MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Reijersen's Ranglijst ( [nu]Soul/R&B )

zoeken in:

1855. Tousan - Bono
Afkomstig van het album: The Wild Sound of New Orleans (1958)
Al op zeer jonge leeftijd laat Allen Toussaint, toen nog Tousan, horen dat hij een geweldig muzikant is. Op 19-jarige leeftijd maakte hij een fijne, vrolijke plaat met dit nummer als hoogtepunt.

1854. Tony Rich Project - Nobody Knows
Afkomstig van het album: Words (1995)
Tijd voor wat romantiek in mijn lijst. Valentijnsdag komt er bijna weer aan en dit nummer zal het dan ook vast wel goed doen. Mooie romantische R&B song van Tony Rich die de tand des tijd toch wel overleeft heeft.

1853. Seal - Human Beings
Afkomstig van het album: Human Being (1998)
Ik heb altijd een zwak gehad voor de warme en donkere stem van Seal. De laatste jaren is zijn muziek alleen lang niet zo goed meer en grijp ik dus graag terug naar de jaren '90. Het bijbehorende album is zeker zijn beste en waarschijnlijk ook meteen zijn minst bekende.

1852. TLC - Creep
Afkomstig van het album: CrazySexyCool (1994)
Ik kan mezelf niet de grootste TLC liefhebber noemen, maar ook ik moet toegeven dat ze toch een paar leuke singles hebben gemaakt die vooral op deze plaat uit 1994 te vinden zijn. Daarna werd het al snel een stuk minder.

1851. Maverick Sabre - Memories
Afkomstig van het album: Lonely Are the Brave (2012)
Ja, je hoort hier een The Roots sample. Maverick brengt de reggae weer wat onder de aandacht. Met Ayo en Nneka heeft hij zijn vrouwelijke tegenhangers, Maverick gaat meer de nieuwere Marley-kant op. Erg, erg fijne muziek.

Nobody Knows

Ik ga weer volgen!
Van mij hadden de Montell Jordan nummers wel hogen mogen staan en 'Reflections' wel erg laag?

Goed dat je TQ er in hebt staan. Is één van mijn favoriete artiesten allertijden hihi.

1850. Floetry - Say Yes
Afkomstig van het album: Floetic (2002)
Floetry was altijd wel redelijk uniek met hun combinatie van zang en spoken word. Helaas hebben we al een tijdje niks meer gehoord van deze dames en moeten we het dus hiermee doen. Een mooi, gevoelig nummer.

1849. Bo Saris - The Addict
Afkomstig van het album: The Addict (2013)
Boris wil graag van zijn Idols-label af en dat lukt hem steeds beter. Deze single werd een hit en terecht. Herkenbare zang, goede productie en gewoon een fijn nummer.

1848. Anita Baker - Caught Up in the Rapture
Afkomstig van het album: Rapture (1986)
Soms misschien iets té glad en smooth allemaal, maar desondanks heeft Anita Baker met Rapture een fantastisch album gemaakt. Daarop vinden we deze song, één van haar allerbeste. Mooi relaxed nummer voor de romantische zielen.

1847. Kinny - Damn
Afkomstig van het album: Idle Forest of Chit Chat (2009)
Grote man achter deze dame is ook de man die Alice Russell in de beginperiode begeleide: TM Juke. Zijn eigenzinnige manier van produceren blijft herkenbaar en ook met een mindere zangeres als Kinny blijkt het weer te werken. Later meer werk van zijn hand, maar dan met Alice Russell (een veel betere zangeres)

1846. Valerie June - Pushin' Against a Stone
Afkomstig van het album: Pushin' Against a Stone (2013)
Titeltrack van het fantastische album van Valerie June. Aparte stem, aparte haardos en aparte vrouw. Maar ook apart goede muziek. Het houdt een beetje te midden van heel veel verschillende stijlen die haar opmerkelijke stem omlijst.
Dit nummer heeft een bepaalde sfeer die je pakt en het nummer voortstuwt in een bepaalde roes. Erg, erg, goed gedaan. Misschien wel mijn absolute favoriet van dit album.

