Muziek / Toplijsten en favorieten / New Wave top 5 nummers
zoeken in:
0
geplaatst: 27 november 2010, 23:31 uur
Ikzelf had wat meer stemmen voor Our Swimmer verwacht..
Misschien nog iets voor de toekomst of een apart topic: beste wave/post-punk nummer of album uit Nederland, België, Duitsland...
Misschien nog iets voor de toekomst of een apart topic: beste wave/post-punk nummer of album uit Nederland, België, Duitsland...
0
Aquila
geplaatst: 30 november 2010, 16:11 uur
dazzler schreef:
DCD in vijf nummers ... wat een opgave.
Ik zou wel eens een top 5 van Brendan en een top 5 van Lisa nummers willen maken.
DCD in vijf nummers ... wat een opgave.
Ik zou wel eens een top 5 van Brendan en een top 5 van Lisa nummers willen maken.
Bij een Top 10 zou mijn keuze inderdaad evenwichtiger uitvallen. In mijn ingestuurde Top 5 is het toch 4-1 voor Perry geworden. Zelfde geldt voor de albums. Bij een Top 10 zou een 3-4-3 systeem voor de hand liggender geweest zijn. Nu ligt "Within the Realm" toch wel duidelijk voor op zowel zijn/haar voorganger als zijn/haar opvolger (1-3-1).
0
geplaatst: 2 december 2010, 15:50 uur
leuk initiatief!
Mijn top 5
1 Dead Can Dance Persephone
2 Lisa Gerrard (Piter Bourke): Sacifice
3 Joy Divison: Atmosphere
4 Bauhaus: Crowds
5 Anne Clark: Our Darkness
Merk dat ik de andere goede uptempo songs net niet in de top 5 krijg
(Talking Heads, Iggy Pop (LvL), The Knack, Mink DeVille) new Wave wordt bij mij door de Gothics song gedomineerd.
Mijn top 5
1 Dead Can Dance Persephone
2 Lisa Gerrard (Piter Bourke): Sacifice
3 Joy Divison: Atmosphere
4 Bauhaus: Crowds
5 Anne Clark: Our Darkness
Merk dat ik de andere goede uptempo songs net niet in de top 5 krijg
(Talking Heads, Iggy Pop (LvL), The Knack, Mink DeVille) new Wave wordt bij mij door de Gothics song gedomineerd.
0
geplaatst: 2 december 2010, 22:26 uur
Euh...gtenbosch...eerst even verdiepen in de precieze inhoud van het topic voordat je hier een lijstje neerplempt.
0
geplaatst: 8 december 2010, 11:54 uur
ok ok heb 3 pagina's doorgenomen en snap 't nu. Top 5 DCD ga ze melden..
0
geplaatst: 8 december 2010, 16:03 uur
Ik ben nog aan het wachten op de laatste stemmen. Morgenavond de uitslag. het kan iets later worden wegens ziekenbezoek en een feestje van een collega
Ik probeer ergens tussen 21.00 en 22.00 thuis te geraken.
0
skyline
geplaatst: 8 december 2010, 16:50 uur
pygmydanny schreef:
Yeah, sure. Niet teveel bieren van hoge gisting dan hé. Ik probeer ergens tussen 21.00 en 22.00 thuis te geraken.

0
geplaatst: 8 december 2010, 17:28 uur
pygmydanny schreef:
Vlaams heeft iets mooi liederlijks; zou ik zoiets schrijven, zou mijn lief het prompt opvatten als: ok hij heeft nu een label geprint met zijn adres erop, hij steekt dat in zijn zak en doet dat om na de festiviteiten - en eerder ziekenbezoek - het doel; "thuis te geraken" Pls don't leave me with "lost and found!'
Mijn lijstje volgt nog - what a job, DCD top5!
0
geplaatst: 8 december 2010, 17:45 uur
Heb mijn lijstje net verstuurd.
Erg lastig, heb het idee dat ik mijn top 5 net zo goed op zijn kop had kunnen zetten. De nummers doen amper voor elkaar onder.
Erg lastig, heb het idee dat ik mijn top 5 net zo goed op zijn kop had kunnen zetten. De nummers doen amper voor elkaar onder.
0
geplaatst: 8 december 2010, 19:20 uur
Nee, ik hoop op Averna! En ik ga na het ziekenbezoek eerst braaf (en nuchter) naar huis om de DCD Top 5 te posten. Daarna feest!! Salute!
0
geplaatst: 8 december 2010, 19:39 uur
herman schreef:
Herkenning
, misschien ga ik wel aan het plafond hangen als ik het typ; wellciht helpt dat.Beste nummers - ga er maar aan staan: de albums zijn stuk voor stuk sferische, organische entiteiten - als u bedoelt wat ik snap

