Muziek / Toplijsten en favorieten / JLjuju's Top-500 Hiphop
zoeken in:
0
geplaatst: 19 juni 2009, 11:13 uur
Ja ik update nu 
Shit ey 3 dagen niet meer geupdate??? :S
dat had ik echt niet in de gaten

Shit ey 3 dagen niet meer geupdate??? :S
dat had ik echt niet in de gaten
0
geplaatst: 19 juni 2009, 11:20 uur
130 Nas - It Ain't Hard To Tell
De beat van dit nummer is wel dope maar dat is niet de reden dat dit nummer zo hoog staat. Dat zijn de ronduit geniale raps van Nas
. Elke line is lang over nagedacht en met precisie uitgewerkt. Daarom heeft dit nummer een van de ziekste raps die ik ooit gehoord heb. Heil Nas
.
129 Show & AG - Add On (ft. Lord Finesse & D-Flow)
Een van de beste nummers van het geweldige album Goodfellas. Dit nummer heeft nog iets funky eromheen hangen terwijl Goodfellas toch een grote duistere en grijze boel is
. De sample op dit nummer is zo fijn, gecombineerd met dat refrein. De raps zijn zoals gewoonlijk op dit album van erg hoog niveau, en onderstreept het classic gehalte van dit nummer/album.
128 Screwball – No Exceptions
Screwball alweer. Dit nummer is een van de beste van hun (hier niet gewaardeerde, maar geweldige) album Y2k: The Album. De beat doet erg stads en druk aan, en geeft een erg vet gevoel. De sfeer op dit nummer is dus geweldig. Maar ook de raps door oa. Hostyle zijn erg dope en hij speelt goed in op de sfeer van dit nummer. Geweldig nummer, underrated!!
127 MC Eiht – Goin' Out Like Geez
Voor mij de ultieme Gangsta Rap klassieker. Een echt schoolvoorbeeld van Gangsta Rap met de rustige en melodieuze beat met hoge geluiden en dope raps over het leven in de LA-ghetto’s. MC Eiht vind ik een underrated MC, dat terwijl hij al een aantal classics achter zijn naam heeft staan. Dit nummer is ongetwijfeld zijn beste.
126 Wu-Tang Clan - Bring Da Ruckus
Over classics gesproken
. Een van de beste intro’s van een albums ooit dit. In een klap word de genialiteit van de leden van de clan aan de man gebracht door super dope raps en vooral flows
. De beat is ook super vet: duister, rauw en hard.
125 Infamous Mobb - Muzik 4 The User (ft. Chinky)
Het beste nummer van Infamous Mobb. Het album Reality Rap heeft helaas niet meer nummers van dit hoge niveau, maar dat kan ook bijna niet te evenaren zijn door hunzelf. Een fantastische beat door Evidence, maar zijn niet de leden van IM3 die deze track killt, maar dat is Chinky. De frequente gast zangeres van Infamous Mobb en ook wel eens Mobb Deep. Zij zingt haar verse dan wel maar haar verse is wel het dopeste. Raps gaan over het harde leven in de ghetto’s van NYC. Geweldig nummer van nog geen 2 jaar oud.
124 Group Home - Livin' Proof
Ik heb het al over Group Home gehad, dit is de titeltrack van hun album Livin Proof. De beat is lekker hardcore en rauw, maar niet duister. Er hangt eerder iets grijs omheen, zoals om de meeste beats op het album. De sfeer is geweldig dus, maar die beat is vooral super geweldig. Produced by The Premier. En Lil Dap rapt ook nog eens niet super slecht, Melachi rapt ook wat beter dan normaal, maar tja… dan heb je het ook wel gehad
123 Show & AG - I'm Not The One (Original Mix)
Show & AG alweer. Alweer van het album Goodfellas. Dit nummer’s “originele” versie klinkt een stuk minder rauw dan deze versie. Een stel keiharde drums en duistere en rauwe samples plus een stel vette MC’s maken dit nummer tot een directe classic.
122 Screwball - Loyalty(ft. Cormega)
Ik ken dit nummer doordat ik het album Hustler/Rapper kocht van Cormega, daar stond dit nummer op, maar met alleen de verse van Cormega. Ik wist dus niet dat dit nummer op het album Loyalty van Screwball stond (achteraf logisch, omdat het dezelfde naam is). Maar nu over het nummer zelf: de beat is alvast geniaal
. Een mooie vioolsample gesampled uit “I Love You More Than You’ll Ever Know” van Blood Sweat & Tears. De raps gaan over het niet loyaal zijn van vele vrienden van Mega en de leden van Screwball. Geweldig nummer.
121 Nas - Get Down
Nas’ beste nummer na de eeuwwisseling, no doubt. Geniaal gesampled uit The Boss van James Brown. En ook nog een vet ander stuk beat in het midden van het nummer. De raps van Nas zijn zoals gewoonlijk van erg hoog niveau, maar hier rapt hij toch wel erg fijn en flowt hij abnormaal lekker.
De beat geeft je een lekker rustig gevoel en dan met een fijne Nas, genieten!
De beat van dit nummer is wel dope maar dat is niet de reden dat dit nummer zo hoog staat. Dat zijn de ronduit geniale raps van Nas
. Elke line is lang over nagedacht en met precisie uitgewerkt. Daarom heeft dit nummer een van de ziekste raps die ik ooit gehoord heb. Heil Nas
.129 Show & AG - Add On (ft. Lord Finesse & D-Flow)
Een van de beste nummers van het geweldige album Goodfellas. Dit nummer heeft nog iets funky eromheen hangen terwijl Goodfellas toch een grote duistere en grijze boel is
. De sample op dit nummer is zo fijn, gecombineerd met dat refrein. De raps zijn zoals gewoonlijk op dit album van erg hoog niveau, en onderstreept het classic gehalte van dit nummer/album.128 Screwball – No Exceptions
Screwball alweer. Dit nummer is een van de beste van hun (hier niet gewaardeerde, maar geweldige) album Y2k: The Album. De beat doet erg stads en druk aan, en geeft een erg vet gevoel. De sfeer op dit nummer is dus geweldig. Maar ook de raps door oa. Hostyle zijn erg dope en hij speelt goed in op de sfeer van dit nummer. Geweldig nummer, underrated!!
