Muziek / Toplijsten en favorieten / JLjuju's Top-500 Hiphop
zoeken in:
0
geplaatst: 11 juni 2009, 11:53 uur
Nieuwe update:
180 Gang Starr - Work
Wat een heerlijk nummer. Lekker vrolijk en fijne beat en super chille rhymes van The Guru. Ik ken dit nummer ook al te lang, Gang Starr ben ik half mee opgegroeid en dit nummer was er al vroeg bij.
179 Gang Starr - Full Clip
Een van Gang Starr's beste nummers. De heerlijk funky typische Premo productie en de natuurlijk weer goeie rhymes van Guru maken deze track tot een dikke classic. Zoals je merkt heb ik niet veel over Gang Starr te zeggen omdat ik meestal altijd wel hetzelfde moet zeggen
.
178 Snoop Doggy Dogg - Tha Shiznit
G-funk op z'n best
. De typische Dre productie uit de begin jaren 90 klinkt zowel duister als funky. Snoop Doggy Dogg flowt erg lekker op de beat. Classic!
177 Ice Cube - It Was A Good Day
Een echte westcoast classic. De beat is zo goed, en Ice Cubes rhymes al helemaal. De sample van de beat is The Isley Brothers - Footsteps In The Dark, en die is erg goed gesampled. Ik vind Ice Cubes verhaal erg dope.
176 Big Noyd - Bang Bang
Big Noyds Bang Banger
. Fantastische beat en erg goede rhymes. Erg knap gesampled door Alchemist van die Cowboys to Girls (Intruders) sample. Ik kan dit nummer erg vaak draaien en hij verveelt nooit! Heb deze laatst ook als 12” single gekocht.
175 Cormega - Beautiful Mind
Als iemand de sample weet die gebruikt is, ik hoor het graag. Die pianoloops zijn stuk voor stuk zo mooi en passen zo goed over elkaar. Cormega rapt zoals gewoonlijk erg goed en hij boeit mij door de hele track heen. Maar vooral die beat is zo prachtig.
174 Papoose - On The Real
Papoose's versie van Screwball's On The Real. En hoe ze die beat zo ongelofelijk dik hebben gekregen, ik heb geen idee. Keihard en snerpend is ie geworden, en dat vind ik echt geweldig dope
. Papoose flowt geniaal en de rhymes zijn F*cking dope. Echt een super vet nummer om eens keihard op te zetten.
173 Raekwon - Knowledge God
Van het geniale album Only Built 4 Cuban Linx. Ik heb ergens gelezen dat RZA hier 9 samples voor gebruikt heeft, dus misschien een beetje veel om allemaal op te noemen XD. De sfeer is super en duister, en Raekwons rhymes.. Eerlijk gezegd kan ik er geen touw aan vastknopen, maar dat betekend het alleen maar dat ze erg dope zijn!
172 Show & AG - Got Ya Back (ft. Wali World)
Ik vind Goodfellas maar een onderschat album, 33 stemmen voor een album als dat is niks! Het album is een geniale classic die in het rijte Mid-nineties classics meer dan thuishoort. Dit nummer is zoals de meeste nummers op het album erg duister en hard. Dit nummer ken ik al erg lang, en ik kan me nog herrinerde dat ik deze altijd 's morgens op de fiets naar school luisterde in de winter (H). Dat is de perfecte omstandigheden: Koud, meestal donker en gewoon genieten van de plaat!
171 Busta Rhymes - Abandon Ship (ft. Rampage)
Busta Rhymes heeft een debuut album dat de meest onderschatte debuut album ooit is voor een erg bekende artiest. The Coming is geweldig CD en dit is het meest geweldige nummer op die CD. Lekkere hardcore productie en super grappige rhymes van Bus-a-Bus en zijn neef Rampage. Het refrein is super dope.
Beloofde linkjes van de vorige keer:
Big Noyd - Recognize & Realize (Part 1) (ft. Prodigy) --Is Er Niet--
Rawcotiks - Hardcore Hip-Hop (DJ Premier Remix)
Cunninlynguists - Thugged Out Since Cub Scouts (feat. Jugga the Bully & Mr. Raw)
Papoose - Respect My Hustle
Onyx - Slam
Prodigy - Basics -- Is Er Niet --
180 Gang Starr - Work
Wat een heerlijk nummer. Lekker vrolijk en fijne beat en super chille rhymes van The Guru. Ik ken dit nummer ook al te lang, Gang Starr ben ik half mee opgegroeid en dit nummer was er al vroeg bij.
179 Gang Starr - Full Clip
Een van Gang Starr's beste nummers. De heerlijk funky typische Premo productie en de natuurlijk weer goeie rhymes van Guru maken deze track tot een dikke classic. Zoals je merkt heb ik niet veel over Gang Starr te zeggen omdat ik meestal altijd wel hetzelfde moet zeggen
.178 Snoop Doggy Dogg - Tha Shiznit
G-funk op z'n best
. De typische Dre productie uit de begin jaren 90 klinkt zowel duister als funky. Snoop Doggy Dogg flowt erg lekker op de beat. Classic!177 Ice Cube - It Was A Good Day
Een echte westcoast classic. De beat is zo goed, en Ice Cubes rhymes al helemaal. De sample van de beat is The Isley Brothers - Footsteps In The Dark, en die is erg goed gesampled. Ik vind Ice Cubes verhaal erg dope.
