MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Friek's foute Top 600 1988-2000

zoeken in:
RedLightCityBoy
musicfriek schreef:
559 The Bucketheads - The Bomb 1995 [8-6 166]

Danceknaller van formaat, deze The Bomb. En deze heeft de tand des tijds goed doorstaan. Men spreekt nu vooral over een oldskooltrack Gosh, wat voel ik me oud
Wat zijn ze op joetoep aan het doen? Kan nog amper originele videoclips vinden. Van deze is het geluid weer uitgeschakeld

Aaha! die zocht ik al enige tijd, fijn dance nummer!

Oeps.. had beter mijn huiswerk moeten doen, had er geen idee van dus Maar in Nederland wel een echte eendagsvlieg.

520 Mariah Carey & JD - Sweetheart (Remix) 1998 [9-4 175]

Dit is niet fout, dit is gewoon heel erg slecht. Van alle nrs in deze lijst vind ik deze wel de slechtste eigenlijk. Lege, inhoudsloze muzak. De spoeling moet wel erg dun zijn geweest voor muziekjaar 1998

519 De'Lacey - Hideaway 1995 [9-4 175]

Dit is al stukken beter. Lekkere mid 90's danceplaat. Altijd al een zwak voor gehad.

518 Henk Westbroek - Loods Me Door de Storm 1998 [9-2 175]

Dit was de opvolger van zijn megahit Zelfs Je Naam Is Mooi, maar heb geen idee meer hoe die gaat. En we zullen het zonder moeten doen, want niet te vinden op YT.

517 Blur - Coffee & TV 1999 [8-1 175]

Een plaat die heel even op 1 heeft gestaan mede ook dankzij de video over die 2 melkpakken. Lief! Nog steeds een prima nummer, alleen duurt het me iets te lang.

516 Snap! - The Power 1990 [11-10 176]

Klassieker natuurlijk. Maar destijds vond ik het niet heel erg bijzonder getuige de toppositie: 10. En nog steeds vind ik het niet een van hun beste. Maar de oneliner I've Got the Power was definitief gezet.

musicfriek schreef:
560 559 [i]The Bucketheads - The Bomb 1995 [8-6 166]

Danceknaller van formaat, deze The Bomb. En deze heeft de tand des tijds goed doorstaan. Men spreekt nu vooral over een oldskooltrack Gosh, wat voel ik me oud

Ben je gek. Je voelt je pas oud als je, zoals ik, het origineel nog kan herinneren, en dan merkt dat de cover uit '95 inmiddels doorgaat voor 'oldskool'. Dan is deze dus echt uit de prehistorie:

YouTube - street player /chicago(remix promo copy)

Samplen is een leuke kunst, maar met die acapella-versies die vaak achterop de maxi-singles staan, wordt het soms wel héél gemakkelijk. De a-capella mix van Jocelyn Brown's Engelse clubhit Love's gonna get you is zelfs op YouTube te vinden.

YouTube - Jocelyn Brown "Love's Gonna Get You" Acapella

Even opletten bij 2.19 sec.

Een prima nummer van Blur met een erg leuke clip, musicfriek!

Het nummer van Mariah Carey vind ik ook zwak, in de eerste helft van de jaren '90 was ze nog behoorlijk goed, maar nadien ... 1998 vond ik ook een zwak muziekjaar.

515 Michael Jackson - Blood on the Dance Floor 1997 [11-8 176]

Een van de laatste echt sterke Jackson songs. Retestrakke beat, swingend en zoals vaak: erg dansbaar. Blijf het jammer vinden dat hij zelf zijn talenten zo vergooid heeft.

514 Semisonic - Closing Time 1998 [11-7 176]

De ultieme plaat om mee af te sluiten in een kroeg. Heb er verder nooit werk van gemaakt om meer te leren kennen van deze band. Dit is en blijft gewoon een hele mooie song in R.E.M.-stijl.

513 Lutricia McNeal - Ain't That Just the Way 1997 [15-5 176]

Uit Zweden hadden we daar ineens Lutricia. Opvallende verschijning met dat spleetje tussen haar tanden. Nou ja, spleetJE...
Typisch zo'n nummer die na 1 keer horen niet meer uit je hoofd te branden is

512 Jennifer Lopez - Waiting for Tonight 1999 [9-4 176]

Voor mij nu de allerleukste single van haar. Ze heeft ook erg veel irritante nrs op haar naam staan, maar Jennifer goes dance bevalt me het best.

