MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Last.FM - Lijstjes

zoeken in:
De weeklijst kun je vinden bij more charts...althans daar stond ie bij mij wel in ene...en dus niet op de mainpage.

't Is triest, zo anno 2006. Bij mij ook nog steeds niks.

En jammer eigenlijk dat last.fm tracks telt ipv minuten. Zo krijg je toch al snel een vertekend beeld.

Als je de lastfm radio gebruikt en je 'loved' een track dan komen ze allemaal erbij te staan. Dus ook na 5 seconden..

Mjah, die gebruik ik niet.

Gaat er mij vooral om dat je twee albums van een uur kan luisteren, maar als de ene 20 nummers heeft en de andere 10 telt het ene album dubbel. Terwijl je toch naar beide artiesten een uur hebt geluisterd.

moviefreak#1 schreef:
(quote)

Volgens mij is dat deze ;

(afbeelding)

Als je zo'n ding wil plaatsen is de tweede vraag : Wat voor soort lijstje wil je. Dan klik je "A Group's Artists" en dan kies je de Musicmeter groep en krijg je deze lijst

Deze ken ik uiteraard...maar als iedereen 1 nummer van radiohead draait dan staan ze alweer bovenaan.... het lijkt mij leuker dat alle losse nummers worden opgeteld, dus dat mijn 83 nummers van marillion invloed hebben als 83 en niet als 1....lastig soms iets duidelijk te maken

sxesven
HiLL schreef:
Als je de lastfm radio gebruikt en je 'loved' een track dan komen ze allemaal erbij te staan. Dus ook na 5 seconden..

Inderdaad, maar toch. Als ik Merzbow's Electric Salad luister (3 tracks, 60+ minuten) of William Basinski's The Disintegration Loops I (2 tracks, 60+ minuten) is dat een heel verschil met bijvoorbeeld Wire - Pink Flag (20+ tracks, 40- minuten). M.a.w., een uurtje de ene band luisteren en er komen twee tracks in je lijstje, een uurtje de andere en het zijn er 60.

/edit/

Wat Onderhond dus zei.

Sietse
moviefreak#1 schreef:
(afbeelding)

Mateloos irritant dat je "roy buchanan" niet in "Roy Buchanan" kunt veranderen

Kwestie van goed je tags bij werken. Je kunt heel makkelijk met een tagprogramma ervoor kiezen om al de eerste letters van een woord in hoofdletters te doen.

Dat is niet wat moviefreak#1 bedoeld denk ik. Bij last.fm wordt de artiestennaam wat betreft kapitalisatie zo opgeslagen zoals de eerste persoon het draait. Dit kan niet worden aangepast. Dus als de eerste persoon die Roy Buchanan draaide hem getagged had als "roy buchanan", blijft het voor iedereen zo.

Sietse
Het probleem met de tijd is inderdaad al bekend ja, is volgens mij al redelijk wat over geklaagd op last.fm door verschillende mensen. Mijn top 10 zou er iig heel anders uit zien.

BoordAppel schreef:
Bij mij is het nog steeds niet aangepast. Bovendien registreert last.fm ook geen tracks meer .

Idem. De boefjes.

Daarbij heb ik dat Architect album zo'n 5 a 6 keer gedraaid op m'n iPod vorige week, maar nog geen enkele keer op m'n PC. Nog werk aan de winkel voor de last.fmertjes

sxesven
Onderhond schreef:
Daarbij heb ik dat Architect album zo'n 5 a 6 keer gedraaid op m'n iPod vorige week, maar nog geen enkele keer op m'n PC. Nog werk aan de winkel voor de last.fmertjes

iPod plug-ins zijn er toch al, dacht ik? In ieder geval, ook een bekend probleem. Ik heb zelf een Creative Zen en daarop luister ik toch ook een aardige rits muziek elke week - maar een plug-in voor de Zen is er niet, dus voorlopig kan ik het allemaal niet meetellen.

Sietse
tsja, zo gaan dat soort dingen heh

sxesven
Dat blijkt.

(afbeelding)

Aangezien de url voor het beeldje toch steeds hetzelfde is, is het eigenlijk ook totaal onnodig telkens een nieuwe post te maken, maar soit. Opgezwolle

sxesven schreef:
(quote)

Wat Onderhond dus zei.

Was ook meer een opmerking uit het niets van mij eigenlijk.

Onderhond schreef:
.....Opgezwolle
Hoe zijn die?? Ken ze niet, maar ga ze op Pinkpop zien, dit jaar.....

Oei, Sushi dat moet je niet aan Onderhond vragen . Maar ze zijn erg goed en je moet ze zeker checken op Pinkpop. Mits je van een gezonde dosis hiphop houdt natuurlijk.

BoordAppel schreef:
Oei, Sushi dat moet je niet aan Onderhond vragen . Maar ze zijn erg goed en je moet ze zeker checken op Pinkpop. Mits je van een gezonde dosis hiphop houdt natuurlijk.

*noteert op lijstje "niets aan Onderhond vragen"*

Ben niet zo into hiphop, maar zal ze objectief beluisteren en een eerlijke kans geven....laat dan wel weten wat ik er van vond....

Sietse
sushi schreef:
(quote)

*noteert op lijstje "niets aan Onderhond vragen"*

Ben niet zo into hiphop, maar zal ze objectief beluisteren en een eerlijke kans geven....laat dan wel weten wat ik er van vond....

nee nee nee nee nee...hier klopt niks van....gaat helemaal mis...

Je moet gewoon niet naar Pink Pop gaan, dat moet je doen.

Sietse schreef:
....nee nee nee nee nee...hier klopt niks van....gaat helemaal mis...

Je moet gewoon niet naar Pink Pop gaan, dat moet je doen.

Wat zeg je nu?? Ik heb al een kaartje, dus ik moet wel...

(afbeelding)

Ja ja, Beastie Boys op 2, waar je verjaardag vieren al niet goed voor is.

Kon je niet gezellig Death draaien dan?

BoordAppel schreef:
Kon je niet gezellig Death draaien dan?

Dat was toch wel een gezellig brugje te ver geweest, denk ik.

Sietse
sushi schreef:
(quote)

Wat zeg je nu?? Ik heb al een kaartje, dus ik moet wel...

je hebt toch wel geld toegekregen heh? Anders zou ik terug gaan als ik jou was

Gast
geplaatst: vandaag om 05:44 uur

geplaatst: vandaag om 05:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.