127 MC Eiht – Goin' Out Like Geez
Voor mij de ultieme Gangsta Rap klassieker. Een echt schoolvoorbeeld van Gangsta Rap met de rustige en melodieuze beat met hoge geluiden en dope raps over het leven in de LA-ghetto’s. MC Eiht vind ik een underrated MC, dat terwijl hij al een aantal classics achter zijn naam heeft staan. Dit nummer is ongetwijfeld zijn beste.
126 Wu-Tang Clan - Bring Da Ruckus
Over classics gesproken
. Een van de beste intro’s van een albums ooit dit. In een klap word de genialiteit van de leden van de clan aan de man gebracht door super dope raps en vooral flows
. De beat is ook super vet: duister, rauw en hard.125 Infamous Mobb - Muzik 4 The User (ft. Chinky)
Het beste nummer van Infamous Mobb. Het album Reality Rap heeft helaas niet meer nummers van dit hoge niveau, maar dat kan ook bijna niet te evenaren zijn door hunzelf. Een fantastische beat door Evidence, maar zijn niet de leden van IM3 die deze track killt, maar dat is Chinky. De frequente gast zangeres van Infamous Mobb en ook wel eens Mobb Deep. Zij zingt haar verse dan wel maar haar verse is wel het dopeste. Raps gaan over het harde leven in de ghetto’s van NYC. Geweldig nummer van nog geen 2 jaar oud.
124 Group Home - Livin' Proof
Ik heb het al over Group Home gehad, dit is de titeltrack van hun album Livin Proof. De beat is lekker hardcore en rauw, maar niet duister. Er hangt eerder iets grijs omheen, zoals om de meeste beats op het album. De sfeer is geweldig dus, maar die beat is vooral super geweldig. Produced by The Premier. En Lil Dap rapt ook nog eens niet super slecht, Melachi rapt ook wat beter dan normaal, maar tja… dan heb je het ook wel gehad

123 Show & AG - I'm Not The One (Original Mix)
Show & AG alweer. Alweer van het album Goodfellas. Dit nummer’s “originele” versie klinkt een stuk minder rauw dan deze versie. Een stel keiharde drums en duistere en rauwe samples plus een stel vette MC’s maken dit nummer tot een directe classic.
122 Screwball - Loyalty(ft. Cormega)
Ik ken dit nummer doordat ik het album Hustler/Rapper kocht van Cormega, daar stond dit nummer op, maar met alleen de verse van Cormega. Ik wist dus niet dat dit nummer op het album Loyalty van Screwball stond (achteraf logisch, omdat het dezelfde naam is). Maar nu over het nummer zelf: de beat is alvast geniaal
. Een mooie vioolsample gesampled uit “I Love You More Than You’ll Ever Know” van Blood Sweat & Tears. De raps gaan over het niet loyaal zijn van vele vrienden van Mega en de leden van Screwball. Geweldig nummer.121 Nas - Get Down
Nas’ beste nummer na de eeuwwisseling, no doubt. Geniaal gesampled uit The Boss van James Brown. En ook nog een vet ander stuk beat in het midden van het nummer. De raps van Nas zijn zoals gewoonlijk van erg hoog niveau, maar hier rapt hij toch wel erg fijn en flowt hij abnormaal lekker.
De beat geeft je een lekker rustig gevoel en dan met een fijne Nas, genieten!
0
geplaatst: 19 juni 2009, 11:23 uur
Yes! Livin' Proof staat erin
. Daarnaast is Get Down een lekker nummer van Nas, doet Loyality het hier ook prima, heb ik respect voor Add On (sterker nog ik vind het geweldig) en heb ik mijn goudvis opgegeten
.
. Daarnaast is Get Down een lekker nummer van Nas, doet Loyality het hier ook prima, heb ik respect voor Add On (sterker nog ik vind het geweldig) en heb ik mijn goudvis opgegeten
.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 19 juni 2009, 12:24 uur
Dat clipje bij Bring Da Ruckus
. GZA kijkt alsof hij z'n worteltje niet wegkrijgt.
10 Vette nummers wederom.
. GZA kijkt alsof hij z'n worteltje niet wegkrijgt.10 Vette nummers wederom.
0
geplaatst: 19 juni 2009, 20:18 uur
Vooral blijven doen 
Overigens raar want er zit van alles wat in

0
Mb.
geplaatst: 19 juni 2009, 23:56 uur
JLjuju schreef:
Vooral blijven doen
Vooral blijven doen

Ik vind dat wel meevallen, natuurlijk zijn er wel uitzonderingen maar de tjsah hoe zal ik het zeggen... het wat 'rauwere' (Mobb Deep, Wu-Tang, Onyx etc) overheerst toch wel.
0
geplaatst: 21 juni 2009, 15:33 uur
120. Mobb Deep - QB Meets Southside
QB Meets Southside ken ik als een fantastische track. Een wat duistere beat, die voor veel spanning zorgt met daaroverheen de fraaie raps van de Onyx en Mobb Deep heren. Dit is het bewijs dat Mobb Deep toch echt een legendarisch duo is.
119. Eminem - Low Down Dirty
Em in zijn goede ouwe tijd. Daar waar hij nu een rapper is die er niks meer van bakt liet hij in de jaren 90 zien tot de beste rappers te behoren. Low Down Dirty kent misschien een wat eenvoudige productie maar het pas perfect bij de sterke raps van Eminem.
118. Nas - Take It In Blood
Dit is dan weer zo'n heerlijke Nas track van het geweldige It Was Written. De productie is zo doeltreffend en klinkt werkelijk waar prachtig. Nas zelf spit zijn geweldige lyrics op een sterke manier. Midden jaren 90 was Nas misschien wel de beste rapper.
117. Boot Camp Clik - Headz Ain't Ready
Dat ook de Boot Camp Clik een fantastische groep is mag duidelijk zijn. Ze hebben zeer fraaie muziek voortgebracht en ook deze track is weer van het hoogste niveau. Een lekkere oldskool productie met daaroverheen de heerlijke flows.
