MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #3

zoeken in:
harm1985 schreef:
(quote)

En Banger Hart?
Je begeeft je nu Rob dun ijs.

Joren999 schreef:
Het is wel net een andere versie dan de albumversie, de percussie klinkt anders. Ik geloof dat deze op een verzamelaar staat.

Kan ook aan de mastering liggen. Of de compressor van radio 2.

Gretz schreef:
(quote)

Artiesten met al hun nummers in de bovenste helft:
- Linkin Park 8/8
- Iron Maiden 6/6
- Simple Minds 6/6
- Oasis 4/4

Ik neem maar even aan dat je hier wel een ondergrens hanteert van een x aantal nummers? Disturbed staat zelfs met al hun nummers in de top-22

harm1985 schreef:
(quote)

Nee, ik heb deze wel vaker gehoord, volgens mij ook op streaming. Even opgezocht, zo staat ie op Greatest Hits uit 2001.

Wikipedia zegt ook dat het een remix is.

harm1985 schreef:
(quote)

Ik snap dat het bijna onmogelijk is om als radiostation de boel zo af te stellen dat 2000 zó uiteenlopende nummers allemaal goed klinken, en je als luisteraar ook niet elke paar minuten aan je volumeknop hoeft te draaien omdat het ineens te hard/te zacht klinkt. Maar ik hoor af en toe wel nummers die er door de geluidsinstellingen bij Radio2 behoorlijk bekaaid vanaf komen

Joren999 schreef:
Het is wel net een andere versie dan de albumversie, de percussie klinkt anders. Ik geloof dat deze op een verzamelaar staat.
Dit is zo goed als correct. De versie die Radio 2 liet horen is inderdaad een singleversie. Hoor het verschil maar eens.

Albumversie:

Singleversie:

Lovesong is ook zo'n plaat die twee versies heeft. De gitaar ontbreekt daar als het keyboardmotief voor het eerst aan bod komt tussen 0:50 en 1:00. Luister hier maar:

Albumversie:

Singleversie:

Ah thanks Gretz. Het werd ineens wel erg inhoudelijk, kan niet de bedoeling zijn

Frank Boeijen > Acda & de Munnik. Dat valt zo wel extra op, ook al is dit de minst slechte van A&dM.

Frank Boeien > Boudewijn de Groot > Ramses Shaffy

En:

Acda en de Munnik > Suzan en Freek

Deze AedM is gewoon een banger (hart) hoor.

Ik ben best wel een liefhebber van A&DM, maar deze vind ik maar zo-zo

jeej abba

Twee keer ABBA dit uur en nóg een Cure.

More cowbell!

Oef deze hoort ook minstens top 100.

#stemplaaaaaaaaaaaaat

jordidj1 schreef:

Ok, boomer.

jordidj1 schreef:

#stemplaaaaaaaaaaaaat
Je hoort zelf top 100

jordidj1 schreef:

#stemplaaaaaaaaaaaaat

je hebt toch wel een beetje smaak

Jullie gaan teveel met Johnny Marr om.

#edit: hoezo kapt die mogool van een dj die plaat zo snel af

kaj_666 schreef:
(quote)

Ik neem maar even aan dat je hier wel een ondergrens hanteert van een x aantal nummers? Disturbed staat zelfs met al hun nummers in de top-22

Ja, vanaf 3 nummers mogen ze erbij. We kwamen al wel op tientallen eenlingen en duo's, dat is niet de moeite

Ik ga het gewoon zeggen. Rammstein is objectief kut. Haal het vuurwerk weg bij hun shows en er blijft niks over.

Hier had dus ook gewoon Kraftwerk kunnen staan. Der Roboter, Das Model of TEE of zo in plaats van deze zwaar overgewaardeerde meuk.

Goh, het is me nooit opgevallen hoeveel reverb/echo er in Layla zit.

Layla is zo'n nummer die ik de eerste minuut fantastisch vind, maar daarna opeens stierlijk begint te vervelen

Gast
geplaatst: vandaag om 17:11 uur

geplaatst: vandaag om 17:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.