MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Reijersen's Ranglijst ( [nu]Soul/R&B )

zoeken in:
1765. Boyz II Men - Motownphilly
Afkomstig van het album: Cooleyhighharmony (1991)
De meeste kennen ze van hun slowjamz, maar deze uptempo track komt ook altijd weer bovendrijven.

1764. Wild Tchoupitoulas - Hey Mama
Afkomstig van het album: Wild Tchoupitoulas (1976)
Nog een keertje de Indianen. De New Orleans sound is op dit nummer goed hoorbaar.

1763. Reuben Wilson - Ronnie's Bonnie
Afkomstig van het album: On Broadway (1968)
Jazz, jazeker. Swingt als een tiet. Groovend orgel en een funkend geheel.

1762. Ruben Hein - Elephants
Afkomstig van het album: Loose Fit (2010)
Door een tv-programma kan je populariteit hard gaan. Dit is nog voor zijn grotere bekendheid. Sympathieke muziek.

1761. Omar & Stevie Wonder - Feeling You
Afkomstig van het album: Sing (If You Want It) (2006)
Twee grootheden bij elkaar in een latere periode. Samen brengen ze hier een fijn nummer.

1760. Beverley Knight - Why Me, Why You, Why Now
Afkomstig van het album: Music City Soul (2007)
Dat er een goede strot op zit dat bewijst ze zo ongeveer op elk nummer op dit album. En dan is het nog een kwestie van de favorieten kiezen.

1759. Minnie Riperton - It's So Nice (to See Old Friends)
Afkomstig van het album: Perfect Angel (1974)
Ik zal wat users pijn doen als ik zeg dat ik mezelf niet de grootste Riperton liefhebber kan noemen. Zo af en toe zitten er zeker goede nummers in haar repertoire, zoals dit lieve liedje.

1758. Leela James - Soul Food
Afkomstig van het album: A Change Is Gonna Come (2005)
A lady with attitude. Helaas bleef die attitude bij haar eerste plaat. Het lome, sompige, Soul Food is een favorietje. Wow-wow-wow-wow-wow-wooooow.

1757. Corinne Bailey Rae - Are You Here
Afkomstig van het album: The Sea (2010)
Prachtige opener die tekstueel over haar overleden man gaat. Je hoort haar pijn, haar hart, je hoort de prachtige Corinne Bailey Rae.

1756. Alicia Keys - Not Even the King
Afkomstig van het album: Girl on Fire (2012)
Not Even the King is een typische Keys-ballad. Piano en stem zoals we haar kennen.

1755. Dudley Perkins - Testin' Me
Afkomstig van het album: Expressions (2006)
Dudley Perkins hangt altijd een beetje tussen rapper en zanger in. De productie op dit nummer is erg hiphop, de zang vrij verhalend.

1754. Lianne La Havas - Don't Wake Me Up
Afkomstig van het album: Is Your Love Big Enough? (2012)
Met dit prachtige nummer zingt Lianne je dus haar album in. Bewijst maar weer eens dat albumopeners erg belangrijk kunnen zijn.

1753. Raul Midón - Ain't Happened Yet
Afkomstig van het album: A World Within a World (2007)
Voor wat vrolijke noten kunnen we altijd bij virtuoos Raul Midón terecht. Warme stem en vooral bijzondere live-optredens van deze man. Feel good song.

1752. Musiq Soulchild - Motherfather
Afkomstig van het album: Juslisen (2002)
Ondanks wat wijzigingen houd ik constant het Soulchild achter zijn naam. Is toch een stuk makkelijker. Dit nummer wordt bij mij vooral gemaakt door het subtiele orgeltje en de laidback sfeer.

1751. Lucy Pearl - Without You
Afkomstig van het album: Lucy Pearl (2000)
Bij TopPop3 zag ik een keer een item over supergroepen. Toen moest ik meteen aan Lucy Pearl denken, maar die werden helaas niet besproken. Zoals vaker blijven supergroepen bij één album omdat de ego's te groot worden, maar als dat album dan van de kwaliteit als deze is mag dat geen probleem zijn. Prachtig nummer ook.

