Muziek / Toplijsten en favorieten / Friek's foute Top 600 1988-2000
zoeken in:
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 16:48 uur
De reacties blijven uit, maar ik ga stug door 
20. Urban Cookie Collective - The Key the Secret 1993 [20-1 450]

De hits worden vanaf hier heel erg groot, allemaal 20 weken of meer genoteerd, maar er zitten wel weer een paar tussen waarbij ik nu mijn wenkbrauwen erg frons
Bij deze niet eigenlijk, Urban Cookie Collective was in 1993 even een verademing, dance op een wat hoger niveau, niet veel, maar toch.. 1993 vond ik een bijzonder fijn top 40 jaar qua dance betreft, mijn meeste favorieten komen toch wel uit begin jaren 90. Onderhond noemde de term botsautootjesmuziek bij het album en dat vind ik eigenlijk een hele treffende bewoording hiervoor
De hoes vind ik de lelijkste van de top 100.
Video
19. Toni Braxton - I Don't Want To 1997 [23-1 452]

Mja... een nummer die ik enorm veel op repeat heb gedraaid, dit was toen zo verslavend lekker en nog steeds vind ik hier niks mis mee. Haar up-temponummers vind ik nog steeds prima, maar Un-Break My Heart vind ik dan weer helemaal niks.
Video
18. Kylie Minogue & Jason Donovan - Especially for You 1989 [20-1 455]

Ik was 15 toen dit een hit was. Punt.
Video
17. Rob 'n Raz ft. Leila K - Got to Get 1990 [21-1 456]

Jaaaa
Lekker oldschool plaatje. Het klinkt best wel gedateerd, maar ach, het drukt de pret hier niet.
Video
16. Mariah Carey - Someday 1991 [20-1 465]

Een nummer die wat mij betreft regelrecht naar de prullenbak mag
Video

20. Urban Cookie Collective - The Key the Secret 1993 [20-1 450]

De hits worden vanaf hier heel erg groot, allemaal 20 weken of meer genoteerd, maar er zitten wel weer een paar tussen waarbij ik nu mijn wenkbrauwen erg frons
Bij deze niet eigenlijk, Urban Cookie Collective was in 1993 even een verademing, dance op een wat hoger niveau, niet veel, maar toch.. 1993 vond ik een bijzonder fijn top 40 jaar qua dance betreft, mijn meeste favorieten komen toch wel uit begin jaren 90. Onderhond noemde de term botsautootjesmuziek bij het album en dat vind ik eigenlijk een hele treffende bewoording hiervoor
De hoes vind ik de lelijkste van de top 100.Video
19. Toni Braxton - I Don't Want To 1997 [23-1 452]

Mja... een nummer die ik enorm veel op repeat heb gedraaid, dit was toen zo verslavend lekker en nog steeds vind ik hier niks mis mee. Haar up-temponummers vind ik nog steeds prima, maar Un-Break My Heart vind ik dan weer helemaal niks.
Video
18. Kylie Minogue & Jason Donovan - Especially for You 1989 [20-1 455]

Ik was 15 toen dit een hit was. Punt.
Video
17. Rob 'n Raz ft. Leila K - Got to Get 1990 [21-1 456]

Jaaaa
Lekker oldschool plaatje. Het klinkt best wel gedateerd, maar ach, het drukt de pret hier niet.Video
16. Mariah Carey - Someday 1991 [20-1 465]

Een nummer die wat mij betreft regelrecht naar de prullenbak mag

Video
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 16:52 uur
Hmm, die Mariah single was ik alweer vergeten. Ik ben nooit zo'n R&B-fan geweest, maar dat nummer van Toni Braxton was helemaal zo verkeerd nog niet.
Op naar de top 10!
Op naar de top 10!
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 16:59 uur
Leuk dat je die niet verkeerd vindt 
Zal vanavond of morgen de nummers 15 t/m 11 plaatsen en daar vinden we o.a. een albumtrack van R.E.M. die velen verrassend zullen vinden denk ik, nog een nummer van Mariah en een prachtige R&B-plaat waar reijersen heel blij mee zal zijn

Zal vanavond of morgen de nummers 15 t/m 11 plaatsen en daar vinden we o.a. een albumtrack van R.E.M. die velen verrassend zullen vinden denk ik, nog een nummer van Mariah en een prachtige R&B-plaat waar reijersen heel blij mee zal zijn

0
geplaatst: 6 augustus 2009, 18:23 uur
musicfriek schreef:
Zal vanavond of morgen de nummers 15 t/m 11 plaatsen en daar vinden we o.a. een albumtrack van R.E.M. die velen verrassend zullen vinden denk ik

Zal vanavond of morgen de nummers 15 t/m 11 plaatsen en daar vinden we o.a. een albumtrack van R.E.M. die velen verrassend zullen vinden denk ik
Een gokje: Try Not To Breath?

