Muziek / Toplijsten en favorieten / Funky 45
zoeken in:
0
geplaatst: 18 mei 2009, 21:03 uur
"I want a rim shot, hey diggy diggy", ikke natuurlijk ook 
Toch niet de 'Soul Train'-LP die je gekocht hebt?

0
geplaatst: 18 mei 2009, 22:00 uur
kemm schreef:

Juist, dat nummer.
Nee Down to Earth heb ik aangeschaft.
0
geplaatst: 18 mei 2009, 22:34 uur
Nr. 3 is in ieder geval geweldig. Ben erg benieuwd naar de laatste 2.
0
geplaatst: 19 mei 2009, 20:04 uur
02. Mary Jane Hooper - I've Got Reasons (1968)
Het zilver is voor een dame: Mary Jane Hooper, die met 'I've Got Reasons' uit 1968 een van de lekkerste New Orleans Funk-songs heeft afgelevert (zo niet dé lekkerste!): yum! En wie anders dan de enige echte king of New Orleans Funk, Eddie Bo, zit hierachter. De eerste noten zijn nog maar net voorbij gekomen en je hebt al het gevoel een meesterwerkje te gaan horen. Dan komen die gitaar en Mary Jane's vocalen ingekickt, en kan het gewoon niet meer stuk. New Orleans heeft enorm veel goeie muziek voort gebracht, maar deze 2,5 minuut zit toch echt ergens aan de top. Eddie Bo (die in maart dit jaar kwam te overlijden) heeft vaker met deze dame samengewerkt. Onder de naam Mary Jane Hooper heeft ze nog verschillende singletjes opgenomen, maar die hebben pas later het daglicht gezien. 1997 om precies te zijn, met de release van haar compilatie Psychedelphia. In het echte leven heette ze Sena Fletcher, en sommige beweren dat ze nog een tweede alias had: Inez Cheatham, die ook vaak met Eddie Bo heeft gewerkt (o.a. het fantastische 'Lover And A Friend'). Die laatste ontkent dat ze dezelfde persoon zouden zijn, maar gelijkenissen zijn er zeker te horen. Wat er ook van zij, in 1970 heeft ze de muziekbizz vaarwel gezegd. Met deze song heeft ze in ieder geval een erg mooie erfenis nageaten. Wie hem origineel wilt, zal in ieder geval weer een aardige smak geld mogen neertellen.
Het zilver is voor een dame: Mary Jane Hooper, die met 'I've Got Reasons' uit 1968 een van de lekkerste New Orleans Funk-songs heeft afgelevert (zo niet dé lekkerste!): yum! En wie anders dan de enige echte king of New Orleans Funk, Eddie Bo, zit hierachter. De eerste noten zijn nog maar net voorbij gekomen en je hebt al het gevoel een meesterwerkje te gaan horen. Dan komen die gitaar en Mary Jane's vocalen ingekickt, en kan het gewoon niet meer stuk. New Orleans heeft enorm veel goeie muziek voort gebracht, maar deze 2,5 minuut zit toch echt ergens aan de top. Eddie Bo (die in maart dit jaar kwam te overlijden) heeft vaker met deze dame samengewerkt. Onder de naam Mary Jane Hooper heeft ze nog verschillende singletjes opgenomen, maar die hebben pas later het daglicht gezien. 1997 om precies te zijn, met de release van haar compilatie Psychedelphia. In het echte leven heette ze Sena Fletcher, en sommige beweren dat ze nog een tweede alias had: Inez Cheatham, die ook vaak met Eddie Bo heeft gewerkt (o.a. het fantastische 'Lover And A Friend'). Die laatste ontkent dat ze dezelfde persoon zouden zijn, maar gelijkenissen zijn er zeker te horen. Wat er ook van zij, in 1970 heeft ze de muziekbizz vaarwel gezegd. Met deze song heeft ze in ieder geval een erg mooie erfenis nageaten. Wie hem origineel wilt, zal in ieder geval weer een aardige smak geld mogen neertellen.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 19 mei 2009, 22:44 uur
Fantastisch funk nummer kemm! prachtig. 
PS: dit nummer wordt genoemd in een raptekst. weet zo even niet meer van wie, iemand die het weet?
Het ging ongeveer zo:
a miss like you i ain't comparing with an cheap shoddy hooker
that's cause I have so many reasons like I'm Mary Jane Hooper