0
geplaatst: 8 december 2010, 21:03 uur
pygmydanny schreef:
Nee, ik hoop op Averna!
(quote)
Nee, ik hoop op Averna!
Averna

Dat nummer ken ik niet, goed klinkt wel typisch DCD

0
Aquila
geplaatst: 9 december 2010, 19:32 uur
Ondanks jullie gezwoeg oer deze onmogelijk opdracht heb ik gemeend dat de uitslag voorspelbaar lijkt. Die voorspelling 1 t/m 3 heb ik vrijblijvend ook aan pygmydanny gestuurd. Wellicht dat 1 en 2 omgedraaid zijn,maar 'tactische' redenen deden mij besluiten het zo te doen.
Neemt niet weg: ik bén benieuwd. Ik heb inmiddels gezien dat mijn nummer 1 op het betreffende album onderaan bungelt op de statistieken-tab, dus ik heb er blijkbaar een andere kijk op.
Neemt niet weg: ik bén benieuwd. Ik heb inmiddels gezien dat mijn nummer 1 op het betreffende album onderaan bungelt op de statistieken-tab, dus ik heb er blijkbaar een andere kijk op.
0
geplaatst: 9 december 2010, 19:42 uur
Ik durf ook wel een gokje te wagen voor de nummer 1 positie.
Summoning of the Muse
Summoning of the Muse
0
geplaatst: 9 december 2010, 20:30 uur
ik denk dat CD er niet zover naast zit. 
mijn #2, de demo van Frontier, zet ik alvast hier neer

mijn #2, de demo van Frontier, zet ik alvast hier neer
0
geplaatst: 9 december 2010, 20:36 uur
Denk dat CD zomaar gelijk zou kunnen hebben - ik heb nl vaak een winner in mijn setje. Maar wat een heidensch karwei: het hadden er makkelijk een dozijn kunnen zijn.
0
geplaatst: 9 december 2010, 20:41 uur
Et voilà:
Dead Can Dance Top-5
26 stemmers bepaalden deze top 5. Tussen haakjes het aantal stemmers per song en het album waarop het nummer te horen is.
1. The Host Of Seraphim 67 (15) (The Serpent’s Egg)
2. Persephone 36 (9) (Within The Realm Of A Dying World)
3. Anywhere Out Of The World 27 (8) (Within The Realm Of A Dying Sun)
4. Summoning Of The Muse 26 (9) (Within The Realm Of A Dying Sun)
5. In Power We Entrust The Love Advocated 24 (6) (Garden Of The Arcane Delights-EP)
Straks de volledige lijst!!
gr
Dead Can Dance Top-5
26 stemmers bepaalden deze top 5. Tussen haakjes het aantal stemmers per song en het album waarop het nummer te horen is.
1. The Host Of Seraphim 67 (15) (The Serpent’s Egg)
2. Persephone 36 (9) (Within The Realm Of A Dying World)
3. Anywhere Out Of The World 27 (8) (Within The Realm Of A Dying Sun)
4. Summoning Of The Muse 26 (9) (Within The Realm Of A Dying Sun)
5. In Power We Entrust The Love Advocated 24 (6) (Garden Of The Arcane Delights-EP)
Straks de volledige lijst!!
gr
0
geplaatst: 9 december 2010, 20:46 uur
Aha ... drie nummers uit mijn top 5 in de top 5 (namelijk 2, 3 en 5).

En die twee andere kunnen zo in mijn top 10.
Voorts had ik Severance en Sanvean in mijn top 5 opgenomen.