116. Gang Starr - Royalty
DJ Premier en Guru vormen samen het duo Gang Starr. Samen maakte ze prachtige tracks. De productie van Premier is ook op dit nummer weer erg lekker. En op het warme geluid van Primo mag Guru met zijn prettige stem rappen. Dit doet hij zoals alleen Guru dat kan.
115. Redman - Green Island
Redman is zeker niet mijn favoriete rapper maar zo nu en dan kwam hij toch wel met iets heel gaafs op de proppen. Zo ook dit nummer waar de gekke Redman geweldig op weet te rappen. De productie zet een heerlijke ouderwetse sfeer neer.
114. Big Daddy Kane - Show & Prove
Wie wel een van mijn favoriete rappers is: Big Daddy Kane. En samen met nog wat meer sterke rappers is hij verantwoordelijk voor Show & Prove. De jonge Jay-Z springt er voor mij uit met zijn heerlijke felle stem. En de productie zorgt natuurlijk voor een perfecte sfeer. Het klinkt lekker energiek!
113. Big L - Da Graveyard
Dat Big L niet meer onder ons is vind ik een grote aderlating. Hij heeft namelijk iets heel unieks in zich. Dat is zijn hoge stemgeluid die heerlijk agressief klinkt. Big L is bijna altijd scherp en ook op deze track spring hij er boven uit. Maar ook de bijdrages van Lord Finesse en Jay-Z zijn zeer solide. Daarnaast maakt de productie het helemaal af.
112. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin'
Deze absolute Wu-Tang klassieker staat wel wat laag moet ik zeggen
. Maar ja ik geef het toch lekker een 10. Ik word helemaal leip van die heerlijke RZA beat. Alleen hij kan zo'n geweldig geluid maken met beperkt materiaal. En tsja de raps zijn gewoon legendarisch, de Wu rappers wisselen elkaar perfect af.
111. Raekwon - Incarcerated Scarfaces
Het is moeilijk te zeggen welke Wu rapper ik het beste vind. Misschien is het deze Raekwon wel, die in 1995 verantwoordelijk was voor het fenomenale OB4CL... Incarcerated Scarfaces is een van die tracks op het album en is van een erg hoog niveau. De productie zet al een prima sfeertje neer en Raekwon rapt er zeer sterk op.
QB Meets Southside ken ik als een fantastische track. Een wat duistere beat, die voor veel spanning zorgt met daaroverheen de fraaie raps van de Onyx en Mobb Deep heren. Dit is het bewijs dat Mobb Deep toch echt een legendarisch duo is.
119. Eminem - Low Down Dirty
Em in zijn goede ouwe tijd. Daar waar hij nu een rapper is die er niks meer van bakt liet hij in de jaren 90 zien tot de beste rappers te behoren. Low Down Dirty kent misschien een wat eenvoudige productie maar het pas perfect bij de sterke raps van Eminem.
118. Nas - Take It In Blood
Dit is dan weer zo'n heerlijke Nas track van het geweldige It Was Written. De productie is zo doeltreffend en klinkt werkelijk waar prachtig. Nas zelf spit zijn geweldige lyrics op een sterke manier. Midden jaren 90 was Nas misschien wel de beste rapper.
117. Boot Camp Clik - Headz Ain't Ready
Dat ook de Boot Camp Clik een fantastische groep is mag duidelijk zijn. Ze hebben zeer fraaie muziek voortgebracht en ook deze track is weer van het hoogste niveau. Een lekkere oldskool productie met daaroverheen de heerlijke flows.
116. Gang Starr - Royalty
DJ Premier en Guru vormen samen het duo Gang Starr. Samen maakte ze prachtige tracks. De productie van Premier is ook op dit nummer weer erg lekker. En op het warme geluid van Primo mag Guru met zijn prettige stem rappen. Dit doet hij zoals alleen Guru dat kan.
115. Redman - Green Island
Redman is zeker niet mijn favoriete rapper maar zo nu en dan kwam hij toch wel met iets heel gaafs op de proppen. Zo ook dit nummer waar de gekke Redman geweldig op weet te rappen. De productie zet een heerlijke ouderwetse sfeer neer.
114. Big Daddy Kane - Show & Prove
Wie wel een van mijn favoriete rappers is: Big Daddy Kane. En samen met nog wat meer sterke rappers is hij verantwoordelijk voor Show & Prove. De jonge Jay-Z springt er voor mij uit met zijn heerlijke felle stem. En de productie zorgt natuurlijk voor een perfecte sfeer. Het klinkt lekker energiek!
113. Big L - Da Graveyard
Dat Big L niet meer onder ons is vind ik een grote aderlating. Hij heeft namelijk iets heel unieks in zich. Dat is zijn hoge stemgeluid die heerlijk agressief klinkt. Big L is bijna altijd scherp en ook op deze track spring hij er boven uit. Maar ook de bijdrages van Lord Finesse en Jay-Z zijn zeer solide. Daarnaast maakt de productie het helemaal af.
112. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin'
Deze absolute Wu-Tang klassieker staat wel wat laag moet ik zeggen
. Maar ja ik geef het toch lekker een 10. Ik word helemaal leip van die heerlijke RZA beat. Alleen hij kan zo'n geweldig geluid maken met beperkt materiaal. En tsja de raps zijn gewoon legendarisch, de Wu rappers wisselen elkaar perfect af.111. Raekwon - Incarcerated Scarfaces
Het is moeilijk te zeggen welke Wu rapper ik het beste vind. Misschien is het deze Raekwon wel, die in 1995 verantwoordelijk was voor het fenomenale OB4CL... Incarcerated Scarfaces is een van die tracks op het album en is van een erg hoog niveau. De productie zet al een prima sfeertje neer en Raekwon rapt er zeer sterk op.
0
geplaatst: 21 juni 2009, 23:38 uur
Mijn favoriet hier is toch wel Da Graveyard en de door DJ Premier geproduceerde Show 'N Prove. Maar als ik kritieser het lijstje herzie dan zie ik dat ik toppers als Mystery of Chesboxin' waarin Deck de track ript, vergeet en de door harde drums doordrenkte Incarcerated Scarfaces die tevens word ondersteunt door een prachtig refrein/chorus ook over het hoofd zie.