1845. Ntjam Rosie - I Need
Afkomstig van het album: Elle (2010)
Zonder twijfel één van de interessantste dames uit de Nederlandse soulscene.
Het krachtige aan dit nummer is dat Ntjam Rosie hier goed laat horen wat een prachtige stem ze heeft. Doorleeft, gevoelig gezongen. Tot in de perfectie is de goede sfeer neergezet.

1844. Sven Hammond Soul - Crumbs Off the Table
Afkomstig van het album: The Apple Field (2011)
Wederom topmuziek van eigen bodem. Pat Riley is de vocaliste, ze deed nog eens mee aan The Voice. Nummer is swingend, voortstuwend en energiek.

1843. Mary J. Blige - No More Drama
Afkomstig van het album: No More Drama (2001)
Ik durf toch wel te zeggen dat ik dit één van de allerbeste R&B singles van de laatste jaren vind. Mary J. Blige kan soms wat overdreven getergd overkomen, maar op dit nummer klopt het plaatje simpelweg.

1842. Boyz II Men - End of the Road
Afkomstig van het album: Boomerang, the Original Soundtrack
Velen zullen wel gruwelen van dit nummer, maar de harmonieën van Boyz II Men waren toendertijd toch wel een dingetje. Stemmen passen mooi samen en oké het is wat glad, maar dat maakt het niet minder goed.

1841. Eric Roberson - Bad for Me
Afkomstig van het album: Music Fan First (2009)
Staat helaas niet op Spotify.
Niet de bekendste artiest op deze website. Maakt al een tijdje prima muziek met af en toe een uitschieter. Dat is onder andere deze single.

1840. Diana Ross - Love Hangover
Afkomstig van het album: Diana Ross (1976)
Eerst sexy en dan swingend. Fijn nummer van Diana Ross

1839. Kem - Love Calls
Afkomstig van het album: Kemistry (2003)
Als je in een romantische bui bent dan zit je met de muziek van deze man goed.

1838. TLC - Waterfalls
Afkomstig van het album: CrazySexyCool (1994)
Erg sterke single waar ik het refrein nog steeds naadloos mee kan zingen. Na dit album werd het wel minder met de dames.

1837. R. Kelly - If
Afkomstig van het album: Happy People / U Saved Me (2004)
Met grote hits als If I Can't Sleep en If I Could Turn Back the Hands of Time was het even zoeken op YouTube.
Eenmaal gevonden is de kwaliteit hoorbaar.

1836. Mighty Sparrow - Only a Fool
Afkomstig van het album: Mighty Sparrow Meets the Dragonaires (1978)
Bijzonder relaxte single van deze man van Grenada. Ballads doen het tot nog toe goed in mijn lijst.

Love Hangover

1835. Luther Vandross - A House is Not a Home
Afkomstig van het album: Never Too Much (1981)
Een helaas veel te vroeg overleden R&B-zanger die vooral veel succes had in de jaren 80. Daar was ook dit nummer debet aan. Noem het cheesy, noem het slick, maar noem het ook goed.
In Slow Jamz van Kanye West zit een sample van dit nummer.

1834. Rick James - Cold Blooded
Afkomstig van het album: Cold Blooded (1983)
Ik heb bij dit nummer altijd het gevoel dat je niet meer 80's kan krijgen. Daarnaast is het ook wel typisch Rick James wat je hier hoort.

1833. Danger Mouse, Daniele Luppi & Norah Jones - Black
Afkomstig van het album: Rome (2011)
Even totaal wat anders met dit filmische nummer. Een bijzonder combinatie aan artiesten vinden we hier en die brengen ons een bijzonder nummer. Mooi intiem, beetje donker en bijzonder sfeervol.

1832. Joss Stone - Don't Start Lying to Me Now
Afkomstig van het album: LP1 (2011)
Hier klinkt Joss Stone pas oprecht, doorleeft. Ze lijkt in dit nummer erg conformtabel te "liggen". Stemgebruik, productie het past allemaal perfect bij elkaar. Ze haalt hier binnen het comfortabele voor haar eigen stembanden en onze oren uit. Sterk nummer, beste van het album.

