MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Stapler's Nederhop Top 50

zoeken in:
Ik vond U-Niq vroeger nog wel wat doper. Niet dat het de beste Engelstalige mc was maar hij was vermakelijk. Het niveau van een E-Life (een rapper waarmee je hem kon vergelijken) haalde hij echter niet. Als Nederlandstalige rapper staat hij niet echt meer zijn mannetje, hij is het gewoon net niet. Toch vind ik Rotterdam wel een fijne track.

6-

En weer een harde beat van Snelle Jelle.
Deze keer voor Hef uit Hoogvliet, Rotterdam.
Deze man is van de boyz in de hood met Ado'nis en Crooks.
Hef kwam uit het niets met de clip/nummer Puur en dat werd een hit daarna volgde meer waaronder dus dit nummer.

42. Hef - Sneeuw

Niemand rapt zo droog als Hef, althans ik kan me zo geen rapper inbeelden die dat doet. Ik mag er graag naar luisteren, een guilty pleasure zullen we maar zeggen. Want heel veel talent heeft Hef natuurlijk niet. De beat van Jelle is wederom van een goed niveau, lekker om het volume harder op te zetten.

7,25

Dj2Jelle
Lekkere beat , slechte rapper Had op The Weatherman LP gekund of niet R&P?

Uhm, nee? Ev is toch wel een klasse apart in zijn soort en alles behalve slecht.

Je vraagt je af hoe droog Hef is? Een druppel water op een gloeiende plaat en je weet het.

M.O. (Mohammed Oemar) & Brakko (aka Brakko Trixxx) is een duo afkomstig uit Amsterdam Zuid-Oost.
Ze hebben een sound dat doet denken aan de boombap uit de jaren "90.
Enerzijds brengen de heren braggin' & boastin' teksten, anderzijds leggen ze er een kritische noot in.
Bij deze Staat en de Straat van het album Catharsis.

41. M.O. & Brakko - Staat en de Straat

Ik denk dat ik het album weer eens opnieuw moet beluisteren. Ik weet nog dat ik het destijds helemaal niks vond maar dit nummer klinkt toch wel dope. Sterk MC werk en een heerlijke productie die inderdaad weer aan de jaren '90 doet denken.

8

Niet geboren, maar wel getogen in de Bijlmermeer begint MC Kiddo Cee zijn muzikale carrière in 1991 als helft van het duo “Creative Brothaz in a Concrete Jungle”. Samen met zijn neef Smokin’ Joe rapt Kiddo zowel in het Engels als in het Nederlands.
Vandaag de dag maakt Kiddo Cee niet alleen zelf muziek, maar geeft hij ook rap-workshops aan jong en oud.
Ik heb voor het laatste nummer van zijn album Biologica gekozen wat een ode aan zijn buurt is.
Het is de Soulsearchin' remix omdat die dodelijke beats maken.

40. Kiddo Cee - Waar ik woon (SoulSearchin' remix)
Wie het nummer wil pm mij even

Fata Morgana maakt moves.
In maart 2007 dropte het soulvolle gezelschap uit Deventer ('het Detroit van Nederland') de Krabbels Mixtape, in juli was er de hooggewaardeerde single Bet Moev en eind november zag Louis Bordeaux' E.P. Let's Love Life(aanrader) het licht als tweede release op Appletree Records.
Er komt ook een album aan waar op o.a. F.A.T.A. op komt te staan, hun nieuwe single.
Maar nu eerst Slangen van de Ecko Mixtape:

39. Fata Morgana - Slangen

Dj2Jelle
"Onbekenden die niet meer wandelen samen" .

Wel vet nummer, goede lyrics (grootste deel van de tijd).

Fidelodelientje
Het enige nummer dat ik van Fata Morgana ken, maybe dan toch maar meer van ze checken..

Het is tijd voor de enige vrouw in het lijstje: Tifèn.
De Utrechtse MC heeft al een EP uit genaamd Sublimatie wat toch vrij gewone beats zijn met de poëzie van Tifèn.
Op het moment is ze de electronica in gedoken en maakt ze zelf ook electropop muziek onder de naam Nikki Kliks.
Het volgende nummer is ook weer erg electronisch, je moet ervan houden dat moet ik toegeven.

38. Tifèn - Je Spoort Niet
het eerste nummer

Jimmy G zit inmiddels bij het Hof van Jaeden (Label van Stropstrikker J.A.E.) en heeft al wat mixtapes en het sinds kort het album De Verlossing uit.
Hij komt uit Den Haag en heeft samengewerkt met o.a. Grijze Massa, Risskant en Jiggy Djé.