0
geplaatst: 20 juli 2009, 21:11 uur
110 GZA - B.I.B.L.E (ft. Killah Priest)
Een van de beste nummers van Liquid Swords. De sfeer is onbeschrijfelijk. Het heeft iets oosters. Raps van vreemd genoeg alleen Killah Priest zijn prachtig, en zo is z’n flow. Geniale track.
109 2pac - So Many Tears
Een van Pac’s beste nummers. Een rustige, maar mooie beat en een geweldige 2pac. Teksten gaan over het gebruikelijke straat leven etc. Maar toch blinkt hij hier qua tekst uit in vergelijking met veel andere nummers van hem.
108 Heltah Skeltah - Forget Me Knots
Het dopeste nummer van Magnum Force. Lekker hardcore beat, met een dope maar vreemde sample. Ruck & Rock zoals normaals weer tering goed, dat zijn we gewend van ze. Ik weet niet wat dit nummer zo super maakt maar het is denk ik het geheel. Valt niet meer over te zeggen: top notch track (niet dat @!(*!@# label)
107 Das Efx - 40 & A Blunt
Een van de beste nummers van Hold It Down. Een heerlijke plaat waarbij je MOET onderuit gezakt zitten met wat er al staat voorgeschreven. Zo’n lekkere beat, heerlijk kaal. Met alleen een bassline en de harde kale drums. Maar zo effectief
.
106 Onyx - Last Dayz
Een echte classic. Dat vinden velen. Het bekendste nummer van de relatief onbekende hardcore groep. Dit nummer is dus echt hardcore: hard, grauw, duister en grof. Maar daar is niks mis mee
De productie is gewoon geniaal, en de raps –normaal niet echt geweldig- zijn ook zeer om over te spreken. Classic track!
105 Fugees - Fu-Gee-La
Ook een wereldbekende track. Lauryn Hill is zowel een goeie zangeres als rapper. Maar wat de track vooral super maakt is die beat en dat refrein
. Harde drums en een alweer vreemde maar zo dope sample.
104 Headkrack – Clear
Over dope samples gesproken
Ik vraag me af wat voor instrument dit is? Sommige zeggen dat het geen echt instrument is maar dat het een mix is van allerlei instrumenten gemaakt met de PC…
Anyway! Dit nummer gebruikt dat ‘instrument’ geniaal. De melodie/productie door K-Otix producer The Are is echt super dope en met een hongerige –helaas onbekende- Headkrack is het een klassieker uit het begin van het nieuwe Millenium.
103 MOP - Stick To Ya Gunz (ft. Kool G Rap)
Geweldige track. Die ik nog niet zo erg lang ken. De beat is produced by niemand anders dan Dj Premier, en daar heeft ie dit keer toch echt werk van gemaakt. Wat een beat
. En met een erg goeie Big Fame en Billy Danze is deze track al af, maar dan komt het toetje: Kool G Rap. Damn! Wat een entree maakt die man. Z’n flow, lyrics, stem en manier van rappen. Alles is even dope op deze track. Kool G Rap is echt een man van de featurings, en dat maakt ie hier weer op en top duidelijk.
102 Biggie Smalls - Ready To Die
Biggie ben ik niet echt een fan van (alhoewel ik me wel laatst Ready To Die heb gekocht, om hem eens uit te proberen). Maar ik kon Ready To Die al best lang, en ik vond het meteen een super dope nummer. Die beat
. Top werk van Easy Mo Bee. Die samples (het lijkt of altijd als “Hospital Prelude of Love Theme” word gesampled er een super dope beat uit rolt), de drums, de flow van Biggie, de lyrics: het is allemaal even goed. Classic!
101 Common - The 6th Sense
Dit is toch wel het beste nummer van Common. Die beat is zo mooi, maar vooral het refrein en de raps van Common. Gewoon super werk. Meer valt er niet over te zeggen.
100 2pac - God Bless The Dead(ft. Stretch)
2pac alweer, dit nummer is een soort heeeeeele sarcastische diss naar Biggie. Ze zeggen R.I.P Biggie Smalls etc. Zeggen dat hij dood is, en ze hem missen en vergeven voor alles etc. Terwijl hij gewoon leeft! Dit nummer staat op Greatest Hits (alhoewel het nummer nooit voor zijn dood is uitgebracht), en is het beste nummer van die CD. Geweldige beat, teksten en rappers. Ik vind Stretch ook erg dope op deze track, lekker aggressief.
Een van de beste nummers van Liquid Swords. De sfeer is onbeschrijfelijk. Het heeft iets oosters. Raps van vreemd genoeg alleen Killah Priest zijn prachtig, en zo is z’n flow. Geniale track.
109 2pac - So Many Tears
Een van Pac’s beste nummers. Een rustige, maar mooie beat en een geweldige 2pac. Teksten gaan over het gebruikelijke straat leven etc. Maar toch blinkt hij hier qua tekst uit in vergelijking met veel andere nummers van hem.
108 Heltah Skeltah - Forget Me Knots
Het dopeste nummer van Magnum Force. Lekker hardcore beat, met een dope maar vreemde sample. Ruck & Rock zoals normaals weer tering goed, dat zijn we gewend van ze. Ik weet niet wat dit nummer zo super maakt maar het is denk ik het geheel. Valt niet meer over te zeggen: top notch track (niet dat @!(*!@# label)
107 Das Efx - 40 & A Blunt
Een van de beste nummers van Hold It Down. Een heerlijke plaat waarbij je MOET onderuit gezakt zitten met wat er al staat voorgeschreven. Zo’n lekkere beat, heerlijk kaal. Met alleen een bassline en de harde kale drums. Maar zo effectief
. 106 Onyx - Last Dayz
Een echte classic. Dat vinden velen. Het bekendste nummer van de relatief onbekende hardcore groep. Dit nummer is dus echt hardcore: hard, grauw, duister en grof. Maar daar is niks mis mee
De productie is gewoon geniaal, en de raps –normaal niet echt geweldig- zijn ook zeer om over te spreken. Classic track!105 Fugees - Fu-Gee-La
Ook een wereldbekende track. Lauryn Hill is zowel een goeie zangeres als rapper. Maar wat de track vooral super maakt is die beat en dat refrein
. Harde drums en een alweer vreemde maar zo dope sample. 104 Headkrack – Clear
Over dope samples gesproken
Ik vraag me af wat voor instrument dit is? Sommige zeggen dat het geen echt instrument is maar dat het een mix is van allerlei instrumenten gemaakt met de PC…Anyway! Dit nummer gebruikt dat ‘instrument’ geniaal. De melodie/productie door K-Otix producer The Are is echt super dope en met een hongerige –helaas onbekende- Headkrack is het een klassieker uit het begin van het nieuwe Millenium.
