MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Friek's foute Top 600 1988-2000

zoeken in:
RedLightCityBoy
Rhythm & Poetry schreef:
Wat een fijne MC is die Bart toch , schandalig dat dit niet de Nederlandse top heeft bereikt.

Zeker gek ja. Ik vind de beat hier zelfs nog beter dan die vorige! ook die stukjes met Homer Simpson tussendoor zijn klasse!

Wat wordt deze pagina traag trouwens met al die video's..

Enne, als jullie die nummers zo goed vinden, ze zijn op dit album terug te vinden

Lin
Wat een feest der herkenning

(en voor mij wel een hoop fouts maar dat is alleen maar leuk )

570 S'Express - Hey Music Lover 1989 [7-2 164]

Eind jaren 80 was deze groep heel even populair, Dit was de 3e single, maar kwam niet verder dan de tipparade. Druk dancenummer waar bijna geen lijn in zit.

569 Enrique Iglesias - Rhythm Divine 1999 [7-2 164]

In het begin had deze man wel aanstekelijke popliedjes, maar gaandeweg veranderde dat in slappe R&B-hap. Heb nu zoiets van: hoe heb ik dit leuk kunnen vinden Zeker fout

568 Pauline Taylor - The Letter 1999 [8-2 164]

Pauline Taylor heeft meegedaan op het album van Faithless (Reverence) als gastvocaliste. Veelzijdige dame, want dit is een schitterend popnummer met een lichte electronische inslag. Had dit nummer graag laten zien, maar verwijderd vanwege rechten

567 Snap! featuring Summer - The World In My Hands 1995 [8-4 165]

Vrij rustig nummer van deze steeds veranderende groep. Nu eens geen danceplaat en dit gaat ze goed af.

566 Mick Jagger - Sweet Thing 1993 [8-5 165]

Op 1 na eigenlijk weinig fouts in dit rijtje Dit is gewoon een degelijk popnummer van Mick. Zijn stem kan ik niet altijd hebben, zo hier ook niet (meer). Het is vooral de muziek wat me aanspreekt.

En ook geen video te vinden op joetoep, raar..

Van Enrique Iglesias wordt deze Rob niet vrolijk.

565 Ocean Colour Scene - It's a Beautiful Thing 1998 [9-5 165]

Deze is wel heel erg goed eigenlijk. Prima alternatieve band. Had ik stiekem toch al een beetje smaak toen?

564 Kristine W - One More Try 1996 [8-2 165]

Deze had veel hoger mogen staan, schit-te-ren-de dancetrack. Ook nu nog. Een knaller in de discotheken vooral. In de hitparade was dit nauwelijks merkbaar. Ze maakt nog steeds platen en is vooral populair in de Amerikaanse dancescene. Helaas is de gewone singleversie niet te vinden, dan deze maar genomen:

563 Womack & Womack - Celebrate the World 1989 [9-10 166]

Een beetje herontdekt dit nummer. Vrolijk en vooral swingend. Zij is de dochter van Sam Cooke. Deze ga ik wel weer een paar keer draaien de komende tijd

562 Boyzone - Love Me for a Reason 1995 [9-9 166]

Zo, nog een coming outje, die boybands he? Ik vond ze leuk
Hoe smaak kan veranderen door de jaren heen. Kan het niet eens horen nu, wat slecht

561 Secret Garden - Nocturne 1995 [9-8 166]

Het winnende songfestivalliedje van 1995. Het heeft iets new-age-achtigs, veel violen. Tering saai eigenlijk haha

Vage lijst friek........

musicfriek schreef:
In die tijd had ik mijn eigen hitparade

Heb dat in de periode ook gedaan en moet al die listjes ook nog ergens hebben liggen...........

Zal eens opzoek gaan als ik er tijd voor heb........

