MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Friek's foute Top 600 1988-2000

zoeken in:
Life heeft geen enkele week in mijn lijst gestaan, idd verschrikkelijk nummer. Het is wel een ballad.

9. Madonna - The Power of Goodbye 1998 [22-1 535]

(afbeelding)

De grootste hit van Madonna vinden we op 9. Vooral 11 jaar geleden vond ik dit een zeer magisch nummer en dan doel ik met name op de muziek. Vind dit nog steeds wel mooi, maar ik ervaar het nummer niet meer zoals destijds.

Video

Overigens. Ik vond Whigfield nog best leuk Kom ik ermee weg als ik zeg dat ik toen 11/12 was?

En die van Madonna vond ik ook wel te pruimen, al vond ik Frozen beter

Bij mij wel, want ik ben het met je eens.

Ik denk alleen dat Friek je genadeloos gaat afmaken.

8. Roxette - It Must Have Been Love 1990 [23-1 567]

(afbeelding)

Titelsong van de film Pretty Woman. In de top 40 ook een knaller, alhoewel de plaat nooit verder kwam dan nummer 3. Ja, dit heb ik aardig veel meegezongen..

Video

Onweerwolf
It must have been love vind ik nog steeds een behoorlijk goed nummer.

Roxette was nou typisch zo'n band die een paar jaar lang zeer goed doorhad hoe ze de perfecte popliedjes moesten maken. Ik heb daar wel bewondering voor.

Fading like a flower & Listen to your heart zijn overigens net zo sterk.

7. Mariah Carey - Vision of Love 1990 [28-1 613]

(afbeelding)

Debuutsingle en wat voor een zeg. Vol verbazing luisterde ik naar de radio en had geen flauw benul wie het was. Hoe het verder is gegaan is inmiddels wel bekend. Ben wel blij dat dit nummer de hoogstgenoteerde Mariah-single is. Hier is Mariah nog puur en oprecht. Nog steeds een prima song!

Video

6. Chris Isaak - This Love Will Last 1993 [28-2 624]

(afbeelding)

Nummer van zijn gelijknamige album uit 1987. In 1993 schafte ik al zijn oudere albums aan en kon geen genoeg krijgen van This Love Will Last. Dus zelf een hit van gemaakt. Helaas geen clipje van te vinden

5. Vangelis - Conquest of Paradise 1995 [25-1 640]

(afbeelding)

De film heb ik nog nooit gezien, maar wat vond ik deze plaat toen machtig goed. Heerlijk bombastisch zoals alleen virtuoos Vangelis kan. Zijn werk uit de jaren 80 met Jon Anderson hoor ik nog steeds graag (I'll Find My Way Home vind ik echt ) en dit is af en toe nog wel leuk om op te zetten.

Onvoorstelbaar hoe jouw smaak de laatste jaren veranderd is
Ben erg benieuwd naar de nummer 1!

Hoe dan ook wel leuk om eens een lijst als deze te zien op musicmeter. Al die andere lijsten zijn uiteraard ook leuk maar ook meestal erg 'verantwoord' en dat maakt dit wel erg bijzonder. En fout? Ach wat is fout

Dankzij jou en MusicMeter

En het is idd fout afgewisseld met sterke nummers. Lekker even lak hebben aan verantwoord

4. R.E.M. - What's the Frequency, Kenneth? 1994 [27-1 645]

(afbeelding)

R.E.M. op de wat rauwere toer, dat ging er bij mij in als koek. Heerlijk, die valse gitaren op deze plaat. Ik kan dit ook met geen mogelijkheid op 'normaal' volume draaien, daar leent dit nummer zich niet voor. De gewone videoversie is van YT gehaald, maar deze live-versie is ook super:

Oh, en meneer Stipe? U bent mijn held

Hee, een van mijn favorietere R.E.M.'s
Chris Isaak ook
En die Vangelis ook niet onaardig, al heeft het mij niet zo heel veel gedaan.

Ik durf mijn nummer 3 niet te plaatsen

musicfriek schreef:
Ik durf mijn nummer 3 niet te plaatsen

Kom op, ik beloof dat ik niet zal lachen

toffe nummer 4 overigens.

Ben benieuwd naar die nummer 3. Het zal toch niet Busje Komt Zo oid zijn?

Top 10 ziet er tot nu toe nog goed uit in ieder geval.

Een acteur die nu erg bekend is maakte zijn debuut in de video (dacht ik.. hij is in ieder geval piepjong daar).

En de clip is een bewerking van een hele oude film

Bad van Michael Jackson(met Wesly Snipes in de clip)?

Zit hij daarin? Haha, nooit geweten.. maar nee dus

Kom nou maar
Inmiddels hebben we toch vanalles gezien in je top 600. Kan vast niet gekker. Okee, behalve dan dat 'ie op 3 staat, en niet op pakweg 465.

