Muziek / Toplijsten en favorieten / New Wave top 5 nummers
zoeken in:
0
geplaatst: 16 november 2010, 08:33 uur
Mjuman schreef:
Dit was het (enigszins) beperkte lijstje van tips:
Dazzler - Quisqose
Lukas - Those Eyes That Mouth
Mjuman - Echoes in a Shallow Bay (12")
Premo - Theft, And Wandering Around Lost
STaRS - The Thinner the Air
Dit was het (enigszins) beperkte lijstje van tips:
Dazzler - Quisqose
Lukas - Those Eyes That Mouth
Mjuman - Echoes in a Shallow Bay (12")
Premo - Theft, And Wandering Around Lost
STaRS - The Thinner the Air
Strangeways - Winter Wonderland
0
geplaatst: 16 november 2010, 10:19 uur
Strangeways schreef:
Strangeways - Winter Wonderland
Strangeways - Winter Wonderland
dazzler schreef:
Sigh's Smell of Farewell is om je vingers bij af te likken.
Als je heel goed luistert, hoor je dat het nummer gebaseerd is
op het akkoorden schema van het bekende kerstliedje Silent Night.
Op Kerstliedjes zouden de Twins later nog eens terugkomen.
Sigh's Smell of Farewell is om je vingers bij af te likken.
Als je heel goed luistert, hoor je dat het nummer gebaseerd is
op het akkoorden schema van het bekende kerstliedje Silent Night.
Op Kerstliedjes zouden de Twins later nog eens terugkomen.
Wire ken ik onvoldoende, dus ik pas even.
0
geplaatst: 16 november 2010, 10:27 uur
Winter wonderland van Snow., niet in de MM discografie
Enne Radiohead heeft 'm ook gedaan
0
geplaatst: 16 november 2010, 11:32 uur
Strangeways schreef:
citaat mm !!! Dit was het (enigszins) beperkte lijstje van tips:
Dazzler - Quisqose
Lukas - Those Eyes That Mouth
Mjuman - Echoes in a Shallow Bay (12")
Premo - Theft, And Wandering Around Lost
STaRS - The Thinner the Air
!!! einde citaat mmcitaat mm !!! Dit was het (enigszins) beperkte lijstje van tips:
Dazzler - Quisqose
Lukas - Those Eyes That Mouth
Mjuman - Echoes in a Shallow Bay (12")
Premo - Theft, And Wandering Around Lost
STaRS - The Thinner the Air
Strangeways - Winter Wonderland [/quote]
Een menselijke vergissing van mijn kant, niet opzettelijk - zo strange zijn mijn ways niet. Winter Wonderland (uit de jaren dertig) is heel veel/vaak gecoverd, ook (helaas) door Ozzy. Die E.P Snow is overigens een collector's item (dat had ik ergens al geschreven), beide tracks gewoon op LTV 2.
0
geplaatst: 18 november 2010, 21:03 uur
o Ja Wire he, nieuw album komt er aan.
Wire - Red Barked Tree (2011)
2 minutes is gratis via o.a. web site verkrijgbaar.
Wire - Red Barked Tree (2011)
2 minutes is gratis via o.a. web site verkrijgbaar.
0
geplaatst: 18 november 2010, 22:57 uur
Wire-top 5's zijn welkom!! Graag zelfs, heb tot nog toe niet veel werk eraan gehad
Op donderdag 25 november a.s. (20.00u.) maak ik de balans op!
Op donderdag 25 november a.s. (20.00u.) maak ik de balans op!
0
geplaatst: 25 november 2010, 20:59 uur
Wire top 5: eindscore
17 deelnemers deze keer en een gedeelde eerste plaats
1. I Should Have Known Better - 37 punten (11 stemmers) (154)
+ A Touching Display - 37 punten (7 stemmers) (154)
3. The 15th - 28 punten (7stemmers) (154)
4. Outdoor Miner - 20 punten (6 stemmers) (Chairs Missing)
5. Mannequin – 15 punten (6 stemmers) (Pink Flag)
Qua albums haalt '154' in totaal het meeste stemmen, gevolgd door Pink Flag, Chairs Missing en The Ideal Copy.
17 deelnemers deze keer en een gedeelde eerste plaats
1. I Should Have Known Better - 37 punten (11 stemmers) (154)
+ A Touching Display - 37 punten (7 stemmers) (154)
3. The 15th - 28 punten (7stemmers) (154)
4. Outdoor Miner - 20 punten (6 stemmers) (Chairs Missing)
5. Mannequin – 15 punten (6 stemmers) (Pink Flag)
Qua albums haalt '154' in totaal het meeste stemmen, gevolgd door Pink Flag, Chairs Missing en The Ideal Copy.
0
geplaatst: 25 november 2010, 21:05 uur
Nu ja ok hallo jawel, vorige keer 4 uit 5 bij CT.
NU VIJF UIT VIJF.
Wat hebben jullie toch een goede smaak (met uitzondering van de 4 Pink Flags van Herman )
NU VIJF UIT VIJF.
Wat hebben jullie toch een goede smaak (met uitzondering van de 4 Pink Flags van Herman )
0
geplaatst: 25 november 2010, 22:37 uur
Iemand al een suggestie voor de volgende? Ik neem er de boekhouding wel bij.
Siouxsie misschien?
Siouxsie misschien?
0
geplaatst: 25 november 2010, 22:48 uur
herman schreef:
Ah, mijn nummer 6, 7 en 8 staan hier 1, 2 en 3.
Ah, mijn nummer 6, 7 en 8 staan hier 1, 2 en 3.
Uiteraard is dat puur TOEVAL, of heb je (met voorkennis?) een 'getweakte' lijst ingezonden en verwacht je binnenkort een mail van RTL?