176 Big Noyd - Bang Bang
Big Noyds Bang Banger
. Fantastische beat en erg goede rhymes. Erg knap gesampled door Alchemist van die Cowboys to Girls (Intruders) sample. Ik kan dit nummer erg vaak draaien en hij verveelt nooit! Heb deze laatst ook als 12” single gekocht.175 Cormega - Beautiful Mind
Als iemand de sample weet die gebruikt is, ik hoor het graag. Die pianoloops zijn stuk voor stuk zo mooi en passen zo goed over elkaar. Cormega rapt zoals gewoonlijk erg goed en hij boeit mij door de hele track heen. Maar vooral die beat is zo prachtig.
174 Papoose - On The Real
Papoose's versie van Screwball's On The Real. En hoe ze die beat zo ongelofelijk dik hebben gekregen, ik heb geen idee. Keihard en snerpend is ie geworden, en dat vind ik echt geweldig dope
. Papoose flowt geniaal en de rhymes zijn F*cking dope. Echt een super vet nummer om eens keihard op te zetten.173 Raekwon - Knowledge God
Van het geniale album Only Built 4 Cuban Linx. Ik heb ergens gelezen dat RZA hier 9 samples voor gebruikt heeft, dus misschien een beetje veel om allemaal op te noemen XD. De sfeer is super en duister, en Raekwons rhymes.. Eerlijk gezegd kan ik er geen touw aan vastknopen, maar dat betekend het alleen maar dat ze erg dope zijn!
172 Show & AG - Got Ya Back (ft. Wali World)
Ik vind Goodfellas maar een onderschat album, 33 stemmen voor een album als dat is niks! Het album is een geniale classic die in het rijte Mid-nineties classics meer dan thuishoort. Dit nummer is zoals de meeste nummers op het album erg duister en hard. Dit nummer ken ik al erg lang, en ik kan me nog herrinerde dat ik deze altijd 's morgens op de fiets naar school luisterde in de winter (H). Dat is de perfecte omstandigheden: Koud, meestal donker en gewoon genieten van de plaat!
171 Busta Rhymes - Abandon Ship (ft. Rampage)
Busta Rhymes heeft een debuut album dat de meest onderschatte debuut album ooit is voor een erg bekende artiest. The Coming is geweldig CD en dit is het meest geweldige nummer op die CD. Lekkere hardcore productie en super grappige rhymes van Bus-a-Bus en zijn neef Rampage. Het refrein is super dope.
Beloofde linkjes van de vorige keer:
Big Noyd - Recognize & Realize (Part 1) (ft. Prodigy) --Is Er Niet--
Rawcotiks - Hardcore Hip-Hop (DJ Premier Remix)
Cunninlynguists - Thugged Out Since Cub Scouts (feat. Jugga the Bully & Mr. Raw)
Papoose - Respect My Hustle
Onyx - Slam
Prodigy - Basics -- Is Er Niet --
0
geplaatst: 11 juni 2009, 17:14 uur
Fijne nummers vab respectievelijk: Gang Starr, Snoop Dogg, Ice Cube, Cormega, Raekwon en Show & AG.
Het gaat nog wel de goede kant met je op
Het gaat nog wel de goede kant met je op

0
geplaatst: 11 juni 2009, 17:17 uur
Hey Work van Gangstarr kende ik nog niet maar die is wel dope mayne 
En inderdaad de nummers worden steeds beter
En dat lijkt mij ook de bedoeling 

En inderdaad de nummers worden steeds beter
En dat lijkt mij ook de bedoeling 
0
Mb.
geplaatst: 11 juni 2009, 17:49 uur
Mwah, vind die van Snoop, Cube and Show & AG nog wel lekker maar de rest vind ik persoonlijk een beetje matig. Andere smaak eh'. Komt iemand anders nog met zo'n Hip-Hop top na deze? 

0
geplaatst: 12 juni 2009, 18:50 uur
Nu weer voor ieder wat wils:
170 NTM - Nique La Police
Geweldig en controversieel Frans nummer. Ik heb het hier over de live versie die een keer of 10 erger is dan het “origineel”. De lyrics zijn dope en gaan over het onderdrukken door de politie, en dat op een dikke beat.
169 Stropstrikkers – Spookhuis
Stapler zei ooit eens, die beat zou ik (juju) zo gemaakt kunnen hebben. Een super duister nummer met klokslagen, harpen en gezang
. En daarop nog eens dikke drums met veel reeverb. Dit keer rapt alleen Skafalau en dat gaat hem goed af met toepasselijke teksten. Het beste nummer van de Strikkers in mijn ogen.
168 Mala Rodriguez - Tengo Un Trato
Spaanse rap. Dit is een meid met dope rap skills en met beats zoals deze is het puur genieten. Super dope beat en met vette teksten waar ik geen hol van snap maar wel flow kan voelen. Gewoon super dope nummer. Mala Rodriquez heeft misschien een beetje rare stem maar dat boeit mij niks.
167 Raekwon – Criminology
Weer een nummer van het geweldige OBC4L. Dit nummer heeft een super vette beat en met die geweldige Scarface-sample in het begin
. Rae’s raps zijn zoals gewoonlijk van torenhoog niveau en het zelfde kan gezegd worden over frequente gastartiest Tony Starks a.k.a Ghostface
166 50 Cent - I'm A Hustler
Een van de beste nummers van 50 Cent ooit. Dit nummer staat alweer op het album Power Of The Dollar. De beat is heerlijk met een mooie sample en een vette Jadakss vocal-sample. 50 rapt erg goed op dit nummer, z’n flow is heerlijk en de sfeer op dit nummer is gewoon geweldig.