"Smells Like Teen Sprit" hoort wat mij betreft natuurlijk in de top-3 thuis van de jaren '90. Eén van de beste rocksongs ooit!
"Celebrate the World" van Womack & Womack vind ik prima, een heerlijk soulnummer.
"Love Me for a Reason" van Boyzone klinkt wel erg zoet, het is trouwens een cover van the Osmonds (1974).
"Nocturne" van Secret Garden vind ik nog steeds prachtig, dat was inderdaad uniek, zeker voor het ESF.

musicfriek schreef:
570 S'Express - Hey Music Lover 1989 [7-2 164]

Eind jaren 80 was deze groep heel even populair, Dit was de 3e single, maar kwam niet verder dan de tipparade. Druk dancenummer waar bijna geen lijn in zit.

(embed)

Dit was géén hit?

Ik heb het al jáááááren niet meer gehoord en nu ik de clip weer terug zie herinner ik me alles weer! Leuk nummertje, een soort van voorlopertje op Basement Jaxx, dit.

560 R.E.M. - Lotus 1999 [10-7 166]

Lekker vuig rocknummer van deze heren afkomstig van het prima Up. Daar zouden nog veel meer hits van af komen, die komen we later in de lijst nog allemaal tegen

559 The Bucketheads - The Bomb 1995 [8-6 166]

Danceknaller van formaat, deze The Bomb. En deze heeft de tand des tijds goed doorstaan. Men spreekt nu vooral over een oldskooltrack Gosh, wat voel ik me oud
Wat zijn ze op joetoep aan het doen? Kan nog amper originele videoclips vinden. Van deze is het geluid weer uitgeschakeld

558 Samantha Fox - I Only Wanna Be with You 1990 [9-3 166]

Yup, deze wulpse dame wist ook door te dringen in mijn lijst. Vrolijk huppelliedje geproduceerd door... S.A.W. Denk niet dat Dusty dit erg heeft kunnen waarderen

557 Dr. Alban - One Love 1992 [9-8 167]

Ik heb zijn muziek altijd wel kunnen waarderen, vooral zijn beginperiode zitten prima singles tussen. Vooral het intro van deze is fijn. Ook deze Dr. gaan we nog vaker terug zien.

556 Los del Rio - Macarena 1996 [11-8 167]

*zucht* Tsja, je kon er gewoon niet onderuit toen. Ongelooflijk dat de hele wereld dit dansje ineens deed. Toch knap om wereldwijd zo'n grote hit te scoren. Nummer werd zelfs voorpaginanieuws en diverse journaal-items. Dat het nummer compleet uitgemolken werd bleek wel uit de Christmas Macarena-release

"I Only Wanna Be with You" van Dusty Springfield werd wel vaak gecoverd maar die van Samantha Fox vind ik verreweg de zwakste. Een zeer goede versie is die van the Tourists (met Annie Lennox).

Ik vind het wel leuk eigenlijk. En oei, de Macarena... dat vond ik destijds al verschrikkelijk en het is er niet beter op geworden.

555 The Pasadenas - Tribute (Right On) 1988 [9-7 167]

Nu ik die video weer zie, is dit eigenlijk best nog wel een sterk nummer. Zeer zeker origineel te noemen. Swingend pop/soulnummertje vooral. Opvolger Riding on a Train was ook prima, maar toen raakte de groep in de vergetelheid.

554 Mariah Carey - Always Be My Baby 1996 [11-5 167]

Erg lang fan geweest van deze zangeres. Maar daar is erg weinig van over nu. Een paar nummers vind ik nu nog wel aardig (beginperiode), maar de rest.. Het album waar dit nr van af kwam, was ook de laatste aanschaf hier. Ze liggen nu allemaal stof te happen.