511 Magic Affair - Bohemian Rhapsody 1996 [10-2 176]

Jawel, een verkrachting van Queen's origineel. Werd destijds een danceverzamelaar uitgebracht met allemaal Queen-covers uitgevoerd door grotendeels Duitse artiesten. Er heeft wel een tijdje een video gecirculeerd op YT, maar inmiddels niet meer te vinden.

musicfriek schreef:

514 Semisonic - Closing Time 1998 [11-7 176]

De ultieme plaat om mee af te sluiten in een kroeg. Heb er verder nooit werk van gemaakt om meer te leren kennen van deze band. Dit is en blijft gewoon een hele mooie song in R.E.M.-stijl.

Secret Smile is ook 'n erg leuk nummertje van deze band.

Die van Lutricia MacNeil staat wellicht in mijn top 10 van irritantste platen ooit. Vre-se-lijk.

Semisonic is dan wel weer leuk.

musicfriek schreef:

511 Magic Affair - Bohemian Rhapsody 1996 [10-2 176]

Jawel, een verkrachting van Queen's origineel. Werd destijds een danceverzamelaar uitgebracht met allemaal Queen-covers uitgevoerd door grotendeels Duitse artiesten. Er heeft wel een tijdje een video gecirculeerd op YT, maar inmiddels niet meer te vinden.

'Helaas' is een groot woord in dit geval. Omdat ik wat tijd over had en me de cd met Queen-covers nog vaag kon herinneren en wel nieuwsgierig was ben ik even voor je op zoek gegaan. En ik heb um nog gevonden ook. Heeft weinig met het origineel te maken. De eerste paar noten komen nog even terug en de eerste zin is gesampled.

Maar voor de volledigheid is hier de link:
video Magic Affair - Bohemian rapsody - electro, video, dance - video's kewego

Whaha! Dank!

Het is een verschrikkelijk plat nummer, maar die intro (heb hier de extended version) is echt

Fout is het zeker

510 Alanis Morissette - That I Would Be Good 1999 [8-1 176]

Het album waar dit nr van af komt (Supposed Former Infatuation Junkie) draai ik nog maar zelden, maar voor mij veruit haar beste. En daar zijn aardig wat singles van getrokken. Deze samen met een andere bereikten de nummer 1. Mooi gezongen wel.

509 Madonna - Crazy for You 1991 [8-4 177]

Zo af en toe zette ik een plaat in mijn lijst die eigenlijk al veel ouder was. Soort van re-issue zeg maar. In 1991 kocht ik The Immaculate Collection en nu had ik eindelijk Crazy for You. Vanwege heavy rotation kwam het prompt in mijn lijst. Het nummer is dan ook niet te vinden op een regulier Madonna-album, want het komt uit een film (Vision Quest). Blijf deze geweldig vinden

508 Another Level - Freak Me 1998 [9-4 177]

Zwoel R&B-nummertje, eigenlijk het enige nr wat nu nog wel aan te horen is. De rest van deze groep kon me niet boeien, vooral die draken van ballads niet Charmante video

507 2 Unlimited - The Magic Friend 1992 [8-3 177]

Tsja, Ray & Anita mogen niet ontbreken in deze lijst uiteraard. Er komen nog veeeel meer Was wel gecharmeerd van deze Belgische producties. Dit nummer is wel een van hun mindere nu.

506 Shakespear's Sister - You're History 1989 [8-2 177]

Ex-Bananaramalid Siobhan en Marcella Detroit richten samen Shakespear's Sister op. Dit werd hun 1e single, een nr die ik nog steeds graag hoor. Pop/rock met een licht new-wave randje. Marcella heeft wel een enorme strot, zo blijkt wel uit dit nummer

Die cover van "Bohemian Rhapsody" is inderdaad verschrikkelijk.

herman schreef:
Die van Lutricia MacNeil staat wellicht in mijn top 10 van irritantste platen ooit. Vre-se-lijk.

Semisonic is dan wel weer leuk.

Het nummer van Lutricia MacNeil heb ik zojuist nog eens beluisterd en ik vind het wel meevallen, ik heb véél slechter gehoord. Zoals bijna alles van de ingezonden nummers van het komende eurovisiesongfestival (ik heb ze dit weekend een keer beluisterd).

Semisonic vind ik ook goed, nadien niets meer van gehoord.

Jammer die video's vertragen het voor mij, ik heb een slome pc. Daardoor check ik dit topic helaas te weinig. Maar wat ik er van hoor is wel om te smullen .

Ik heb eigenlijk hetzelfde. Heb ook geen supersnelle pc. Het laden duurt ongeveer 10 seconden, maar daarna kun je wel vrolijk scrollen. Jij niet?

Oké ik ben te ongeduldig, maar ik moet vaak 30 seconde (jawel: 30 hele seconden ) wachten. En soms loopt mijn pc erop vast, als ik 30 keer op Alt + F4 druk .