PS: dit nummer wordt genoemd in een raptekst. weet zo even niet meer van wie, iemand die het weet?
Het ging ongeveer zo:
a miss like you i ain't comparing with an cheap shoddy hooker
that's cause I have so many reasons like I'm Mary Jane Hooper
0
geplaatst: 20 mei 2009, 22:21 uur
Hmm, nu wil ik het natuurlijk ook weten in welk nummer dat is... Wie oh wie?
De nr. 1 komt eraan hoor!
De nr. 1 komt eraan hoor!
0
geplaatst: 20 mei 2009, 22:32 uur
Het zit er op! De 45 dagen lijken zo voorbij gevlogen. In die anderhalve maand zijn er heel wat verschillende artiesten de revue gepasseerd. Volk uit de sixties, maar ook mensen die pas het afgelopen jaar van zich lieten horen; Funky divas die konden snauwen als de beste, maar eveneens instrumentale grooves; Sommige konden al eens wat proeven van chart-succes, anderen zullen misschien eeuwig nobele onbekenden blijven. Kortom, Funk is allesbehalve eenzijdig en heeft zoveel meer te bieden dan om enkel de benen op uit te slaan. Funk kan de soul raken en dingen in je losmaken, net als elk ander genre. Ik hoop dat toch een paar platen uit deze lijst dat gevoel hebben weten over te brengen.
Maar het is natuurlijk nog niet afgelopen! Jullie hebben nog een nummer 1 te goed. De slimmerikken hebben ondertussen allang naar beneden gescrold om te zien welke plaat het is geworden. En laat ik ook de minder snuggeren niet langer in spanning houden:
01
THE INVADERS
SPACING OUT (1970)
Laat ik meteen maar toegeven dat deze eerste plaats eigenlijk voor een heel album is: De gelijknamige 'Spacing Out'-LP van The Invaders! De grootste funksensatie ooit op vinyl geperst. Spacing Out overstijgt de term Funk, de term muziek zelfs. Een trip, zo noem je het best. Voor mij dus geen acid, pot or pills, dankjewel. Als ik een dosis nodig heb leg ik dit zwarte goud op mijn platenspeler. Weg van de wereld, ergens outta space vertoef ik, latijnse saxen blazen rechts in m'n oor, terwijl de ritmische conga's langs links komen binnensijpelen. Of is het andersom, ik kan niet meer helder denken. Ow shit, een baslijntje zet zich op mijn heupen, voeten kunnen de grond niet meer raken. Mijn hart bonst op het ritme van drums, terwijl handen lustig achter sterren grijpen. Omhoog, omlaag, mijn hoofd tolt proberende het tempo te volgen. Ach, men kan mij niks maken, de wetten van de zwaartekracht zijn allang verworpen. Ik moet nu de zon zijn genaderd, zweet maakt zich meester van mijn voorhoofd. Hitte kan mij niet weerhouden de trip te doorstaan. Het einde is nabij, maar dat deert niet. De roes zal nog een hele poos nazinderen.
Een plaat die onmogelijk door mensen kan gemaakt zijn. The Invaders zelf zouden afkomstig zijn van Bermuda, een reden te meer om te geloven dat het hier om aliens gaat (alsof ze muziek maken op Bermuda, yeah right!). De muzikanten mogen dan mensennamen hebben aangenomen, het is niet omdat ik de 'bling' om mijn nek als 24-karaats goud verkoop dat dat ook zo is. Van Mars komen ze dus.
Moeilijk misschien om dit gevoel in één nummer over te brengen, maar met de titeltrack hoop ik toch iet of wat in de buurt te komen. Het zal je misschien niet meteen bij het nekvel grijpen zoals bv. Mary Jane Hooper, maar juist beetje bij beetje meer gaan beklijven.
Net als bij de meesten uit de lijst hebben ook The Invaders maar 1 plaat gemaakt en lijken ze daarna van de aardbol verdwenen. Nog meer gelijkenissen met collega's uit de Funky 45 is dat originelen eerder zeldzaam zijn en dus erg prijzig. Op een bepaald moment kon je maar liefst 1000 dollar vragen voor een oorspronkelijk exemplaar. In mijn platenkast staat dus de reissue.
De regulars kunnen dus niet enkel het laatste deel van de Funky 45 in hun bus verwachten, ook Spacing Out zal erbij zitten, in een extra poging te overtuigen.
Benieuwd naar reacties..