553 Sting - They Dance Alone (Cueca Solo) 1999 [9-4 167]

Prachtig nummer van Sting, wat zeg ik, dit is een van zijn mooiste uit zijn imposante oeuvre. Voor Sting solo altijd al een zwak gehad, kan het meer waarderen dan zijn werk bij The Police, alhoewel die natuurlijk ook een aantal klassiekers hebben. De intro vind ik hier echt

552 Boyzone - No Matter What 1998 [9-2 167]

Blijkbaar heb ik dit nummer wel even leuk gevonden, maar kan me dat niet echt herinneren om eerlijk te zijn. Weet wel dat ik het nummer nu verafschuw. Die brave stemmetjes, die softe muziek...

551 Andrea Bocelli - Con Te Partiro 1996 [9-1 167]

En ineens stond daar Andrea Bocelli genoteerd in de top 40. Ik vond het toen nogal een ontdekking. Ik kan echt vele soorten muziek waarderen, zo ook dit. Ik luister nu nog maar amper zijn muziek, maar Con Te Partiro blijft een van zijn mooiste

Er zitten heel wat leuke clipjes bij!

"Macarena" vind ik wel leuk maar ik moet het niet te vaak horen.
"Tribute (Right On)" van The Pasadenas waarbij ze hun rock'n roll- en soulhelden eren, vind ik een uitstekend en swingend nummer.
"They Dance Alone" van Sting, handelend over de schendingen van de mensenrechten in Chili vind ik fantastisch.

Is Taylor Dane al geweest ?

VanDeGriend schreef:
Is Taylor Dane al geweest ?

Die komt nog met 3 nummers voorbij

Tjeeee friek The Passadenas op 555 beetje laag hé........
Was er destids helemaal wild van en nog steeds vind ik het een geweldig nummer.........

550 Jade - Don't Walk Away 1993 [7-3 168]

Amerikaanse R&B-groep met het uiterst aanstekelijke Don't Walk Away. De beat viel mij altijd erg op in dit nr. De zang vind ik nu wat minder, instrumentaal lijkt me dit genieten geblazen als je het keihard gaat draaien.

549 R.E.M. - At My Most Beautiful 1999 [9-2 168]

Prachtig, rustig pianonummer van het album 'Up'. Altijd wel een van mijn favoriete tracks geweest van dat album. Maar 2 andere vond ik nog beter.

548 The Fat Boys & Chubby Checker - The Twist 1988 [7-1 168]

Haha, deze clip is leuk om terug te zien The Fat Boys... hemeltje.. en toch vind ik ze erg cool in dit nummer. Chubby's oude tijden herleefden heel even weer in 1988. The Twist stond zelfs een weekje op 1 in mijn lijst. Met dank aan mijn zusje, want die had het op single

547 Prince - Alphabet Street 1988 [8-6 169]

Prima single van zijn Lovesexy-album. Nog steeds een sterk en erg swingend plaatje. Zo hoor ik Prince dus heel graag!

Geen video, want Princeclips zul je daar (YT) niet vinden helaas.

546 Celine Dion - Pour Que Tu M'Aimes Encore 1995 [8-5 169]

Ahum, Aero zal me niet dankbaar zijn dat deze mevrouw een plaatsje hoger staat. En ik mezelf nu ook niet Dit Franstalige nummer vond ik toen goed te doen. Gordon nam het in Nederlands op en nee, wees gerust, die heeft deze lijst niet gehaald

musicfriek schreef:
Ahum, Aero zal me niet dankbaar zijn dat deze mevrouw een plaatsje hoger staat.

(afbeelding)

Ohh, geweldig zo´n lijst. Jammer dat ik helemaal niks meer van mijn oude eigen top-40's heb Weggegooid

545 Crowded House - Weather with You 1992 [8-4 169]

Dit vrolijke niemandalletje was ik toen helemaal gek op. Associeerde het altijd met de zomer. Valt nu voor mij in de categorie wel aardig. Weet dat ze echt veel betere songs hebben dan deze (ook pas op terugwerkende kracht ontdekt).

