MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rene's Hip Hop Tips

zoeken in:
Ik heb wel zin in die albums top 50, daar ga ik veel ontdekken Je song top 40 is ook abnormaal goed, alleen maar vette nummers.

Rene1979
Wordt toch een top 50 zijn teveel goede...

Atmosphere - Tryin to Find a Balance: 8. Ik denk dat ik hier toch maar meer van ga checken.
Pete Rock & CL Smooth - TROY: 10. Geen commentaar.
CYNE - Steady: 7. Niet slecht, maar iets te laidback beat.
2. Viktor Vaughn - Let me Watch: 7. Zie CYNE.
1. Nujabes - Feather: 8. Hoewel dit ook een laidback beat is, ligt dit me toch beter. Misschien ook de goed passende raps.

Al met al een goede lijst. Ik merk dat ik qua "moderne" hip-hop een bepaalde laidback stijl niet echt waardeer. Maar hip-hop albums hebben bij mij altijd een wenningstijd nodig gehad. De meeste nummers uit jouw lijst heb ik slecht 1 x geluisterd.

Mooi nummer 1!

toris
Hoe ga je dat doen, die album top 50? 1 albums per dag?

Of meerdere album per dag.

MAS
Allemaal vette nummers in je top 3 maar ik had ook niet anders verwacht! Ik ben benieuwd naar je album top50? Maar wordt de top10 gewoon je oude top10?

Lijkt me wel, met een toelichting.
Zo deed Rene dat vorige keer althans.
Dat is al weer een poos geleden.

MAS
Ik bedoelde eigenlijk zijn top10 die hij een paar dagen geleden nog had. Niet die van zijn oude top 250.

Ook maar eens een reactie van iemand die dus de laatste 15 nummers allemaal niet kende. Tweede gedeelte beviel net zo goed als na mijn eerste reactie, waar ik nog kort even mijn favorieten van de laatste 15 zal noemen:

Red Light, Green Light
Pharcyde
JMT
TROY

En het nummer wat nu al een paar keer per dag bij mij voorbijkomt, van Blackstar.

Bedankt voor het delen van jouw lijst, was erg leuk om te volgen en heb er heel veel goede tips aan over gehouden!

Rene1979
Ik ga een album top 50 starten. Deze wordt morgenavond denk ik al gestart. Ik doe 5 albums per dag.. Dus wordt weer leuk. Ik vond dit topic erg leuk door alle goede reactie's ik hoop net zoveel positiefs in deze lijst.

Ow en omdat er redelijk vaak pm's komen met de vraag of ik nog tipjes heb.. Komt er hierna een Tip Top 25. Dus hou dit topic nog even in de gaten.

Mb.
Nog even een late reactie, Rene. Ik vond het een prima lijst, maar helaas wel te voorspelbaar voor mij. Ik kende slechts 3 nummers niet, maar dan nog wel van artiesten die ik in ieder geval van naam ken (El-P, Hell Razah, Cannibal Ox). Welgeteld twee nummers had ik zelf ook in een top 40 gezet (93' till infinity en Passin' me by). Toch een leuke lijst hoor, maar ik hoop dat ik in de Tip Top 25 echt wat ga ontdekken. Dat lijkt me nog leuker!

Rene1979
Hou in gedachten, dat ik heb geprobeerd afwisseling te brengen in de top 50. Want ik wil niet teveel dezelfde artiesten erin terug laten komen.... Maar het is wel een beeld van welke albums ik gewoon tof vind.

50. Common Market - Tobacco Road (2008)

(afbeelding)

Common Market is een groep die al een aantal vette cd's heeft uitgebracht. Als je dit goed vind zou ik ook Blue Scholars luisteren. Deze groepen hebben dezelfde producer.

49. Mighty Joseph - Empire State (2008)

(afbeelding)

Mighty Joseph bestaande uit Vast Aire en Karniege, deed mij wat denken aan het vervolg op Cannibal Ox alleen dan in een gewijzigde samenstelling. Echt een heerlijk plaatje met de mooiste artwork in jaren.