165 Heltah Skeltah - Brownsville II Long Beach (ft. Tha Dogg Pound)
Een van de beste nummer van het album Magnum Force. De sfeer is zo lekker zomers. Geweldige productie. Tha Dogg Pound heeft een leuke bijdrage maar tekstueel stelt het niet veel voor of course. Dat valt niet te zeggen over Rock n Ruck, wat een MC’s zijn dat toch ook.
164 MC Eiht & Spice 1 – Murda Show
Dit nummer is lang mijn lievelingsnummer geweest. Super mooie beat
echt geweldig. Hoe hij zich opbouwt is geniaal en de raps van Spice 1 en Eiht zijn gangsta maar dope! Het refrein is gewoon kippenvel, super vette track.
163 Gang Starr - Check The Technique
Marlena Shaw – California Soul is het bekende violenspel op het begin. En dan kan je zien hoe knap gesampled dit nummer is. DJ Premier = koning
. Guru ook, want zijn raps hebben me nog nooit teleurgesteld. De sfeer op dit nummer is perfect en hoe na een tijdje het violenspel en guru in een stuk doordrammen is kippenvel.
162 The Roots – The Seed
Dit nummer is zo vet! Ik ken niet veel van The Roots, maar dit nummer is hun beste die ik ken.
De live-drums vind ik dope en de gitaar sample in het refrein al helemaal
. Meer valt er niet over te zeggen, ik ben gewoon fan van het refrein van dit nummer.
161 Marxmen - Here Today, Gone Tomorrow
Dit nummer ben ik ook een fan van
. Geniale sample + geniaal gesampled (Aaron Neville – Tell It Like It Is). De beat doet wat Premier-achtig aan, maar is geproduceerd door niet onbekende DR Period (DV Alias Khrist/Trigger the Gambler/Smoothe Da Hustler/Shyheim luisteraars weten). De beat is misschien niet echt bestemd voor mannen als MOP, maar toch vind ik dat ze hem niet verneuken en er goeie raad mee weten. Dit nummer is erg verslavend en is van mij part MOP’s beste nummer. Heb hem nog speciaal op 12” vinyl gehaald.
170 NTM - Nique La Police
Geweldig en controversieel Frans nummer. Ik heb het hier over de live versie die een keer of 10 erger is dan het “origineel”. De lyrics zijn dope en gaan over het onderdrukken door de politie, en dat op een dikke beat.
169 Stropstrikkers – Spookhuis
Stapler zei ooit eens, die beat zou ik (juju) zo gemaakt kunnen hebben. Een super duister nummer met klokslagen, harpen en gezang
. En daarop nog eens dikke drums met veel reeverb. Dit keer rapt alleen Skafalau en dat gaat hem goed af met toepasselijke teksten. Het beste nummer van de Strikkers in mijn ogen.168 Mala Rodriguez - Tengo Un Trato
Spaanse rap. Dit is een meid met dope rap skills en met beats zoals deze is het puur genieten. Super dope beat en met vette teksten waar ik geen hol van snap maar wel flow kan voelen. Gewoon super dope nummer. Mala Rodriquez heeft misschien een beetje rare stem maar dat boeit mij niks.
167 Raekwon – Criminology
Weer een nummer van het geweldige OBC4L. Dit nummer heeft een super vette beat en met die geweldige Scarface-sample in het begin
. Rae’s raps zijn zoals gewoonlijk van torenhoog niveau en het zelfde kan gezegd worden over frequente gastartiest Tony Starks a.k.a Ghostface166 50 Cent - I'm A Hustler
Een van de beste nummers van 50 Cent ooit. Dit nummer staat alweer op het album Power Of The Dollar. De beat is heerlijk met een mooie sample en een vette Jadakss vocal-sample. 50 rapt erg goed op dit nummer, z’n flow is heerlijk en de sfeer op dit nummer is gewoon geweldig.
165 Heltah Skeltah - Brownsville II Long Beach (ft. Tha Dogg Pound)
Een van de beste nummer van het album Magnum Force. De sfeer is zo lekker zomers. Geweldige productie. Tha Dogg Pound heeft een leuke bijdrage maar tekstueel stelt het niet veel voor of course. Dat valt niet te zeggen over Rock n Ruck, wat een MC’s zijn dat toch ook.
164 MC Eiht & Spice 1 – Murda Show
Dit nummer is lang mijn lievelingsnummer geweest. Super mooie beat
echt geweldig. Hoe hij zich opbouwt is geniaal en de raps van Spice 1 en Eiht zijn gangsta maar dope! Het refrein is gewoon kippenvel, super vette track.163 Gang Starr - Check The Technique
Marlena Shaw – California Soul is het bekende violenspel op het begin. En dan kan je zien hoe knap gesampled dit nummer is. DJ Premier = koning
. Guru ook, want zijn raps hebben me nog nooit teleurgesteld. De sfeer op dit nummer is perfect en hoe na een tijdje het violenspel en guru in een stuk doordrammen is kippenvel.162 The Roots – The Seed
Dit nummer is zo vet! Ik ken niet veel van The Roots, maar dit nummer is hun beste die ik ken.