Maar het is natuurlijk nog niet afgelopen! Jullie hebben nog een nummer 1 te goed. De slimmerikken hebben ondertussen allang naar beneden gescrold om te zien welke plaat het is geworden. En laat ik ook de minder snuggeren niet langer in spanning houden:
01
THE INVADERS
SPACING OUT (1970)
Laat ik meteen maar toegeven dat deze eerste plaats eigenlijk voor een heel album is: De gelijknamige 'Spacing Out'-LP van The Invaders! De grootste funksensatie ooit op vinyl geperst. Spacing Out overstijgt de term Funk, de term muziek zelfs. Een trip, zo noem je het best. Voor mij dus geen acid, pot or pills, dankjewel. Als ik een dosis nodig heb leg ik dit zwarte goud op mijn platenspeler. Weg van de wereld, ergens outta space vertoef ik, latijnse saxen blazen rechts in m'n oor, terwijl de ritmische conga's langs links komen binnensijpelen. Of is het andersom, ik kan niet meer helder denken. Ow shit, een baslijntje zet zich op mijn heupen, voeten kunnen de grond niet meer raken. Mijn hart bonst op het ritme van drums, terwijl handen lustig achter sterren grijpen. Omhoog, omlaag, mijn hoofd tolt proberende het tempo te volgen. Ach, men kan mij niks maken, de wetten van de zwaartekracht zijn allang verworpen. Ik moet nu de zon zijn genaderd, zweet maakt zich meester van mijn voorhoofd. Hitte kan mij niet weerhouden de trip te doorstaan. Het einde is nabij, maar dat deert niet. De roes zal nog een hele poos nazinderen.
Een plaat die onmogelijk door mensen kan gemaakt zijn. The Invaders zelf zouden afkomstig zijn van Bermuda, een reden te meer om te geloven dat het hier om aliens gaat (alsof ze muziek maken op Bermuda, yeah right!). De muzikanten mogen dan mensennamen hebben aangenomen, het is niet omdat ik de 'bling' om mijn nek als 24-karaats goud verkoop dat dat ook zo is. Van Mars komen ze dus.
Moeilijk misschien om dit gevoel in één nummer over te brengen, maar met de titeltrack hoop ik toch iet of wat in de buurt te komen. Het zal je misschien niet meteen bij het nekvel grijpen zoals bv. Mary Jane Hooper, maar juist beetje bij beetje meer gaan beklijven.
Net als bij de meesten uit de lijst hebben ook The Invaders maar 1 plaat gemaakt en lijken ze daarna van de aardbol verdwenen. Nog meer gelijkenissen met collega's uit de Funky 45 is dat originelen eerder zeldzaam zijn en dus erg prijzig. Op een bepaald moment kon je maar liefst 1000 dollar vragen voor een oorspronkelijk exemplaar. In mijn platenkast staat dus de reissue.
De regulars kunnen dus niet enkel het laatste deel van de Funky 45 in hun bus verwachten, ook Spacing Out zal erbij zitten, in een extra poging te overtuigen.
Benieuwd naar reacties..
0
geplaatst: 20 mei 2009, 22:44 uur
Is het nu alweer afgelopen jo! Dat gaat snel. Jammer, want dit was echt een top-topic. En wat een nummer één!
Die plaat is goed he!
Die plaat is goed he!
0
geplaatst: 20 mei 2009, 22:56 uur
Kende je ze al? Het album is een van mijn favoriete aller tijden!
Mijn Funky 45 zitten er hiermee idd op. Na wat reacties (hopelijk) is het dus tijd voor de 45 van iemans anders! Iemand?
Laat ik meteen ook van de gelegenheid gebruik maken om iedereen hier te bedanken die wat te melden had, of gewoon de tijd nam de filmpjes te beluisteren.
Zonder jullie was het maar een saaie bedoening geweest.
Mijn Funky 45 zitten er hiermee idd op. Na wat reacties (hopelijk) is het dus tijd voor de 45 van iemans anders! Iemand?
Laat ik meteen ook van de gelegenheid gebruik maken om iedereen hier te bedanken die wat te melden had, of gewoon de tijd nam de filmpjes te beluisteren.
Zonder jullie was het maar een saaie bedoening geweest.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 21 mei 2009, 00:04 uur
Erg mooi nummer
, en de 5 daarvoor trouwens ook
. Ik vond het leuk om dit topic te volgen. Vooral omdat het maar 45 nummers kent zodat ik erg geïnteresseerd bleef, ipv dat ik saaie lijstjes aan het checken ben.
Weet je zeker dat 'acid, pot or pills' niet aan jou besteed zijn?

