Muziek / Toplijsten en favorieten / Funky 45
zoeken in:
0
geplaatst: 29 augustus 2010, 15:34 uur
40. Junior Mance - Don't Cha Hear Me Callin' to Ya
Afkomstig van het album: What It Is! Funky Soul and Rare Grooves 1967-1977 (2006)
Waarom ik dit nummer gekozen heb? Om die groove die er in zit natuurlijk! En de drums zijn ook geweldig. Maar het it's all about the piano.
Junior Mance is een begenadigd pianist die laat horen dat jazz ook heel erg lekker funky kan klinken.
Afkomstig van het album: What It Is! Funky Soul and Rare Grooves 1967-1977 (2006)
Waarom ik dit nummer gekozen heb? Om die groove die er in zit natuurlijk! En de drums zijn ook geweldig. Maar het it's all about the piano.
Junior Mance is een begenadigd pianist die laat horen dat jazz ook heel erg lekker funky kan klinken.
0
geplaatst: 30 augustus 2010, 01:19 uur
Nu ik dat laatste nummer gehoord heb, snap ik nog minder dat ik die verzamel-cd nog niet in mijn bezit heb.
Wat een ongelooflijk lekker nummer
Ik ben niet zo van de nu-soul maar die track van Amp Fiddler is wel lekker, ook de Memphis Horns kan ik zeker waarderen
Wat een ongelooflijk lekker nummer

Ik ben niet zo van de nu-soul maar die track van Amp Fiddler is wel lekker, ook de Memphis Horns kan ik zeker waarderen

0
geplaatst: 30 augustus 2010, 20:54 uur
39. Black Haze Express - Won't Nobody Listen

Hier te beluisteren
Het wordt met nummer 39 allemaal iets viezer, iets vuiger. Maar lang niet zo vies en vuig als funk zijn kan.
Heerlijk hoe de leadzanger zijn stem door het nummer heen smeert. Het ritme is goed, de blazers zijn organisch. Het refrein is catchy. Ik vind het een lekker nummer.

Hier te beluisteren
Het wordt met nummer 39 allemaal iets viezer, iets vuiger. Maar lang niet zo vies en vuig als funk zijn kan.
Heerlijk hoe de leadzanger zijn stem door het nummer heen smeert. Het ritme is goed, de blazers zijn organisch. Het refrein is catchy. Ik vind het een lekker nummer.
0
geplaatst: 31 augustus 2010, 09:48 uur
38. The T.S.U. Toronadoes - Getting the Corners

Hier te beluisteren
We gaan verder met een band waarvan ik zelf alleen dit nummer ken. Weet of er meer bij jullie bekend is?
De keuze voor dit nummer is vooral gebaseerd op het lekkere ritme en het hoorbare plezier waarmee het nummer opgenomen is. Een lekker vrolijk en onbekommerd funky nummer met enig gekreun, geschreeuw en gezang.
Hier te beluisteren
We gaan verder met een band waarvan ik zelf alleen dit nummer ken. Weet of er meer bij jullie bekend is?
De keuze voor dit nummer is vooral gebaseerd op het lekkere ritme en het hoorbare plezier waarmee het nummer opgenomen is. Een lekker vrolijk en onbekommerd funky nummer met enig gekreun, geschreeuw en gezang.
0
geplaatst: 31 augustus 2010, 10:43 uur
Twee mooie keuzes weer 
Van de T.S.U. Toronadoes ( of is het Toronados, is me niet helemaal duidelijk) ken ik nog een ander nummer, namelijk The Toronado, deze staat op de verzamelcd funk 45 sessions.
Er staat de volgende informatie bij:
Formed at Texan University and named after the Oldmobile Toronado, the eight-strong T.S.U. Toronados were one of Houston's premier R&B bands and famously backed Archie Bell and the Drells on the classic Tighten Up. With a sound that blended rock influences, Motown soul, JB funk and a touch of Tex-Mex, they cut a string of 45s for the Ovide, Stax and Atlantic labels between '67 and '71