De live-drums vind ik dope en de gitaar sample in het refrein al helemaal
. Meer valt er niet over te zeggen, ik ben gewoon fan van het refrein van dit nummer.161 Marxmen - Here Today, Gone Tomorrow
Dit nummer ben ik ook een fan van
. Geniale sample + geniaal gesampled (Aaron Neville – Tell It Like It Is). De beat doet wat Premier-achtig aan, maar is geproduceerd door niet onbekende DR Period (DV Alias Khrist/Trigger the Gambler/Smoothe Da Hustler/Shyheim luisteraars weten). De beat is misschien niet echt bestemd voor mannen als MOP, maar toch vind ik dat ze hem niet verneuken en er goeie raad mee weten. Dit nummer is erg verslavend en is van mij part MOP’s beste nummer. Heb hem nog speciaal op 12” vinyl gehaald.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 13 juni 2009, 16:14 uur
Hoezo, hoe meer nummers hoe saaier en 'onpersoonlijker' (voor de nummers
) het word, kemm's top 45 heb ik aandachtiger gevolgd dan alle andere 'top's'
Ik kan er voor kiezen om 2 tot 5 nummers per dag te doen
.
) het word, kemm's top 45 heb ik aandachtiger gevolgd dan alle andere 'top's'Ik kan er voor kiezen om 2 tot 5 nummers per dag te doen
.
0
geplaatst: 13 juni 2009, 16:54 uur
Ik zou ook nooit een top500 kunnen maken, die verschilt elke dag eigenlijk wel. een top100 zou nog een beetje haalbaar kunnen zijn
0
geplaatst: 13 juni 2009, 16:55 uur
Dj2Jelle schreef:
) het word,
) het word, Excusé moi! Vind je 2000 teveel? Ligt eraan hoe je het opzet denk ik zo.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 13 juni 2009, 17:03 uur
Reijersen schreef:
Vind je 2000 teveel?
(quote)
Vind je 2000 teveel?
IK vind van wel, sorry dat ik niet de moeite neem om het allemaal te checken, maar het word iets te veel denk ik. (Mijn mening)
0
geplaatst: 14 juni 2009, 19:33 uur
160 Mobb Deep – Adrenaline
Het vetste nummer van Murda Muzik. Heerlijk kaal, en zo’n vette sample
. De raps zijn ook erg dope, ben vooral fan van Havoc’s 2e verse. Ik kan deze altijd draaien, vooral omdat hij nog erg terug in de tijd gaat, en klinkt zoals een midnineties Mobb nummer.
159 Jeru The Damaja - Ain't The Devil Happy
Voor sommige het beste nummer ooit, voor sommige een gewone dikke classic. Voor mij dat 2e. Een fantastische productie door Premo, met die super vette strijkersample. De raps en flow van Jeru zijn geniaal.
158 Mobb Deep - Rare Species
Geweldig nummer uit de soundtrack van Soul in The Hole (1997). De sample doet vrolijk aan maar geeft ook weer typisch die Mobb Deep sfeer weer. De Lyrics zijn hetzelfde als die van het nummer Reach, die nog verderop ergens langskomt.
157 Redman - Can't Wait
Redman’s album Dare Iz A Darkside is geweldig
. Dit nummer is tekstueel een van Redman’s beste nummers ooit. Geniale rhymes + flow. En de beat is ook geweldig. De grappige manier van rappen en de grappige lyrics zijn hilarsich.
156 Nas - The World Is Yours
Velen zullen het niet eens zijn dat deze zo laag staat. Maar ik vind het toch nog een super dope nummer. Een beetje dat Up North Trip verhaal, alleen heeft deze verschrikkelijk goeie lyrics. De beat is produced by Pete Rock en die beat is toch wel geniaal.
155 Mos Def - Ms. Fat Booty
Ken dit nummer nog niet zo heel lang. Maar ik vind het toch zo’n geweldige track. De beat is super lekker met de harp-achtige sample. En de vocalsample in het refrein is ook erg mooi. Mos Def’s lyrics gaan over een meisje die hij leerde kennen blabla, teveel om in een kort verhaaltje als dit te posten. Het moet je gewoon horen in de track.
154 Dr Dre - Still D.R.E
DE ultieme west-coast classic. Iedereen kent dit nummer, hiphop of non-hiphop. En het nummer is nog steeds geweldig. De geniale pianosample die het hem allemaal doet en dan de strijkers
. De lyrics zijn ook super dope. Geweldig nummer om te draaien als je een dikke cabrio hebt (H).
153 Obie Trice - Cry Now
Obie Trice is een gemiddelde rapper, maar hier laat hij toch wel zien dat ie veel meer is dan dat. Erg goeie lyrics. Maar vooral de beat is super mooi. De vocal sample en gewoon de hele melodie is super dope. Good job by The Sicknotes dus. Ik heb deze plaat als 12”, gewoon omdat ie zo dope is.
152 Mobb Deep - G.O.D Pt. III
Dit nummer komt van het allerbeste album ter wereld ooit: Hell On Earth. Elke track op dat album is gewoon Genieten met de hoofdletter G en lijkt wel voor mij gemaakt te zijn. Dit nummer is het minste nummer op die CD, maar zelfs dit nummer is gewoon geweldig. De Scarface-theme sample word erg goed gebruikt en de lyrics zijn ook zeer dope.
151 Common - One-Nine-Nine-Nine (ft. Sadat-X)
Wat een geniaal mooie beat, door Hi-Tek. Heerlijk rustgevend met die harp en viool-achtige samples. En dan daar een prachtig rappende Common op. Helaas is Sadat-X wat minder, en hij is de reden dat deze ook niet al te hoog staat. Maar apart from that: Classic, hands down. Op JouBuis alleen Instru + remixes.
Het vetste nummer van Murda Muzik. Heerlijk kaal, en zo’n vette sample
. De raps zijn ook erg dope, ben vooral fan van Havoc’s 2e verse. Ik kan deze altijd draaien, vooral omdat hij nog erg terug in de tijd gaat, en klinkt zoals een midnineties Mobb nummer.159 Jeru The Damaja - Ain't The Devil Happy
Voor sommige het beste nummer ooit, voor sommige een gewone dikke classic. Voor mij dat 2e. Een fantastische productie door Premo, met die super vette strijkersample. De raps en flow van Jeru zijn geniaal.