Mijn bedankje aan jou
.
, en de 5 daarvoor trouwens ook
. Ik vond het leuk om dit topic te volgen. Vooral omdat het maar 45 nummers kent zodat ik erg geïnteresseerd bleef, ipv dat ik saaie lijstjes aan het checken ben.kemm schreef:
Hitte kan mij niet weerhouden de trip te doorstaan. Het einde is nabij, maar dat deert niet. De roes zal nog een hele poos nazinderen.
Hitte kan mij niet weerhouden de trip te doorstaan. Het einde is nabij, maar dat deert niet. De roes zal nog een hele poos nazinderen.
Weet je zeker dat 'acid, pot or pills' niet aan jou besteed zijn?

Mijn bedankje aan jou
.
0
geplaatst: 21 mei 2009, 11:51 uur
Klasse Kemm. Lekker psychedelische Nr.1 met een inspirerende begeleidende tekst . Tevens erg bedankt voor al dat moois in mijn postbak. Ik wil me ook gerust kandidaat stellen om deze topic verder te zetten.
0
geplaatst: 21 mei 2009, 13:02 uur
Door Kemm is Da Funk weer op de kaart gezet. Top topic, veel leuks ontdekt 

0
geplaatst: 21 mei 2009, 14:59 uur
#1 is ook weer lekker, maar ik vind het geen topper. Je gevoelens voor dat nummers heb je erg leuk onder woorden gebracht. 
Sharon Jones & the Dap Kings valt bij mij erg goed in de smaak. Ik kende hun alleen van naam.
Geslaagd topic Kemm.

Sharon Jones & the Dap Kings valt bij mij erg goed in de smaak. Ik kende hun alleen van naam.
Geslaagd topic Kemm.

0
geplaatst: 21 mei 2009, 16:39 uur
Erg goed topic inderdaad. Leuke muziek die enthousiast en kundig wordt gepresenteerd, wat wil je nog meer. 
Heb alvast een paar erg fijne platen ontdekt en dan heb ik nog lang niet alles beluisterd.

Heb alvast een paar erg fijne platen ontdekt en dan heb ik nog lang niet alles beluisterd.
0
geplaatst: 21 mei 2009, 18:47 uur
Merci, allemaal! Jullie gaan me nog doen blozen...
En Herman hier! ik dacht al dat er een paar vieze berichten waren verwijderd ofzo, maar je bent dus gewoon Funky!!
Ga zeker ook meer leren van de nummers die jullie leuk vinden. Vaak zitten daar eveneens prachtalbums aan vast.
En zinulzki, whenever you're ready...
En Herman hier! ik dacht al dat er een paar vieze berichten waren verwijderd ofzo, maar je bent dus gewoon Funky!!

Ga zeker ook meer leren van de nummers die jullie leuk vinden. Vaak zitten daar eveneens prachtalbums aan vast.