1750. Adele - Rolling in the Deep
Afkomstig van het album: 21 (2011)
Vond deze single wel een dingetje. Adele was natuurlijk al populair, maar nog niet zo onder mijn aandacht. Daar zorgde deze verrassende en sterke single wel voor.

1749. Alicia Keys - One Thing
Afkomstig van het album: Girl on Fire (2012)
Dit nummer kan je zien als een typische Keys-ballad. De herkenbare piano, Alicia’s mooie stem, het komt goed samen.

1748. Gizelle Smith & the Mighty Mocamboes - Time is Right for Love
Afkomstig van het album: This Is Gizelle Smith & the Mighty Mocambos (2009)
In 'The Time is Right for Love' komen de vrolijke claps je al tegemoet. Wederom zingt Gizelle ragfijn en weet de band met de instrumentatie weer te prikkelen. Net even anders als het voorgaande. Dat houdt het boeiend. Vooral door invoeging van het betere koperwerk.

1747. Aaliyah - One in a Million
Afkomstig van het album: One in a Million (1996)
In de R&B was Aaliyah toch wel een Koningin. Niet alleen haar uiterlijk, maar ook sterke song overtuigden menig luisteraar, waaronder ik. Deze single blijft één van haar sterkste.

1746. R. Kelly - Suicide
Afkomstig van het album: R. (1998)
Een recht-toe-recht-aan Don't Leave Me lovesong. Prachtig opgebouwd en sterk gezongen.

1745. CYNE - Scattered
Afkomstig van het album: Pretty Dark Things (2008)
CYNE is zonder twijfel één van de grootste hiphopontdekkingen die ik via MusicMeter heb gedaan. Vooral productioneel en qua sfeer spreekt het mij erg aan. De cover van het genoemde album is prachtig.

1744. Jessie Ware - Wildest Moments
Afkomstig van het album: Devotion (2012)
Simpelweg haar beste nummer van het album. Zoals eerder gemeld is zij de zangeres van SBTRKT en maakt ze ook solo overtuigend haar debuut. Geweldig nummer.

1743. Johnny Ace - So Lonely
Afkomstig van het album: Memorial Album (1955)
Prachtig nummer, met die oude sfeer eromheen. Ace is een goede zanger en So Lonely past hem als een homemade pak.

1742. Dean Martin - Gentle on my Mind
Afkomstig van het album: Gentle on My Mind (1968)
Ik houd op z'n tijd wel van die crooners. Ze weten altijd een goede sfeer te creëren en vaak hebben ze uitstekende vocale kwaliteiten. Dean Martin is dan ook niets minder dan een legende.

1741. CYNE - The Dance
Afkomstig van het album: Pretty Dark Things (2008)
Voor de tweede keer CYNE bij deze vijf. The Dance is mijn favoriete nummer van deze plaat.

1740. Amp Fiddler - Funky Monday
Afkomstig van het album: Afro Strut (2006)
Veel funkier krijg je de nu-soul niet. Voormalig toetsenist bij George Clinton en ook op eigen voeten een geweldig artiest.
Nummer is helaas niet op Spotify te vinden.

1739. Kanye West - All Falls Down
Afkomstig van het album: The College Dropout (2004)
Dit nummer heeft altijd mijn aandacht gehad. Al vanaf de eerste keer dat ik het album College Dropout hoorde. De productie en de krachtige stem van Syleena Johnson maken het nummer af. De clip is ook geinig.

1738. Coultrain - Streams & Rivers
Afkomstig van het album: [url=Jungle Mumbo Jumbo (2013)
Coultrain kan ik de aandacht maar niet pakken bij het grotere publiek. Gelukkig was kemm daar om mij hem te leren kennen. Dit nummer is de eerste single van zijn laatste plaat.

1737. Bell Biv Devoe - Poison
Afkomstig van het album: Poison (1990)
In de grote lijst van de grote 90's R&B klassiekers wordt deze geniale track van Bell Biv Devoe te vaak vergeten.

1736. Secret Rendezvous - Digital Revolution
Afkomstig van het album: Special Edition EP (2013)
Secret Rendezvous is mijn inziens zo ongeveer het interessantste dat Nederland op dit moment op muziekgebied te melden heeft. Productioneel ijzersterk en origineel, verhalend en een goede zangeres.

Wat aandacht voor Coultrain, altijd goed!

Mooi gevarieerd rijtje aan namen, de laatste updates.

kemm schreef:
Wat aandacht voor Coultrain, altijd goed!

Mooi gevarieerd rijtje aan namen, de laatste updates.

Bell Biv Devoe he Hoor je niet zo vaak meer zeker?

Mb.
Ha, die Ephraim Lewis heb je van mij meegepakt. Verrassend – want kreeg nauwelijks stemmen in het stemtopic. Onterecht natuurlijk. Topnummer! Verder: This Is How We Do It had natuurlijk hoger gemoeten. Maverick Sabre, Anita Baker, Boris.. of Bo Saris, zijn ook aardige namen. En Sempha is een leuke verrassing. Weet me wel te prikkelen – integendeel tot veel vergelijkbare acts. De hoeveelheid aan (nu)soul vind ik wat minder, maar enfin, ik ben het van je gewend! Filmpje bij het nummertje van Bobby Freeman vond ik wel schokkend trouwens. De zwarte man wordt letterlijk als circusact opgebracht – inclusief ongevraagde olifant. Ter conclusie, en dan kan het maar over één ding gaan: Truth Hurts is best een beetje eng!

Mb. bedankt voor de reactie. Inderdaad veel nieuwer werk onder aan de lijst. Maar dat maken ik later wel "goed" met oude soul bovenaan

1735. Dwele - A Pimp's Dream
Afkomstig van het album: Some Kinda... (2005)
De trompetjes doen het altijd goed in de muziek van Dwele. Relaxte nusoulzanger die vroeger mijn aandacht wat meer had, al blijft de genoemde plaat heel erg goed.

1734. Michael Jackson - You Rock My World
Afkomstig van het album: Invincible (2001)
De clip blijft leuk, het album is wat minder. Deze single deed het zeker wel goed. Blijft ook lang in mijn hoofd hangen na het beluisteren.

1733. Janelle Monáe ft. Erykah Badu - Q.U.E.E.N.
Afkomstig van het album: The Electric Lady (2013)
Superenergiek nummer van Monaé. Janelle is een soort van natuurlijk opvolger van Badu, mooi ook dat ze samen dit nummer hebben.

1732. Amos Lee - Shout Out Loud
Afkomstig van het album: Supply and Demand (2006)
Vol overgave gezongen opener van dit album. Zijn muziek lijkt wat op elkaar, maar er zitten zeker pareltjes als deze tussen.

1731. Pete Philly & Perquisite - Traveller
Afkomstig van het album: Mystery Repeats (2007)
De toevoeging van Erminia Fernández Córdoba is voor mij vrij essentieel in dit nummer. Zij brengt net even dat extra sfeertje mee in de muziek.

Q.U.E.E.N.

Man, die staat veel te laag. Ik vind Janelle ook heel anders dan Erykah, trouwens, ik hoor er geen opvolger in ofzo. Dat zou ook impliceren dat Erykah haar tijd wel heeft gehad... nou heb ik niks met Erykah maar dat lijkt me een beetje raar. Maargoed, Q.U.E.E.N. alleen al is beter dan alles dat ik van Badu ken bij elkaar.

Ik doelde er vooral op dat Janelle net zoals Badu zich presenteert als een sterke, onafhankelijke fout.

1730. Lizz Wright - My Heart
Afkomstig van het album: The Orchard (2008)
Bijna hypnotiserend, dit nummer. De warme, rustige stem van Lizz Wright werkt daar ook nog eens goed bij.

1729. Mary J. Blige - Deep Inside
Afkomstig van het album: Mary (1999)
Eigenlijk de single waarmee ik Mary J. Blige echt leerde kennen. Rauw en vol liefdesverdriet, zoals we van haar gewend zijn.

1728. Dwele - Old Lovas
Heerlijk relaxte afsluiter van een al even zo relaxed album. Dwele neemt je hier mee zijn liefde in.

1727. Rahsaan Patterson - Pitch Black
Afkomstig van het album: Wines & Spirits (2007)
Een meer funky inslag bij Rahsaan dit keer.Normaal bekend om zijn rustige songs voegt Rahsaan hier meer groove toe.
Staat helaas niet op Spotify.

1726. Seal - Bring it On
Afkomstig van het album: Seal (1994)
Energiek gezongen song van Seal. Dit als opener van het genoemde album brengt je meteen in de juiste sfeer voor de rest van de plaat.

1725. Kanye West - Homecoming
Afkomstig van het album: Graduation (2007)
Mooie colabo met Chris Martin. Productioneel erg fijn met dat pianootje.

1724.Shalamar - The Second Time Around
Afkomstig van het album: Big Fun (1979)
In dit nummer hoor je heel goed de invloed van disco die het op soul rond deze periode kreeg. Vrij smooth nummer met net genoeg swing.

1723. Shakatak - Dark is the Night
Afkomstig van het album: Out of This World (1983)
Britse groep die muziek maakt dat toch wel een beetje in het verlengde van de vorige track ligt. De disco-invloeden zijn wederom duidelijk aanwezig. Catchy is het zeker.

1722. Charlie Rich - When Something is Wrong With My Baby
Afkomstig van het album: Feel Like Going Home (1997)
Countrysoul schijnen ze dit te noemen. Voor mij is het vooral prachtig gezongen. Dit nummer komt uit zijn opnames bij Hi Records.

1721. Reuben Bell - Superjock
Afkomstig van het album: Sound City Soul Brothers (2007)
Funk, vrij recht-toe-recht-aan gebracht. Swing zit er goed in en de zang is wel vrij essentieel, want puur muzikaal zou dit half zo interessant zijn geweest.
Niet op Spotify te vinden.

1720. India.Arie - Wings of Forgiveness
Afkomstig van het album: Testimony: Vol. 1, Life & Relationship (2006)
Prachtig nummer van India.Arie. Mooie kijk op de wereld deelt ze hier met ons.

1719. Pete Philly & Perquisite - Awake
Afkomstig van het album: Mystery Repeats (2007)
De stuiterende beat en de wereldse invloeden maken dit nummer.

1718. Rhye - The Fall
Afkomstig van het album: Woman (2013)
Mooi dromerige nummer dat je helemaal inpakt.

1717. FKA Twigs - Papi Pacify
Afkomstig van het album: EP2 (2013)
Gewoonweg een geil nummer. Intens gebracht, intiem zelfs en vol passie.

1716. Rocket Juice and the Moon - Hey, Shooter
Afkomstig van het album: Rocket Juice and the Moon (2012)
Ondersteund door de vocalen van Erykah Badu hoor je hier een bijzonder smakelijke blend van stijlen.

1715. Rhye - Woman
Afkomstig van het album: Woman (2013)
Prachtige titeltrack. Heerlijk dromerig en ietwat zweverig.

1714. Randy Crawford - Almaz
Afkomstig van het album: Abstract Emotions (1986)
Het stemgebruik van Randy Crawford pik ik niet altijd goed, maar Almaz is wel zo'n mooi nummer dat ik er simpelweg niet om heen kon.

1713. Nneka - Suffri
Afkomstig van het album: No Longer at Ease (2008)
Bijzonder mooie boodschappen brengt Nneka vaak. Haar muziek is ook hier weer doordrenkt van de hiphop en reggae.

1712. Gizelle Smith & the Mighty Mocambos - Working Woman
Afkomstig van het album: This Is Gizelle Smith & the Mighty Mocambos (2009)
Het format van frontvrouw met band erachter kennen we wel. Dat horen we hier ook weer, maar met een doos aan energie en een eigen sound.

1711. Buscemi - Hidden
Afkomstig van het album: Club Sodade (2013)
Een lekker stukje jazz om af te sluiten.

1710. Nneka - Mind vs. Heart
Afkomstig van het album: No Longer at Ease (2008)
Dit keer een intiemer nummer van Nneka.

1709. Maxwell - This Woman's Work
Afkomstig van het album: Now (2001)
Prachtige Kate Bush cover van Maxwell

1708. Kanye West - Gold Digger
Afkomstig van het album: Late Registration (2005)
Iets staat me bij dat dit nummer rond de release van de Ray Charles film uitkwam. Of dat ik die net gezien had toen deze single uitkwam.

1707. Rahsaan Patterson - Insomnia
Afkomstig van het album: Bleuphoria (2011)
Met ‘Insomnia’ rockt Rahsaan Patterson ‘m veel meer. Letterlijk eigenlijk. Het nummer heeft namelijk een erg rocky karakter. Het nummer klinkt zelfs wat boos.

1706. Seal - Deep Water
Afkomstig van het album: Seal (1991)
De sterke stem van Seal is vaak al genoeg voor mij. Vooral omdat het is zijn beginperiode ook nog eens gepaard ging met ijzersterke songs.

1705. Mary J. Blige ft. Raphael Saadiq - I Found My Everything
Afkomstig van het album: The Breakthrough (2005)
Mooi intiem nummer van twee topartiesten. Hier hoor je goed dat een feature echt iets toe kan voegen. Saadiq geeft MJB ook alle ruimte.

1704. Pete Philly & Perquisite - Hope
Afkomstig van het album: Mindstate (2005)
Bijgestaan door Talib Kweli brengen Pete Philly en Perquisite één van hun allerbeste tracks.

1703. Rahsaan Patterson - Goodbye
Afkomstig van het album: Bleuphoria (2011)
Heerlijk rustig nummer, mooie dromerige productie en ook de zang kan zeker het label dromerig meekrijgen. De gitaar die later inkomt klopt ook helemaal. Sit back, relax and enjoy!

1702. Phyllis Hyman - You Know How to Love Me
Afkomstig van het album: You Know How to Love Me (1979)
Fijne, heldere stem en wat disco-invloeden. Phyllis overtuigd hier.

1701. R. Kelly - Dream Girl
Afkomstig van het album: Chocolate Factory (2003)
Smooth R&B nummer, zit goed in elkaar.

1700. Goapele - Play
Afkomstig van het album: Break of Dawn (2011)
Goapele overtuigde me eingelijk pas echt met deze single. Heerlijk sfeertje, mooi geproduceerd.

1699. Dave Serrano - Ou-Wee Man
Afkomstig van het album: Keb Darge's Legendary Deep Funk (1997)
Lekker gekke funky track.

1698. R. Kelly - Half on a Baby
Simpelweg één van zijn allerbeste singles. Dit is de R. Kelly die goede muziek maakt.

1697. Kings Go Forth - I Don't Love You No More
Afkomstig van het album: The Outsiders Are Back (2010)
Tijd om iedereen even op te vrolijken. Dan zit je met deze gasten op de goede weg. Zomers sfeertje, goede vibe, i like.

1696. Pete Philly & Perquisite - Mellow
Bijgestaan door Senna hebben ze hier één van hun allerbeste tracks gemaakt.

1695. Seal - Violet
Vooral vocaal een beeldschone track. Seal is echt een topzanger.

1694. Erykah Badu - Tyrone
Afkomstig van het album: Live (1997)
Erg stoere track van Badu. Verhalende song.

1693. Blackstreet - Don't Leave Me
Afkomstig van het album: Another Level (1996)
Slick en smooth, maar dan wel op de goede manier.

1692. Kanye West - Diamonds from Sierra Leone
Afkomstig van het album: Late Registration (2005)
Fantastisch hoe het juist gebruiken van een sample een nummer helemaal af kan maken.

1691. R. Kelly - Imagine That
Gitaartjes aan het einde zijn leuk. R. Kelly bewijst ook hier dat hij zeker wel wat in zijn mars heeft.

Mooi dat Goapele erin staat, blijft een van de opwindendste nummers van de laatste jaren!

Ben de laatste weken ook de dubbel-cd R. er regelmatig aan het doorjagen, en daar staan wel een hoop goeie nummers op (meer dan ik had gedacht), zoals Half on a Baby inderdaad.

