MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Last.FM - Lijstjes

zoeken in:

(afbeelding)

Zit steeds vaker op Last.fm.

Deze week dit.

SelmaDuim

(afbeelding)

sxesven

(afbeelding)

Komt niet helemaal overeen met m'n lijstje op Last.fm, moar joa.

Knip-plakje bij deze dus:

1 Animal Collective 26
2 Joanna Newsom 22
3 鬼束ちひろ 19
4 UA 18
5 The Fiery Furnaces 13
6 fra-foa 12
7 Devo 11
8 Charles Mingus 9
8 Jamie Lidell 9
10 Fiona Apple 6

Ik vind dat mijn algemene charts ook wel weer 's upgedate mogen worden... De laatste keer was 1 mei.

Electro_
Ik krijg nooit een fatsoenlijke lijst te zien, dus doe het maar zo:

(afbeelding)

(Even erop klikken)

DJ Chuckie en Nelly Furtado..

Yak
Electro_ schreef:
DJ Chuckie en Nelly Furtado..

Dat doe je helemaal zelf, Electro.

Electro_
Klopt helemaal Voortaan zal ik "genante muziek" wel in Media Player afspelen, dan registreerd Last.fm het tenminste niet

handsome_devil

(afbeelding)

Electro_ schreef:
Klopt helemaal Voortaan zal ik "genante muziek" wel in Media Player afspelen, dan registreerd Last.fm het tenminste niet

Sinds wanneer maakt Nelly Furtado genante muziek?

(afbeelding)

Opvallend veel Wai Pi Wai . Erg fijn album ook. Verder ook lekker wat Airwave, met dit weertje.

Electro_
BoordAppel schreef:
(quote)

Sinds wanneer maakt Nelly Furtado genante muziek?

Sinds dat nieuwe album (dat ik deze week alleen heb beluisterd) een flinke tegenvaller is!

Sietse

(afbeelding)

(afbeelding)

Zo'n Modest Mouse marathon en Broken Social Scene marathon hakt er wel in. Vanwege het weer en het leren niet zo heel veel geluisterd eigenlijk...

Electro_ schreef:

Nelly Furtado genant
Als dat genant is dan hoef ik helemaal niks meer te posten.
Maar dat doe ik toch want ik ben ik en het is mijn lijstje dus ik geef lekker niks om de rest

(afbeelding)

(de laatste moet Amerie zijn)

Electro_ schreef:

Die tactiek ken ik stiekem al wat langer Of ik ga in een keer heel veel van anderen luisteren, zodat het er buiten valt ofzo

jowietje schreef:

Maar dat doe ik toch want ik ben ik en het is mijn lijstje dus ik geef lekker niks om de rest

Goed zo

Sietse
jowietje snapt het iig...

(ps. mijn nummer 11 kan ook in het lijstje genant, maar die valt er dus mooi buiten )

Electro_
Ben toch wel benieuwd wat het is Orphax wellicht?

Sietse
als je het echt wilt weten moet je maar kijken...maar ik moest een album luisteren om er eerlijk commentaar over te kunnen geven...dus vandaar.

neo
Ik zie zelf totaal niet in wat ik nu aan Last Fm zou kunnen hebben. Werkt dit als een soort van rotatielijst waarbij hoe vaker je het luistert hoe hoger het in een lijst komt? Iemand een uitleg (en eventueel daarbij een reden waarom ik het zou 'moeten' gebruiken)?

Lijkt me compleet nutteloos voor jou aangezien je je toch alleen maar in t score wereldje begeeft. Die zijn toch allemaal al wel bekend bij je neem ik aan.

neo
Ok bedankt. Had al een vaag vermoeden dat al te ''obscure'' scores niet besteed waren aan die site.

Sietse
nou ja, dat zou ik zo ook maar niet zeggen. Het is gewoon een website die registreerd wat je speelt en aan de hand van dat allemaal lijstjes gaat samen stellen. Bijv. neighbours (mensen die ongeveer hetzelfde luisteren) en vergelijkbare artiesten bij een artiesten lijst.

Obscure scores zouden daar ook tussen kunnen staan, er zijn nl. zoveel mensen die op last.fm zitten en dus ook zoveel verschillende smaken.

Wat het meer is met die site is of je het leuk vindt dat soort lijstjes en of het nut in ziet van de tips.

Als muziekkenner met een brede kennis van een bepaald (sub)genre kan je er weinig met de tips. Met name ook omdat die paar potentiële goeie tips verzinken in een hoop duidelijk slechte tips zodat je niet eens de zin hebt ze uit te proberen.

Wat betreft obscure scores, dat lijkt me geen echt probleem. De databank is erg ruim en ik kan me niet meteen een nummer uit mijn collectie voor de geest halen dat ze niet hadden. Dus 't is handig als je wat mensen met dezelfde muzikale interesse wil leren kennen (of als je gewoon gek bent op lijstjes natuurlijk)

Gast
geplaatst: vandaag om 07:41 uur

geplaatst: vandaag om 07:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.