Haha, okee dan, dan is het dus wel een bruikbare tip: openen en dan ff wachten Meer mensen last van? Anders stap ik over op linkjes (wat wel minder leuk is vind ik zelf).

Heb even getimed met de stopwatch.......

Het duurt hier 8.76 sec voor de pagina geopend is.........

RedLightCityBoy
Bij mij 5 seconden! alleen het is bij elke video anders.

Freak Me is toch van Silk, beste friek? Of vind je de ANother Level versie beter?

Het is van Silk idd, maar die ken ik dus niet.. Sorry, de versie van Another Level was echt de hit

Coming up!!

Een nummer wat nog in de race is in de commerciele R&B KO.

Nummertje uit de categorie

Ik zeg alvast maar dat de eerste 3 aankomende nummers NIET fout zijn. Daarna wel..

505 Tracy Chapman - Fast Car 1988 [8-2 177]

En ineens was ze daar. Een ongelooflijk verlegen meisje met een zacht fluwelen stem. Haar debuut was verpletterend en is nog zeer geliefd in huize Friek. Dit was haar grote doorbraak en terecht ook!

504 Buckshot Lefonque - Another Day 1997 [10-1 177]

Wat mij betreft gaat dit nr de commerciele R&B KO winnen. Nu ik het zo weer terug hoor... Man, zooooo mooi! Zelden zo'n relaxed, chill plaatje gehoord. Binnenkort het album Music Evolution eens proberen

503 Ocean Colour Scene - The Day We Caught the Train 1996 [10- 7 178]

Het is niet allemaal fout wat de klok slaat hier, zo ook dit geweldige nr niet. Lekker rauw rocknummer van een hele prima band

502 Fast Eddie & Sundance - Git On Up 1990 [10-6 178]

Herman vind deze zeker weten cool Hip hop en dance gaan prima samen, dat bewijst dit nummer wel De rap van Sundance vind ik heerlijk (een kenner zal het niks vinden denk ik haha). Ach, lekker belangrijk, het swingt

501 Technotronic - Megamix 1990 [10-4 178]

Met dit nummer sloten ze hun beginperiode af waarbij ze hit na hit scoorden, dit Belgische gezelschap. Vele zangeressen en MC's hebben hun medewerking verleend en ik vind het prachtig nog steeds (Mits in the mood of course ) En jup, dit is fout..

Buckshot zo laag!

En Fast Cars blijft inderdaad prachtig.

LucM schreef:
Het nummer van Lutricia MacNeil heb ik zojuist nog eens beluisterd en ik vind het wel meevallen, ik heb véél slechter gehoord. Zoals bijna alles van de ingezonden nummers van het komende eurovisiesongfestival (ik heb ze dit weekend een keer beluisterd).

Ik zei irritantste, slechtste is weer een ander verhaal. De meeste van die songfestivalnummers gaan het ene oor in en andere oor uit en hoor je maar één keer, terwijl die plaat van Lutricia destijds stukgedraaid werd op de radio.

En Fast Eddie is inderdaad erg leuk, staat ook op mijn mp3speler in het mapje Turn up the Bass-klassiekers.

500 Sting - If I Ever Lose My Faith in You 1993 [9-3 178]

Van het album Ten Summoner's Tales. Door de jaren heen heeft dit nummer voor mij wel wat aan kracht ingeleverd. Zo ook het album, terwijl The Soul Cages steeds mooier wordt

499 Snap! - Cult of Snap 1990 [8-2 178]

Vrij aparte single van Snap wel. Het nummer doet wat Zuid-Afrikaans aan door die trommels. Desalniettemin nog een redelijk plaatje.

498 Enrique Iglesias - Bailamos 1999 [15-6 179]

Hemel... 15 weken in mijn lijst geweest Zwoel, zomers nummertje van een man die ik toen blijkbaar dus wel kon waarderen

497 Rod Stewart - Tom Traubert's Blues (Waltzing Matilda) 1993 [9-8 179]

Deze was ik al helemaal vergeten eigenlijk. Tja, coveren kon Rod wel, alleen het doet me niks. Het origineel is van Tom Waits, ehm, iets van 100x beter dan deze versie

496 Goodfellaz - If You Walk Away 1997 [11-4 179]

In die tijd was ik niet vies van R&B-ballads, deze vond ik helemaal geweldig. Had het zeker 10 jaar niet meer gehoord. Nu in de categorie: wel aardig. Het blijft niet echt hangen ofzo. 2x klikken op video om clip te bekijken (insluiten uitgeschakeld).