103 MOP - Stick To Ya Gunz (ft. Kool G Rap)
Geweldige track. Die ik nog niet zo erg lang ken. De beat is produced by niemand anders dan Dj Premier, en daar heeft ie dit keer toch echt werk van gemaakt. Wat een beat
. En met een erg goeie Big Fame en Billy Danze is deze track al af, maar dan komt het toetje: Kool G Rap. Damn! Wat een entree maakt die man. Z’n flow, lyrics, stem en manier van rappen. Alles is even dope op deze track. Kool G Rap is echt een man van de featurings, en dat maakt ie hier weer op en top duidelijk.102 Biggie Smalls - Ready To Die
Biggie ben ik niet echt een fan van (alhoewel ik me wel laatst Ready To Die heb gekocht, om hem eens uit te proberen). Maar ik kon Ready To Die al best lang, en ik vond het meteen een super dope nummer. Die beat
. Top werk van Easy Mo Bee. Die samples (het lijkt of altijd als “Hospital Prelude of Love Theme” word gesampled er een super dope beat uit rolt), de drums, de flow van Biggie, de lyrics: het is allemaal even goed. Classic!101 Common - The 6th Sense
Dit is toch wel het beste nummer van Common. Die beat is zo mooi, maar vooral het refrein en de raps van Common. Gewoon super werk. Meer valt er niet over te zeggen.
100 2pac - God Bless The Dead(ft. Stretch)
2pac alweer, dit nummer is een soort heeeeeele sarcastische diss naar Biggie. Ze zeggen R.I.P Biggie Smalls etc. Zeggen dat hij dood is, en ze hem missen en vergeven voor alles etc. Terwijl hij gewoon leeft! Dit nummer staat op Greatest Hits (alhoewel het nummer nooit voor zijn dood is uitgebracht), en is het beste nummer van die CD. Geweldige beat, teksten en rappers. Ik vind Stretch ook erg dope op deze track, lekker aggressief.
0
geplaatst: 20 juli 2009, 21:15 uur
Bestaat dit ook nog?
Het is in ieder geval weer een fraaie update, beetje voorspelbaar maar ik vind het allemaal wel goede tracks.
Het is in ieder geval weer een fraaie update, beetje voorspelbaar maar ik vind het allemaal wel goede tracks.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 14:55 uur
+ Fu-Gee-La
, Clear
.
En Ju: Maak gewoon deze skeit af
.
Post desnoods 25 tracks per keer
.
, Clear
.En Ju: Maak gewoon deze skeit af
.Post desnoods 25 tracks per keer
.
0
geplaatst: 23 juli 2009, 12:12 uur
*zucht*
Oke dan maar. Verwacht zo snel mogelijk een update.
Btw Rob, je zou cijfers geven als we onder de 100 kwamen
Dus ik verwacht dat je me als trouwe topic-checker niet in de steek laat.
Oke dan maar. Verwacht zo snel mogelijk een update.
Btw Rob, je zou cijfers geven als we onder de 100 kwamen
Dus ik verwacht dat je me als trouwe topic-checker niet in de steek laat.
0
geplaatst: 23 juli 2009, 13:46 uur
99 Nas - It Ain't Hard toTell
Jullie denken: huh, wat staat die maar laag. Maar dat komt grotendeels omdat ik de beat niet van hetzelfde niveau als de teksten vind: absoluut ongeëvenaard geniaal. Ik heb Nas zelden zo goed zien rappen, en hij heeft nooit meer beter gerapt. Wat een magnifieke teksten. Snel door naar de volgende track voordat ik spijt krijg dat ie niet wat hoger staat.
98 Afu-Ra - Defeat
Ik ken niet veel van de mysterieuze Kung Fu rapper, maar dit nummer is echt geniaal
. Wat een super lekkere beat, produced by Preem, of course. En niet alleen de beat is geniaal, maar de teksten zijn ook te dope.
97 Nas - Life's A Bitch (ft. AZ)
Over klassiekers gesproken, weer zo’n prachtig nummer van een van de meest geniale albums die er zijn. Het debuut van AZ hier, en wat een debuut zeg. Jezus wat flowt die man goed. Hier flowt hij Nas toch wel effe eruit hoor, dat meen ik serieus. Maar dat wil niet zeggen dat Nas ook met een super verse komt aanzetten. Ik vind de beat wat soft, maar nog steeds geniaal, het past prima in de sfeer. Dus daar heb ik totaal geen problemen mee
Btw, de saxofoon solo van Nas' vader is ook nog eens prachtig en past perfect bij de beat.
96 Poor Righteous Teachers - Conscious Style(ft. KRS One)
Poor Righteous Teachers zijn vrij onbekend, ik he book niet veel van ze. Maar dit nummer is zo super vet. Echte Conscious Rap, waar ook over word gerapt in de track dus. En dan moet natuurlijk KRS One ook een verse of 2 meepikken
. Maar het is niet KRS One die er met de hoofdprijs “beste raps en flows” mee naar huis gaat, maar dat is de andere rapper (waar ik helaas niet de naam van ken.. anyone who does?). Hij flowt zo super lekker
, en met die harde aggressieve manier van rappen en zijn goede teksten, echt een toprapper. Jammer dat ie niet wat bekender is geworden.
95 Nas - Memory Lane (Sittin' In Da ...
Nog een klassieker van Illmatic. Ja, erg dicht achter elkaar, maar ach. Dit nummer heeft zo’n super mooie beat, door de koning der producers: Premier! En zoals op heel Illmatic: een Nas met ongeëvenaard niveau van raps. Meer valt er niet over te zeggen, iedereen is het erover eens: classic!