37. Jimmy G - Een nieuwe dag feat. Vanessa

Ik vind Jimmy G een slechte rapper. Hij heeft geen fijne stem om naar te luisteren en hij rapt met veel te weinig plezier en emotie (althans zo komt het over). En toch ondanks gebrek aan talent is het nog best wel een lekker nummer. Mede door de prima beat.

5

Fidelodelientje
Jammer, laatste twee nummers vind ik erg slecht.

Het wordt wel weer beter .

Fidelodelientje
Stapler schreef:
Het wordt wel weer beter .

Ik ben benieuwd

Het is tijd voor Mic-Nif, Vecsy. D en de Kernkoppen, oftewel NuClear Family.
Ze maken Nederlandstalige Rap en Engelstailge Rap en hebben als groep 2 albums uit.
Dit nummer komt van hun eerste album (het plaatje is gekgenoeg van het 2de album).

36. Nuclear Family - Memento

Nuclear Family is toch ook wel een van mijn favoriete groepen en Memento is een van de vele prachtige tracks die ze gemaakt hebben. Een goede productie en prima raps.

8,25

Opgezwolle - Delic + Typhoon + A.R.T. + Bla-Bla = Fakkelbrigade.
Op papier ziet het er geweldig uit, helaas vond ik hun album wat minder maar toch stonden er ook een paar goede nummers op zoals het volgende nummer.
Schouders Ophalen mag er trouwens ook wezen.

35. Fakkelbrigade - Colucci

Niet helemaal waar Sander, want Bla-Bla zijn James én je naamgenoot + s. En aangeziet je naamgenoot + s niet bij de Fakkelbrigade zit heb je het fout. Maar goed...

Colucci, niet het beste van Fakkelbrigade maar nog altijd een erg lekker nummer. Fakkelbrigade is live beter dan dat ze op de cd laten horen.

7,25

Volgens Sticks wel en die zal het wel weten denk ik

Ik denk ook dat hun album live meer tot hun recht komt.
Ik kan niet wachten tot Lowlands begint

Wat is volgens jou hun beste nummer?

Bla Bla is een hiphop-crew uit zwolle bestaande uit Sanders en Kebap, live ondersteund door DJ-Jairo.

Groen Gras is denk ik mijn FB favoriet.

Ik heb ze al live gezien .

Dus volgens jou is Kebap en James dezelfde persoon.. Dat klopt ook niet
Het word wel ingewikkeld zo.

Nee niet volgens mij, maar volgens internet. Ik weet zelf bijna zeker dat Sanders en James bij BlaBla zit. BlaBla bestaat sowieso niet uit alleen James.

Edit. James is ex-BlaBla.

Ah ok..

En ja voor de duidelijkheid de "officiële" FB is Rico, Sticks, Ty, A.R.T. & James.
Maar in interviews zeggen ze dat BlaBla bijvoorbeeld net zo FB is ookal staat Sanders maar 1 keer op het album.

Kas, geboren in Rotterdam, is voor zijn debuut cd al vaak te horen met o.a. Terilekst en Spacekees.
Ook maakte hij clips voor VSOP, Senna en voor zijn eigen nummers.
Hij heeft nu twee albums uit.

34. Kas - Vanaf Vandaag

Fidelodelientje
*albums van kas pindakazen doet*

Per.verz is een rapper die je kan vergelijken met Spinal en voor de mensen die helemaal in de underground zitten P@RKER doet mij er ook aan denken.
Waarom? Omdat psychisch gestoorde praktijken hoogtij vieren in de raps van Per.verz.
Het volgende nummer is heel kort maar ik vind het toch wel zijn beste nummer.

33. Per.verz - Ut Beest In My

Lost Rebels zijn twee rappers uit Spijkenisse die bezig zijn sinds begin 2000.
De muziek word verzorgd door de producers Virus en Mono.
MetWes(Sander) en Lone Ranger(Clif) kennen elkaar al jaren en groeiden op in een omgeving van graffs, vandalisme, criminaliteit en schijt aan iedereen; in één woord: Kreek Laat dat ook duidelijk zijn: 'Kreek' is een gevoel.
Dus daarom:

32. Lost Rebels - Fok Niet Met De Kreek

Gast
geplaatst: vandaag om 05:27 uur

geplaatst: vandaag om 05:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.