1690. Bruno Mars - Locked Out of Heaven
Afkomstig van het album: Unorthodox Jukebox (2012)
Een erg blije single van Bruno Mars. Deze jongen kan wel wat en dat in ieder geval elke keer dit nummer mijn hoofd in zingen.

1689. Wyclef Jean ft. Youssou N'dour & MB2 - Diallo
Afkomstig van het album: The Ecleftic - 2 Sides II a Book (2000)
Prachtig nummer over de zwarte man die in Amerika in elkaar geslagen werd door een groep politie-agenten zonder dat daar enige reden voor was.

1688. Pete Philly & Perquisite - Insomnia
Ik heb er geen slapeloze nachten van, maar dit is toch wel weer een erg fijn nummer van dit duo.

1687. R. Kelly - You Made Me Love You
Alleen dat gitaartje in het begin doet het al voor mij. Fijne R&B track.

1686. Kings Go Forth - Paradise Lost
Afkomstig van het album: The Outsiders Are Back (2010)
Ligt in de verlengde van die vorige track, maar dan net iets beter.

1685. Anthony Hamilton - Who's Loving You
Afkomstig van het album: Back to Love (2011)
Fantastisch gezongen vooral, maar ook een goede warme vibe. Gospelachtig wordt het door de achtergrondzangers en zangeressen. De productie ook mooi gedaan, de drums zijn vrij aanwezig, maar het kleine en speelse pianootje geeft die eerder genoemde warmte aan het nummer. Ja, Hamilton gaat soms vals, maar dat verhoogt mijn inziens alleen maar de intensiteit in de zang. Doorleefd vals is zo gek nog niet.

1684. Raul Midón - State of Mind
Afkomstig van het album: State of Mind (2005)
Deze man is op zijn eigen manier toch wel een virtuoos te noemen. Technisch is alles erg goed.

1683. THEESatisfaction - QueenS
Afkomstig van het album: awE naturalE (2012)
Misschien wel één van de meest verrassende tracks die de laatste jaren uitgekomen is. Ze combineren veel stijlen op zo'n eigenzinnige manier.

1682. R. Kelly - Step in the Name of Love
De zogeheten steppin' songs van R. Kelly zorgen altijd wel voor een feestje. Foxtrotje?

1681. Outkast - Roses
Afkomstig van het album: Speakerboxxx / The Love Below (2003)
Genial high-school clip bij dit nummer. Verder misschien wel even aanstekelijk en swingend als de grote hit Hey Ya.

Ik volg nog steeds!!

Leuk dat je Diallo in de lijst hebt.

1680. R. Kelly - You Knock Me Out
Heeft R. Kelly ooit zo geswingd als op dit nummer? Vrolijk, goed gezongen en een leuke song.

1679. Seal - Whirlpool
Alleen al de vocale intro is toch genoeg? Wat heeft Seal toch een stem zeg!

1678. Beverley Knight - Every Time You See Me Smile
Deze staat wel in mijn Spotify lijst: klik hier
Vocale kracht en een bluesy karakter.

1677. The Roots - The Fire
Afkomstig van het album: How I Got Over (2010)
Mijn favoriete hiphopact The Roots worden hier bijgestaan door John Legend. Legend doet vooral mee op het refrein. Black Thought is een meesterlijke MC.

1676. Duffy - Rockferry
Afkomstig van het album: Rockferry (2008)
De laatste Duffy in de lijst en het is statige opener van haar eerste album. Prachtig nummer.

1675. Frank McComb - Shine
Afkomstig van het album: The Truth (2003)
Begenadigd zanger en toetsenist. Lekker funkend en groovend nummer.
Stond op Spotify verrassend genoeg niet onder de juiste titel.

1674. The RH Factor - I'll Stay
Afkomstig van het album: Hard Groove (2003)
Dit nummer staat helemaal niet op Spotify.
Jazzblazer Roy Hargrove heeft met RH Factor zijn meer funky jazzinslag. Hier worden ze bijgestaan door D'Angelo.

1673. Dwele - Some Kinda…
Dwele werkt graag samen met Antwan Gardner en dat is positief. Zijn blaaswerk geeft de nummers vaak net dat extra vulling waardoor ze nog beter worden.

