoudt...
180/960
0
geplaatst: 16 december 2024, 17:16 uur
Wat mij betreft alleen maar geweldige platen hier (al een tijdje), en Muse. Ik verwacht er nog zo'n 10 a 15 uit mijn lijstje. Het is nu allemaal wel in te vullen wat er nog komt
* denotes required fields.