Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 100 slechtste covers
zoeken in:
0
geplaatst: 13 mei 2005, 17:07 uur
Ik hoorde zojuist in de supermarkt een werkelijk verSCHRIKkelijke cover van Al Green's "Let's stay together". Die hoort zeker in deze lijst thuis. Het was een vrouw, iemand enig idee wie deze ramp op haar naam heeft staan?
0
geplaatst: 13 mei 2005, 17:11 uur
Yak schreef:
Ik hoorde zojuist in de supermarkt een werkelijk verSCHRIKkelijke cover van Al Green's "Let's stay together". Die hoort zeker in deze lijst thuis. Het was een vrouw, iemand enig idee wie deze ramp op haar naam heeft staan?
Ik neem aan dat je Tina Turner wel herkend had?
0
JonnieBrasco
geplaatst: 13 mei 2005, 17:12 uur
Mijn wekker stond vanochtend per ongeluk op "Slam FM" (ik moet toch echt eens aan een mp3-wekker), en ik werd wakker met een verschrikkelijke vieze gladde moderne cover van Phil Collins - Easy Lover...
0
geplaatst: 13 mei 2005, 17:13 uur
Ja, dat dacht ik inderdaad al. Ik heb sowieso een pesthekel aan dat mens.
41. Tina Turner - Let's Stay Together
0
geplaatst: 13 mei 2005, 17:15 uur
Ik heb al wel wat loftuitingen gelezen, maar persoonlijk word ik niet goed van
40. Scissor Sisters - Comfortably Numb
0
geplaatst: 13 mei 2005, 17:29 uur
44. Jamie Cullum - Everlasting Love
Alsof het origineel wel te pruimen was :S
39. Celine Dion - All By Myself (tenenkrommend)
0
JonnieBrasco
geplaatst: 13 mei 2005, 20:04 uur
Met het nummer Everlasting Love zelf is niets mis vind ik, hulde aan de schrijver, wie dat ook moge zijn - er zijn alleen mooiere uitvoeringen. De versie van Jamie Cullum is walgelijk, alleen al door de buitensporige toepassing van zijn stem in dat nummer.
0
geplaatst: 13 mei 2005, 20:23 uur
JonnieBrasco schreef: ...werd wakker met een verschrikkelijke vieze gladde moderne cover van Phil Collins - Easy Lover...
is dat een cover dan? Nooit geweten. Neemt niet weg dat dit één van de meest akelige radiohits aller tijden is. Waanzinnige kutplaat inderdaad.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 13 mei 2005, 20:35 uur
Ik bedoelde iemand die dat van Phil Collins covert. Je begrijpelijk uit kunnen drukken is ook kunst 

0
geplaatst: 13 mei 2005, 20:48 uur
JonnieBrasco schreef:
Ik bedoelde iemand die dat van Phil Collins covert. Je begrijpelijk uit kunnen drukken is ook kunst

...ach, ik las je berichtje ook veel te snel hoor. Prima geschreven, niks mis mee. Ik zag woorden als 'vies' , 'glad' en 'Phil Collins' , en dacht eigenlijk genoeg te weten

0
geplaatst: 13 mei 2005, 20:50 uur
JonnieBrasco schreef:
Met het nummer Everlasting Love zelf is niets mis vind ik, hulde aan de schrijver, wie dat ook moge zijn - er zijn alleen mooiere uitvoeringen. De versie van Jamie Cullum is walgelijk, alleen al door de buitensporige toepassing van zijn stem in dat nummer.
Sja smaken verschillen... Weet ook niet van wie het origineel was (voor mijn tijd denk ik) maar als ik dan al die verschillende uitvoeringen hoorde vond ik het 3 keer niks. Het nummer ligt me dus echt niet. Joling voerde het volgens mij ook nog 'ns uit dacht ik.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 13 mei 2005, 21:17 uur
Het Duitse zangeresje Sandra had er een leuke pop-hit mee, en U2 toch een mooie wilde akoestische versie...
0
geplaatst: 21 mei 2005, 12:37 uur
lebowski schreef:
Is eigenlijk niet echt een cover te noemen. Ze gebruiken alleen de tekst van Pink Floyd. Ik vind het wel OK.
0
geplaatst: 21 mei 2005, 12:43 uur
Het origineel is al niet best, maar dit is echt weerzinwekkend!

Scoort hoog op mijn lijst van slechtste platen aller tijden. Als ik dit per ongeluk langs hoor komen, weet ik niet hoe snel ik de radio uit moet zetten.
0
geplaatst: 8 augustus 2005, 16:28 uur
38. All Saints - Under The Bridge
37. No Doubt - It's My Life (dat is werkelijk heiligschennis!)
37. No Doubt - It's My Life (dat is werkelijk heiligschennis!)
0
geplaatst: 8 augustus 2005, 17:01 uur
starbright boy schreef:
56. Vanessa Carlton - Paint It Black
Van dit nummer vraag je je af of er niet iemand met dat meisje in de studio zat niet heeft gezegd: "'T is misschien niet zo'n goed idee, laten we het maar niet doen"
56. Vanessa Carlton - Paint It Black
Van dit nummer vraag je je af of er niet iemand met dat meisje in de studio zat niet heeft gezegd: "'T is misschien niet zo'n goed idee, laten we het maar niet doen"
En dit heeft ze nog een keer gedaan met:
36. Vanessa Carlton - Where The Streets Have No Name
, bijzonder goed om zeep geholpen.Ook deze mag er zijn (eigenlijk niet dus):
35. Tiesto - Street Spirit (Fade Out)
0
geplaatst: 8 augustus 2005, 19:54 uur
BTG, echt, eigenlijk nummer 2
en dan ook maar gelijk nummer 30: eigenlijk absoluut nummer 1:
Communards
Don't leave me this way
NOG ERGER
en dan ook maar gelijk nummer 30: eigenlijk absoluut nummer 1: