MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / JLjuju's Top-500 Hiphop

zoeken in:
Die smiley was natuurlijk ook het kenmerk van mijn top 500 . Het is gewoon de mode .

Dj2Jelle
Dope rijtje deze keer. Voor de eerste keer zitten er geen nummers tussen die ik niet mooi vind .

Van Unstoppable Threats vind ik trouwens de versie op het remix album mooier. Maar dat komt er denk ik door omdat ik dat album eerder had gecheckt dan de echte.

Mb. schreef:
Je bent wel van het smileytje he? Ben je misschien bezig met een altaar voor DJ Premier, die je voor de zoveelste keer weer de hemel in prijst?

Maar ok.. ik kan het toch niet laten dit topic soms te checken, dus ga vooral door!

Sorry, ik vind sommige mensen goed

En Mb, Je vult m'n hart met vreugde!

Dit is wel een heel donker tiental nummers. Met Time's Up als favoriet, O.C. heeft veel moeite met het maken van dat nummer.

Take it in blood! I gotcha opin'! Time's up
Zou ik zeker ook in mn top-100 plaatsen; goeie update.

Kill_illuminati schreef:
Dit is wel een heel donker tiental nummers. Met Time's Up als favoriet, O.C. heeft veel moeite met het maken van dat nummer.

Nog steeds?

Nee maar wel mel ng steeds moeite met dat nummer. Niet zijn favoriet volgens mij.

80 Eazy-E – Boyz N The Hood (G-Mix)

Een remix van het al classic nummer Boyz N The Hood door Eazy. Deze is toch wel effe 10 keer beter! Dat komt grotendeels, of ja gewoon helemaal door de beat. Want de lyrics zijn het zelfde. De beat is typisch west-coast. Een hoge snerpende melodie en echte west-coast drums. Met Eazy E erop is de track af. Classic!

79 Wu-Tang Clan - Protect Ya Neck

Over classics gesproken: een van de beste nummers van Enter The Wutang; Protect ya Neck! Alle verses van dit geweldige nummer zijn even goed. Hij opent alvast prachtig met Inspectah Deck die al vaak bewezen heeft op een collabo hartstikke goed te komen. Nu ook weer. Maar de verses van alle andere Wu-Tang leden (behalve U-God en Masta Killa) zijn ook zeker dope. De beat is lekker duister en grimmig, super plaat dus!

78 Das Efx - Microphone Master

Een van de chillste nummers van Hold It Down. Een relaxe, echte zak-maar-lekker-onderuit-beat en de raps van Skoob en Drayz zijn zoals altijd weer heerlijk rauw. Gewoon prachtige track. Hier is ook een remix van met Mobb Deep, maar die is lang niet zo dope als deze!

77 Show & AG - Next Level (Nyte Tyme Remix)

Dit is de Nyte Tyme remix van Show & AG’s onbetwiste classic: Next Level. Wat een beat Echt prachtig gedaan door Premier. Maar het is ook vooral die fantastische lyrics en flow van A.G die deze track naar de classicstatus helpen. AG bewijst hier een hele goede rapper te zijn.

76 Redman - Green Island

Redman, ’s werelds stonedste rapper. Geen twijfel mogelijk, toen hij deze track schreef en opnam was ie pannegaar. En dat resulteert in een ge-ni-ale track! De hele track door geweldige en grappige Lines door een nog even grappige Redman. I was hiiiiiiiiiigh, I tought I wouldn’t surviiiiiiiiiiiiiive!

75 Eazy-E - Creep N Crawl

Nu naar ook een grappige rapper: Eazy-E (R.I.P). In deze lekker duistere gangsta rap classic heeft hij het over het veelvuldig neerschieten van zijn vijanden. Zolang jij maar lekker thuis zit op je warme bank, niks mis mee dus . De beat is echt dope en doet denken aan een ouwe, grauwe film. Dope dus!

74 Common - Chi City

Nu wat meer ’s zomers. Een van de beste nummers van Common: Chi-City. Prachtige beat, ik wist niet dat Kanye West zoiets voor elkaar kan krijgen. En Common rapt nog even goed. De sfeer op dit nummer is perfect, en het eind is super mooi.

73 Layzie Bone - Murda Murda

Een vrij onbekend nummer, die geloof ik niet eens uitgebracht is. Het nummer is gangsta, maar de beat is best east-coast: Hard, duister en vooral erg vet. De raps gaan over het neerschieten van jan en alleman. Layzie Bone rapt erg snel, maar ik kan deze track bijna helemaal meerappen. Geweldige track .

72 Dynopectrum - Traction

Dynospectrum . Een subgroep van de Rhymesayers tak. Slug, Musab (Beyond), Ant en een hoop andere geniale rappers zitten en deze super dope Underground groep. Underground is dit ja, en dat is erg goed te horen. Dit is uit 1998, de tijd dat rap langzaamhand begon te veranderen, maar daar moesten deze mannen niks van hebben. Lekker hard en duister en underground moest het blijven, en dat is gelukt. Deze enge duistere track is geniaal. De sample is gewoon angstaanwekkend en de raps zijn van erg hoog niveau. Onbekende undergroundclassic!

71 Mobb Deep - Trife Life

Ja, een nummer van het op 1 na meest geweldige album ooit: The Infamous. Alhoewel The Infamous hoofdzakelijk een duister album is, is deze beat nogal atmosferisch. Maar nog steeds heerlijk hardcore! De raps gaan over vrouwen in de projects die hun vriendjes maar al te graag erin willen luizen (in de val…). P & Hav vertellen mooie verhalen en de beat is gewoon geniaal, die mooie sample uit You Are My Starship door Norman Connors. Havoc was in de midnineties gewoon de beste producer alive!

Layzie Bone dat valt me van je tegen Julian. Voor de rest is het namelijk een mooie update met een paar favoriete tracks van mij. Onder meer Traction, Chi City en Creep N Crawl.

7,15

Green Island

Misschien niet je sterkste lijstje maar zeker geen zwakke. Trife Life vind ik een van de vele hoogtepunten op Infamous.

Zou Julian nog leven?

Nee, hij is overleden door een beat van hemzelf die hij creëerde in zijn eigen beat-lab. (het geluid stond te hard en toen ontplofte zijn hoofd.)
Nu hebben de bevers hem opgegeten als eerbetoon voor zijn carrière als beat-bever.

R.I.P. Julian de Bever

P.s. Sommigen bevers onder ons zeggen dat hij nog leeft en dat hij ontvoerd is door clowns. Persoonlijk geloof ik dit niet.

Ik heb alle nummers achter elkaar geplakt en kom uit op: ..... 50 A4'tjes vol met nummers en beschrijvingen.

nou petje af hoor, dat is nog eens doorzettingsvermogen

Nee, dit is geen doorzettingsvermogen. Dit is gewoon lui. In alle bescheidenheid: mijn top 500 was doorzettingsvermogen. Elke dag was ik aan het updaten zoals het hoorde.

Dit idee is dus ook nog eens gestolen van mijn gestolen idee!

Rust in vrede Julian. Hopelijk vinden ze je beats boven wel de moeite waard.

Dj2Jelle
Stapler schreef:

P.s. Sommigen bevers onder ons zeggen dat hij nog leeft en dat hij ontvoerd is door clowns. Persoonlijk geloof ik dit niet.

Hij ligt wel gekneveld in de kelder hier. Maar ik heb er niks mee te maken. Het waren de strijders van Aaf.

RedLightCityBoy
Juju is bij mij op de thee. Wees maar niet bang.

Hey.. What's that?
It;s a supernova!
Nah man that's a black hole!
It's!! It's!! It's!!!!!!!

70 Supreme NTM – Pose Ton Gun

NTM alweer. Dit nummer is niet voor iedereen geschikt, omdat Joey Starr hier wel erg rauw klinkt. Maar toch vind ik het super vet. De beat is gewoon geniaal en de raps, ik versta er niet veel van maar ik vind het echt erg dope. Het refrein is geweldig!

69 Nas – Shootouts

Super goed nummer uit It Was Written. Nas flowt magisch op de al even goede beat. Hoe de melodie veranderd na een paar maten is geweldig . De beat is lekker rustgevend en geeft een geweldig gevoel af. Ondergewaardeerde klassieker!

68 Sound Scientists - Conservaory Freestyle

Deze groep is erg onbekend. Terwijl ze erg goede muziek maken. Zoals dit, prachtig nummer. Die sample vind ik super mooi, als iemand weet waar hij van is: ik hoor het graag. De raps zijn erg goed en de sfeer vind ik perfect. Geniale track.

67 Mobb Deep - Give It Up Fast(ft. Nas & Big Noyd)

Een nummer van Hell on Earth, een geweldige . De sample is net zoals alles op Hell on Earth duister, vreemd en vooral erg dope. Vette raps van vooral Nas. Maar de rest komt zoals gewoonlijk ook erg hard. Classic!

66 Eminem - Low Down Dirty

Het beste nummer van Eminem. Dit nummer komt van The Slim Shady EP. Wat een lyricaal talent was Eminem toch ook vroeger. Ik lach me kapot met z’n grappige lyrics en z’n droge uitspraak etc. Zijn flow is geniaal en de beat is erg kaal maar super vet. Gewoon een super dikke track.

65 Das Efx – Dedicated

Ik vind het beste nummer van het geweldige album Hold It Down. De beat is zo relax. Gewoon een rustige beat maar toch ook funky, en tegelijkertijd ook nog eens hardcore! De raps zijn zoals normaal weer diggedy-dope, en de flows van het zelfde .

64 Geto Boys - Mind Playin' Tricks On Me

Zoals vele nummers, is ook dit nummer een tijd mijn lievelingsliedje geweest. Wat een prachtig mooie beat. En wat een teksten. Alles is even mooi aan dit nummer. Het komt uit 1991, maar ’t klinkt totaal niet zo. Erg vooruit in de tijd. Ook qua flow en teksten. Prachtige track.

63 Da Youngsta's - Everyman 4 Theyself

Da Youngstas zijn vrij onbekend. Ze hebben in de nineties in aantal albums uitgebracht. Waaronder deze: I’ll Make U Famous. Het is een vrij grijs en duister album, vergelijkbaar met The Infamous. Dit nummer doet erg veel aan Mobb Deep denken. De harde drums, duistere samples en lyrics zijn erg hardcore, en dus ook dope. Maar niet voor iedereen weggelegd denk ik zo. Maar toch vind ik dit nummer telkens als ik het luister genieten. Geweldige track.

62 Mobb Deep - Cradle To The Grave

Weer een nummer van The Infamous: Cradle To The Grave. Velen vinden dit het slechtste nummer van The Infamous, maar ik vind dit nummer geniaal. De pure rust die van het rappen, flowen en de beat afstraald is gewoon super dope. Een track om ’s nachts lekker bij onderuit te zakken.

61 Masta Ace - Good Ol' Love

Masta Ace’s A Hot Long Summer is een prachtige CD uit 2004. Dit nummer vind ik het beste nummer van die CD. De heerlijke sample uit “Hospital Prelude of Love Theme” van Willie Hutch is super goed gebruikt door 9th Wonder. Puik productie dus. Net als de geweldige raps van Ace en het super refrein. Geweldige klassieker van 5 jaar oud.

BOOOOOM!!

Dj2Jelle
Shoutouts , Good Ol' Love , Give it up Fast , Mind Playin' Tricks On Me , Mind Playin Tricks On Me .

Enzo

Ja he, vooral Mind Playin' Tricks On Me en Mind Playin' Tricks On Me zijn erg vet. Btw, wat vind je van Mind Playin' Tricks On Me ? ik vind die toch wel beter dan Mind Playin' Tricks On Me! Maargoed, gelukkig hebben we Mind Playin' Tricks On Me nog als Mind Playin' Tricks On Me weer effe uit de mode is.

Beverliefde vanuit Spanje. Keep up the good work Julian!

Dope update. 7,5

Mb.
Vergeet je de top 500 niet, juju?

Wat slowchat verwijderd.

Shit, mijn Word deed het niet.
had het eigenlijk even moeten zeggen maargoed ik heb veel aan het hoofd
bijna bij de laatste 50, nu nog even deze:

60 50 Cent - The Good Die Young

Fantastisch nummer van 50 cent. Zijn beste die ik ken. De sfeer op dit nummer is zo mooi. Hij rapt op een rustige manier over zijn leven en zijn verleden. De beat geeft een lekker rustgevend gevoel, perfect voor op een lekkere zomerdag. Prachtige track.

59 Mobb Deep - Animal Instinct

Het Intronummer van Hell on Earth, en een van de beste intro’s die ik ken. De hele Infamous Mobb word geïntroduceerd en bangt er keihard in. De beat is prachtig en duister, maar ook dramatisch. De verses zijn niet allemaal van even hoog niveau maar niemand komt wack. Super dope nummer.

58 Redman - A Million and 1 Buddah Spots

Het beste nummer van Redman. Erg kaal en eentonig, maar zo heerlijk effectief . De harde drums en diepe bassline worden mooi afgewisseld met vreemde geluiden en het droog rappen van Redman. Het geheel is geniaal. Prachtige underrated track.

57 Mood – Karma

Mood is een vrij onbekende rapgroep uit Cincinnati. Ze hebben in hun carriere samen 2 albums uitgebracht: Prehistoric Sounds met Mission Control uit 200, en Doom uit 1997. Dit laatste album, hun debuut album is een prachtig album en hebben de carrières van oa. Hi-Tek en Talib Kweli in gang gezet. Het hele album staat vol met nummers zoals deze: Duister, grijs en grimmig. De teksten zijn erg goed, en de flow van Donte is op dit nummer erg goed. Classic, maar niet het beste nummer van het album

56 IAM - Nes Sous La Meme Etoile

IAM is een Franse rapgroep, vergelijkbaar met NTM. Dit is een nummer van het derde album van IAM: L'École du Micro d'Argent. Dit nummer gaat over de harde levens die rappers Akhenaton en Shurik’n hadden. Dat op een prachtige vioolsample maakt het album tot een regelrechte klassieker.

55 Screwball - The Blocks (ft. Nature)

Alweer Screwball, waar ik een echte fan van ben (helaas mensen op Mume niet, maargoed dat ter zijde). Dit nummer vind ik het beste nummer van Y2K The Album. De sfeer is zo rustgevend. Het goeie rappen van Nature, Hostyle en Kyron draagt hier erg aan mee. Meer valt er niet over te zeggen, heerlijke track.

54 Originoo Gunn Clappaz - Hurricane Starang

OGC is een van mijn favoriete Boot Camp groepen. Hun album Da Storm is zo geniaal dat hij in mijn top 10 is beland. Dit nummer heeft daar een groot aandeel in gehad, wat een track!! Starang is een underrated rapper, vooral als je hoort hoe hij hier flowt en rapt. De beat is prachtig duister, zoals elke track op Da Storm. Een van de beste tracks van dat album.

53 2pac - Under Pressure (ft. Stretch)

Een van de beste nummers van Tupac. De beat is echt mijn stijl, alhoewel het niet duister is. De sfeer is een beetje vreemd en niet beschrijven. 2pac doet zoals altijd zijn ding, en ook Stretch is erg dope op deze track. Het geheel is een prachtig kunstwerk.

