MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 100 slechtste covers

zoeken in:
Yak
Ik hoorde zojuist in de supermarkt een werkelijk verSCHRIKkelijke cover van Al Green's "Let's stay together". Die hoort zeker in deze lijst thuis. Het was een vrouw, iemand enig idee wie deze ramp op haar naam heeft staan?

Yak schreef:

Ik hoorde zojuist in de supermarkt een werkelijk verSCHRIKkelijke cover van Al Green's "Let's stay together". Die hoort zeker in deze lijst thuis. Het was een vrouw, iemand enig idee wie deze ramp op haar naam heeft staan?

Ik neem aan dat je Tina Turner wel herkend had?

JonnieBrasco
Mijn wekker stond vanochtend per ongeluk op "Slam FM" (ik moet toch echt eens aan een mp3-wekker), en ik werd wakker met een verschrikkelijke vieze gladde moderne cover van Phil Collins - Easy Lover...

Yak
lebowski schreef:

Ik neem aan dat je Tina Turner wel herkend had?

Ja, dat dacht ik inderdaad al. Ik heb sowieso een pesthekel aan dat mens.

41. Tina Turner - Let's Stay Together

Ik heb al wel wat loftuitingen gelezen, maar persoonlijk word ik niet goed van
40. Scissor Sisters - Comfortably Numb

44. Jamie Cullum - Everlasting Love

Alsof het origineel wel te pruimen was :S

39. Celine Dion - All By Myself (tenenkrommend)

Van Robert Knight bedoel je?

JonnieBrasco
wait schreef:

(quote)

Alsof het origineel wel te pruimen was :S

Met het nummer Everlasting Love zelf is niets mis vind ik, hulde aan de schrijver, wie dat ook moge zijn - er zijn alleen mooiere uitvoeringen. De versie van Jamie Cullum is walgelijk, alleen al door de buitensporige toepassing van zijn stem in dat nummer.

JonnieBrasco schreef: ...werd wakker met een verschrikkelijke vieze gladde moderne cover van Phil Collins - Easy Lover...

is dat een cover dan? Nooit geweten. Neemt niet weg dat dit één van de meest akelige radiohits aller tijden is. Waanzinnige kutplaat inderdaad.

JonnieBrasco
Ik bedoelde iemand die dat van Phil Collins covert. Je begrijpelijk uit kunnen drukken is ook kunst

JonnieBrasco schreef:

Ik bedoelde iemand die dat van Phil Collins covert. Je begrijpelijk uit kunnen drukken is ook kunst

...ach, ik las je berichtje ook veel te snel hoor. Prima geschreven, niks mis mee. Ik zag woorden als 'vies' , 'glad' en 'Phil Collins' , en dacht eigenlijk genoeg te weten

JonnieBrasco schreef:

Met het nummer Everlasting Love zelf is niets mis vind ik, hulde aan de schrijver, wie dat ook moge zijn - er zijn alleen mooiere uitvoeringen. De versie van Jamie Cullum is walgelijk, alleen al door de buitensporige toepassing van zijn stem in dat nummer.

Sja smaken verschillen... Weet ook niet van wie het origineel was (voor mijn tijd denk ik) maar als ik dan al die verschillende uitvoeringen hoorde vond ik het 3 keer niks. Het nummer ligt me dus echt niet. Joling voerde het volgens mij ook nog 'ns uit dacht ik.

Origineel van Everlasting Love is van Robert Knight

JonnieBrasco
Het Duitse zangeresje Sandra had er een leuke pop-hit mee, en U2 toch een mooie wilde akoestische versie...

dutch2
38. Sparklehorse - West of Rome

lebowski schreef:

Ik heb al wel wat loftuitingen gelezen, maar persoonlijk word ik niet goed van
40. Scissor Sisters - Comfortably Numb

Is eigenlijk niet echt een cover te noemen. Ze gebruiken alleen de tekst van Pink Floyd. Ik vind het wel OK.

herman schreef:

80. Mariah Carey - Without You

Het origineel is al niet best, maar dit is echt weerzinwekkend!
Scoort hoog op mijn lijst van slechtste platen aller tijden. Als ik dit per ongeluk langs hoor komen, weet ik niet hoe snel ik de radio uit moet zetten.

38. All Saints - Under The Bridge
37. No Doubt - It's My Life (dat is werkelijk heiligschennis!)

starbright boy schreef:

56. Vanessa Carlton - Paint It Black

Van dit nummer vraag je je af of er niet iemand met dat meisje in de studio zat niet heeft gezegd: "'T is misschien niet zo'n goed idee, laten we het maar niet doen"

En dit heeft ze nog een keer gedaan met:

36. Vanessa Carlton - Where The Streets Have No Name

, bijzonder goed om zeep geholpen.
Ook deze mag er zijn (eigenlijk niet dus):

35. Tiesto - Street Spirit (Fade Out)

34. FYC - suspicious minds

33. UB40 - cherry oh baby

32. Boys Town Gang - Can't Take My Eyes Off You

Jakkie, bah

31. Avril Lavigne - Knockin' on Heaven's Door

Kos
dynamo d schreef:

32. Boys Town Gang - Can't Take My Eyes Off You

Jakkie, bah
Briljante versie .

Kos schreef:
(quote)
Briljante versie .

Kos
Wat snap je niet?

VERSCHRIKKELIJK

Kos
Nee hoor .

BTG, echt, eigenlijk nummer 2

en dan ook maar gelijk nummer 30: eigenlijk absoluut nummer 1:

Communards
Don't leave me this way
NOG ERGER

29. Avril Lavigne - Basket Case

De allerergste bewaar ik nog even.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:27 uur

geplaatst: vandaag om 23:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.