1831. Jay-Z - I Just Wanna Love You (Give it 2 Me)
Afkomstig van het album: The Dynasty (2000)
Af en toe ook wat hiphop in mijn Ranglijst dus. Dit keer Jay-Z met hitmachine Pharrell en aanstekelijk is het nummer inderdaad weer geworden. Refrein blijft ook erg goed in je hoofd hangen.

1830. Kem - Find Your Way
Afkomstig van het album:Album II (2005)
Heb dit nummer altijd iets weg vinden hebben van de muziek van Maxwell. De drums hebben iets funky en de zanglijnen ook wel. Echt tempo zal er nooit in zitten bij Kem.

1829. 2Pac - Dear Mama
Afkomstig van het album:Me Against the World (1995)
2Pac was een stoere rapper, maar hij ging het gevoelige ook niet uit de weg. Dat bewijzen wel nummers als Brenda's Got a Baby en dit Dear Mama. Wat moet die stoere rappers toch zonder hun mammie? Uitstekend nummer.

1828. Kinny - Desire
Afkomstig van het album:Idle Forest of Chit Chat (2009)
Klinkt al een stuk nostalgischer dan haar werk met TM Juke. Dit nummer is dan ook opgenomen met Nostalgia 77, die een beetje nostalgie niet vermijden. Fijne groove.

1827. Ricky Fanté - It Ain't Easy
Afkomstig van het album:Rewind (2004)
Een gevalletje ballad volgens het recept, maar dan wel met een steengoede stem. Juist die vocalen halen dit nummer omhoog en maken het beter dan gemiddeld.

1826. Keith Sweat - Twisted
Afkomstig van het album: Keith Sweat (1996)
Ja de mensen van mijn generatie zullen een jeugdsentiment krijgen. Slowen we weer rustig mee op de schoolfeestjes? Ik weet het wel. Blijft fijn.

Dear Mama wel heel laag...of staat alle Hip-Hop laag genoteerd?
Twisted mag van mij ook veeeeeel hoger haha.

1825. Joss Stone - Last One to Know
Afkomstig van het album: LP1 (2011)
Zo klinkt het toch wat schelle stemgeluid van Joss prima in de oren. Dit nummer is ook een stuk ingetogener. En ingetogen past Joss Stone als een perfect jasje. De bombastische momenten die niet uitknallen, maar weer ingetogen teruggedraaid worden dragen ook juist bij aan de spanning van het nummer. Mooi opbouw.

1824. Jimmy Jones - Handy man
Afkomstig van het album: Handy Man (2007)
We gaan wat decenia terug en komen daar Jimmy Jones tegen. De rock n roll heeft hier toch wel de basis. Vocaal kraakhelder en mooie falsetto. Geinig fluitje ook.

1823. Jay-Z - Izzo (HOVA)
Afkomstig van het album: The Blueprint (2001)
Onweerstaanbare frace en Jay-Z heeft gewoon een heerlijke flow op dit nummer. Vrij toegankelijk nummer ook, met de nodige swing in de beat.

1822. The Weeknd - Belong to the World
Afkomstig van het album: Kiss Land (2013)
Stoer nummer met vooral een hele vette productie. Knalt er lekker in, mooi sfeertje.

[ur=http://www.youtube.com/watch?v=aVxWh3a6MEM] 1821. Heather Headley - In My Mind
Afkomstig van het album: In My Mind (2006)
Een gevalletje power-vocaliste voor nu. Deze dame zingt zo belachelijk makkelijk, deze dame kan wel wat. Misschien vinden jullie het een vrij standaard nummer, maar ik heb er een ongelooflijk zwak voor.

Ralph. schreef:
Dear Mama wel heel laag...of staat alle Hip-Hop laag genoteerd?
Twisted mag van mij ook veeeeeel hoger haha.

Ben niet echt de grootste beluisteraar van hiphop, dus top100 werk hoef je met hiphop niet te verwachten. Daarnaast heb ik andere hiphop-favorieten naast 2Pac

1820. Babyface - Every Time I Close My Eyes
Afkomstig van het album: The Day (1996)
Babyface staat bekend als één van de allerbeste songwriters in de R&B. Daarnaast zingt hij zelf ook nog een aardig wijsje. Mooi gevoelig nummer.