52 Big Noyd - Recognize & Realize (Part 2)

Zoals elk nummer op Episodes of A Hustla heeft dit nummer een vreemde, spacey sfeer. De beat is weer gemaakt door koning Havoc (althans, in de nineties) en de raps worden verzorgt door Noyd, P en Hav. Ik vind Noyd toch wel erg sterk komen op deze geweldige track. De beat is fantastisch en ik heb geen idee waar Havoc die samples toch vandaan haalt.

51 Nas - The Set Up

Nog zo’n ongelofelijk vreemde beat van Havoc. Waar een in topvorm verkerende Nas zijn ding op mag doen. En dat resulteerd in een van de beste tracks van zijn 2e album It Was Written. De beat heeft een stel vreemde samples maar een geweldige vibe. Havoc en Foxy Brown zijn te horen in het refrein maar het is Nas die de geweldige verses verzorgt. Vreemd feitje: van It was Written zijn alle samples bekend, behalve van de nummers door Havoc geproduceerd. Daar hangt een luchtje aan, niet? Kan je meteen zien dat Havoc veel tijd stak in het zoeken naar samples.

Echt toch wel tof dat je 50 Cent kan waarderen . De meeste underground gasten zouden dat niet durven toe te geven hahah.

Under Pressure kan ik achter elkaar blijven draaien. Dat nummer moet eigenlijk in ieders Top (zoveel) verschijnen. The Set up is een It was Written hidden gem. Mood is ook gewoon dope.

Met dit lijstje presenteer je allerlei onbekende of te wel Hidden gems nummers die een beetje worden vergeten door bekendere nummers van de artiest zelf. Terwijl de kwaliteit beter is, of in ieder geval gelijk

Een typische Julian update was dat gisteren. Ik heb echt zoiets van 'goh, typisch Julian'. Sterker nog, als ik Julian moest beschrijven aan een wild vreemde dan liet ik deze update zien. Zo wat is dit typisch Julian zeg.

7 (ook een typisch Julian cijfer)

Typische Rob reactie, dan kan een typisch bedankje van mij er wel van af .

De laatste 50.
Nu gaan jullie pas veel Mobb Deep zien . Maargoed vooral niet afhaken (die 3 mensen die het nog checken)

50 K-Otix - C.P.R

Over goed samplen gesproken, ik heb geen idee hoe The Are dit geflikt heeft. Dit nummer is gesampled uit Clair de Lune van Debussy, waar een piano versie en een vioolversie van gemaakt zijn. The Are heeft deze 2 over elkaar laten lopen zo lijkt het. Doe ik dat ook echter (met zelfde snelheid etc. uiteraard, dat krijg ik lang niet hetzelfde effect. Maargoed, genoeg mysteries, nu over de track: Geniaal!! De lyrics zijn fantastisch en met die beat is het een prachtig geheel. Een van de beste tracks van het geweldige Universal.

49 Opgezwolle – Hoedenplank

Het beste nummer van Opgezwolle, wat een banger . De beat is heerlijk hardcore en underground, en de lyrics van Sticks en Rico zijn om te smullen. Dit is een nummer zoals de track zelf al doet aangeven, voor in de auto te pompen. Hartstikke harde track!

48 Mobb Deep - What's Ya Poison (ft. Cormega)

Weer de combinatie Mobb Deep & Cormega. Dit is toch wel de vetste track die ze samen hebben gemaakt. Een prachtige, ietwat duistere pianosample op een stel harde drums is Mobb Deep zoals we ze gewend zijn. P & Hav rappen goed, maar het is zonder twijfel Cormega die de zaak killed. Wat een verse!

47 Mood – Milennium

Weer een nummer van het underground trio Mood. Dit nummer is ongelofelijk bedwelmend en spacey. En toch ook duister. Dat is nog niet alles wat ongelofelijk dope is aan deze track, de raps zijn ongelofelijk goed en de flow van Donte beschrijft precies wat underrated nou precies is. Luister deze track ’s nachts en je snapt wat hier zo dope aan is.