544 Milli Vanilli - Baby Don't Forget My Number 1989 [9-4 169]

Tsja, voor 1989 was deze muziek heel goed te doen hoor. Megapopulair waren ze en ook Friek stond vrolijk te swingen op Milli Vanilli Jullie zullen van mij niet snel horen dat dit superslecht is. Ondanks dat ze niet echt zingen, zat dit allemaal verrekte lekker in elkaar

543 Kylie Minogue - Wouldn't Change a Thing 1989 [7-2 169]

Deze periode van Kylie wordt over het algemeen het minst gewaardeerd, maar door mij dus niet Ik vond die S/A/W producties voor haar uitermate vrolijk. Deze ligt hier nog vrolijk op 7-inch single

542 Vanessa Williams - Where Do We Go from Here 1996 [8-2 169]

Vroeger was ik blijkbaar gek van zangeressen waar ik nu helemaal niks meer mee heb. Dit is er ook zo eentje. Verschrikkelijk gladde ballad waar de tenen me nu echt van krommen En dit is nog niet eens het enige nummer wat in de lijst staat...

541 Supergrass - Pumping on Your Stereo 1999 [9-6 170]

Supergrass is een bandje die ik wel weet te waarderen. Ze hebben diverse sterke songs op hun naam staan, waaronder deze. De video is een van mijn favorieten van de '90's

540 Aretha Franklin - (You Make Me Feel Like) A Natural Woman 1993 [8-4 170]

Heruitgave in 1993 en voor mij toen een ontdekking. Een klassieker uiteraard, alhoewel ze mooiere songs heeft.

539 Dreadzone - Little Britain 1996 [8-1 170]

Uitstekende dancesingle die niet bepaald alledaags was. Veel strijkers, reggae-achtig en doet een heel klein beetje triphopachtig aan. In Nederland deed het nummer niks, ik zag het eens bij een Engels muziekprogramma en was gelijk verliefd. Heb toen ook maandenlang lopen zoeken naar de cd-single

538 Skunk Anansie - You'll Follow Me Down 1999 [9-1 170]

Om heel eerlijk te zijn had ik geen idee meer hoe dit nummer ging. Na het zien van de video had ik wel een oh ja moment.. Toch wel erg voor een nummer dat notabene op 1 heeft gestaan

537 Ellert - Love Lies 1988 [9-7 171]

Oei, dit wordt lastig haha. Ook dit zegt me nu helemaal niks. En ik heb het nummer ook nergens. En niet op YT. Hmm... ik zal het maar eens ergens gaan pindakazen

536 Donna Summer - This Time I Know It's for Real 1989 [9-6 171]

Donna beleefde een comeback met dit ubervrolijke liedje. Vind deze nog prima te luisteren, alles wat ze daarna uitbracht is totaal niet noemenswaardig meer

Ellert was de mannelijke wederhelft in Spargo. Ik herinner me het nummer nog wel. Een soort van upbeat gevalletje...

Love lies, no doubt about it. It's gonna hurt my feelings and I'm sick and tired of it, yeah....

Het zegt me nog niks. Nou ja, categorie heel fout dus

21 jaar geleden, men kan ook niet alles onthouden.

535 DJ Dado - Metropolis 1996 [11-5 172]

Dreamhouse was een erg populair genre in 95/96. Gigi D'Agostino begon ermee in 95 met Sweetly en velen volgden. Zo ook deze DJ Dado, een relaxed nummertje wat nog maar weinig om het lijf heeft eigenlijk.

534 Kylie Minogue - I Should Be So Lucky 1988 [8-4 172]

En alweer Kylie. Haar debuutsingle uit '88. Als 14-jarig jochie vond ik dit erg fijn. Je ziet echt een piepjonge Kylie die later toch wel veel respect kreeg door haar comebacks.

533 Nomad - Just a Groove 1991 [9-4 172]

De opvolger van Devotion (die erg hoog in deze lijst staat ). Typisch een groep die heel even succesvol was, maar bijna niemand kent ze meer.