1819. Anthony David - Yes
Afkomstig van het album: 3 Chords and the Truth (2004)
Muzikaal partner van India.Arie timmert al een tijdje ook zelf aan de weg. De weg omhoog om precies te zijn. De opener van zijn debuut blijft dan toch wel favorietje voor mij.
Staat helaas niet op Spotify

1818. Tony!Toni!Toné! - Anniversary
Afkomstig van het album: Sons of Soul (1993)
Ook deze staat niet op Spotify.
Blijft leuk om een jongen Saadiq terug te zien in deze groep. Typische R&B voor die tijd.

1817. Donell Jones - U Know What's Up
Afkomstig van het album: Where I Wanna Be (1999)
Natuurlijk ga ik voor de versie met Lisa Lefteye Lopes. Haar rap voegt ook wat toe aan deze slicke song die tijdloos is. Geweldige productie en het blijft weer lekker in je hoofd hangen.

1816. Tony!Toni!Toné! - If I Had No Loot
Afkomstig van het album: Sons of Soul (1993)
Net als hun vorige notering staat ook deze niet op Spotify.
Dit gaat meer de New Jack Swing op. Tadadahe, tadahe. Swingt u mee?

Yes, U Know What's Up! *Pomponsmiley* Een van m'n favoriete 90's R&B-schijven. Inderdaad met die killer Left Eye-rap!

1815. FKA twigs - Water Me
Afkomstig van het album: EP2 (2013)
De muziek van FKA Twigs wordt nog al eens omschreven als geil, maar dit nummer is vooral atmosferisch. Mooie, intense sfeer. Mystiek en tintelend.

1814. Jay-Z - Dirt Off Your Shoulder
Afkomstig van het album: The Black Album (2003)
Af en toe eens lekker meebouncen op een goede hiphoptrack hoort er bij. Daar zorgt Jay-Z hier wel voor. Energiek gerapt, bouncende beat, my cup of tea.

1813. Kanye West - Blame Game
Afkomstig van het album: My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010)
En nog meer hiphop in de lijst. Kanye is natuurlijk een vervelend mannetje, maar hij maakt ook wel erg goede muziek zeg! Dit nummer bevat een sample van Aphex Twin - Avril 14th en John Legend maakt het natuurlijk ook wel helemaal af hier.

1812. Kinny - Idle Forest of Chit Chat
Afkomstig van het album: Idle Forest of Chit Chat (2009)
De laatste notering voor Kinny is haar openingstrack en titeltrack. Dit keer is de productie door Souldrop gedaan. Weer een wat modernere sound.

1811. Sampha - Happens
De allereerste keer dat ik dit nummer hoorde werd ik wild (of eigenlijk heel stil). Wat een mooi nummer zeg! Maar vooral ook met zoveel eigenheid. Kippenvel!

Blame Game

1810. Hiatus Kaiyote - Jekyll
Er bestaat al een album van ze, maar daar staat dit nummer dan juist weer niet op. Ook staat het niet op Spotify.
Over het nummer: vind het vooral een erg cool nummer. Het straalt iets cools uit. Mooie opbouw.

1809. James Blake - Retrograde
Afkomstig van het album: Overgrown (2013)
Dit is misschien wel het meest soulvolle nummer van zijn laatste album. Zijn stijl blijft behouden en heel herkenbaar.

1808. Johnny Gill - My My My
Afkomstig van het album: Johnny Gill (1990)
Veel zoeter ga je het niet aantreffen in mijn Ranglijst. Maar zo zijn er al meerdere voorbij gekomen in de lijst. Typische 90's R&B ballad.

1807. Kanye West - Runaway
Afkomstig van het album: My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010)
Kanye West deed met dit nummer naar mijn gevoel echt iets anders binnen de hiphop. Ook qua clip en alles er om heen. Een erg strak nummer.