495 Chaka Khan - I'm Every Woman '89 1989 [8-2 179]

In 1989 werd haar grote hit in een nieuw jasje gestoken en het werd zelfs nog dansbaarder dan het origineel. Ik prefereer deze versie dan ook. De versie van Whitney voegt voor mij totaal niks toe.

494 Radiohead - Karma Police 1997 [8-2 179]

Was wat verbaasd toen ik deze in de lijst zag. Vind het nummer nu vrij weinig nog, terwijl ik ander werk van Radiohead juist veel meer ben gaan waarderen. Hoort niet thuis in een foute lijst natuurlijk

493 Phil Collins - That's Just the Way It Is 1990 [8-5 180]

Sommige ballads van Phil vind ik nu nog prima te doen, maar niet deze Van het album But Seriously, waar een hele hoop hits van af kwamen.

492 Lighthouse Family - High 1998 [14-1 180]

Verliefd was ik op dit nummer.. Met de zang is op zich niks mis, de man heeft een erg soulvolle stem, maar het refrein.. Die kennen we nu wel. We all gonna beeee-heee, forever you and meee-heee..

491 Simply Red - Ain't That a Lot of Love? 1999 [9-5 181]

Een van de zwakste Simply Red-nrs die ik ken. Het is me een compleet raadsel wat deze op 491 doet

490 Celine Dion - Falling Into You 1996 [10-5 181]

Ai.... Ook Celine behoorde TOEN tot mijn favoriete zangeressen. Vooral haar up-tempo nrs deden goede zaken in mijn hitparade. Haar ballads vond ik al stukken minder, maar deze is er dan toch doorheen geglipt. Nee, voor mij voltooid verleden tijd

489 Duke - So In Love with You 1995 [8-4 181]

Dit was een enorme clubhit in 1995. Heb dan ook vele versies hiervan. Een echte one-hit-wonder, deze Duke. Vind het nog steeds wel een prima plaatje eigenlijk.

488 Madonna - You'll See 1995 [11-7 182]

Zo af en toe heeft Madonna best wel sterke ballads, dit is er absoluut eentje van. Mooi gezongen en prachtige tekst ook

487 Savage Garden - I Want You 1997 [12-3 182]

Debuutsingle van deze heren uit Australie. Was compleet fan hiervan, zelfs naar een concert geweest van hun. Dit is pas het 1e nummer wat we tegen komen, maar er zullen nog veel meer voorbij komen. Ben er nu geen fan meer van, vind het gewoon wel aardige popmuziek voor heel af en toe.

486 Kaoma - Danca Tago Mago 1991 [9-2 182]

Lambada staat niet eens genoteerd in deze lijst, maar wel deze. Waarom? Vind deze gewoon veel leuker haha Ben niet vies van het genre wereld, waar ik dit nummer dus onder vind vallen. Heerlijk, die trommels, als ik dit hoor, krijg ik gelijk weer zin in de zomer

Opmerkelijk dat High van Lighthouse Family ondanks 14 weken en nummer 1 niet meer dan 180 punten heeft gescoord. Lang in de lage regionen blijven hangen blijkbaar

Oh, heerlijk dat soort praat!

De cijfers worden nog veel geiler

485 R.E.M. - Drive 1992 [8-1 182]

Toen het nummer net uitkwam moest ik er enorm aan wennen. Was er in die tijd vrij snel flauw van getuige het aantal weken dat deze slechts in de lijst heeft gestaan. Jaaaaren later pas weer herontdekt en nu zeker een van mijn favorieten.

484 Spice Girls - Mama / Who Do You Think You Are 1997 [10-6 183]

Een dubbele A-kant werd uitgebracht, Mama vind ik echt , nee, maar die andere...... De Spice Girls zoals ik ze graag hoor! Lekker, vrolijk, swingend discodeuntje die het altijd wel goed blijft doen.

483 Gary Barlow - So Help Me Girl 1997 [9-3 183]

OMG! Wat een draak, wat een draak! Ben benieuwd of hij inmiddels al geholpen is (Ja, ik wel haha!)

482 Paula Abdul - Vibeology 1992 [8-1 183]

Horny horns! Het swingt wel allemaal, maar haar stem Dit was een van haar kleinste hits in mijn lijst, dus sorry Paula Abdul-haters

481 Culture Beat - No Deeper Meaning 1991 [10-5 184]

Het nummer waarmee zo doorbraken in Nederland. De gewone single-versie is niet te vinden op YT, maar deze volstaat. Hierna werden de hits alleen maar groter en groter..

Gast
geplaatst: vandaag om 14:14 uur

geplaatst: vandaag om 14:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.