En die twee andere kunnen zo in mijn top 10.
Voorts had ik Severance en Sanvean in mijn top 5 opgenomen.
0
geplaatst: 9 december 2010, 20:54 uur
Nummer 1 volkomen logisch en terecht!! Sowieso ongeveer het mooiste wat ooit is gemaakt
Verder nummer 4 ook uit mijn top5.. maar de rest is ook prima natuurlijk, alhoewel Within The Realm Of A Dying Sun een beetje té nadrukkelijk is vertegenwoordigt.
Verder nummer 4 ook uit mijn top5.. maar de rest is ook prima natuurlijk, alhoewel Within The Realm Of A Dying Sun een beetje té nadrukkelijk is vertegenwoordigt.
0
Aquila
geplaatst: 9 december 2010, 20:58 uur
orbit schreef:
alhoewel Within The Realm Of A Dying Sun een beetje té nadrukkelijk is vertegenwoordigt.
pygmydanny heeft nog zijn best gedaan om bij Persephone wat creatief te zijn alhoewel Within The Realm Of A Dying Sun een beetje té nadrukkelijk is vertegenwoordigt.

Spleen and Ideal nog niet teruggezien, mijn nummer 1 kwam nochtans van dat album. Achterfa gezien had ik Persephone daar wel neer willen zetten, dat was het enige Gerrard nummer uit mijn lijstje.
0
geplaatst: 9 december 2010, 21:56 uur
Alleen mijn nummer 1 staat in de lijst (nr 3), maar ik ben dan ook geen doorsnee DCD-fan. Ik moet niet zoveel van Gerrard hebben op enkele uitzonderingen daar gelaten (en die zijn van het debuut en It'll End in Tears).
De nummer 1 van de lijst had ik verwacht, dat is wereldwijd de populairste DCD-track, als ik de berichten mag gelopen.
De nummer 1 van de lijst had ik verwacht, dat is wereldwijd de populairste DCD-track, als ik de berichten mag gelopen.
0
geplaatst: 9 december 2010, 22:31 uur
Bij Wire nog 5 uit 5, nu enkel nummer 1 en 2 ook in mijn lijst.
Verder had ik, Sanvean, Circum radiant dawn en Cantara.
Enkel Gerrard
nummers
Verder had ik, Sanvean, Circum radiant dawn en Cantara.
Enkel Gerrard
nummers
0
geplaatst: 9 december 2010, 22:52 uur
Oja, Host of Seraphim dacht ik even niet aan. Terwijl ik hem zelf ook in mijn lijstje had, op de derde plaats. Verder had ik alleen Summoning of the Muse uit de top 5 in mijn rijtje.
Avatar, Xavier en Threshold waren deze keer mijn andere favorieten (dus 4 albums vertegenwoordigd). Ben benieuwd of ik daar nog medestanders in vind.
Avatar, Xavier en Threshold waren deze keer mijn andere favorieten (dus 4 albums vertegenwoordigd). Ben benieuwd of ik daar nog medestanders in vind.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 9 december 2010, 23:27 uur
herman schreef:
Oja, Host of Seraphim dacht ik even niet aan. Terwijl ik hem zelf ook in mijn lijstje had, op de derde plaats. Verder had ik alleen Summoning of the Muse uit de top 5 in mijn rijtje.
Host of Seraphim
Cantara
Threshold
The Carnival Is Over
Bird
Treshold dus wel Herman
Nummer 1 staat bij mij zonder twijfel bovenaan staat ook in mijn persoonlijke top 10
0
geplaatst: 9 december 2010, 23:33 uur
Dan nu de volledige lijst (na 5 averna's
)
1. The Host Of Seraphim
2. Persephone
3. Anywhere Out Of The World
4. Summoning Of The Muse
5. In Power We Entrust The Love Advocated
6. Severance
7. Ullyses
8. A Passage In Time
8. Avatar
8. Threshold
11. Dawn Of The Iconoclast
12. Mesmerism
13. Cantara
13. Sanvean
13. Xavier
13. Fortune Presents Gifts Not According To The Book
17. Circumradiant Dawn
18. De Profundis
18. The Song Of The Sybil
18. The Carnival Is Over
21. Indoctrination
21. The Ubiquitous Mr. Lovegrove
21. Windfall
24. Advent
24. Frontier (demo)
26. Black Sun
26. Enigma Of the Absolute
26. Rakim
29. Indus
29. Saltarello
29. Yulunga
32. Ocean
32. The Arcane)
32. The Arrival And The Reunion