Van de T.S.U. Toronadoes ( of is het Toronados, is me niet helemaal duidelijk) ken ik nog een ander nummer, namelijk The Toronado, deze staat op de verzamelcd funk 45 sessions.
Er staat de volgende informatie bij:
Formed at Texan University and named after the Oldmobile Toronado, the eight-strong T.S.U. Toronados were one of Houston's premier R&B bands and famously backed Archie Bell and the Drells on the classic Tighten Up. With a sound that blended rock influences, Motown soul, JB funk and a touch of Tex-Mex, they cut a string of 45s for the Ovide, Stax and Atlantic labels between '67 and '71
0
geplaatst: 31 augustus 2010, 10:52 uur
Ik dank u
Zie nu ook dat ik een O ben vergeten te typen in de artiestennaam. (even aangepast)
Zie nu ook dat ik een O ben vergeten te typen in de artiestennaam. (even aangepast)
0
geplaatst: 2 september 2010, 10:29 uur
0
geplaatst: 2 september 2010, 18:55 uur
37. Clarence Carter - Snatching it Back

Afkomstig van het album: Testifyin' (1969)
Hier te beluisteren
Op nummer 37 vinden we echte soul-funk met een vleugje blues. Clarence Carter gaat daar prat op.
Swingend nummer met een bijzonder aanstekelijk refrein en gewoon echt muziek waarvan ik geniet.

Afkomstig van het album: Testifyin' (1969)
Hier te beluisteren
Op nummer 37 vinden we echte soul-funk met een vleugje blues. Clarence Carter gaat daar prat op.
Swingend nummer met een bijzonder aanstekelijk refrein en gewoon echt muziek waarvan ik geniet.
0
geplaatst: 2 september 2010, 19:06 uur
En om die van gister in te halen, vandaag twee:
36. Sharon Jones & the Dap Kings - My Man is a Mean Man
Afkomstig van het album: Naturally (2005)
De koplopers van het old-school-soul-label Daptone staan natuurlijk ook in deze lijst. 'James Brown in a dress', Daptone first lady Sharon Jones met haar Dap-Kings.
Wat een tempo spelen die gasten zeg! En wat meelevend gezongen!
Voetjes van de vloer, dat kan ook nog. Stilzitten kan in ieder geval niet.
36. Sharon Jones & the Dap Kings - My Man is a Mean Man
Afkomstig van het album: Naturally (2005)
De koplopers van het old-school-soul-label Daptone staan natuurlijk ook in deze lijst. 'James Brown in a dress', Daptone first lady Sharon Jones met haar Dap-Kings.
Wat een tempo spelen die gasten zeg! En wat meelevend gezongen!
Voetjes van de vloer, dat kan ook nog. Stilzitten kan in ieder geval niet.
0
geplaatst: 3 september 2010, 00:23 uur
Hey, twee mij bekende nummers deze keer!
Clarence Carter heeft mijns inziens niet de status die hij verdient, Ik heb hem ook pas via deze site leren kennen. De op deze site aanwezige verzamelcd is in mijn bezit en hij heeft echt fijne nummers gemaakt zoals deze, een leuke keuze.
En ja, Sharon Jones & The Dap-Kings horen zeker tot mijn favoriete bands van de laatste jaren, ze staan niet voor niets zo hoog in mijn funky 45!
En als je dan ook nog 1 van mijn favoriete nummers van hun in mijn ogen beste album neemt
Clarence Carter heeft mijns inziens niet de status die hij verdient, Ik heb hem ook pas via deze site leren kennen. De op deze site aanwezige verzamelcd is in mijn bezit en hij heeft echt fijne nummers gemaakt zoals deze, een leuke keuze.
En ja, Sharon Jones & The Dap-Kings horen zeker tot mijn favoriete bands van de laatste jaren, ze staan niet voor niets zo hoog in mijn funky 45!
En als je dan ook nog 1 van mijn favoriete nummers van hun in mijn ogen beste album neemt

0
geplaatst: 3 september 2010, 13:04 uur
Ook mijn favoriete Dap-album, Naturally! Staat in mijn ogen geen enkel slecht nummer op en dit nummer bewijst het al een stukje. 
Van de laatste vier, is die van Clarence Carter mijn favoriet, funky music, soulful vocals. Van deze man moet ik ook eens dringend albums gaan checken!