1672. Outkast - Hey Ya
Afkomstig van het album: Speakerboxxx / The Love Below (2003)
Zo'n beetje hun grootste hit. In Nederland wilde het eerst niet lukken, maar doordat het daarna in een reclame gebruikt werd, werd het toch nog een hit.

1671. Seal - Dreaming in Metaphors
Niet alleen vocaal, maar misschien ook juist wel tekstueel een prachtig nummer. Productioneel is er dan ook nog eens weinig mis mee.

1670. Autre Ne Veut - Play by Play
Afkomstig van het album: Anxiety (2013)
In de "hype" van het combineren van R&B en soul met electronische muziek is Autre Ne Veut zonder twijfel één met de meeste kwaliteiten. Er zit echt bezieling in en veel muzikaliteit achter.

1669. Jill Scott - Hate on Me
Afkomstig van het album: The Real Thing (2007)
Erg stoere track van Jilly from Philly. Bekend geworden via The Roots en met een eigen stijl. Vocaal knalt ze er hier vol in.

1668. Al Green ft. Anthony Hamilton - Lay it Down
Afkomstig van het album: Lay It Down (2008)
Een oude en een nieuwe soulheld samen om dit prachtige nummer. Fantastisch hoe de stemmen van Green en Hamilton samenkomen en als vanzelfsprekend bij elkaar passen.

1667. Maxwell - Get to Know Ya
Afkomstig van het album: Now (2001)
Natuurlijk heeft Maxwell een prachtige stem. Dit nummer is iets meer uptempo, vooral cool hoe die blazers er in komen.

1666. Kanye West - Through the Wire
Letterlijk door de draden heen gerapt na een auto-ongeluk. Nummer heeft, mede door de Chaka Khan sample, een supervibe.

1665. Black Joe Lewis and the Honeybears - Black Snake
Afkomstig van het album: Scandalous (2011)
Soul met een rauwe blues saus overgoten. Geweldige stem, geweldige arrangementen, coole muziek.

1664. Seal - Prayer for the Dying
Zowel muzikaal als vocaal een prachtig nummer. Zit Seal als een maat gemaakt pak.

1663. Alicia Keys - Distance and Time
Afkomstig van het album: The Element of Freedom (2009)
Lied voor de mensen die van elkaar houden, maar door een groot reisverschil niet altijd bij elkaar kunnen zijn.

1662. Sade - Soldier of Love
Afkomstig van het album: Soldier of Love (2010)
Meer dan prachtige single van een even zo mooi album. Je krijgt wat je van Sade verwacht.

1661. Trixie Whitley - Fourth Corner
Afkomstig van het album: Fourth Corner (2013)
Deze Belgische dame staat zeker haar mannetje. Die strot overtuigd sowieso natuurlijk, maar het nummer zit ook gewoon erg goed in elkaar.

1660. Raul Midón - Sunshine (I Can Fly)
Afkomstig van het album: State of Mind (2005)
Om vrolijk van te worden.

1659. Frank McComb - It Was You
Afkomstig van het album: Straight From The Vault (2005)
Zoals in dit nummer is McComb op zijn beste. Piano en stem, meer hebben we niet nodig.

1658. India.Arie - Beautiful Suprise
Afkomstig van het album: Voyage to India (2002)
Lekker wegzwijmelen bij dit nummer dat helaas niet op Spotify staat.

1657. Kanye West - Jesus Walks
Alleen door de geniale productie.

1656. Beverley Knight - Ain't That a Lot of Love
Verbaas me er bij de livefilmpjes van deze dame elke keer weer over wat een goede stem zijn heeft. Genieten geblazen.

1655. Corinne Bailey Rae - The Sea
Afkomstig van het album: The Sea (2010)
Lieve liedjes, daar blinkt CBR in uit. Daar is dit prachtige The Sea geen uitzondering op.

1654. Ray Parker Jr. - Ghostbusters
Afkomstig van het album: Ghostbusters (1984)
Ray Parker, de Ray Parker van Raydio, die onlangs een ster kreeg op de Hollywood Walk of Fame. Was aardig gek op de film en dan is dit nummer onomkeerbaar fijn.

