Muziek / Toplijsten en favorieten / Funky 45
zoeken in:
0
geplaatst: 9 juli 2010, 13:31 uur
1. Maceo & The Macks - Soul Power '74
Gezien mijn avatar kan er natuurlijk maar 1 man op nummer 1 staan
.
Ik leerde Maceo Parker kennen in het begin van de jaren negentig via een toenmalige collega.
We zijn in die periode ook vaak naar concerten in zowel Nederland als Belgie geweest. In die tijd waren die optredens altijd samen met Fred Wesley en Pee Wee Ellis en oh oh wat hebben we een feestjes meegemaakt.
Ik ben altijd al gek geweest van het saxofoongeluid van Maceo, vandaar dat hij bij mij de toppositie mag innemen.
Ik heb erg veel plezier gehad met het maken van deze lijst en heb ook weer mooie dingen ontdekt in mijn speurtocht, voornamelijk op youtube.
Ik hoop dat de volgers van de lijst er ook van genoten hebben en kan niet wachten totdat iemand anders weer een nieuwe lijst gaat maken!
Gezien mijn avatar kan er natuurlijk maar 1 man op nummer 1 staan
.Ik leerde Maceo Parker kennen in het begin van de jaren negentig via een toenmalige collega.
We zijn in die periode ook vaak naar concerten in zowel Nederland als Belgie geweest. In die tijd waren die optredens altijd samen met Fred Wesley en Pee Wee Ellis en oh oh wat hebben we een feestjes meegemaakt.
Ik ben altijd al gek geweest van het saxofoongeluid van Maceo, vandaar dat hij bij mij de toppositie mag innemen.
Ik heb erg veel plezier gehad met het maken van deze lijst en heb ook weer mooie dingen ontdekt in mijn speurtocht, voornamelijk op youtube.
Ik hoop dat de volgers van de lijst er ook van genoten hebben en kan niet wachten totdat iemand anders weer een nieuwe lijst gaat maken!
0
geplaatst: 28 juli 2010, 15:28 uur
Fan-tas-tische top 3!
Funky Miracle, een van de beste tracks van hun beste album!
De 45 van What If We All Stopped Paying Taxes heb ik hier ook liggen. Ik vind hun singletjes vaak beter dan de albumtracks (vooral die van de laatste 2), zo ook deze.
En Maceo op 1 is ook mooi! Dit nummer heb ik gehaald uit een Jennifer Lopez nummer (maar daar hoeven we niet aan herinnerd te worden
). Als ik je zo hoor heb ik nog extra spijt dat ik Maceo in België een paar dagen geleden heb moeten missen (in mijn hometown dan nog, in een prachtige openluchtsetting...). 
Met wat vertraging: Bedankt voor de mooie lijst! Heel wat pareltjes gehoord, van zowel gevestigde waarden als (voor mij) nieuwe namen.
Funky Miracle, een van de beste tracks van hun beste album!

De 45 van What If We All Stopped Paying Taxes heb ik hier ook liggen. Ik vind hun singletjes vaak beter dan de albumtracks (vooral die van de laatste 2), zo ook deze.
En Maceo op 1 is ook mooi! Dit nummer heb ik gehaald uit een Jennifer Lopez nummer (maar daar hoeven we niet aan herinnerd te worden
). Als ik je zo hoor heb ik nog extra spijt dat ik Maceo in België een paar dagen geleden heb moeten missen (in mijn hometown dan nog, in een prachtige openluchtsetting...). 
Met wat vertraging: Bedankt voor de mooie lijst! Heel wat pareltjes gehoord, van zowel gevestigde waarden als (voor mij) nieuwe namen.

0
geplaatst: 28 juli 2010, 16:23 uur
kemm schreef:
Bedankt voor de mooie lijst!
Bedankt voor de mooie lijst!
Graag gedaan hoor!
Maceo heb ik overigens in Belgie ooit in de open lucht gezien in de jaren 90, welke plaats het was weet ik niet meer. Ik vond hem in die tijd wel beter dan nu, zeker in combinatie met de geweldige Fred Wesley!
Ik heb zelf ook heel wat nieuwe nummers en artiesten leren kennen in mijn zoektocht voor mijn lijst ( het album van Matata is onderweg bijvoorbeeld).
Nu nog hopen dat er iemand een nieuwe lijst wil maken!!! (Reijersen ??)
0
Mb.
geplaatst: 29 juli 2010, 15:47 uur
Eveneens een late reactie van mij; leuke nummer 1. Het houdt lekker de vaart erin en gaat me niet vervelen. 