158 Mobb Deep - Rare Species
Geweldig nummer uit de soundtrack van Soul in The Hole (1997). De sample doet vrolijk aan maar geeft ook weer typisch die Mobb Deep sfeer weer. De Lyrics zijn hetzelfde als die van het nummer Reach, die nog verderop ergens langskomt.
157 Redman - Can't Wait
Redman’s album Dare Iz A Darkside is geweldig
. Dit nummer is tekstueel een van Redman’s beste nummers ooit. Geniale rhymes + flow. En de beat is ook geweldig. De grappige manier van rappen en de grappige lyrics zijn hilarsich.156 Nas - The World Is Yours
Velen zullen het niet eens zijn dat deze zo laag staat. Maar ik vind het toch nog een super dope nummer. Een beetje dat Up North Trip verhaal, alleen heeft deze verschrikkelijk goeie lyrics. De beat is produced by Pete Rock en die beat is toch wel geniaal.
155 Mos Def - Ms. Fat Booty
Ken dit nummer nog niet zo heel lang. Maar ik vind het toch zo’n geweldige track. De beat is super lekker met de harp-achtige sample. En de vocalsample in het refrein is ook erg mooi. Mos Def’s lyrics gaan over een meisje die hij leerde kennen blabla, teveel om in een kort verhaaltje als dit te posten. Het moet je gewoon horen in de track.
154 Dr Dre - Still D.R.E
DE ultieme west-coast classic. Iedereen kent dit nummer, hiphop of non-hiphop. En het nummer is nog steeds geweldig. De geniale pianosample die het hem allemaal doet en dan de strijkers
. De lyrics zijn ook super dope. Geweldig nummer om te draaien als je een dikke cabrio hebt (H).153 Obie Trice - Cry Now
Obie Trice is een gemiddelde rapper, maar hier laat hij toch wel zien dat ie veel meer is dan dat. Erg goeie lyrics. Maar vooral de beat is super mooi. De vocal sample en gewoon de hele melodie is super dope. Good job by The Sicknotes dus. Ik heb deze plaat als 12”, gewoon omdat ie zo dope is.
152 Mobb Deep - G.O.D Pt. III
Dit nummer komt van het allerbeste album ter wereld ooit: Hell On Earth. Elke track op dat album is gewoon Genieten met de hoofdletter G en lijkt wel voor mij gemaakt te zijn. Dit nummer is het minste nummer op die CD, maar zelfs dit nummer is gewoon geweldig. De Scarface-theme sample word erg goed gebruikt en de lyrics zijn ook zeer dope.
151 Common - One-Nine-Nine-Nine (ft. Sadat-X)
Wat een geniaal mooie beat, door Hi-Tek. Heerlijk rustgevend met die harp en viool-achtige samples. En dan daar een prachtig rappende Common op. Helaas is Sadat-X wat minder, en hij is de reden dat deze ook niet al te hoog staat. Maar apart from that: Classic, hands down. Op JouBuis alleen Instru + remixes.
0
geplaatst: 14 juni 2009, 19:38 uur
Jeru The Damaja - Ain't The Devil Happy, Nas - The World Is Yours, Redman - Can't Wait, Mos Def - Ms. Fat Booty, Mobb Deep - G.O.D Pt. III en Common - One-Nine-Nine-Nine (ft. Sadat-X)
.
Amen
.Amen
0
geplaatst: 15 juni 2009, 16:44 uur
150 Screwball - You Love To Hear The Stories (ft. MC Shan)
Fantastische productie door Pete Rock. Echt mooi. Ik weet niet hoe ik de sfeer het best kan omschrijven, gewoon mooi
. Screwball rapt over hun geweldige woonplaats QB (Queensbridge, niet echt een echte plaats maar ach) en halen ouwe herinneringen naar boven. MC Shan pikt na lange tijd weer eens een verse, alhoewel hij jammer genoeg zijn oude verse van The Bridge uit 1988 grotendeels recycled.
149 2pac - The Streets R Death Row
Prachtig nummer van 2pac. Hij gebruikt de zelfde sample als in Let’s Get It On (een aantal nummers geleden), maar hier vind ik dat, ook al hoor je ‘m wat minder, beter gebruikt word. Tupac rapt ook nog eens erg goed, beter dan normaal.
148 Raekwon - Wu-Gambinos (ft. Wu-Tang Clan)
Ongelofelijk grijs en duister nummer. Het kan aan de kwaliteit liggen, maar de sfeer van deze track is echt prachtig grimmig. De raps zijn van erg hoog niveau van alle 5 de rappers (Rae, Ghost, RZA, Mef en Masta).
147 Jeru The Damaja - You Can't Stop The Prophet
Deze is geloof ik weer produced by Premier. En die beat is echt geniaal
. Heerlijk funky en daar flowt Jeru als de beste op. Hij verteld ook interresante en grappige verhalen, dus dit nummer doet het altijd goed in mijn speakers.
146 Royce Da 5'9" – Boom
Weer een prachtig mooie beat door Premier, een typische Premier beat. Mooie viool sample en dan zo’n vreemd geluidje. Niks mis mee, het past er geweldig bij. Royce’ raps zijn ook erg goed en zijn ook vaak gesampled in andere nummers. Verder is het refrein ook geweldig.
145 Nas - Memory Lane (Sittin' In Da ...
Geniale track van Nas’ absolute topklassieker Illmatic. En weer een beat door Premo. En een niet minder geweldige
. Het zijn de geniale raps van Nas en de prachtige beat van Premo die deze track tot een big ass classic stempelen.
144 Nas - Nas Is Like
Nogmaals Nas + Premo (jaja die Premier die doet het goed bij mij), maar nu nog beter. Een echte feel-good beat. Met fluitende vogels en een mooie vioolsample en harpen. Gewoon prachtig gesampled allemaal. Nas rapt zoals gewoonlijk weer uitstaand.
143 Organized Konfusion - Bring It On
Dit keer geen Premier-beat. Maar een even vette
. Een lekker duistere en dreigende sample en een dikke bassline met de nog dikkere drums. En dan komen die ge-wel-dige raps en flows van vooral Pharoahe Monche, heb er geen woorden voor. Echt een geweldig dope track.
142 Originoo Gunn Clappaz – X-Unknown
Da Storm is een van de beste albums die de Boot Camp leden ooit hebben uitgebracht. Dit nummer is een van de beste nummers erop, maar er komen nog betere. De beat is lekker hardcore maar toch ook erg origineel door vreemde samples. De raps zijn wat middelmatig maar dat maakt deze track niet minder vet. De sfeer op deze track is perfect en doet het vooral goed ’s Nachts, zonder daar bang van te worden
Daarom is Da Storm zo origineel en goed.
141 Mobb Deep - The Bridge '94 (ft. Big Noyd)
Nog iets origineels: Havoc’s producties. De sfeer op dit nummer is zo fijn. Die trompet achtige sample maakt het vooral af. Maar ook die sample waarvan ik geen idee heb wat het is op de achtergrond. Ik heb een versie met erg slechte kwaliteit (deze is geloof ik nooit echt met goeie kwaliteit geweest), maar dat maakt de sfeer alleen maar mooier. Classic die helaas nooit uitgebracht is.
Fantastische productie door Pete Rock. Echt mooi. Ik weet niet hoe ik de sfeer het best kan omschrijven, gewoon mooi
. Screwball rapt over hun geweldige woonplaats QB (Queensbridge, niet echt een echte plaats maar ach) en halen ouwe herinneringen naar boven. MC Shan pikt na lange tijd weer eens een verse, alhoewel hij jammer genoeg zijn oude verse van The Bridge uit 1988 grotendeels recycled.149 2pac - The Streets R Death Row
Prachtig nummer van 2pac. Hij gebruikt de zelfde sample als in Let’s Get It On (een aantal nummers geleden), maar hier vind ik dat, ook al hoor je ‘m wat minder, beter gebruikt word. Tupac rapt ook nog eens erg goed, beter dan normaal.
148 Raekwon - Wu-Gambinos (ft. Wu-Tang Clan)
Ongelofelijk grijs en duister nummer. Het kan aan de kwaliteit liggen, maar de sfeer van deze track is echt prachtig grimmig. De raps zijn van erg hoog niveau van alle 5 de rappers (Rae, Ghost, RZA, Mef en Masta).
147 Jeru The Damaja - You Can't Stop The Prophet
Deze is geloof ik weer produced by Premier. En die beat is echt geniaal
. Heerlijk funky en daar flowt Jeru als de beste op. Hij verteld ook interresante en grappige verhalen, dus dit nummer doet het altijd goed in mijn speakers.146 Royce Da 5'9" – Boom
Weer een prachtig mooie beat door Premier, een typische Premier beat. Mooie viool sample en dan zo’n vreemd geluidje. Niks mis mee, het past er geweldig bij. Royce’ raps zijn ook erg goed en zijn ook vaak gesampled in andere nummers. Verder is het refrein ook geweldig.
145 Nas - Memory Lane (Sittin' In Da ...
Geniale track van Nas’ absolute topklassieker Illmatic. En weer een beat door Premo. En een niet minder geweldige
. Het zijn de geniale raps van Nas en de prachtige beat van Premo die deze track tot een big ass classic stempelen.144 Nas - Nas Is Like
Nogmaals Nas + Premo (jaja die Premier die doet het goed bij mij), maar nu nog beter. Een echte feel-good beat. Met fluitende vogels en een mooie vioolsample en harpen. Gewoon prachtig gesampled allemaal. Nas rapt zoals gewoonlijk weer uitstaand.
143 Organized Konfusion - Bring It On
Dit keer geen Premier-beat. Maar een even vette
. Een lekker duistere en dreigende sample en een dikke bassline met de nog dikkere drums. En dan komen die ge-wel-dige raps en flows van vooral Pharoahe Monche, heb er geen woorden voor. Echt een geweldig dope track.142 Originoo Gunn Clappaz – X-Unknown
Da Storm is een van de beste albums die de Boot Camp leden ooit hebben uitgebracht. Dit nummer is een van de beste nummers erop, maar er komen nog betere. De beat is lekker hardcore maar toch ook erg origineel door vreemde samples. De raps zijn wat middelmatig maar dat maakt deze track niet minder vet. De sfeer op deze track is perfect en doet het vooral goed ’s Nachts, zonder daar bang van te worden
Daarom is Da Storm zo origineel en goed.141 Mobb Deep - The Bridge '94 (ft. Big Noyd)
Nog iets origineels: Havoc’s producties. De sfeer op dit nummer is zo fijn. Die trompet achtige sample maakt het vooral af. Maar ook die sample waarvan ik geen idee heb wat het is op de achtergrond. Ik heb een versie met erg slechte kwaliteit (deze is geloof ik nooit echt met goeie kwaliteit geweest), maar dat maakt de sfeer alleen maar mooier. Classic die helaas nooit uitgebracht is.
