MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Stapler's Nederhop Top 50

zoeken in:
Abid Tounssi, beter bekend als Salah Edin werkte onder meer samen met Hind, Outlandish, Sefyu, Propaganda en Cilvaringz.
Ook verscheen hij op een mixtape van Aftermath Entertainment.
Hier waarschijnlijk zijn meest bekende nummer die nog al voor opschudding zorgde.

31. Salah Edin - Het Land Van...

Winne is een rapper-rapper en waarschijnlijk wel de best articulerende Top 3 MC van de Nederhopscene.
Met een EP en een album heeft hij genoeg sterke nummers om live te gehore te brengen of er clips van te maken.
Hij is misschien niet de origineelste maar toch meestal wel vermakelijk.

30. Winne - Crime Passionel feat. Dick Klees

Lost Rebels: een aardig nummer, heb er niet heel veel mee. Productie spreekt me meer aan dan de raps: 5.75

Salah Edin: met deze man heb ik een beetje de haat liefde verhouding. Het Land Van... is een redelijke track. Tekstueel oké, de beat vind ik maar mwah... 6

Winne: Zelf vind ik hem overschat, zijn laatste album kende wat vermakelijke en goede momenten; Crime Passionel was de hoogvlieger en die draai ik dan ook graag. 7

Ik ben niet zo van de Salah Edin en dat komt mede door dit nummer. En Winne vind ik sowieso wel goed. Een va de weinige NL rappers die je echt goed hoord rijmen. Veel NL rappers rappen zo, dat het net klinkt alsof ze niet rijmen.

Rob! Het kan nog slechter dan The Opposites .

29. De Jeugd Van Tegenwoordig - Voorjekijkendoorlopen

Niet nog slechter, De Jeugd is soms nog wel leuk. Voorjekijkendoorlopen vind ik echter een van hun mindere. Ik snap niet dat je deze kiest en niet een van de betere tracks.

4

Ik vind dit juist denk ik wel de leukste van hun .
Welke vind je beter dan?

Kleine Jay & Cartes heten deze rappers uit Den Bosch.
Hun debuut heet Wie Wat Bewaart werd goed ontvangen.
Ik verbaas mij erover dat ze nog geen videoclip hebben.

28. Kleine Jay & Cartes - Geval Apart

Fidelodelientje
Kleine Jay & Cartes zijn HARD!

Stapler schreef:
Ik verbaas mij erover dat ze nog geen videoclip hebben.]

Welles :

Kleine Jay & Cartes zijn live ook erg goed, dit jaar brengen ze weer een album uit en ik denk dat ze dan nog verder groeien. Geval Apart is een van de vele goede tracks die ze gemaakt hebben.

7,5

Fidelodelientje
Rhythm & Poetry schreef:
Kleine Jay & Cartes zijn live ook erg goed

Heb ze een keer gezien in 't voorprogramma van Extince, wat een energie heeft die Kleine

Oh oke dat wist ik niet Fide.. Faal van mij .

KGV, een Tilburgse hiphop groep ontstaan in 2001 begon onder de naam Kogelvrij met het produceren van tracks. De crew groeide echter uit tot een gehele formatie waaronder Benzie (Beats/Raps), Tailers (Beats/Raps) en D-Flxz (DJ).
Negatief Beeld is tevens de titel van hun debuut-album.

27. KGV - Negatief Beeld

Harde Track
7,5
Vette raps en lekker duistere beat, en vette clip!

KGV is wel dope, de raps zijn vaak wel matig maar op een of andere manier toch wel vermakelijk. Productioneel is het meestal wel in orde op een KGV track.

7,25

Sinds 1998 (!) dropt Duvel de muziek van zijn groep DuvelDuvel op het internet.
Hiermee was hij vernieuwend en de muziek van hun eerste album Rijmpappie Nr. 1 had ook een heel eigen stijl.
Inmiddels zijn we 11 jaar verder, de rest is geschiedenis.

26. DuvelDuvel - Iemand Moet Het Doen

De dordtse rapper Risskant deed voorprogrammas voor o.a. Delinquent Habits, Opposites, Opgezwolle, Black Moon en Aesop Rock… Inmiddels heeft de Risskant 3 solo albums uit T’Is Mooi Geweest, Nieuwe Droom en Voedingswijzer.
Ook heeft hij een plaat met Ad Rem en eentje met Anonymouz.

25. Risskant - Dingen Zij Mooier Dan Ze Lijken

Dj2Jelle
Ik vind bij de laatste nummers steeds de beat erg goed. Maar ik kan gewoon níet tegen boerse landgenoten die hun gangstersaccent opzetten en dan met veel overdreven bewegingen hun 'erge' struggles te berde brengen. Rap dan gewoon op een normale manier.

Dat heb ik nu ook Jelle, Risskant is sowieso erg wisselvallig. Productioneel zijn de nummers waar hij op rapt meestal wel in orde.

6-

Fidelodelientje
Shit, ik denk dat ik dit tot nu toe het slechtste nummer uit je top 50 vind. Ken verder niks van hem, maar ga ook verder niks checken. Ik weet niet, hij klinkt gewoon nep?

Tja ik moest ook aan zijn accent wennen, maar hij heeft best goede teksten en zeer mooie beats.
En je moet eigenlijk niet naar zijn spastische handjes kijken .
Want dat is best overdreven ja.

Fidelodelientje
Wel grappig dit, het zijn stuk voor stuk nummers die ik niet zag aankomen / niet in m'n top 50 zou zetten (denk ik). Maybe dat ik er ooit ook eentje maak.

Hahaha ok dat is misschien jiust wel het leuke .
Ben benieuwd naar die van jou .

Ik niet. Sander eigenlijk ook niet. Maar het maakt hem sympathieker.

sorry ik kon het niet laten om hilarisch te worden

Dj2Jelle
Inderdaad een hilarische grap.

Had ik een blije smiley erbij moeten doen?

Nee die smiley. Maar die versie van de smiley op MuMe is minder .

Als je begrijpt wat ik bedoel

Fidelodelientje
Rhythm & Poetry schreef:
Ik niet. Sander eigenlijk ook niet. Maar het maakt hem sympathieker.

sorry ik kon het niet laten om hilarisch te worden

De kans dat ik er eentje ga maken is ook niet heel groot. Ik ben niet zo van de lijstjes, maar wie weet..

Het zou jammer zijn ik had er wel naar uitgekeken.

Dag Fidelodelientje

Fidelodelientje
Rhythm & Poetry schreef:
Het zou jammer zijn ik had er wel naar uitgekeken.

Je vergeet je spoiler stukje?

U vraagt wij draaien.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:33 uur

geplaatst: vandaag om 05:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.