0
geplaatst: 23 augustus 2010, 20:39 uur
Het zou zo maar kunnen zijn dat ik volgende week hier begin.
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 12:12 uur
Nou, ik ga deze week al beginnen.
De funk die in mijn lijst te vinden is zal vooral uitgaan van de soul. Veel vocale tracks met oud en nieuw spul door elkaar.
Ik heb maar één track per artiest gedaan. En sommige artiesten zijn al erg bekend, maar ik hoop dan net dat andere nummer gekozen te hebben dan over het algemeen gedaan wordt.
Veel plezier!
De funk die in mijn lijst te vinden is zal vooral uitgaan van de soul. Veel vocale tracks met oud en nieuw spul door elkaar.
Ik heb maar één track per artiest gedaan. En sommige artiesten zijn al erg bekend, maar ik hoop dan net dat andere nummer gekozen te hebben dan over het algemeen gedaan wordt.
Veel plezier!
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 12:14 uur
45. Remy Shand - Rocksteady
Afkomstig van het album: The Way I Feel (2002)
We beginnen met een wat nieuwer werkje. En wel van een Canadese artiest.
Remy Shand heeft maar één album op zijn naam staan, maar dat album is van topniveau. De beste man is multi-instrumentalist. Speelt alles zelf in, arrangeert, schrijft het, produceert het en alles wat er nog meer te verzinnen is.
Niet echt uptempo funk dit, maar gewoon een relaxing funky song voor bij het mooie weer.
En eigenlijk hoop ik gewoon dat jullie nu allemaal zijn album uit gaan proberen
Afkomstig van het album: The Way I Feel (2002)
We beginnen met een wat nieuwer werkje. En wel van een Canadese artiest.
Remy Shand heeft maar één album op zijn naam staan, maar dat album is van topniveau. De beste man is multi-instrumentalist. Speelt alles zelf in, arrangeert, schrijft het, produceert het en alles wat er nog meer te verzinnen is.
Niet echt uptempo funk dit, maar gewoon een relaxing funky song voor bij het mooie weer.
En eigenlijk hoop ik gewoon dat jullie nu allemaal zijn album uit gaan proberen

0
geplaatst: 24 augustus 2010, 15:23 uur
Ik ben benieuwd, heb de vorige van jeroentjuhh met plezier gevolgd.. Ga jij 'm overtreffen? 
Deze is misschien iets te langzaam, maar zoals je zegt, wel een relaxed liedje, hij begint iig leuk, deze lijst..

Deze is misschien iets te langzaam, maar zoals je zegt, wel een relaxed liedje, hij begint iig leuk, deze lijst..

0
geplaatst: 24 augustus 2010, 15:26 uur
Overtreffen? Nee, dat is niet mijn bedoeling. Ik doe het gewoon met een andere inslag.
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 22:45 uur
Masimo schreef:
Ik ben benieuwd, heb de vorige van jeroentjuhh met plezier gevolgd.. Ga jij 'm overtreffen?

Het is geen wedstrijd
, ik zie dit topic meer als een mogelijkheid om je mede-users kennis te laten maken met de funky muziek die jij goed vind.En als iemand anders een lijst maakt zijn er altijd weer mooie dingen te ontdekken die je nog niet kent

Dus vandaar dat ik deze lijst zeker met veel interesse ga volgen!
Op de vraag of deze track te rustig is: Voor mij als uptempo-funkliefhebber wel, maar dat wil niet zeggen dat het een slecht nummer, integendeel.
Ik had nog nooit van de man gehoord( ben ook niet zo van de nu-soul, maar dat terzijde), maar het nodigt wel uit om meer te gaan luisteren.
Reijersen, keep up the good work

0
geplaatst: 25 augustus 2010, 12:15 uur
0
geplaatst: 25 augustus 2010, 20:12 uur
44. Little Sister -Stanga

Afkomstig van het album: What It Is! Funky Soul and Rare Grooves 1967-1977 (2006) ....en... Sly Stone - Listen to the Voices (2010)
Geen filmpje op de JijBuis. Daarom even een linkje via SoundCloud. Niet onbeperkt houdbaar volgens mij: Klik & Luister maar raak
En dan nu over het nummer.
Persoonlijk ken ik het van de fantastische 'What It Is!' verzamelaar. Een ware must-have voor de zichzelf respecterende funkliefhebber.
De opbouw van dit nummer vind ik erg lekker. Lekker freaky op muzikaal gebied.
Vocaal misschien niet van topniveau, maar wel goed genoeg zodat het eigenlijk gewoon de instrumentatie ondersteund.
Freaky funk!

Afkomstig van het album: What It Is! Funky Soul and Rare Grooves 1967-1977 (2006) ....en... Sly Stone - Listen to the Voices (2010)
Geen filmpje op de JijBuis. Daarom even een linkje via SoundCloud. Niet onbeperkt houdbaar volgens mij: Klik & Luister maar raak
En dan nu over het nummer.
Persoonlijk ken ik het van de fantastische 'What It Is!' verzamelaar. Een ware must-have voor de zichzelf respecterende funkliefhebber.
De opbouw van dit nummer vind ik erg lekker. Lekker freaky op muzikaal gebied.
Vocaal misschien niet van topniveau, maar wel goed genoeg zodat het eigenlijk gewoon de instrumentatie ondersteund.
Freaky funk!
0
geplaatst: 25 augustus 2010, 22:33 uur
Het linkje werkt niet meer, maar je bedoelt deze denk ik
Zeker een lekker nummer
Die verzamelaar waar je het over hebt, staat al een hele tijd op mijn verlanglijst, moet hem alleen een keer ergens voor een schappelijk prijsje op de kop zien te tikken!
Zeker een lekker nummer

Die verzamelaar waar je het over hebt, staat al een hele tijd op mijn verlanglijst, moet hem alleen een keer ergens voor een schappelijk prijsje op de kop zien te tikken!
0
geplaatst: 26 augustus 2010, 14:05 uur
Deze was mij nog onbekend, want die verzamelaar heb ik ook nog niet, maar zodra ik de lotto win... 
Wel een heerlijk nummer, lekker Sly-smerig!