0
geplaatst: 6 augustus 2009, 19:10 uur
Spannend! Punten liggen nog steeds dicht bij elkaar, zelfs zo hoog in de lijst.
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 19:28 uur
Hebben jullie de commentaren bij Leila K gelezen? Bijkbaar is ze nu een dakloze junkie die haar eten moet stelen.
(maar toch een beetje
)
Verder zeer benieuwd hoe het hier gaat eindigen...
(maar toch een beetje
)Verder zeer benieuwd hoe het hier gaat eindigen...
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 22:36 uur
Zal het Buckshot Lefonque zijn? Of Tony Rich?
Ik ben in ieder geval benieuwd. Blijf dit volgen, maar heb er helaas niet altijd iets over op te merken
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 10:32 uur
kemm schreef:
Bijkbaar is ze nu een dakloze junkie die haar eten moet stelen.
(maar toch een beetje
)
Bijkbaar is ze nu een dakloze junkie die haar eten moet stelen.
(maar toch een beetje
) Had ik ook al eens gelezen. Maar ze was vroeger ook al zo gek als een deur...
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 13:34 uur
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 13:53 uur
Ook niet, bij het album wordt ook nauwelijks over dat nummer gesproken.
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 14:12 uur
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 augustus 2009, 16:12 uur
Blijft een leuke lijst om te lezen Friek!
Ik heb zelf ook van 1992 tot en met 1995 wekelijks een lijst bijgehouden en ben nu naar aanleiding van dit topic bezig om een zelfde soort puntenoverzicht te maken van mijn lijstjes. Het resultaat lijkt nogal op dat van jou: veel foute muziek en guilty pleasures afgewisseld met hier en daar een aantal sterke nummers.
Ik heb zelf ook van 1992 tot en met 1995 wekelijks een lijst bijgehouden en ben nu naar aanleiding van dit topic bezig om een zelfde soort puntenoverzicht te maken van mijn lijstjes. Het resultaat lijkt nogal op dat van jou: veel foute muziek en guilty pleasures afgewisseld met hier en daar een aantal sterke nummers.
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 16:26 uur
Leuk! Die lijst zou ik dan ook graag willen zien. En ik ben een nummertjesfriek, dus zet die er maar gewoon bij 

0
Onweerwolf
geplaatst: 8 augustus 2009, 15:02 uur
Het is momenteel nog wel een langlopend project hoor, maar als het af is dan zal ik het posten.
0
geplaatst: 8 augustus 2009, 17:00 uur
Twee dagen geleden zou hij vandaag of morgen de nummers 15-11 posten 

0
geplaatst: 8 augustus 2009, 17:49 uur
Mjah, precies en ik moet er even voor gaan zitten en net even de zin hebben om het te doen, eerst ff eten 

0
geplaatst: 8 augustus 2009, 20:32 uur
15. Alanis Morissette - Thank You 1998 [24-1 465]

Samen met Daysleeper van R.E.M. mijn New Yorknummers. Prachtig zoals dit nummer naar een hoogtepunt wordt gezongen. Vooral het einde schreeuw ik heerlijk mee
Video
14. Jon Secada - Just Another Day 1992 [21-1 495]

In de top 40 verbleef dit nummer maar liefst 25 weken, bij mij 4 weekjes minder, maar wat een enorme knaller was dit destijds. Nog steeds een leuk nummer om volop mee te zingen. Het album waar dit nummer op staat heb ik hele goede herinneringen aan, vandaar dat ik die met 4 sterren heb gewaardeerd. Want Jon heeft gewoon een prachtige stem.
Video
13. R.E.M. - Endgame 1991 [23-2 499]

Op dit nummer was ik destijds helemaal verliefd. Vrijwel instrumentaal, maar de lalala's van Stipe vind ik heerlijk. Muziek is lekker melancholisch wat verder ook perfect bij Out of Time past. Dit album heb ik pas geleden de maximale score gegeven, gewoonweg omdat er voor mij geen slechte nummers op staan, nee, zelfs Shiny niet
Video
12. The Tony Rich Project - Nobody Knows 1996 [22-1 502]