Van de laatste vier, is die van Clarence Carter mijn favoriet, funky music, soulful vocals. Van deze man moet ik ook eens dringend albums gaan checken!
0
geplaatst: 3 september 2010, 21:09 uur
Clarence Carter.
Sinds een paar maanden ken ik volledige albums van hem. Goede albums.
En Sharon en Dap Kings is natuurlijk ook top.
Sinds een paar maanden ken ik volledige albums van hem. Goede albums.En Sharon en Dap Kings is natuurlijk ook top.

0
geplaatst: 4 september 2010, 10:20 uur
Deze hadden jullie nog van mij te goed van gister:
35. Tony Alvon & the Belairs - Sexy Coffee
Pot
Let even niet op het begin van het filmpje waar je een stukje JB hoort. Het gaat om het nummer de strakke drums en het swingende ritme daarna. Nooit geweten dat een Koffiepot zo funky kon zijn
By the way een vraag aan de hiphopkenners. Heeft Eric B of Rakim(of samen) dit niet gesampled?
35. Tony Alvon & the Belairs - Sexy Coffee
Pot
Let even niet op het begin van het filmpje waar je een stukje JB hoort. Het gaat om het nummer de strakke drums en het swingende ritme daarna. Nooit geweten dat een Koffiepot zo funky kon zijn

By the way een vraag aan de hiphopkenners. Heeft Eric B of Rakim(of samen) dit niet gesampled?
0
geplaatst: 4 september 2010, 12:43 uur
En die voor vandaag is nummer....
34. Baby Charles - Time Wasting
Afkomstig van het album: Baby Charles (2008)
Lekker stevig ritme. Goede stem. Swingend als een speenvarken. Dit is de funk waar ik van hou.
34. Baby Charles - Time Wasting
Afkomstig van het album: Baby Charles (2008)
Lekker stevig ritme. Goede stem. Swingend als een speenvarken. Dit is de funk waar ik van hou.
0
geplaatst: 5 september 2010, 10:55 uur
33. Edwin Starr - Funky Music Sho Nuff Turns Me On
Afkomstig van het album: Motown Special (1977)
Volgens mij is dit een nummer van The Temptations. Maar ik kende de versie van Edwin Starr eerder. Daarom geef ik daar even de voorkeur aan.
De eerste keer dat Edwin Starr in dit nummer zijn goudgele strotje opentrekt zit je vol in het nummer. Wat een geweldig geluid produceren zijn stembanden.
Muzikaal is het dan ook nog eens super energiek en retestrak. Heerlijk toch?!
Afkomstig van het album: Motown Special (1977)
Volgens mij is dit een nummer van The Temptations. Maar ik kende de versie van Edwin Starr eerder. Daarom geef ik daar even de voorkeur aan.
De eerste keer dat Edwin Starr in dit nummer zijn goudgele strotje opentrekt zit je vol in het nummer. Wat een geweldig geluid produceren zijn stembanden.
Muzikaal is het dan ook nog eens super energiek en retestrak. Heerlijk toch?!
0
Mb.
geplaatst: 5 september 2010, 12:50 uur
Sexy Coffee Pot vind ik echt een topper! Je kent het misschien van Eric B. & Rakim - Run For Cover, denk ik. Het nummer van Baby Charles is op zich ook best lekker, maar doet het toch niet helemaal voor mij. Maar dan... AAAAAAAAAW funky music sho 'nuff turns me on! 

0
geplaatst: 5 september 2010, 15:01 uur
Sexy Coffee Pot is heerlijk! Die van Edwin Starr is ook erg bijzonder, compleet over the top eigenlijk, maar wel op een leuke manier. Mooie ontdekking! 
De cd van Baby Charles ga ik zo dadelijk eens luisteren.
Ik zie wel dat dit nummer er niet op staat?

0
geplaatst: 5 september 2010, 20:52 uur
kemm schreef:
Ik zie wel dat dit nummer er niet op staat? Nee, volgens mij niet.
0
geplaatst: 6 september 2010, 10:40 uur
Sexy Coffee Pot : Can I get some more coffee? 
De volgende 2 vind ik iets minder, zeker niet slecht hoor, maar de sexy coffee pot is echt verschrikkelijk lekker!!!!