Wel een heerlijk nummer, lekker Sly-smerig!
0
geplaatst: 26 augustus 2010, 19:04 uur
43. Eddie Harris - Live Right Now

Afkomstig van het album: What It Is! Funky Soul and Rare Grooves 1967-1977 (2006)
Op nummer 43 vinden we jazz-funk. Helaas niet op YouTube. Maar even zoeken op GrooveShark doet wonderen. Klik hier maar even en dan zoeken bij Titel en de L. Dan moet het wel lukken.
Saxofoonjazz met een funky karakter. Het swingt als een tiet, dat kan ik je zeker zeggen. Eddie Harris maakt sowieso goede muziek.
Afkomstig van het album: What It Is! Funky Soul and Rare Grooves 1967-1977 (2006)
Op nummer 43 vinden we jazz-funk. Helaas niet op YouTube. Maar even zoeken op GrooveShark doet wonderen. Klik hier maar even en dan zoeken bij Titel en de L. Dan moet het wel lukken.
Saxofoonjazz met een funky karakter. Het swingt als een tiet, dat kan ik je zeker zeggen. Eddie Harris maakt sowieso goede muziek.
0
geplaatst: 27 augustus 2010, 10:03 uur
Ik had nog nooit van deze man gehoord, doet me denken aan Grover Washington jr. van half jaren 70 en dat is positief bedoeld.
Lekker relaxed funky!
Lekker relaxed funky!
0
geplaatst: 27 augustus 2010, 10:40 uur
42. The Memphis Horns - Soul Bowel
Afkomstig van het album: Memphis Horns (1970)
Blazers-funk dit keer. Opvallend en aanwijzend is wel dat de versie van het YouTube filmpje een stukje sneller is als de versie die ik eigenlijk ken. Maar dat doet natuurlijk niets af aan de funk.
Deze mannen zijn bekend geworden door hun werk voor het onvolprezen Stax-label. Ze begonnen als sextet, maar eindigden als een duo. Ze werden zeer geprezen toendertijd. Zo noemde men ze ook het wel de beste soul-blaassectie ooit!
Afkomstig van het album: Memphis Horns (1970)
Blazers-funk dit keer. Opvallend en aanwijzend is wel dat de versie van het YouTube filmpje een stukje sneller is als de versie die ik eigenlijk ken. Maar dat doet natuurlijk niets af aan de funk.
Deze mannen zijn bekend geworden door hun werk voor het onvolprezen Stax-label. Ze begonnen als sextet, maar eindigden als een duo. Ze werden zeer geprezen toendertijd. Zo noemde men ze ook het wel de beste soul-blaassectie ooit!
0
geplaatst: 28 augustus 2010, 13:38 uur
41. Amp Fiddler - If You Can't Get Me Off Your Mind
Afkomstig van het album: Waltz of a Ghetto Fly (2004)
Op nummer 41 gaan we wat minder ver terug in de tijd. Zodoende komen we uit bij een artiest die al toetsenist was bij George Clinton en aanverwante. En een artiest die naar mijn bescheiden mening één van de beste nu-soulalbums van het laatste decennia heeft gemaakt. Met Waltz of a Ghetto Fly bewees Fiddler goed op eigen benen te kunnen staan en niet weg te lopen van wat originaliteit.
Funky nu-soul.
Afkomstig van het album: Waltz of a Ghetto Fly (2004)
Op nummer 41 gaan we wat minder ver terug in de tijd. Zodoende komen we uit bij een artiest die al toetsenist was bij George Clinton en aanverwante. En een artiest die naar mijn bescheiden mening één van de beste nu-soulalbums van het laatste decennia heeft gemaakt. Met Waltz of a Ghetto Fly bewees Fiddler goed op eigen benen te kunnen staan en niet weg te lopen van wat originaliteit.
Funky nu-soul.
0
Mb.
geplaatst: 28 augustus 2010, 15:17 uur
Erg lekker nummer van Amp Fiddler. Is de rest van het album van vergelijkbaar niveau?
0
geplaatst: 28 augustus 2010, 15:40 uur
Mb. schreef:
Erg lekker nummer van Amp Fiddler. Is de rest van het album van vergelijkbaar niveau?
dit is wel één van de beste nummers.
0
geplaatst: 28 augustus 2010, 15:44 uur
Ik vind dat er betere nummers opstaan, maar het album heeft zeker een constant niveau!
0
geplaatst: 28 augustus 2010, 16:46 uur
kemm schreef:
Ik vind dat er betere nummers opstaan, maar het album heeft zeker een constant niveau!
Haha
Zo zie je maar weer, het is een kwestie van smaak.* denotes required fields.