3. Paula Abdul - Rush Rush 1991 [27-1 676]

(afbeelding)

De acteur: Keanu Reeves
De film: Rebel Without a Cause

Ik geloof dat dit nummer zo'n 10 weken op 1 gestaan heeft en ja, dan verzamel je wel absurd veel punten. Voor mij was dit nummer haar hoogtepunt De video is vrij lang, maar zodra de muziek begint gingen hier wel wat haartjes overeind staan We houden het maar op jeugdsentiment haha

Hahaha ojee. Wat erg

Dat viel mee.

Ik vind het schandaliger dat Vibeology zo laag staat. Geweldige single was dat.

Onweerwolf
Hehe, ik vond dit vroeger ook een geweldig nummer hoor, echt waar!

Het is catchy, prima mee te zingen, gaat over liefde, is goed geproduceerd, heeft zelfs een paar stemmige violen aan het eind en het werd een hitje in de tijd dat de hitlijsten werden bevolkt door rockballads zoals 'Winds of Change', 'I do it for You' & 'More than Words' enerzijds en de hardere dance nummers van bijvoorbeeld KLF, T99 en Quadrophonia anderzijds, waardoor het ook behoorlijk opviel.

Tuurlijk is het nogal gedateerd en heeft het te weinig inhoud om nu nog goed gevonden te worden door de serieuze muziekliefhebber maar als je een puber bent (ik was toen 12) boeit dat natuurlijk allemaal niet, dan gaat het puur om het gevoel wat zo'n plaat kan overbrengen en dat deed deze plaat ook voor mij in ieder geval perfect. Eigenlijk jammer dat ik het nu niet meer zo ervaar.

musicfriek schreef:
Paula Abdul - Rush Rush

Valt inderdaad nog mee, na alles wat je ons al eerder hebt voorgeschoteld.
Al was ze in de tijd van Opposites Attract en Straight Up wel beter.

2. Chris Isaak - Two Hearts 1993 [27-1 682]

(afbeelding)

In Nederland is dit nooit op single uitgebracht, maar in diverse andere landen wel. Kwam er vanmiddag achter dat dit nummer op de soundtrack staat van True Romance met Christian Slater. Nooit geweten. Voor mij is dit eigenlijk de ultieme Isaak-song, hij laat hier gewoon horen wat hij kan met zijn stem. Langstgenoteerde nummer 1 ooit: 11 weken! We zullen het moeten doen met deze liveversie:

Maf eigenlijk hoeveel mensen eigen toplijstjes hebben bijgehouden in hun jongere jaren.
Ik ben die van mij helaas kwijt, heb het zo'n 6, 7 jaar gedaan denk ik, maar weet wel dat mijn 'record aantal weken op 1 nummer' Raspberry Beret van Prince was op de voet gevolgd door Lena van 2 Belgen.
Balen dat ik het niet bewaard heb.

Geen flauw idee wat jouw nummer 1 gaat worden.

Raspberry Beret was bij mij ook knaller geweest denk ik, een van zijn leukste nummers Eind 1983 begon ik de muziek (top 40) goed te volgen. Jammer dat ik geen lijstjes heb van de periode 1983-1987, toch ook erg leuke hitjaren.

Enfin, hoogste tijd voor de nummer 1.

1. R.E.M. - Shiny Happy People 1991 [28-1 716]

(afbeelding)

Toch wel de ultieme nummer 1 voor mij, deze song die zo NIET R.E.M. klinkt. Snap de vele kritieken op dit nummer ook nooit, voor mij laten ze met dit nummer hun veelzijdigheid zien. Het is ubervrolijk, hippie-anthem van de jaren 90 wellicht De video is een en al vrolijkheid: Kate met haar zwierige rode jurkje, Stipe met zijn gele pet omgekeerd op zijn hoofd, dat dansje.. En de combinatie met Kate Pierson past gewoon perfect. Veel gedraaid destijds en de menigte kreeg ik altijd los met deze Shiny Happy People.

Originele video

En The Muppets vonden dit ook een prima nummer, alleen de titel werd veranderd naar Furry Happy Monsters

Leuk om de meeste nummers weer eens terug te horen, maar ook veel die ik nu echt voor de laatste keer heb beluisterd. Heb er in ieder geval een hoop plezier aan beleefd, hoop jullie ook

Shiny Happy People? Ik had iets ergers verwacht dan dat voor je nummer 1 hoor! SHP is gewoon een erg vrolijk lied, met die schitterende gitaarriff. De videoclip is inderdaad wel erg.

Wel, ik heb erg van de top 600 genoten. Het was een leuk idee.

Mooie en opvallende nummer 1. Van de nummer 2 had ik nog nooit gehoord. Al met al wel een erg leuk topic dit, al heb ik niet altijd even actief gereageerd.

Ik heb zelf mijn oude eigen hitlijsten wel bewaard en heb ook jaarlijstjes, maar ik heb het maar een paar jaar volgehouden. Het zou bij mij in ieder geval een veel minder leuke eindlijst opleveren.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:22 uur

geplaatst: vandaag om 09:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.