32. The Writing On My Fathers Hand
36. Spirit
36. The Cardinal Sin
36. Wild In The Woods
36. In The Wake Of Adversity
36. Ariadne
36. The Trial
36. Bird
rangschikking qua albums/EP's:
1. Within The Realm Of A Dying Sun
2. The Serpent’s Egg
3. Spleen And Ideal
4. Dead Can Dance
5. Aion
5. The Garden Of The Arcane Delights EP
)1. The Host Of Seraphim
2. Persephone
3. Anywhere Out Of The World
4. Summoning Of The Muse
5. In Power We Entrust The Love Advocated
6. Severance
7. Ullyses
8. A Passage In Time
8. Avatar
8. Threshold
11. Dawn Of The Iconoclast
12. Mesmerism
13. Cantara
13. Sanvean
13. Xavier
13. Fortune Presents Gifts Not According To The Book
17. Circumradiant Dawn
18. De Profundis
18. The Song Of The Sybil
18. The Carnival Is Over
21. Indoctrination
21. The Ubiquitous Mr. Lovegrove
21. Windfall
24. Advent
24. Frontier (demo)
26. Black Sun
26. Enigma Of the Absolute
26. Rakim
29. Indus
29. Saltarello
29. Yulunga
32. Ocean
32. The Arcane)
32. The Arrival And The Reunion
32. The Writing On My Fathers Hand
36. Spirit
36. The Cardinal Sin
36. Wild In The Woods
36. In The Wake Of Adversity
36. Ariadne
36. The Trial
36. Bird
rangschikking qua albums/EP's:
1. Within The Realm Of A Dying Sun
2. The Serpent’s Egg
3. Spleen And Ideal
4. Dead Can Dance
5. Aion
5. The Garden Of The Arcane Delights EP
0
geplaatst: 9 december 2010, 23:44 uur
Last minute changes zorgde ervoor dat ik (maar) twee van de 5 had; bij mij kwam Perry er redelijk bekaaid af, terwijl hij op de albums toch degene is die het extatische van Gerard weer tot aardse, behapbare proporties brengt - Severance, How Fortunate... om maar ene paar voorbeelden te geven.
Opvallend hoe buitengewoon lastig het dit maal was; bij DCD kan je niet fff en track er tussenuit plukken: albums zijn een organisch geheel. En opvallend hoeveel/vaak in deze week in andere sferen verkeerde (ik zat op Camelot, in de Bastille, was getuigen van een feest op Loevestein). Een trip naar een andere wereld, een ander tijd voor de prijs van één DCD CD.
't is dat er maar 50 albums in mijn koffertje (voor het onbewoonde eiland met stroom) mogen; anders wist ik het wel. Het wachten is nu op de re-release van Into the Labyrinth en Spiritchaser op vinyl; als collector's item zijn dit meest prijzige van DCD. Er zit inmiddels een 4 lp box aan te komen: de eerste 2 lp's plus de 12" In the Garden of Arcane Delight en een 12" met
1. Instrumental
2. Labour of Love
3. Ocean
4. Threshold
Box komt 13/12 uit en zal ca 50 GBP gaan kosten (ca 63 euro; komt nog verzendkosten bij, paar euro); wel benieuwd of de rest ook nog volgen op die manier.
Opvallend hoe buitengewoon lastig het dit maal was; bij DCD kan je niet fff en track er tussenuit plukken: albums zijn een organisch geheel. En opvallend hoeveel/vaak in deze week in andere sferen verkeerde (ik zat op Camelot, in de Bastille, was getuigen van een feest op Loevestein). Een trip naar een andere wereld, een ander tijd voor de prijs van één DCD CD.
't is dat er maar 50 albums in mijn koffertje (voor het onbewoonde eiland met stroom) mogen; anders wist ik het wel. Het wachten is nu op de re-release van Into the Labyrinth en Spiritchaser op vinyl; als collector's item zijn dit meest prijzige van DCD. Er zit inmiddels een 4 lp box aan te komen: de eerste 2 lp's plus de 12" In the Garden of Arcane Delight en een 12" met
1. Instrumental
2. Labour of Love
3. Ocean
4. Threshold
Box komt 13/12 uit en zal ca 50 GBP gaan kosten (ca 63 euro; komt nog verzendkosten bij, paar euro); wel benieuwd of de rest ook nog volgen op die manier.
* denotes required fields.