En zinulzki, whenever you're ready...
0
geplaatst: 22 mei 2009, 20:45 uur
Ik moest het nog even samenvatten:
01 The Invaders – Spacing Out (1970)
02 Mary Jane Hooper – I’ve Got Reasons (1968)
03 The Rimshots – Dance Girl (1974)
04 Sharon Jones & The Dap-Kings – Genuine (2004)
05 The 24-Carat Black – Ghetto: Misfortune’s Wealth (1973)
06 Harlem Underground Band – Ain’t No Sunshine (1976)
07 Marva Whitney – You Got To Have A Job (1969)
08 The Stovall Sisters – Hang On In There (1971)
09 Sugar Billy – Super Duper Love (1975)
10 James Pants – We’re Through (2008)
11 Betty Davis – Shoo-B-Doop And Cop Him (1974)
12 The Politicians featuring McKinley Jackson – Free Your Mind (1972)
13 RAMP – The American Promise (1976)
14 Bohannon – Save Their Souls (1972)
15 Nino Moschella – Moved On (2006)
16 The Ambassadors – Searchin’ (1968)
17 The Voices Of East Harlem – Right On Be Free (1970)
18 Pattie Blingh & The Akebulan Five – Reallytho (2007)
19 Little Beaver – Party Down (1974)
20 Vicki Anderson – The Message From The Soul Sisters (1970)
21 Plant Life – Got2Get2gether4Luv (2004)
22 Gap Band – Talkin’ Back (1982)
23 Larry Young – Turn Off The Lights (1975)
24 Pace-Setters – Push On Jesse Jackson (1972)
25 Harlem River Drive – Harlem River Drive (Theme) (1971)
26 Rasputin’s Stash – Your Love Is Certified (1971)
27 The Brides Of Funkenstein – Amorous (1978)
28 Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes – Cosmic Funk (1974)
29 Platinum Pied Pipers feat. Tiombe Lockhart – Now Or Never (2005)
30 Lyn Collins – Mama Feelgood (1973)
31 The Majestics – Funky Chick (1969)
32 Graham Central Station – Why? (1973)
33 SA-RA Creative Partners – Death Of A Star (SUPERNOVA) (2004)
34 Marie Queenie Lyons – See And Don’t See (1970)
35 The Blackbyrds – Rock Creek Park (1975)
36 Wizards Of Ooze – Hifi (1996)
37 S.O.U.L. – Burning Spear (1971)
38 The Chambers Brothers – Funky (1971)
39 Brittany Bosco – 8-Trak (2008)
40 Cyril Neville – Gossip (1969)
41 Patrice Rushen – Let There Be Funk (1976)
42 Charles Wright & The Watts 103rd Street Rhythm Band – Spreadin’ Honey (1967)
43 The Heliocentrics – Distant Star (2007)
44 Maceo & The Macks – ‘Cross The Tracks (We Better Go Back) (1974)
45 Harvey & The Phenomenals – Soul & Sunshine (1971)
En nu is het echt gedaan (voor mij althans)
01 The Invaders – Spacing Out (1970)
02 Mary Jane Hooper – I’ve Got Reasons (1968)
03 The Rimshots – Dance Girl (1974)
04 Sharon Jones & The Dap-Kings – Genuine (2004)
05 The 24-Carat Black – Ghetto: Misfortune’s Wealth (1973)
06 Harlem Underground Band – Ain’t No Sunshine (1976)
07 Marva Whitney – You Got To Have A Job (1969)
08 The Stovall Sisters – Hang On In There (1971)
09 Sugar Billy – Super Duper Love (1975)
10 James Pants – We’re Through (2008)
11 Betty Davis – Shoo-B-Doop And Cop Him (1974)
12 The Politicians featuring McKinley Jackson – Free Your Mind (1972)
13 RAMP – The American Promise (1976)
14 Bohannon – Save Their Souls (1972)
15 Nino Moschella – Moved On (2006)
16 The Ambassadors – Searchin’ (1968)
17 The Voices Of East Harlem – Right On Be Free (1970)
18 Pattie Blingh & The Akebulan Five – Reallytho (2007)
19 Little Beaver – Party Down (1974)
20 Vicki Anderson – The Message From The Soul Sisters (1970)
21 Plant Life – Got2Get2gether4Luv (2004)
22 Gap Band – Talkin’ Back (1982)
23 Larry Young – Turn Off The Lights (1975)
24 Pace-Setters – Push On Jesse Jackson (1972)
25 Harlem River Drive – Harlem River Drive (Theme) (1971)
