MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Jelle's top 50 geen hiphop

zoeken in:
Dj2Jelle
Reijersen schreef:
Owjee, heb een beetje een haat/liefdeverhouding met Marillion. Mijn vader luistert het vaak. Ikzelf moet echt "in the mood' zijn om het te kunnen apprecieren.

Ik denk dat jij het nog zwaar krijgt in mijn top 10

Wat is het verschil tussen een calculator en Jelle? Op een calculator kun je rekenen en op Jelle niet.

Het nummer moet ik nog altijd beluisteren, maar ik wil daar nog even mee wachten.

Dj2Jelle
12. Telefon Tel Aviv - What is without the hand that Wields it

Tijd voor een iets abstracter nummer; Het begint met een soort Ambient, wat steeds chaotischer wordt en blijkt onhoudbaar na een tijdje. Dan springen de beats erin en veranderd het in een soort Industriële triphop. (Als dat bestaat). vervolgens komen langzaam de tonen en akkoorden tevoorschijn als kauwgom in een prullenbak. Endzjoi

Meestal check ik de songs hier even tussendoor, maar daar is deze duidelijk niet voor gemaakt. Kan er dan ook niet veel over zeggen. Wel interessant misschien om nog eens op een gepast ogenblik te herbeluisteren.

Marillion - Ocean Cloud is echt dope als je het dope vindt. Ik vind het dope, maar heb er verder niet veel over te melden. Zal binnenkort of niet eens wat meer gaan beluisteren van Marillion.

Telefon Tel Aviv kende ik al, vind ik ook wel aardig maar ik raak er niet echt opgewonden van. En ik raak wel van heel veel dingen opgewonden, zoals jullie weten.

Samen scoren de tracks bij mij toch wel een 14.

Dj2Jelle
5 December, Sinterklaas is jarig, tijd voor een vrolijk nummer.

11. Kansas - Dust in the Wind

Mooi emotioneel nummer uit '77, met name de viool; prachtig. Ik moet het album nog beluisteren omdat het me nooit zo heeft getrokken gezien de reacties bij het album. Maar zal dat binnenkort toch maar eens doen. Ik kan dit nummer trouwens op mijn gitaar spelen

Een klassieker van formaat deze van Kansas...

Dit doet me denken aan de tijd dat ik altijd achteraan een groepsfoto stond met een ooglap.

Klassiekertje dit, maar ik heb er niet zo veel mee. Wel kende ik het al, net als sommige familieleden die ik ken. Ik ken ze niet allemaal.

6,5

Dj2Jelle
Wat moet ik nou met dit dynospectorische bericht.

Jelle jat zelfs mijn grappen, hoe diep ben je gezonken.

Dj2Jelle
Gezien de huidige weersomstandigheden zal het waterpeil wel gestegen zijn dus ik schat zo'n 3,7 centimeter. En daarnaast was het geen grap Je zei zelf dat het een dynospectorisch bericht was en ik geloofde je. Ik vertrouwde je

Een klassieker dus, maar ik had het nog nooit gehoord. Nu wel, maar m'n leven ziet er nog altijd hetzelfde uit...

Dj2Jelle
De eerste keer dat ik Dust in the Wind luisterde was nadat ik 2001: A Space Odyssey had gezien, en ik weet niet of het ermee te maken heeft: maar elke keer dat ik deze track luister dan zie ik mezelf vliegen door het heelal in m'n eentje zonder bestemming, zonder kans van overleven.

Just a drop of water,
in an endless sea

Ook tekstueel geeft dit nummer heel poëtisch verlies en eenzaamheid weer. Zal er nog aan je gedacht worden als je nu heen gaat?

Nothing lasts forever,
but the earth and sky

Excuseert me voor dit SM-moment

Dj2Jelle
10. Pat Metheny Group - The Roots of Coincidence

Jammer dat er alleen maar liveoptredens van hem op Youtube staan, maar dit is toch wel veruit mijn favoriete nummer van hem samen met Unquity Road. Pat Metheny: mijn favoriete gitarist denk ik. Technisch heel gedreven en kan het heel makkelijk laten klinken, en het word nooit een chaos. De nummers van zijn Pat Metheny Group variëren van Jazz tot Rock en alles wat er denkbeeldig tussen zit.

en het word nooit een chaos

Word of bedoel je word in de zin van het woord?

Wel aardig, had er niet bij willen zijn, zo goed vind ik het ook weer niet. Ik speelde ook ooit gitaar, op mijn werk, en dan zong ik valse oude nederlandstalige liedjes. Gitaarspelen kan ik trouwens ook niet zo best. Sterker nog, ik krijg nog een mooier geluid uit een krijtje dan uit een gitaar. Terug naar het nummer.

6 enzo

Dj2Jelle
Ben je boos omdat Baba O'Riley een kutnummer is?

Nee, jei weist mei ook soms op spelfauten dus dat ga ik nu ook bei jouw doen.

Boos dus wel, dad hat je goet.

Mb.
Kunnen we dit niet het 'Jelle en R&P slap gelul topic' noemen, ofzo?

Goed idee. Alleen een kleine aanpassing:

'Jelle en R&P slap gelul topic met een kritische noot van Mb'

Social_Mask
Dj2Jelle schreef:

Excuseert me voor dit SM-moment

Haha, het is je vergeven, hoor.

Moet nog wel even die nieuwe nummers beluisteren, ben ik nog niet aan toe gekomen. Teardrop kende ik al, en ik ben het eens met Elrayo:

Teardrop heb ik altijd een aardig nummer gevonden, maar niet meer dan dat. Ik mis de emotionele klik. Hetzelfde heb ik met Portishead, Tricky en een hoop andere trip-hop artiesten.

Dj2Jelle
Mb. schreef:
Kunnen we dit niet het 'Jelle en R&P slap gelul topic' noemen, ofzo?

Ik heb nog wel gedacht aan Jelle's top 50 & R&P's waardeloze kritiek.

Dj2Jelle
9. David Bowie's - Space Oddity

Erg mooi nummer van Bowie uit '69 dat gaat over zijn heroïneverslaving. Mooi poëtisch gebracht hoe een junk eigenlijk ontspoort raakt van de aarde en in zijn eigen wereld begint te leven. En de muziek is natuurlijk prachtig anders had het mijn top 10 niet gehaald.

Idd een prachtige song over drugs en zijn verslaving...

David Bowie

David Bowie, hij had mijn vader kunnen zijn. Of opa. Kleinzoon lijkt me niet mogelijk, maar je weet het maar nooit met dit soort artiesten. Soms is hij best dope en soms ook niet.

Sinterklaas is toch niet meer in Nederland?

Bram van der Vluchtig geef ik een 6,7

Hey ik ken dat nummer! M'n moeder draaide die altijd in de auto .
7

Vind Heros mooier

Dj2Jelle
Tijd voor de hoogste Jazz-notering.

8. John Coltrane - Psalm

John Coltrane, volgens sommigen de vader van Fred, is de hoogst genoteerde jazzmuzikant in mijn toplijst. Om deze reden: Hij maakt de mooiste muziek vergeleken met de anderen. Dit is een van mijn favoriete nummers op zijn album The Love Supreme.

John Coltrane, daar ga ik nou eens geen onzin bij plaatsen. Een absolute held.

9

Muziek die R&P ervan weerhoudt onzin in dit topic te plaatsen krijgt van mij niks minder dan 10!!! John Coltrane A Love Supreme

Wat is dat toch heerlijke muziek.

8,8

Gast
geplaatst: vandaag om 22:52 uur

geplaatst: vandaag om 22:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.