Mijn nr1 was dat ook - en de rest buiten de prijzen, gelukkig; ik houd het graag exclusief
Associates? Suus, Tillievizie ook ok - zonder Creatures dan wel!
0
geplaatst: 25 november 2010, 22:49 uur
Suggestie, nou mijn lijstje van 11 sept. Joy Division, Dead can dance, Magazine, The Only Ones, Siouxsie, TMC, en Televison nog niet geweest
0
geplaatst: 25 november 2010, 23:02 uur
volledige Wire-lijst:
1. I Should Have Known Better
1. A Touching Display
3. The 15th
4. Outdoor Miner
5. Mannequin
6. Champs
6. On Returning
8. Pink Flag
9. Map Ref. 41ºN 93ºW
10. Practice Makes Perfect
11. Ex-Lion Tamer
12. Reuters
12. Lowdown
12. Feed Me
15. It’s So Obvious
15. I Am The Fly
15. Over Theirs
15. Too Late
19. Comet
19. Our Swimmer
19. Marooned
19. Start To Move
19. Ahead
19. Two People In A Room
19. Feeling Called Love
26. Another The Letter
26. 12XU
26. 40 Versions
26. Silk Skin Paws
26. The Queen Of Ur And The King Of Um
31. Single K.O.
31. Indirect Enquiries
31. 106 Beats That
31. Dot Dash
1. I Should Have Known Better
1. A Touching Display
3. The 15th
4. Outdoor Miner
5. Mannequin
6. Champs
6. On Returning
8. Pink Flag
9. Map Ref. 41ºN 93ºW
10. Practice Makes Perfect
11. Ex-Lion Tamer
12. Reuters
12. Lowdown
12. Feed Me
15. It’s So Obvious
15. I Am The Fly
15. Over Theirs
15. Too Late
19. Comet
19. Our Swimmer
19. Marooned
19. Start To Move
19. Ahead
19. Two People In A Room
19. Feeling Called Love
26. Another The Letter
26. 12XU
26. 40 Versions
26. Silk Skin Paws
26. The Queen Of Ur And The King Of Um
31. Single K.O.
31. Indirect Enquiries
31. 106 Beats That
31. Dot Dash
0
geplaatst: 26 november 2010, 00:12 uur
Champs op 6. Blij dat ik niet de enige ben die dat kan waarderen. Alleen die handclaps al
Het verbaast me trouwens dat 12XU zo laag staan, dacht dat dat wel een van de Wire-klassiekers was.
Het verbaast me trouwens dat 12XU zo laag staan, dacht dat dat wel een van de Wire-klassiekers was.
0
geplaatst: 26 november 2010, 01:41 uur
Ik had even geen tijd om mee te doen, maar als ik de uitslag zo zie zou mijn inzending weinig toevoegen. Mannequin zou misschien een plaatsje stijgen. Andere favorieten bevinden zich nog lager in de lijst.
0
geplaatst: 26 november 2010, 07:42 uur
Rudi S schreef:
Suggestie, nou mijn lijstje van 11 sept. Joy Division, Dead can dance, Magazine, The Only Ones, Siouxsie, TMC, en Televison nog niet geweest
Suggestie, nou mijn lijstje van 11 sept. Joy Division, Dead can dance, Magazine, The Only Ones, Siouxsie, TMC, en Televison nog niet geweest
Met Dead can dance , Magazine en Siouxsie zal ik weinig moeite hebben. Favoriete bands voor mij.
En wat Wire betreft; deze week voor de eerste keer de albums van 1977-1979 beluisterd. Om een lijst van 5 favoriete nummers uit te kiezen was dus niet zo makkelijk.
btw Wat betekent TMC?
0
geplaatst: 26 november 2010, 09:22 uur
0
geplaatst: 26 november 2010, 21:46 uur
Van DCD kan ik wel 10 nummers opnoemen die van hetzelfde hoge nivo zijn.
Laat maar komen zou ik zeggen.
Laat maar komen zou ik zeggen.
0
geplaatst: 26 november 2010, 21:59 uur
Okee, ik zal de stemmen ronselen.
Stemmen kan tot donderdag 9 december 20.00u
Weet alvast wat te beluisteren de komende weken
Stemmen kan tot donderdag 9 december 20.00u
Weet alvast wat te beluisteren de komende weken
0
geplaatst: 26 november 2010, 23:12 uur
DCD in vijf nummers ... wat een opgave.
Ik zou wel eens een top 5 van Brendan en een top 5 van Lisa nummers willen maken.
Goed, dat is nu niet aan de orde, maar hun songs beluister ik wel op een verschillende wijze.
Brendan is de troubadour en zijn teksten hebben een poëtische meerwaarde.
Lisa brengt het sacrale element tot leven, bij haar is zingen een klankgebeuren.
Ik zou wel eens een top 5 van Brendan en een top 5 van Lisa nummers willen maken.
Goed, dat is nu niet aan de orde, maar hun songs beluister ik wel op een verschillende wijze.
Brendan is de troubadour en zijn teksten hebben een poëtische meerwaarde.
Lisa brengt het sacrale element tot leven, bij haar is zingen een klankgebeuren.
0
geplaatst: 26 november 2010, 23:17 uur
0
geplaatst: 27 november 2010, 14:58 uur
herman schreef:
Champs op 6. Blij dat ik niet de enige ben die dat kan waarderen. Alleen die handclaps al
Champs op 6. Blij dat ik niet de enige ben die dat kan waarderen. Alleen die handclaps al
mijn gedacht, mn absolute Wire-favoriet.
'k Dacht ook altijd dat Lowdown als een van de beste songs werd beschouwd, verder zal dit wel een representatieve lijst zijn.
* denotes required fields.