1806. Shirley Bassey - Light My Fire
Afkomstig van het album: Something (1970)
Misschien niet de meest verwachte naam, maar deze dame heeft een strot waar we U tegen zeggen. Gezien haar leeftijd zeggen we sowieso wel U tegen haar.
Een cover van The Doors, die ze helemaal eigen heeft gemaakt. Mooi nummer en die stem he.

Veel hedendaagse toppers in de laatste twee updates. Zelfs Jekyll staat erin, erg mooi!

FKA Twigs die had ik niet zo snel verwacht.

1805. Jessie Ware - Devotion
Afkomstig van het album: Devotion (2012)
Meer dan uitstekende titeltrack voor de dame die ook de stem doet bij SBTRKT. Dromerig, vliegend nummer.

1804. Emeli Sandé - Heaven
Afkomstig van het album: Our Version of Events (2012)
Van begin af aan was dit al mijn favoriet van haar plaat. Goede gedreven beat, fijn stemgebruik en de juiste energie zorgen daarvoor.

1803. Craig David - Rewind
Afkomstig van het album: Born to Do It (2000)
When the crowd say bo selecta! Ik kies voor de versie van het album en dus niet de edit met Artful Dodger. Ze zijn dan ook niet heel verschillend. Meer dan uitstekende single, vrij tijdloos ook en nog steeds een dansvloervuller.

1802. R. Kelly - I Wish
Afkomstig van het album: TP-2.Com (2000)
Er bestaat ook nog een rustigere, wat meer verhalende versie van dit nummer. Blijft simpelweg één van de allerbeste singles van deze man.

1801. Bobby Freeman - Do You Wanna Dance
Afkomstig van het album: Do You Wanna Dance? (2013)
Staat geen enkel album van deze man op de site. We gaan dan ook wel heel wat jaartjes terug als we zijn muziek bespreken. Stukje swingen is het zeker.

1800. The Supremes - I Hear a Symphony
Afkomstig van het album: I Hear a Symphony (1966)
De grote hits zijn in deze periode niet voor niks grote hits. Nummer van the Supremes dat bijzonder genietbaar is.

1799. James Blake - Limit To Your Love
Afkomstig van het album: James Blake (2011)
Minimalistisch, gevoelig en prachtig pianootje. James Blake heeft een nieuwe stijl populair gemaakt en daar is dit nummer debet aan.

1798. Capitols - Cool Jerk
Afkomstig van het album: Dance the Cool Jerk with the Capitols (1966)
Als ik dit nummer luister ga ik altijd mee vingerknippen. Echt een dansnummer uit die tijd. Swingt prima.

1797. Jay-Z - 99 Problems
Afkomstig van het album: The Black Album (2003)
De hoogste notering en daarmee mijn favoriet van Jay-Z. Lekker agressief, energiek nummer. Knalt er goed in en dat rauwere doet het goed bij mij.

1796. Funkadelic - One Nation Under a Groove
Afkomstig van het album: One Nation Under a Groove (1978)
De geniale gekken maakten er altijd een feestje van live. Ben misschien niet de grootste fan van P-Funk, maar dit nummer kon simpelweg niet ontbreken.

1795. Craig David - Fill Me In
Afkomstig van het album: Born to Do It (2000)
En hiermee eindigd te inbreng van Craig David in de lijst. Zijn eerste solo-single blijft zijn beste. Dit nummer is nog echt eigen, origineel. Hierna ging hij alleen maar standaard muziek maken.

1794. Jamie Woon - Night Air
Afkomstig van het album: Mirrorwriting (2011)
De producties zijn ambient-achtig. Het nummer kent een lekkere ritmiek, is goed opzwepend. Het moet gezegd worden dat Jamie Woon een fijne stem heeft. Daarnaast is dit ook een soort essentie van muziek maken. Het klinkt origineel, het klinkt gewoon vet! Vooral door de toffe productie. Je wordt als het ware in dit sferische nummer getrokken. Het heeft zoveel spanning dat het je aandacht echt vasthoudt.