0
geplaatst: 15 juni 2009, 17:07 uur
Bevers weten, een mooie lijst. Met Bringt It On
, Memory Lane, Boom, Wu-Gambino's en You Can't Stop The Prophet als favorieten. Als je bij de top 100 bent dan ga ik cijfers geven.
, Memory Lane, Boom, Wu-Gambino's en You Can't Stop The Prophet als favorieten. Als je bij de top 100 bent dan ga ik cijfers geven.
0
geplaatst: 15 juni 2009, 22:41 uur
Premo! Bevers weten for real..
Deze lijst is geiler dan je oma in de bikini.
Hahaha die clip van Jeru xD En ja dat is een Premo beat.
Deze lijst is geiler dan je oma in de bikini.
Hahaha die clip van Jeru xD En ja dat is een Premo beat.
0
geplaatst: 16 juni 2009, 13:06 uur
140 Wu-Tang Clan - M.E.T.H.O.D Man
Klassieker
. Deze track is speciaal opgedragen door en aan Method Man, en hij ript ‘m aan stukken. Super grappige en vette rhymes en flow en de beat is ook geniaal. Past misschien niet echt in het rauwe geluid van Enter The Wu-Tang: 36 Chambers, maar ach, Shame on A Nigga ook niet, en dat maakt het album er niet minder geniaal op. Ook de intro van dit nummer is hilarisch.
139 Group Home - Up Against The Wall
Group Home is een affiliated groep van Gang Starr (ze hebben nu al een jaar of 10 ruzie btw). De rappers van Group Home zijn helaas niet erg goed, of ja, gewoon barslecht. Lil Dap kan er af en toe nog meer door, maar zijn maat Melachi The Nutcracker rijmt helaas nog slechter dan Soulja Boy in fast forward en in reverse afgespeeld. Erg jammer omdat DJ Premier op dit album werkelijk een set van zijn beste beats ooit heeft afgeleverd. De sfeer op de meeste nummers is heerlijk, ik vind het iets winters en grijs hebben, maar toch ook vrolijk en opgewekt. Gewoon een prachtige beat, ehh track.
138 Rakim - Guess Who's Back
En dan is dit wat beter: een iets minder geniale beat (Nog steeds dope hoor begrijp me niet verkeerd), maar wel super dope rhymes van The God Rakim
. Deze track is echt geweldig als je ondertussen basketballt, klinkt raar maar probeer het maar eens
. Gewoon geweldige muziek.
137 LL Cool J - Mama Said Knock You Out
Ik ken niet veel van LL Cool J, maar ik weet dat dit hoe dan ook z’n beste nummer is. Prachtig hoe hij zijn woede in de track gooit. Hij heeft vast de mic kapot geschreeuwd ruim 18 jaar geleden. Ja, 18 jaar geleden alweer. Om deze track hangt een mooi verhaal. Hij veranderde van stijl, en zo verloor hij fans, zijn oma zei: knock ‘em out. En zo, dat heeft hij ruim gedaan. Een super harde vette beat die jaren voor zijn tijd is met een geweldige LL maakt dit tot de Classic van beginjaren ’90.
136 Jeru The Damaja – Come Clean
Premo alweer. Dit nummer is heel erg origineel, en ik heb zoiets nog nooit gehoord. Hij had deze track btw beter Jungle Music kunnen noemen want je hebt echt het gevoel alsof je door een enge jungle loopt. Een setje keiharde drums met een vreemde maar super dope sample, en daarop een hongerige en te dope Jeru maken dit nummer tot de beste van Jeru en van zijn debuutalbum.
135 Originoo Gunn Clappaz – God Don't Like Ugly
Nu wat minder rauw, en we gaan naar de stille nacht. De productie van dit nummer is knap: hij geeft mij het gevoel alsof het nacht is. De beste tijd om dit nummer te luisteren is, je raad het al, in de nacht. De chille piano-achtige sample en chille rhymes en rijmstijl van de rappers van OGC maken dit nummer tot een van de betere van het album Da Storm. Ook die Biz Markie vocal sample is zo relax in het refrein
.
134 50 Cent - Da Repercussions
50 Cent alweer, hij heeft dus wel degelijk heel wat goeie nummers gemaakt. Ik ben ook echt een fan van het album Power Of The Dollar, waar ik het gevoel bij heb dat gasten die haten omdat het 50 Cent is, en niet een onbekende rapper. De beat van dit nummer is heerlijk met die vocalsample enz. 50 rapt ook weer erg goed, een van de beste nummers van POTD.
133 KRS One - MC's Act Like They Don't Know
Boom Bap! Krs One weet er alles van. Ditmaal weer eens een Premo beat, en die is weer Banging! KRs-One weet er raad mee en spit er vuur tegen. Super dikke track.
132 Onyx – Punkmotherfukaz
Oke, dit is toch wel een van de duisterste, rauwe en harde tracks ooit. Een knoerharde beat met alles wat duisterheid hoort te hebben: keiharde drums, een enge sample, hard schel geschreeuw en een stel f*cking gestoorde rappers erop die de hele beat aan stukken scheuren en schreeuwen. Een nadeel is dat hij erg kort duurt en steeds pauzes tussen de track heeft. Verder, je kan bij deze track maar een ding doen: keihard meeschreeuwen, als je ervan houd gaat dat vanzelf. Ben je van de soulful hiphop, beter niet luisteren deze…
131 Gang Starr – My Advice 2 You
Nu wat heeeeel anders. Dit is de meer soulvolle hiphop, van de Premier alweer. Een heerlijk relaxe beat met een nog relaxere Guru dan normaal. Hij heeft wat wijze adviezen voor je, die je beter kan opvolgen wil je overleven in het harde leven. Maar vooral die beat alweer
.