De volgende 2 vind ik iets minder, zeker niet slecht hoor, maar de sexy coffee pot is echt verschrikkelijk lekker!!!!
0
geplaatst: 6 september 2010, 19:44 uur
32. Charles Wright & the 103rd Street Rhythm Band - I Got Love
Afkomstig van het album: Express Yourself (1970)
Bovenstaand is één van de allerbeste soul-funk platen ooit gemaakt! Geweldig gezelschap is dit!
Heb niet voor de standaard en meer bekende songs op het album gekozen, maar gewoon voor dit doorleefde 'I Got Love'
Afkomstig van het album: Express Yourself (1970)
Bovenstaand is één van de allerbeste soul-funk platen ooit gemaakt! Geweldig gezelschap is dit!
Heb niet voor de standaard en meer bekende songs op het album gekozen, maar gewoon voor dit doorleefde 'I Got Love'
0
geplaatst: 6 september 2010, 22:33 uur
Een beetje in dezelfde mode als het titelnummer 'Express Yourself', leuk, maar mss net wat te tam. 

0
geplaatst: 7 september 2010, 15:31 uur
31. Jimmy Norman - Gangster of Love, Pts. 1 & 2

Afkomstig van het album:What It Is! Funky Soul and Rare Grooves 1967-1977 (2006)
Hier te beluisteren
Yeah! Ken deze man nog niet zo goed, maar dit nummer gaat er voor zorgen dat ik meer wil weten. Fantastisch nummer is dit! Lekkere blaasschema's, goed koperwerk en lekker gezongen.

Afkomstig van het album:What It Is! Funky Soul and Rare Grooves 1967-1977 (2006)
Hier te beluisteren
Yeah! Ken deze man nog niet zo goed, maar dit nummer gaat er voor zorgen dat ik meer wil weten. Fantastisch nummer is dit! Lekkere blaasschema's, goed koperwerk en lekker gezongen.
0
geplaatst: 8 september 2010, 18:12 uur
30. Counts - Magic Ride
Afkomstig van het album: Funk Pump (1974)
Een nummer van de meeste recente versie van het soulalbum van de week. Meest swingende nummer van een verder middelmatig album.
Afkomstig van het album: Funk Pump (1974)
Een nummer van de meeste recente versie van het soulalbum van de week. Meest swingende nummer van een verder middelmatig album.
0
geplaatst: 8 september 2010, 18:46 uur
van de laatste 3 vind ik die van Jimmy Norman het lekkerste.
Ik vind die van Charles Wright en zijn band net als kemm wat aan de tamme kant. Ik heb overigens de voorganger van dat album goedkoop op de kop getikt bij cd-wow, waarschijnlijk geen miskoop mee gedaan dus.
The Counts: zie mijn bijdrage bij het album zelf, het had wat pittiger gemogen.
Die van Jimmy Norman vind ik wel goed, toch maar een keer die verzamelcd aanschaffen
Ik vind die van Charles Wright en zijn band net als kemm wat aan de tamme kant. Ik heb overigens de voorganger van dat album goedkoop op de kop getikt bij cd-wow, waarschijnlijk geen miskoop mee gedaan dus.
The Counts: zie mijn bijdrage bij het album zelf, het had wat pittiger gemogen.
Die van Jimmy Norman vind ik wel goed, toch maar een keer die verzamelcd aanschaffen

0
geplaatst: 9 september 2010, 17:42 uur
29. Howard Tate - 8 Days on the Road

Afkomstig van het album: Howard Tate (1972)
Hier te beluisteren
Howard Tate en funk?Zeker weten! Luister maar naar dit nummer.
Een vrij diep nummer, lekker groovend en Tate heeft natuurlijk een topstem.

Afkomstig van het album: Howard Tate (1972)
Hier te beluisteren
Howard Tate en funk?Zeker weten! Luister maar naar dit nummer.
Een vrij diep nummer, lekker groovend en Tate heeft natuurlijk een topstem.
0
geplaatst: 9 september 2010, 20:11 uur
Het klinkt me bekend in de oren, maar geen idee van waar... Wel een heerlijk chill nummertje! 

* denotes required fields.