46 Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M

Het beste nummer van Wu-Tang in het hele 16 jarige bestaan. Ze beschrijven in deze al te bekende classic track het leven van de straten en hun leven toen ze nog jong waren. Ze doen dat zo goed dat je het gewoon telkens weer voor je ziet. De beat is ietwat simpel gemaakt maar dat helpt alleen maar mee aan de grimmige, grauwe straatsfeer van de jaren ’90. Klassieker zonder 1 twijfel.

45 Mobb Deep - Survival of the Fittest

Sommigen vinden het beste nummer van de Mobb. Ben ik het niet mee eens, maar dat wil niet zeggen dat dit een ongelofelijk dope nummer is. Een klassieker, hoe dan ook. De ietwat duistere orgelachtige sample doet de straatsfeer weer goed weergeven, en dan met die klassieke openingszin van P: “there’s a war goin’ on outside, no man is safe from” kan de pret pas echt beginnen. De lyrics van zowel Havoc als Prodigy zijn ongelofelijk dope. Check ook de remix van dit nummer. De sfeer is anders maar nog steeds heerlijk hardcore.

44 Prodigy – Avirex

Duisterder, dreigender en grimmiger kan een beat bijna niet. Wat een ongelofelijke parel van een beat. Zo zonde van de slechte kwaliteit, maar misschien heeft dit ook wel een aandeel in de grimmigheid van de beat. Prodigy rapt erg goed op deze maar 58 seconde durende track. Hij flowt goed en toepasselijk bij die beat. Onuitgebrachte klassiekert!

43 Da Youngsta's - Bloodshed & War(ft. Mobb Deep)

Een ongelofelijk grijze, grimmige Hav productie. Een soort piano met super veel reeverb (echo) en gebruikelijk harde drums. En af en toe komt er een gezang om de hoek kijken, dat gewoon onnatuurlijk klinkt. Zo word dit een erg vreemd nummer: de sfeer is vrij grijs, maar het is toch erg duister. De raps zijn van gemiddeld niveau, maar dat maakt niet veel uit, want die beat is gewoon magisch. Prachtige track.

42 The Wise Guys – A.D.I.D.A.S (ft. Havoc)

Alweer een Havoc productie (en het zal niet de laatste zijn). Deze heeft een chille vibe. Zo chill zelfs, dat ik het een van Havoc’s beste beats op een niet Mobb Deep album vind. Deze is geloof ik ook onuitgebracht. Erg zonde, want de track is gewoon geniaal. Gewoon typisch jaren ’90 raps, en daar is niks mis mee. Deze track moet je lekker bij onderuitzakken.

41 K-Otix - Take My Life

Het beste nummer K-Otix, geen twijfel mogelijk. Dit is relaxedheid op z’n best. Wat een super mooie beat. Die prachtige pianosample en de rustige raps van de MC’s geven je gewoon even een rustmoment. De flow van de MC’s is top, net als de lyrics. Het gaat over dat ze alles voor hip-hop zullen geven, zelfs hun leven. Het is vooral die beat die het ‘m doet, met die prachtige piano’s.

Veel Mobb Deep zeg, beter waarschuw je ons de volgende keer. Ik zou bijna willen afhaken, maar omdat ik een van de 3 ben die dit topic wel eens volgt zal ik dat maar niet doen. De nummers die in de lijst staan zijn wel dope, Hoedenplank doet het altijd wel goed.

7

ik volg deze shit ook , maar post niet echt vaak enzo

Da Youngstas Ft. Mobb Deep is wel echt een fucking vet nummer.
zijn die albums van da youngstas de moeite waard of niet?

Gast
geplaatst: vandaag om 05:54 uur

geplaatst: vandaag om 05:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.