532 Tom Cochrane - Life is a Highway 1992 [9-4 172]

Canadese zanger met een stevig rocknummer die ik nog steeds prima te doen vind. Scoorde eenmalig een hit en bracht zover ik weet maar 2 albums uit. Insluiten op verzoek uitgeschakeld zegt YT.. Dubbelklikken op het nr en je komt er alsnog

531 Roxette - Stars 1999 [10-4 172]

Een van de laatste nummers van Roxette wat het nog redelijk deed. Vind het nu niet bijster veel meer eigenlijk. Nogal een plat nummer met zelfs een kinderkoor. De oude Roxette wist ik toen heel goed te waarderen You will see.. De clip is toch door een Nederlander geproduceerd?

Stars vond ik ook niet zo, maar Wish I Could Fly vind ik nog steeds wel leuk van Roxettes comeback.

530 Jon Secada - I'm Free 1992 [8-3 172]

Zijn debuutalbum is een enorme guilty pleasure voor mij. Dit is dan ook niet het enige nr wat we in deze lijst gaan terug vinden. De man heeft gewoon een prachtige stem. Dit is ook weer zo'n lekkere meezinger. Was geen single in Nederland.

529 No Mercy - When I Die 1997 [9-2 172]

Weer zo'n nummer waarvan ik denk: heb ik die ooit leuk gevonden? Blijkbaar.. Ballad van de ergste soort.

528 N.U.K.E. - Nana 1992 [8-4 173]

Begin jaren 90 danceknaller, nog steeds vind ik deze super
Het is gewoon een rip-off van L.A. Style natuurlijk, maar dat drukt voor mij de pret zeker niet.

527 Taylor Dayne - Can't Get Enough of Your Love 1993 [8-4 173]

Hier is de 1e, VanDeGriend Ze coverde Barry White en dat resulteerde in een lekkere meezinger. Opvallend hoeveel haar stemgeluid lijkt op die van Anastacia.

526 C & C Music Factory - Here We Go 1991 [8-3 173]

Uitstekende dancegroep van begin jaren 90 die ook vele hits scoorden in mijn hitparade. Vorig jaar pas het album op de kop weten te tikken en ben er blij mee Komen nog een aantal nrs voorbij van deze Clivilles & Cole.

525 Madonna - Express Yourself 1989 [8-3 173]

Madonna stond bij mij vaak garant voor hits. 20 jaar geleden alweer, deze Express Yourself. Waren 2 versies van, waarvan de remix een pak beter was.

524 Boyzone - Picture of You 1997 [9-3 173]

Up-tempo liedje van deze heren met een rolletje voor Rowan Atkinson in de video. Wat had ik toch met Boyzone?

523 Laura Pausini - Incancellabile 1996 [8-2 173]

Deze zangeres scoorde een paar keer in mijn charts. Heb een best of voor weinig ooit aangeschaft voor de heb. Maar draaien? Ehm, niet echt...

522 Human Nature - Tellin' Everybody 1997 [10-1 173]

Goh, nog een boyband Ik sta er versteld van Gelukkig wel het enige nummer wat in deze lijst staat. Wat een gedrocht, dit nummer..

521 Erma Franklin - Piece of My Heart 1992 [9-7 174]

De zus van Aretha. Dankzij een reclamespot werd dit nummer opnieuw uitgebracht. Is me vrij weinig bekend over haar. Prima soulnummer nog steeds

musicfriek schreef:
535 532 [i]Tom Cochrane - Life is a Highway 1992 [9-4 172]

Canadese zanger met een stevig rocknummer die ik nog steeds prima te doen vind. Scoorde eenmalig een hit en bracht zover ik weet maar 2 albums uit.

U zei?

http://www.tomcochrane.info/discography.php

Superster in Canada, deze Tom Cochrane, eerst met zijn band Red Rider en daarna solo. Maar ook alleen maar dáár wereldberoemd...

Gast
geplaatst: vandaag om 17:20 uur

geplaatst: vandaag om 17:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.