Klassieker
. Deze track is speciaal opgedragen door en aan Method Man, en hij ript ‘m aan stukken. Super grappige en vette rhymes en flow en de beat is ook geniaal. Past misschien niet echt in het rauwe geluid van Enter The Wu-Tang: 36 Chambers, maar ach, Shame on A Nigga ook niet, en dat maakt het album er niet minder geniaal op. Ook de intro van dit nummer is hilarisch.139 Group Home - Up Against The Wall
Group Home is een affiliated groep van Gang Starr (ze hebben nu al een jaar of 10 ruzie btw). De rappers van Group Home zijn helaas niet erg goed, of ja, gewoon barslecht. Lil Dap kan er af en toe nog meer door, maar zijn maat Melachi The Nutcracker rijmt helaas nog slechter dan Soulja Boy in fast forward en in reverse afgespeeld. Erg jammer omdat DJ Premier op dit album werkelijk een set van zijn beste beats ooit heeft afgeleverd. De sfeer op de meeste nummers is heerlijk, ik vind het iets winters en grijs hebben, maar toch ook vrolijk en opgewekt. Gewoon een prachtige beat, ehh track.
138 Rakim - Guess Who's Back
En dan is dit wat beter: een iets minder geniale beat (Nog steeds dope hoor begrijp me niet verkeerd), maar wel super dope rhymes van The God Rakim
. Deze track is echt geweldig als je ondertussen basketballt, klinkt raar maar probeer het maar eens
. Gewoon geweldige muziek.137 LL Cool J - Mama Said Knock You Out
Ik ken niet veel van LL Cool J, maar ik weet dat dit hoe dan ook z’n beste nummer is. Prachtig hoe hij zijn woede in de track gooit. Hij heeft vast de mic kapot geschreeuwd ruim 18 jaar geleden. Ja, 18 jaar geleden alweer. Om deze track hangt een mooi verhaal. Hij veranderde van stijl, en zo verloor hij fans, zijn oma zei: knock ‘em out. En zo, dat heeft hij ruim gedaan. Een super harde vette beat die jaren voor zijn tijd is met een geweldige LL maakt dit tot de Classic van beginjaren ’90.
136 Jeru The Damaja – Come Clean
Premo alweer. Dit nummer is heel erg origineel, en ik heb zoiets nog nooit gehoord. Hij had deze track btw beter Jungle Music kunnen noemen want je hebt echt het gevoel alsof je door een enge jungle loopt. Een setje keiharde drums met een vreemde maar super dope sample, en daarop een hongerige en te dope Jeru maken dit nummer tot de beste van Jeru en van zijn debuutalbum.
135 Originoo Gunn Clappaz – God Don't Like Ugly
Nu wat minder rauw, en we gaan naar de stille nacht. De productie van dit nummer is knap: hij geeft mij het gevoel alsof het nacht is. De beste tijd om dit nummer te luisteren is, je raad het al, in de nacht. De chille piano-achtige sample en chille rhymes en rijmstijl van de rappers van OGC maken dit nummer tot een van de betere van het album Da Storm. Ook die Biz Markie vocal sample is zo relax in het refrein
.134 50 Cent - Da Repercussions
50 Cent alweer, hij heeft dus wel degelijk heel wat goeie nummers gemaakt. Ik ben ook echt een fan van het album Power Of The Dollar, waar ik het gevoel bij heb dat gasten die haten omdat het 50 Cent is, en niet een onbekende rapper. De beat van dit nummer is heerlijk met die vocalsample enz. 50 rapt ook weer erg goed, een van de beste nummers van POTD.
133 KRS One - MC's Act Like They Don't Know
Boom Bap! Krs One weet er alles van. Ditmaal weer eens een Premo beat, en die is weer Banging! KRs-One weet er raad mee en spit er vuur tegen. Super dikke track.
132 Onyx – Punkmotherfukaz
Oke, dit is toch wel een van de duisterste, rauwe en harde tracks ooit. Een knoerharde beat met alles wat duisterheid hoort te hebben: keiharde drums, een enge sample, hard schel geschreeuw en een stel f*cking gestoorde rappers erop die de hele beat aan stukken scheuren en schreeuwen. Een nadeel is dat hij erg kort duurt en steeds pauzes tussen de track heeft. Verder, je kan bij deze track maar een ding doen: keihard meeschreeuwen, als je ervan houd gaat dat vanzelf. Ben je van de soulful hiphop, beter niet luisteren deze…
131 Gang Starr – My Advice 2 You
Nu wat heeeeel anders. Dit is de meer soulvolle hiphop, van de Premier alweer. Een heerlijk relaxe beat met een nog relaxere Guru dan normaal. Hij heeft wat wijze adviezen voor je, die je beter kan opvolgen wil je overleven in het harde leven. Maar vooral die beat alweer
.
0
geplaatst: 16 juni 2009, 18:06 uur
Alles behalve een clowneske lijst, mooie dingen zou ik zeggen. Dus bij deze: mooie dingen.
MC's Act Like They Don't Know

0
geplaatst: 19 juni 2009, 09:56 uur
Mooi lijstje met allemaal toppers met...
Come Clean
Gues who's Back
...als favorieten.
Come Clean
Gues who's Back
...als favorieten.
* denotes required fields.