1793. Blackstreet - Fix
Afkomstig van het album: Another Level (1996)
Dit album was toch wel de gouden periode voor Blackstreet. Die andere grote hit komt natuurlijk ook nog langs, maar deze mag er ook zeker zijn. Catchy nummer, fijne beat en relaxte zang. Een goed R&B nummer.

1792. The Olympics - Big Boy Pete
Afkomstig van het album: Doin' the Hully Gully (1960)
Dit soort muziek vinden jullie wel vaker wat lager in de lijst. Het zijn op dit moment de ouderen tussen de jongeren. Beetje meer richting de rock 'n roll, twist 'n shout. Maar erg leuke muziek.

1791. Stetsasonic - Talkin' All That Jazz
Afkomstig van het album: In Full Gear (1988)
Nummer dat simpelweg over het gebruik van samples gaat. Dat deden zij heel goed. Heb dit nummer leren kennen via een Blue Note Trip.

One Nation Under A Groove, Twisted & My My My zouden bij mijn persoonlijke top xxxx een stuk hoger staan.....topnummers!
Opvallend vind ik Talkin' All That Jazz. Ik ken ongeveer de helft van de nummers en heb niet genoeg tijd om de andere nummers te horen (of dagelijks commentaar te geven).

But keep on the nice work!

1790. Trixie Whitley - Breathe You in My Dreams
Afkomstig van het album: Fourth Corner (2013)
Deze Belgische dame heeft me het afgelopen jaren ten volle overtuigd. Fantastische stem, heel eigen en de nummers zitten ook steengoed in elkaar.

1789. inc. - 5 Days
Afkomstig van het album: No World (2013)
inc. is dan weer een stuk verstilder en electronischer opgezet. Het nummer is bijna hypnotiserend.

1788. Funkadelic - I Got a Thing You Got a Thing
Afkomstig van het album: Funkadelic (1970)
Ik noemde dit altijd gekscherend het meest funky nummer dat Funkadelic ooit gemaakt heeft.

1787. Tony!Toni!Toné! - Feels Good
Afkomstig van het album: The Revival (1990)
Lekker old-school R&B vibes. Er zijn ook nog kleine New Jack Swing invloeden terug te horen.
Staat helaas niet op Spotify.

1786. Giovanca & Leon Ware - Where Love Lives
Afkomstig van het album: While I'm Awake (2010)
et is hier de prachtig zingende Leon Ware die Giovanca ondersteunt. En dat is toch wel een zeer verrassende combinatie te noemen. Leon Ware is immer de man achter het wereldalbum ‘I Want You’ van de grote Marvin Gaye. Dit duet zal Giovanca vast en zeker als een voorrecht ervaren hebben.

1785. Pam Feather - Cannot Change the Weather
Afkomstig van het album: Feather Tales (2010)
Vrolijk liedje van deze goede Nederlandse zangeres. Blijkt maar weer eens dat ons landje buiten de hitlijsten om genoeg goeds te bieden heeft. Mooie heldere stem, sympathiek nummer.

1784. R. Kelly - Reality
Afkomstig van het album: R. (1998)
Any man can make a baby, but it takes a real man to be a father. Dat is de realiteit die R. Kelly hier bezingt.

1783. Tony!Toni!Toné! - It Never Rains (in Southern California)
Afkomstig van het album: The Revival (1990)
De Tony's schroeven het tempo hier iets omlaag. Relaxte R&B ballad met een cool vibe.

1782. The Weeknd - Kiss Land
Afkomstig van het album: Kiss Land (2013)
Lange titeltrack van het laatste album van The Weeknd. Als ik de tekst niet mis versta dan gaat het over de romantische (of zo gezegd vleselijke) daad tussen twee personen.

1781. inc. - The Place
Afkomstig van het album: No World (2013)
Wat echt iets toevoegt aan dit nummer is het gitaartje. Cool gedaan. Stuiterende beat en dromerige zang, met inc. zitten we goed.

1780. Steve Spacek - Dollar
Afkomstig van het album: Space Shift (2005)
Deze Britse zanger doet hier zijn ding op een J Dilla productie. Bijzonder moderne sound met soul.
Staat helaas niet op Spotify

1779. How to Dress Well - & it Was U
Afkomstig van het album: Total Loss (2012)
Wat dit nummer zo goed maakt is de prachtige opbouw. Van dromerig, naar meer aanwezig, maar altijd heel mooi.