94 50 Cent - Da Repercussions
Nog een meesterlijk nummer van de, toen der tijd nog, drugsdealer 50 Cent. Hij heeft de goeie teksten, flow en beats mee. Maar vooral de sfeer is echt mooi. Zo mooi dat ik verslaafd aan dit nummer ben geraakt
. Een van de beste nummers van Power of The Dollar.
93 KRS One - Sound Of Da Police
Klassiek nummer. Iedereen kent deze wel. KRS One die met alle geweld zijn afkeur over de NYPD laat weten. En met harde bewijzen komt van de slechtheid van de mannen-in-blauwe-pakken (overseer, overseer, ovese-ovese-officer!). De beat is geniaal, de flow ook en de classic status is dus behaald .
92 Cormega - The Saga Remix
Nu wat meer serieuze track. Het origineel van dit nummer is niet echt geniaal, maar de remix… Eerst de mooie pianosample als intro. Na een tijdje begint Cormega rustig met versjes zeggen op de pianosample, en dan na een tijdje valt de beat in. Elke keer als dat gebeurd begin ik spontaan de pokken en tokken omdat ik zo’n dikke kippenvel. Gewoon prachtig. De flow van Cormega is zo goed, net als zijn teksten. Echt een prachtig nummer.
91 Big Noyd - Where Do We Go (ft. Chinky)
Unreleased nummer door Big Noyd. Het is erg jammer dat dit nummer geen goeie kwaliteit heeft, want de beat van dit nummer is werkelijk een van de mooiste die ik ooit gehoord heb. Hoe doet die Havoc dat toch, waar haalt hij in godsnaam die bloedmooie samples vandaan. En dan met het hoge zingen van Chinky, geniaal. Noyd’s teksten zijn ook nog eens van erg hoog niveau. De sfeer kan ik niet omschrijven, niet duister, maar eerder dramatisch ofzo. Of ja, gewoon mooi, klaar.
Jullie denken: huh, wat staat die maar laag. Maar dat komt grotendeels omdat ik de beat niet van hetzelfde niveau als de teksten vind: absoluut ongeëvenaard geniaal. Ik heb Nas zelden zo goed zien rappen, en hij heeft nooit meer beter gerapt. Wat een magnifieke teksten. Snel door naar de volgende track voordat ik spijt krijg dat ie niet wat hoger staat.
98 Afu-Ra - Defeat
Ik ken niet veel van de mysterieuze Kung Fu rapper, maar dit nummer is echt geniaal
. Wat een super lekkere beat, produced by Preem, of course. En niet alleen de beat is geniaal, maar de teksten zijn ook te dope.97 Nas - Life's A Bitch (ft. AZ)
Over klassiekers gesproken, weer zo’n prachtig nummer van een van de meest geniale albums die er zijn. Het debuut van AZ hier, en wat een debuut zeg. Jezus wat flowt die man goed. Hier flowt hij Nas toch wel effe eruit hoor, dat meen ik serieus. Maar dat wil niet zeggen dat Nas ook met een super verse komt aanzetten. Ik vind de beat wat soft, maar nog steeds geniaal, het past prima in de sfeer. Dus daar heb ik totaal geen problemen mee
Btw, de saxofoon solo van Nas' vader is ook nog eens prachtig en past perfect bij de beat.96 Poor Righteous Teachers - Conscious Style(ft. KRS One)
Poor Righteous Teachers zijn vrij onbekend, ik he book niet veel van ze. Maar dit nummer is zo super vet. Echte Conscious Rap, waar ook over word gerapt in de track dus. En dan moet natuurlijk KRS One ook een verse of 2 meepikken
. Maar het is niet KRS One die er met de hoofdprijs “beste raps en flows” mee naar huis gaat, maar dat is de andere rapper (waar ik helaas niet de naam van ken.. anyone who does?). Hij flowt zo super lekker
, en met die harde aggressieve manier van rappen en zijn goede teksten, echt een toprapper. Jammer dat ie niet wat bekender is geworden.95 Nas - Memory Lane (Sittin' In Da ...
Nog een klassieker van Illmatic. Ja, erg dicht achter elkaar, maar ach. Dit nummer heeft zo’n super mooie beat, door de koning der producers: Premier! En zoals op heel Illmatic: een Nas met ongeëvenaard niveau van raps. Meer valt er niet over te zeggen, iedereen is het erover eens: classic!
94 50 Cent - Da Repercussions
Nog een meesterlijk nummer van de, toen der tijd nog, drugsdealer 50 Cent. Hij heeft de goeie teksten, flow en beats mee. Maar vooral de sfeer is echt mooi. Zo mooi dat ik verslaafd aan dit nummer ben geraakt
. Een van de beste nummers van Power of The Dollar.93 KRS One - Sound Of Da Police
Klassiek nummer. Iedereen kent deze wel. KRS One die met alle geweld zijn afkeur over de NYPD laat weten. En met harde bewijzen komt van de slechtheid van de mannen-in-blauwe-pakken (overseer, overseer, ovese-ovese-officer!). De beat is geniaal, de flow ook en de classic status is dus behaald .
92 Cormega - The Saga Remix
Nu wat meer serieuze track. Het origineel van dit nummer is niet echt geniaal, maar de remix… Eerst de mooie pianosample als intro. Na een tijdje begint Cormega rustig met versjes zeggen op de pianosample, en dan na een tijdje valt de beat in. Elke keer als dat gebeurd begin ik spontaan de pokken en tokken omdat ik zo’n dikke kippenvel. Gewoon prachtig. De flow van Cormega is zo goed, net als zijn teksten. Echt een prachtig nummer.
91 Big Noyd - Where Do We Go (ft. Chinky)
Unreleased nummer door Big Noyd. Het is erg jammer dat dit nummer geen goeie kwaliteit heeft, want de beat van dit nummer is werkelijk een van de mooiste die ik ooit gehoord heb. Hoe doet die Havoc dat toch, waar haalt hij in godsnaam die bloedmooie samples vandaan. En dan met het hoge zingen van Chinky, geniaal. Noyd’s teksten zijn ook nog eens van erg hoog niveau. De sfeer kan ik niet omschrijven, niet duister, maar eerder dramatisch ofzo. Of ja, gewoon mooi, klaar.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 23 juli 2009, 13:55 uur
3 tracks van Illmatic, die horen in de top 20
. Vooral Memory Lane, die hoort in de top 5
En 50 Cent hoort natuurlijk niet in de top 100
. Verder wel weer leuke nummers, de meeste dan.