26 Rasputin’s Stash – Your Love Is Certified (1971)
27 The Brides Of Funkenstein – Amorous (1978)
28 Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes – Cosmic Funk (1974)
29 Platinum Pied Pipers feat. Tiombe Lockhart – Now Or Never (2005)
30 Lyn Collins – Mama Feelgood (1973)
31 The Majestics – Funky Chick (1969)
32 Graham Central Station – Why? (1973)
33 SA-RA Creative Partners – Death Of A Star (SUPERNOVA) (2004)
34 Marie Queenie Lyons – See And Don’t See (1970)
35 The Blackbyrds – Rock Creek Park (1975)
36 Wizards Of Ooze – Hifi (1996)
37 S.O.U.L. – Burning Spear (1971)
38 The Chambers Brothers – Funky (1971)
39 Brittany Bosco – 8-Trak (2008)
40 Cyril Neville – Gossip (1969)
41 Patrice Rushen – Let There Be Funk (1976)
42 Charles Wright & The Watts 103rd Street Rhythm Band – Spreadin’ Honey (1967)
43 The Heliocentrics – Distant Star (2007)
44 Maceo & The Macks – ‘Cross The Tracks (We Better Go Back) (1974)
45 Harvey & The Phenomenals – Soul & Sunshine (1971)
En nu is het echt gedaan (voor mij althans)
0
geplaatst: 23 mei 2009, 12:09 uur
Ook maar even melden dat ik genoten heb van deze funky lijst. Doorgaans ben ik een vluchtige bezoeker van MuMe (even een paar minuten rondhangen en dan weer uitloggen omdat er allerlei plichten roepen).
Maar die keren dat ik wat langer achter de computer zit en echt goed kan luisteren, verbaas ik mij keer op keer over de klankrijkdom van deze lijst: heel gevarieerd - ook qua tijdsgerichten - en ook lekker veel onbekend werk.
Ik heb inmiddels een vrij behoorlijke collectie funk en aanverwante muziek, maar van meer dan de helft van de artiesten had ik nog nooit gehoord. En áls ik ervan gehoord had, kende ik de nummers vaak niet. Leuke eye-openers zitten erbij, ook door de begeleidende tekst. Complimenten dus, Kemm.
Het lijkt mij ook wel leuk om een Funky 45 samen te stellen - ik heb er zelfs al een begin mee gemaakt. Alleen is het doorgaans wel wat bekender en commerciëler werk uit vooral de jaren 70 en 80, al zijn het ook weer niet de voor de hand liggende top 40 hits.
Als iemand anders het direct na Kemm wil oppakken, mag dat natuurlijk, maar als er over een paar weken zich nog niemand gemeld heeft, wil ik best een poging wagen. Middenin de zomer heb ik ook wat meer tijd, dus dan kan het best.
Maar die keren dat ik wat langer achter de computer zit en echt goed kan luisteren, verbaas ik mij keer op keer over de klankrijkdom van deze lijst: heel gevarieerd - ook qua tijdsgerichten - en ook lekker veel onbekend werk.
Ik heb inmiddels een vrij behoorlijke collectie funk en aanverwante muziek, maar van meer dan de helft van de artiesten had ik nog nooit gehoord. En áls ik ervan gehoord had, kende ik de nummers vaak niet. Leuke eye-openers zitten erbij, ook door de begeleidende tekst. Complimenten dus, Kemm.
Het lijkt mij ook wel leuk om een Funky 45 samen te stellen - ik heb er zelfs al een begin mee gemaakt. Alleen is het doorgaans wel wat bekender en commerciëler werk uit vooral de jaren 70 en 80, al zijn het ook weer niet de voor de hand liggende top 40 hits.
Als iemand anders het direct na Kemm wil oppakken, mag dat natuurlijk, maar als er over een paar weken zich nog niemand gemeld heeft, wil ik best een poging wagen. Middenin de zomer heb ik ook wat meer tijd, dus dan kan het best.
0
geplaatst: 23 mei 2009, 17:25 uur
fastpulseboy schreef:
nummer 45 blijf ik nog de beste vinden!
nummer 45 blijf ik nog de beste vinden!
Haha, sneu voor je