1653. R. Kelly - When a Woman's Fed Up
Hierna komt er nog één van R. Kelly voorbij in de lijst. Dit vind ik nog steeds zijn beste single. Geen hele grote hit, maar wel een ijzersterk nummer.

1652. Adrian Younge ft. Calibro 35 & Shawn Lee - Dusts of Gold
Afkomstig van het album: Something About April (2011)
Voor het opnemen gebruikte Adrian de Selene, een eigen gemaakt computer-instrument. Dat bassloopje is retecool en het nummer is erg filmisch van karakter. Zoals het album is.

1651. Jarvis Jackson - Something I Never Had
Afkomstig van het album: Take Me to the River (2008)
Het blijft lichtelijk geniaal om dit soort deepsoul schatten te vinden. Geweldige beleving.

1650. June Edwards - You Ain't Woman Enough (to Take My Man)
Nummer staat helaas niet op Spotify.
Misschien niet echt deep soul, maar wel vrij obscuur plaatje. Mooi stem en heerlijk relaxed.

1649. Toussaint McCall - Let's Do it Over
Dat gitaartje en die blazers zijn cool. De stem van McCall is ook uitstekend. Goede verzamelaar waar al dit werk op staat.

1648. Soul Brothers Six - Some Kind of Wonderful
Afkomstig van het album: Atlantic Soul (1959-1975) (2008)
Vrij toegankelijk soulnummer dat iedereen mee kan zingen. Wie kent het refrein immers niet?

1647. Joyce Williams - The First Thing I Do in the Morning
Afkomstig van het album: Keb Darge's Legendary Deep Funk (1997)
Dat gitaartje maak het funky, maar vooral de prachtige stem van Joyce Williams maakt dit nummer voor mij.

1646. Martha & the Vandellas - Heatwave
Afkomstig van het album: Heat Wave (1963)
Één van de eerste grote Motown hits en een hit is het nog steeds.

1645. Jimmy Norman - Gangster of Love
Afkomstig van het album: Tobacco Road (2010)
De versie van Johnny Guitar Watson is misschien bekender, maar ik vind deze cooler.

1644. Mandrill - Mandrill
Afkomstig van het album: Mandrill (1970)
Een waar feestje met deze monkey business. Beetje vaag soms, maar dat is niet erg.

1643. Vern Blair Debate - Ooh Ahh Eee
Afkomstig van het album: The World's Rarest Funk 45s (2006)
Als funk ook nog eens rare is heeft het mijn volle aandacht. Dat ritme is geniaal.

1642. Tommie Tate - If You Got to Love Somebody
Afkomstig van het album: I'm So Satisfied: The Complete Ko Ko Recordings and More (2007)
Deze man deed ook nog iets met The Nightingales. Vrij smooth en romantisch, maar ook erg mooi.

1641. Marv Johnson - You Got What it Takes
Afkomstig van het album: Marvelous (1960)
Een stuk ouder, qua sound en qua stijl. Om vrolijk van te worden.

Soldier Of Love

1640. Tommie Young - Take Time to Know Him
Afkomstig van het album: Shreveport Soulstress (2012)
Die namen, je verwacht met zo'n voornaam misschien een man, maar het is een vrouw. Ik denk niet het bekendste werk, wel van hoge kwaliteit.

1639. MFSB - TSOP
Afkomstig van het album: Love Is the Message (1973)
The Sound of Philadelphia. MFSB als één van de grondleggers van de Philly Soul legt hier even uit hoe dat precies zit met die stijl. Bijgestaan door The Three Degrees.

1638. James & Bobby Purify - She Ain't Gonna Do Right
Afkomstig van het album: Shake a Tail Feather (2002)
Geweldig duo met een fijn randje.

1637. Paul Thompson - What I Don't Know Won't Hurt Me
Die opbouw in het begin met stem en percussie is heel cool gedaan. Geweldige stem ook.

1636. The Masqueraders - Let's Face Facts
Afkomstig van het album: Unmasked (2004)
Prachtige ballad, mooi met gevoel gezongen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:13 uur

geplaatst: vandaag om 17:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.