. Vooral Memory Lane, die hoort in de top 5
En 50 Cent hoort natuurlijk niet in de top 100
. Verder wel weer leuke nummers, de meeste dan.
0
geplaatst: 23 juli 2009, 16:18 uur
Jelle wat ben je toch weer lekker kort door de bocht met je 50 Cent. Maar nee dit is niet zijn beste nummer
.
Verder blijft het allemaal toch wel erg voorspelbaar, hoewel de tracks allemaal wel dope zijn.
Hier mijn cijfer:
28655433210
.Verder blijft het allemaal toch wel erg voorspelbaar, hoewel de tracks allemaal wel dope zijn.
Hier mijn cijfer:
28655433210
0
Social_Mask
geplaatst: 23 juli 2009, 21:52 uur
Gods, Earths and 85ers... ook zo'n goed nummer van the Poor Righteous Teachers.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 24 juli 2009, 01:21 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Jelle wat ben je toch weer lekker kort door de bocht met je 50 Cent. Maar nee dit is niet zijn beste nummer
.
.Ik heb 50 Cent nooit zo leuk gevonden. Zijn mooiste nummer vond ik Hate it or Love it met The Game maar dat heeft niks met de rappers te maken
.
0
geplaatst: 24 juli 2009, 11:37 uur
Dan raad ik je Power Of The Dollar aan
Maarja daar moet je natuurlijk ook wel weer van houden.
En Rob, ik had zo'n cijfer min of meer zien aankomen
Maarja daar moet je natuurlijk ook wel weer van houden.En Rob, ik had zo'n cijfer min of meer zien aankomen

0
geplaatst: 24 juli 2009, 11:44 uur
Hoezo? Hij houd niet van 50Cent en het is een heel andere stijl dan Haat het of Houd ervan. 

0
Dj2Jelle
geplaatst: 24 juli 2009, 12:42 uur
Heb hem wel eens beluisterd maar het kon me niet zo boeien eigenlijk

0
geplaatst: 24 juli 2009, 12:56 uur
Ah dat is jammer. Ja ik moet eerlijk zeggen dat ik 'm op 't eerste gehoor ook niet zo erg dope vond maar na een paar keer luisteren vond ik het echt een vet album.
Maargoed we gaanverder:
90 Pitch Black - It's All Real
Over Pitch Black weet ik ook niet al te veel, alleen dat ze een werkelijk geniaal nummer tot leven hebben gebracht: It’s All Real. En die genialiteit zou maar een stuk leegheid zijn als de koning DJ Premier niet zo’n prach-ti-ge beat had geleverd. Ik hou van de samples, drums, sfeer, raps, alles. Gewoon een klassieker uit het jaar 2003.
89 Ice Cube - Ghetto Bird
Een echte gangsta-classic door westcoast legende Ice Cube, dit is toch wel zijn beste nummer ooit vind ik. De sfeer is zo vet, dreigend en duister achtig. Bassline mooi gesampled van George Clinton – Atomic Dog. Raps gaan, zoals het een gangsta rap track befaamd, over de politie die Cube met alle geweld wil vangen. Dope lyrics, beats, sfeer, gewoon een toptrack
88 Black Moon - I Got Cha Opin
Dit is toch wel Black Moon’s beste nummer. Een echte klassieke hardcore track, met een diepe bassline, harde drums en een fantastische MC
. Meer valt hier niet over te zeggen, classic!
87 Nas - Take It In Blood
Nas’ It Was Written vind ik maar een underrated album. Net zoals Hell On Earth vinden mensen dit album minder omdat het een soort opvolger is van een ultieme klassieker. Maar dit nummer is toch best wel Illmatic waardig hoor! Super mooie beat , echt een prachtige sample, produced by Stretch (de vriend van 2pac, die in dat jaar-1996- geen al te beste relatie met Nas had). Nas’ lyrics zijn zoals altijd geweldig, maar hier bereiken ze wel een erg hoog niveau
.
86 Dr. Dre - Deep Cover(ft. Snoop Doggy Dogg)
Het debuut van Snoop Dogg. En wat een debuut
. Hij mag op een van de vetste westcoast beats ooit rappen (die overingens erg New York-duister klinkt). Deze track is de soundtrack van de, geloof ik, gelijknamige film. De beat is heerlijk duister, hard en brengt een creepy sfeer met zich mee. Vooral door Dre en Snoop die ongelofelijk goed rappen, en precies in de stijl van de beat. Nog een classic om aan het lijstje toe te voegen.
85 Mobb Deep - Feel My Gat Blow
Heerlijk nummer die op de Slam Soundtrack staat. De beat, tja, ik weet niet wat voor sample het is, maar hij is heerlijk verslavend en dope
. De raps zijn van hoog niveau en de sfeer is erg dope
84 DJ Muggs Vs. GZA - Unstoppable Threats (ft. Masta Killa & Prodigal Sunn)
Hier komt GZA dan wel aan de beurt, en hoe
. Zoals gewoonlijk prachtige raps van hem, en ook van de overige 2 rappers Masta Killa en Prodigal Sunn. De beat door Muggs is heerlijk laid back, een van z;n beste beats die ik ken. Het brengt je meteen in een rustgevende mood, en met zo’n relaxe rappers erop is het alleen maar achterover zakken en wegdromen.
83 Group Home - Suspended In Time
Nu weer zo’n beat met ongelofelijk veel sfeer. Ik heb al eens eerder gezegd dat Group Home’s album Livin’ Proof het absoluut niet van de teksten moet hebben, maar fan de ge-ni-ale beats door Premo. Dit nummer is zo heerlijk grijs, de sfeer is gewoon perfect (sample van Incredible Bongo Band – Pipeline). Altijd als ik dit nummer luister hoop ik dat de zon effe weggaat om die heerlijke sfeer goed in te laten werken. Tip: Luister inde winter of de herfst.