Jawel, reijersen had het juist. Dit is de hoogstgenoteerde R&B-plaat. Nog steeds erg mooi om te horen, stom van me om nooit ander werk van hem op te zoeken. Is er gewoon nooit van gekomen.
Video
11. Mariah Carey - Without You 1994 [22-1 504]

Eerder zei ik dat Madonna het meest succesvol was, maar eigenlijk is het Mariah. Beiden staan nog met 1 nummer in de top 10. Deze cover van Harry Nilsson werd een wereldhit voor haar, maar doe mij toch maar het origineel.
Video

Samen met Daysleeper van R.E.M. mijn New Yorknummers. Prachtig zoals dit nummer naar een hoogtepunt wordt gezongen. Vooral het einde schreeuw ik heerlijk mee

Video
14. Jon Secada - Just Another Day 1992 [21-1 495]

In de top 40 verbleef dit nummer maar liefst 25 weken, bij mij 4 weekjes minder, maar wat een enorme knaller was dit destijds. Nog steeds een leuk nummer om volop mee te zingen. Het album waar dit nummer op staat heb ik hele goede herinneringen aan, vandaar dat ik die met 4 sterren heb gewaardeerd. Want Jon heeft gewoon een prachtige stem.
Video
13. R.E.M. - Endgame 1991 [23-2 499]

Op dit nummer was ik destijds helemaal verliefd. Vrijwel instrumentaal, maar de lalala's van Stipe vind ik heerlijk. Muziek is lekker melancholisch wat verder ook perfect bij Out of Time past. Dit album heb ik pas geleden de maximale score gegeven, gewoonweg omdat er voor mij geen slechte nummers op staan, nee, zelfs Shiny niet
Video
12. The Tony Rich Project - Nobody Knows 1996 [22-1 502]

Jawel, reijersen had het juist. Dit is de hoogstgenoteerde R&B-plaat. Nog steeds erg mooi om te horen, stom van me om nooit ander werk van hem op te zoeken. Is er gewoon nooit van gekomen.
Video
11. Mariah Carey - Without You 1994 [22-1 504]

Eerder zei ik dat Madonna het meest succesvol was, maar eigenlijk is het Mariah. Beiden staan nog met 1 nummer in de top 10. Deze cover van Harry Nilsson werd een wereldhit voor haar, maar doe mij toch maar het origineel.
Video
0
geplaatst: 8 augustus 2009, 21:35 uur
Heb ik nog aan gedacht, maar om eerlijk te zijn zou mijn volgende poging belong zijn geweest. Wel een mooi nummer en terechte notering.
0
geplaatst: 9 augustus 2009, 14:11 uur
Tony Rich
En dat nummer van Alanis en R.E.M. vind ik ook meer dan uitstekend.
En dat nummer van Alanis en R.E.M. vind ik ook meer dan uitstekend.
0
geplaatst: 9 augustus 2009, 15:45 uur
Zo, nu dan eindelijk aangekomen bij de top 10. R.E.M. heeft maar liefst 3 noteringen. En een zanger met 2 noteringen en oh oh oh, wat een nummer 3 
10. R.E.M. - Losing My Religion 1991 [26-1 531]

Een half jaar lang stond deze in de lijst. Wat was ik toen verslaafd aan dit nummer en nu ik het zo weer hoor, blijft dit toch wel een klassebak. Dankzij dit nummer de groep ontdekt (en vele anderen) en sindsdien was ik fan. Maar toch staan er 2 andere nummers van hun hoger
Video

10. R.E.M. - Losing My Religion 1991 [26-1 531]

Een half jaar lang stond deze in de lijst. Wat was ik toen verslaafd aan dit nummer en nu ik het zo weer hoor, blijft dit toch wel een klassebak. Dankzij dit nummer de groep ontdekt (en vele anderen) en sindsdien was ik fan. Maar toch staan er 2 andere nummers van hun hoger

Video
0
geplaatst: 9 augustus 2009, 16:15 uur
Wat Whigfield betreft had ik deze smiley gebruikt
Maar het is wel een zangeres.
Maar het is wel een zangeres.
0
geplaatst: 9 augustus 2009, 16:21 uur
Ah, het was dus Endgame. Had hem vrijdag nog wel even beluisterd en het leek me wel een reele optie. Mooi nummer inderdaad. 

0
geplaatst: 9 augustus 2009, 16:40 uur
't Is toch geen Des'ree met Life ofzo
Wat heb ik een gruwelijke hekel aan dat nummer 
Wat heb ik een gruwelijke hekel aan dat nummer 
* denotes required fields.