Fijn om te horen dat je het leuk vond, gaucho. Ook leuk dat je bezig bent met een eigen Funky 45, die iedereen natuurlijk zelf mag invullen hoe die dat wilt, zowel inhoudelijk, vormelijk als praktisch.
Degene die het eerst klaar is en wil starten doet dat maar gewoon. Is dat morgen, ok, is dat over een paar maand, even goed.
Veel succes alleszins aan allen die aan het rangschikken zijn!
0
geplaatst: 23 mei 2009, 18:18 uur
Reijersen schreef:
Ik juich een nieuwe funk 45 van een andere user zekers toe!!
Ik juich een nieuwe funk 45 van een andere user zekers toe!!
Ik ben eraan bezig .Heb een 60tal nummers geselecteerd, nu nog 15 elimineren en op volgorde zetten.
0
geplaatst: 23 mei 2009, 18:21 uur
zinulzki schreef:
Ik ben eraan bezig .Heb een 60tal nummers geselecteerd, nu nog 15 elimineren en op volgorde zetten.
(quote)

Ik kan het ook wel doen, dan pluk ik gewoon de eerste 45 funkplaten uit mijn top2000

Maar zinulzki en gaucho gaan sowieso voor.
0
geplaatst: 23 mei 2009, 18:27 uur
Ben je daar weer met je sluikreclame? 
Dit topic gaat een mooie toekomst tegemoet

Dit topic gaat een mooie toekomst tegemoet

0
geplaatst: 23 mei 2009, 21:23 uur
Onderstaanden nummers halen mijn lijst net niet. Ze zijn min of meer een afspiegeling van wat komt, nl. veel deep funk, blaxploitation, wat afro funk, voornamelijk stuff uit de jaren '60 en '70. Ik heb net als Kemm voor veeleer onbekende nummers gekozen, kwestie van het een beetje spannend te houden.
Ace Of Cups- Afro Blue
Alvin Cash- Twine Time
Jay Dee- Strange Funky Games and Things
MFSB- Freddie's Dead
The Counts- What's Up Front That Counts
Rex Garvin & The Mighty Cravers- Sock it To'em JB
The Third Guitar- Baby Don't Cry
Joe Bataan- The Bottle (La Botellita)
Soul Searchers- We The People
Lalo Schifrin- Jaws
Dynamics- Whole Lotta Love
Richard 'Groove' Holmes- Groovin' For Mr. G
Crazy Elephant- Pam
Ron Carter- Baretta's Theme (Keep Your Eye On The Sparrow)
Badder than Evil- Gordon's War
Mickey & The Soul Generation- Give Everybody Some
Mongo Santamaria- Green Onions
Ace Of Cups- Afro Blue
Alvin Cash- Twine Time
Jay Dee- Strange Funky Games and Things
MFSB- Freddie's Dead
The Counts- What's Up Front That Counts
Rex Garvin & The Mighty Cravers- Sock it To'em JB
The Third Guitar- Baby Don't Cry
Joe Bataan- The Bottle (La Botellita)
Soul Searchers- We The People
Lalo Schifrin- Jaws
Dynamics- Whole Lotta Love
Richard 'Groove' Holmes- Groovin' For Mr. G
Crazy Elephant- Pam
Ron Carter- Baretta's Theme (Keep Your Eye On The Sparrow)
Badder than Evil- Gordon's War
Mickey & The Soul Generation- Give Everybody Some
Mongo Santamaria- Green Onions
0
geplaatst: 23 mei 2009, 21:33 uur
Reijersen schreef:
Laten we het in principe maar op deze manier afspreken. Ik zie dat zinulski qua voorbereiding een flinke voorsprong op mij heeft en eigenlijk al begonnen is met een soort 'bubbling under'.
Dan heb ik nog een maandje of twee de tijd om muziek te draaien, te selecteren en te schrappen. Mooi vooruitzicht, net als de lijst van zinulzki, denk ik.
We gaan een funky summer tegemoet!

0
geplaatst: 23 mei 2009, 21:43 uur
45. Manzel- Space Funk
Deze track heb ik op 45 gezet omdat ik het een goede overgang vind met Kemm's nummer 1.
Manzel is een vrij obscure funk-groep uit Cincinatti met als line-up Manzel Bush (keyboards), John L. Van Dyke (guitar), and Steve Garner (drums). In 1976 brachten ze hun eerste '45 uit nl. "Space Funk" b/w "Jump Street," .
Manzel Bush, die een luitenant in het Amerikaanse leger was,werd hierna echter in Duitsland gestationeerd. Daarom volgde hun opvolger 'Midnight Theme" b/w "Sugar Dreams' pas twee jaar later. Succes bleef echter uit en dit blijven de enigste wapenfeiten van deze groep. Deze track leefde gelukkig verder als sample in een aantal hiphoptracks. De welbekende Kenny Dope zocht de originele masters op die hij in 2004 remixt en remastert en ook op CD uitbrengt.
Voila de kogel is door de kerk, hopelijk bevalt de track jullie!
Deze track heb ik op 45 gezet omdat ik het een goede overgang vind met Kemm's nummer 1.
Manzel is een vrij obscure funk-groep uit Cincinatti met als line-up Manzel Bush (keyboards), John L. Van Dyke (guitar), and Steve Garner (drums). In 1976 brachten ze hun eerste '45 uit nl. "Space Funk" b/w "Jump Street," .
Manzel Bush, die een luitenant in het Amerikaanse leger was,werd hierna echter in Duitsland gestationeerd. Daarom volgde hun opvolger 'Midnight Theme" b/w "Sugar Dreams' pas twee jaar later. Succes bleef echter uit en dit blijven de enigste wapenfeiten van deze groep. Deze track leefde gelukkig verder als sample in een aantal hiphoptracks. De welbekende Kenny Dope zocht de originele masters op die hij in 2004 remixt en remastert en ook op CD uitbrengt.
Voila de kogel is door de kerk, hopelijk bevalt de track jullie!
0
geplaatst: 24 mei 2009, 11:29 uur
Leuke reden om deze op 45 te zetten 
Lijkt me inderdaad ook typisch een nummer dat voor de hiphop gesampled wordt.
Moet wel zeggen dat hij voor precies lang genoeg duurt. Als het nog langer was geweest zou ik het iets te eentonig hebben gevonden.
Succes met je lijst zinulzki