1778. Pete Philly & Perquisite - Mystery Repeats
Afkomstig van het album: Mystery Repeats (2007)
Zing altijd mee in de reclame van een bouwgigant. Kijkt me vriendin me altijd raar aan. Bijzondere productie van Perquisite en Pete heeft een relaxte stem.

1777. Sabrina Starke - Romeo & Juliet
Afkomstig van het album: Yellow Brick Road (2008)
Een keiharde doorbraak werd het, het eerste album van Sabrina Starke. Daar was dit sympathieke nummer de eerste single van.

1776. R. Kelly - She's Got That Vibe
Afkomstig van het album: Born into the 90's (1992)
Toen maakt de man nog meer richting de new jack swing. Sfeervol nummer waarop je nog steeds lekker kan dansen.

1775. Wild Tchoupitoulas - Indian Red
Afkomstig van het album: Wild Tchoupitoulas (1976)
Zingende Indianen? Nee, gewoon Toussaint met zijn Neville maatjes. Sfeervol muziekje en erg leuk om eens naar te luisteren.
Staat niet op Spotify.

1774. Trixie Whitley - Need Your Love
Afkomstig van het album: Fourth Corner (2013)
Vocaal gezien een absolute topper. Gelukkig zijn de nummers ook van hoge kwaliteit. Topmuziek, lekker vuig gitaartje, prima song.

1773. Screamin' Jay Hawkins - Frenzy
Afkomstig van het album: I Put a Spell on You (1958)
Vooral bekend van die andere hit, maar beroepsgek Screamin' Jay Hawkins laat ook op dit nummer wat zijn stijl is. Geweldig grappig?

1772. Jamie Woon - Lady Luck
Afkomstig van het album: Mirrorwriting (2011)
Misschien wel het "hipste" nummer van zijn plaat. Supercatchy en tevens mijn kennismaking met deze man. Het nummer kent een heerlijke swing over een dromerige productie. De backings maken het nummer helemaal af. Eerlijk gezegd deden de backings me wat aan de Justin Timberlake stijl denken. Het nummer is erg dansbaar en kent daarnaast ook nog eens een geniaal geplaatste break.

1771. Me'Shell NdegéOcello - Loyalty
Afkomstig van het album: Bitter (1999)
Als we het dan toch hebben over artiesten met een totaal eigen stijl dan komt deze dame met de moeilijke naam natuurlijk ook voorbij. Ongekend warme stem, mooie teksten en goede boodschap.

1770. Johnny Ace - Pledging My love
Afkomstig van het album: Memorial Album (1955)
Met deze muziek gaan we heel wat jaartjes terug. Mooi georkestreerd, zoete stem maar flexibel. Mooi nummer.

1769. Me'Shell NdegéOcello - Stay
Afkomstig van het album: Peace Beyond Passion (1996)
De muziek van deze dame werkt altijd heel prikkelend bij mij. Ze schuwt de zwaardere onderwerpen niet, zonder ze te aangedikt te brengen.

1768. Manu Chao - Me Gustas Tu
Afkomstig van het album: ...Próxima Estación... Esperanza (2001)
Vrolijk stukje wereldmuziek. Ben wisselend enthousiast over zijn muziek, maar deze single doet het altijd wel goed bij mij.

1767. Jesse Dee - Alright
Afkomstig van het album: Bittersweet Batch (2008)
Een stem met een eigen stemgeluid en een kleine snik bij wat uithalen en toonwisselingen. In ieder geval zo boeiend dat het rest van het album ook het beluisteren waard is.

1766. Elvis Costello & the Roots - Walk Us Uptown
Afkomstig van het album: Wise Up Ghost (2013)
Een bijzondere combinatie, maar wel één die bijzonder geslaagd was. Ze vullen elkaar goed aan en met The Roots achter de instrumenten kan er sowieso weinig mis gaan.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:20 uur

geplaatst: vandaag om 22:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.