82 O.C - Time's Up
Nu wat heel anders: hardcore duisterheid. Jammer dat de rest van de tracks op Word…Life niet zo klinken als deze track, want dan zou dat album echt geniaal zijn geweest
. De beat (door wie geproduceerd weet ik zo 1-2-3 niet) is heerlijk hardcore en duister. Een vreemde sample met een dope bassline en een super goeie O.C maken dit nummer tot een classic, no question.
81 Redman - Pick It Up
Nu terug naar de funk. Redman weet daar alles van als Funk Doc. Dit nummer is het beste nummer van Muddy Waters vind ik, heerlijke sample. De drums zijn erg vooruit in de tijd en hebben een groot dansgehalte maar dat vind ik echt niet erg. Redman is zoals normaal weer even stoned als grappig en dat levert beste teksten op. Geniale track!
Maargoed we gaanverder:
90 Pitch Black - It's All Real
Over Pitch Black weet ik ook niet al te veel, alleen dat ze een werkelijk geniaal nummer tot leven hebben gebracht: It’s All Real. En die genialiteit zou maar een stuk leegheid zijn als de koning DJ Premier niet zo’n prach-ti-ge beat had geleverd. Ik hou van de samples, drums, sfeer, raps, alles. Gewoon een klassieker uit het jaar 2003.
89 Ice Cube - Ghetto Bird
Een echte gangsta-classic door westcoast legende Ice Cube, dit is toch wel zijn beste nummer ooit vind ik. De sfeer is zo vet, dreigend en duister achtig. Bassline mooi gesampled van George Clinton – Atomic Dog. Raps gaan, zoals het een gangsta rap track befaamd, over de politie die Cube met alle geweld wil vangen. Dope lyrics, beats, sfeer, gewoon een toptrack

88 Black Moon - I Got Cha Opin
Dit is toch wel Black Moon’s beste nummer. Een echte klassieke hardcore track, met een diepe bassline, harde drums en een fantastische MC
. Meer valt hier niet over te zeggen, classic!87 Nas - Take It In Blood
Nas’ It Was Written vind ik maar een underrated album. Net zoals Hell On Earth vinden mensen dit album minder omdat het een soort opvolger is van een ultieme klassieker. Maar dit nummer is toch best wel Illmatic waardig hoor! Super mooie beat , echt een prachtige sample, produced by Stretch (de vriend van 2pac, die in dat jaar-1996- geen al te beste relatie met Nas had). Nas’ lyrics zijn zoals altijd geweldig, maar hier bereiken ze wel een erg hoog niveau
.86 Dr. Dre - Deep Cover(ft. Snoop Doggy Dogg)
Het debuut van Snoop Dogg. En wat een debuut
. Hij mag op een van de vetste westcoast beats ooit rappen (die overingens erg New York-duister klinkt). Deze track is de soundtrack van de, geloof ik, gelijknamige film. De beat is heerlijk duister, hard en brengt een creepy sfeer met zich mee. Vooral door Dre en Snoop die ongelofelijk goed rappen, en precies in de stijl van de beat. Nog een classic om aan het lijstje toe te voegen.85 Mobb Deep - Feel My Gat Blow
Heerlijk nummer die op de Slam Soundtrack staat. De beat, tja, ik weet niet wat voor sample het is, maar hij is heerlijk verslavend en dope
. De raps zijn van hoog niveau en de sfeer is erg dope84 DJ Muggs Vs. GZA - Unstoppable Threats (ft. Masta Killa & Prodigal Sunn)
Hier komt GZA dan wel aan de beurt, en hoe
. Zoals gewoonlijk prachtige raps van hem, en ook van de overige 2 rappers Masta Killa en Prodigal Sunn. De beat door Muggs is heerlijk laid back, een van z;n beste beats die ik ken. Het brengt je meteen in een rustgevende mood, en met zo’n relaxe rappers erop is het alleen maar achterover zakken en wegdromen.83 Group Home - Suspended In Time
Nu weer zo’n beat met ongelofelijk veel sfeer. Ik heb al eens eerder gezegd dat Group Home’s album Livin’ Proof het absoluut niet van de teksten moet hebben, maar fan de ge-ni-ale beats door Premo. Dit nummer is zo heerlijk grijs, de sfeer is gewoon perfect (sample van Incredible Bongo Band – Pipeline). Altijd als ik dit nummer luister hoop ik dat de zon effe weggaat om die heerlijke sfeer goed in te laten werken. Tip: Luister inde winter of de herfst.
82 O.C - Time's Up
Nu wat heel anders: hardcore duisterheid. Jammer dat de rest van de tracks op Word…Life niet zo klinken als deze track, want dan zou dat album echt geniaal zijn geweest
. De beat (door wie geproduceerd weet ik zo 1-2-3 niet) is heerlijk hardcore en duister. Een vreemde sample met een dope bassline en een super goeie O.C maken dit nummer tot een classic, no question.81 Redman - Pick It Up
Nu terug naar de funk. Redman weet daar alles van als Funk Doc. Dit nummer is het beste nummer van Muddy Waters vind ik, heerlijke sample. De drums zijn erg vooruit in de tijd en hebben een groot dansgehalte maar dat vind ik echt niet erg. Redman is zoals normaal weer even stoned als grappig en dat levert beste teksten op. Geniale track!
0
geplaatst: 24 juli 2009, 15:35 uur
Nu wat verrassingen, Unstoppable Threats en It's All Real bijvoorbeeld. It's All Real vind ik overigens wel een van de zwakste tracks van deze update...
Verder weer veel fraaie nummers; Julian stijl.
7
Verder weer veel fraaie nummers; Julian stijl.
7
0
Mb.
geplaatst: 24 juli 2009, 18:23 uur
Je bent wel van het
smileytje he? Ben je misschien bezig met een altaar voor DJ Premier, die je voor de zoveelste keer weer de hemel in prijst? 
Maar ok.. ik kan het toch niet laten dit topic soms te checken, dus ga vooral door!
smileytje he? Ben je misschien bezig met een altaar voor DJ Premier, die je voor de zoveelste keer weer de hemel in prijst? 
Maar ok.. ik kan het toch niet laten dit topic soms te checken, dus ga vooral door!
* denotes required fields.