Lijkt me inderdaad ook typisch een nummer dat voor de hiphop gesampled wordt.
Moet wel zeggen dat hij voor precies lang genoeg duurt. Als het nog langer was geweest zou ik het iets te eentonig hebben gevonden.
Succes met je lijst zinulzki

0
geplaatst: 24 mei 2009, 13:54 uur
Inderdaad ook een erg 'spacey' geluid, maar da's eigenlijk de enige overeenkomst die ik hoor met The Invaders. Die keyboard-sound (?) wordt na een tijdje inderdaad wat vervelend. Wel een mooie om mee af te trappen!
Van de namen die je daar boven noemde, ken ik er ook heel wat nog niet, dus dat zal smullen worden de komende weken!
Van de namen die je daar boven noemde, ken ik er ook heel wat nog niet, dus dat zal smullen worden de komende weken!

0
geplaatst: 25 mei 2009, 13:00 uur
44. George McCrae- I Get Lifted
Gisteren heb ik mijn favoriete voetbalploeg (R. Antwerp FC) een zure nederlaag zien lijden, vandaar mijn keuze voor 'I Get Lifted' op 44. Eén van de meest vrolijke en bekendere nummers in mijn lijst, overigens.
George McCrae kennen we natuurlijk allemaal van zijn mega-hit 'Rock Your Baby'. Net als zovele andere funk- en soulartiesten kende McCrae een turbulent leven, zowel op persoonlijk (hij trouwde meermaals, o.a. met de schitterende Gwen McCrae) als op artistiek gebied.
'I Get Lifted' staat op de LP 'Rock Your Baby' uit 1974 en is eveneens geschreven door Harry Wayne "K.C." Casey en Richard Finch (vooral bekend van KC & The Sunshine Band). De groovy bassline van dit nummer maakt dit nummer minder 'disco' dan het andere werk van McCrae. Zelf schafte ik me deze LP, enkel en alleen voor het titelnummer, vele jaren geleden aan voor 1 €. Maar deze verborgen parel heb ik pas veel later 'ontdekt'. Enjoy and Get Lifted!
Gisteren heb ik mijn favoriete voetbalploeg (R. Antwerp FC) een zure nederlaag zien lijden, vandaar mijn keuze voor 'I Get Lifted' op 44. Eén van de meest vrolijke en bekendere nummers in mijn lijst, overigens.
George McCrae kennen we natuurlijk allemaal van zijn mega-hit 'Rock Your Baby'. Net als zovele andere funk- en soulartiesten kende McCrae een turbulent leven, zowel op persoonlijk (hij trouwde meermaals, o.a. met de schitterende Gwen McCrae) als op artistiek gebied.
'I Get Lifted' staat op de LP 'Rock Your Baby' uit 1974 en is eveneens geschreven door Harry Wayne "K.C." Casey en Richard Finch (vooral bekend van KC & The Sunshine Band). De groovy bassline van dit nummer maakt dit nummer minder 'disco' dan het andere werk van McCrae. Zelf schafte ik me deze LP, enkel en alleen voor het titelnummer, vele jaren geleden aan voor 1 €. Maar deze verborgen parel heb ik pas veel later 'ontdekt'. Enjoy and Get Lifted!
* denotes required fields.