MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Stapler's Nederhop Top 50

zoeken in:
Jawat! (Raoul Geerman).
Het grote publiek kon voor het eerst kennismaken in 2004, op het album "Buiten Westen" van de producer Kubus op de tracks "Koppensnellers" en "D-d-d-dikke Gek". Op 5 september 2005 kwam zijn eigen album uit, "Ut Zwarte Aap". Op deze 17-tracks-tellende cd doen onder andere Duvel en Opgezwolle mee. De eerste oplage van 2500 exemplaren was in vijf dagen uitverkocht. Ut Zwarte Aap is gereleaset door het label TopNotch en geproduceerd door Duvel, Kubus, Delic en Dion. De eerste uitgebrachte single was "Zwarte Koffie" met Opgezwolle.

13. Jawat! - Zwarte Koffie feat. Opgezwolle

Die clip .

Dj2Jelle
Vette beat . Maar word het niet eens tijd voor nummer 12?

Jelle je haalt me de beats uit me kont.
Daarom nu Amerfoorts trots Kop & Ernst.
Ik moet zeggen ik heb hun 2de album nog niet goed genoeg geluisterd maar hun eerste was heerlijke Jazzy Boombap Hiphop.
Daarom:

12. Kop & Ernst - Lopendebandwerk

Dj2Jelle
Sterke beat (wederom), maar ik digg kop niet echt. Allemaal iets te gemaakt, irritant accent (sampols), de tekst kan me ook niet echt boeien.

Ik hoor dat toch wel te vaak over Nederlandse Hiphop als het wat rauwer word, te gemaakt.
Dat komt misschien zo over maar het is voor de meeste een kwestie van wennen, zo ook bij mij.
Probeer nog een paar nummers van ze .

Je woont in Nijmegen, je bent HipHop en met zijn vieren (Nikes, Ra, Rosco en Nosa). Wat doe je? Juist, Nimma op de kaart zetten!
En hoe.. de mannen van de Fakkelbrigade hebben er goed aan gedaan om met hun samen te werken en ook TopNotch heeft er weer een mooie groep artiesten bij.

Ik wilde eerste Was Me Naam droppen, maar die is hopelijk bij jullie wel bekend. Daarom dit nummer met de beat van Dopaganda (Het Escalatieteam).

11. Zo Moeilijk - Een Brug Te Ver

Het is weer tijd voor een klassieker, die van De Amerfoortse Coöperatie wel te verstaan. Een erg toffe ode aan je dagelijkse behoefte of that smelly green shit . Jiggy Djé komt hier geniaal en werd ook gezien als het grote talent, inmiddels wat jaartjes verder heeft Diggy Dex (voorheen DiggyDex) het stokje overgenomen.

10. DAC - Doorhalen

Is zeker een tof nummer.

Het is tijd voor mijn favoriete Nederlandse Mocro ! Raymzter blaasde met zijn Kutmarrokanen! de hele generatie gastarbeiders omver en startte een begin voor de nieuwe generatie allochtone jongeren. Als je Appa goed vind zal je dit ooit beter vinden.

9. Raymzter - Zeg Ja!

De tekst is goed, productie valt mee. Een 7

En de clip? Nogal een ondergewaardeerd medium.

Jeej jullie plaatsen niks meer omdat er niks te zeiken valt .

Fidelodelientje
Zeg Ja... ik heb m waarschijnlijk zo'n 1000 keer geluisterd, maar vind er nu niks meer aan..

Waar blijven de Strikkers!? (Ik gok op #1).

Dj2Jelle
Ik denk Opgezwolle op 1.

DAC -doorhalen, kanker vet nummer

smoke elke dag baap stoned als een aap dat zie ej vast zo vaak omdat ik kilos hasj rook en sigaren als fidel castro

Peter P@rker, de duistere rapper uit Lelystad. Peter rapt niet in het Engels, ook niet Nederlands. Nee, Peter rapt in Dodentaal. Wat dat precies is, word duidelijk na een luisterbeurt van de 'Inzicht in de inrichting' EP. Hij heeft op papier de meest ideale achtergrond om een rapper te zijn. Armoede, bedreigende situaties, problemen. Veel rappers zouden er voor tekenen. Dat vormt immers de basis voor wat boeiende raps. Of dit ook het geval is bij Peter komen we gauw achter.

8. Peter P@rker - Bloemen Met Kogelz
peter parker inzicht in de inrichting - Google zoeken

Of pm mij even voor het nummer.

Fidelodelientje
Ik heb z'n EP even binnengehaald en ik moet zeggen dat ik het toch wel hard vind. Een soort Steen, maar toch ook weer niet. Thnx voor deeeeze.

Jeej, dankje! Leuk om zulke reacties te horen .

Damens en heren! Het is tijd voor een rapper die mij verdomme gewoon heeft laten huilen, ik zeg het jullie eerlijk. Wat een held. Vele zullen hem kennen als Gino Pietermaai, maar ik ken hem vooral als Fresku . Wat een emotie weet hij in een nummer te leggen, die jongen spit zijn hele geest en ziel in een track, daarom:

7. Fresku - Twijfel

Big up naar Teemong voor de beat en clip!

Fidelodelientje schreef:
Een soort Steen, maar toch ook weer niet.

Een niersteen? Anders geef ik het op.

Twijfel van Fresku had ik wel verwacht, is zelf ook een van mijn favoriete tracks. Geweldig hoe Fresku al zijn woede en verdriet in die track legt. Daarnaast is de productie toch ook weer van een erg hoog niveau, de Nederlandse producers zijn sowieso goed bezig.

Fidelodelientje
Rhythm & Poetry schreef:
(quote)

Een niersteen? Anders geef ik het op.

Nope, een vuursteen. U gaat niet door naar de volgende ronde.

Maar een vuursteen is een steen, dus dan klopt je hint niet.

Baksteen!

Fidelodelientje
Life's a bitch. En Baksteen reken ik wel goed.

De rest is geschiedenis.

Opgezwolle en DuvelDuvel. Wat krijg je dan? Juist, Opgeduveld . Opgeduveld is synoniem voor eigengereid. Hiphop die in Nederland nog niet gemaakt is. Vieze, donkere en eigenzinnige beats van Delic (Opgezwolle) en Duvel in combinatie met vijf rappers die ieder een totaal eigen stijl hebben. Geen copycat-shit voor Opgeduveld! De mannen voelen en vullen elkaar naadloos aan. Licht onder invloed van de goede dingen des levens neemt het team negen tracks op binnen negen werkdagen.

6. Opgeduveld - Zonder Handen

Fidelodelientje
Kijk mamma zonder handen! Haha, classic.

Op zijn 15e begon hij zijn rapcarrière in de formatie Rudeteenz, samen met Rico van Opgezwolle en zijn broer Blaxtar. Drie jaar later maakte hij zijn solodebuut op het verzamelalbum "Vet verse flows". Zijn bijdrage aan dit verzamelalbum leverde hij met de tracks "Het doek valt" en "Alea Iacta Est". In 2004 won Typhoon de Grote Prijs van Nederland in de categorie R&B-HipHop. Niet lang daarna tekende hij bij het label Top Notch. De rest weten jullie.
Ik (of eigenlijk wiki ) heeft het natuurlijk over Typhoon:

5. Typhoon - Zo Niet Mij

Een brug te ver
Twijfel
Zo niet mij

Gast
geplaatst: vandaag om 00:43 uur

geplaatst: vandaag om 00:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.