48. Insight - Targeting Zones (2004)

(afbeelding)

Insight, is een van de beste MC's die er rondlopen. Deze cd is te gek en lekker jazzy.

47. Lone Catalysts - The Catalysts Files (2002)

(afbeelding)

J. Sands & J. Rawls, geweldige artiesten die erg goed bij elkaar passen. Lekker jazzy beats en goeie raps. Al hun albums zijn de moeite waard.

46. MHz - Table Scraps (2001)

(afbeelding)

Wat moet ik zeggen over dit collectief? Gewoon een ontzettend lekker plaatje.

toris
Ik heb ze alle 5 nog nooit geluisterd.

Common Market: sommige nummers nog steeds erg leuk, verder gaat het snel saai worden.
Mighty Joseph: Lang geleden dat ik die plaat beluisterde, weer eens doen binnenkort. Maakte destijds een redelijke indruk.
Insight: dit album van hem ken ik nog niet.
Lone Catalysts: ook deze plaat gaat snel vervelen.
MHz: briljante plaat, die moet je checken Toris.

Een 6,5 (gemiddeld) voor de eerste 5 platen.

panjoe (moderator)
Die voorkant van Mighty Joseph is echt doodziek inderdaad gelijk even pindakazen. De rest ziet er ook zeker interessant uit, maar ik kom al om in de albums die ik nog moet checken.

Ook ik ken alle 5 nog niet. Zal binnenkort ook eens kijken welke ik eerst zal luisteren.

toris
Rhythm & Poetry schreef:

MHz: briljante plaat, die moet je checken Toris.

Ga ik sowieso doen, ik heb een enorme waslijst aan "nog luisteren" bij mijn albumlijsten staan, en deze heb ik er alle 5 ingezet.

Rene1979
Ben blij dat sommige deze cd's niet kennen. Sommige doe je er een plezier mee maar niet zoveel (Rob ) Vroeger vond je deze albums beter als dat je ze nu vind..

Mb.
Ik ga gedeeltelijk mee in de mening van R&P. Ik heb 49. en 48. niet beluisterd, maar 49. valt niet geheel in mijn smaak en Insight vind ik eigenlijk niet zo'n fijne MC. Hij weet me aandacht niet zo goed te pakken en ik heb af en toe het idee alsof hij lijkt te slissen, maar dat komt ook een beetje door zijn stemgeluid. Ga zo door!

MAS
Wow meteen 5 albums die ik nog nooit heb geluisterd.

Rene1979
Wacht maar tot de Tip Top 40!! komt... Jullie kunnen nog lang nagenieten denk ik van dit topic..
Omdat ik zelf niet kan wachten bij deze de volgende 5

45. Tanya Morgan - Moonlighting (2006)

(afbeelding)

Misschien niet een bekende groep maar wel een hele goede. Dit is hun beste werk bij far. Dit is iets wat je imo gewoon geluisterd moet hebben.

44. Rasco - Time Waits for No Man (1998)

(afbeelding)

Ik mag altijd graag naar Rasco luisteren. Maar zijn debuut op nota bene Stones Throw is wel een erg vette cd. Zeker met de beats van PBW is dit een klassiekertje geworden.

43. Q-Unique - Vengeance Is Mine (2004)

(afbeelding)

Arsonists member Q met zijn solo cd. Dit jaar kwam eindelijk de lang verwachte opvolger. Die mag echter niet eens in de schaduw staan van deze cd.

42. Little Brother - The Listening (2003)

(afbeelding)

Ik hoef over dit album hopelijk niets te zeggen. Alle zichzelf respecterende Hip Hop fan, hoort deze cd in de kast te hebben staan.

41. Emanon - Anon & On (2002)

(afbeelding)

Van dit album zijn twee versie's de Japanse wat een volledige LP betreft. En een EP, welke is uitgebracht in een serie van de Earplug Serie, andere in die serie waren, Yesh (Volume 1), Demigodz (Volume 2), Mars Ill (Volume 4) en dan uiteraard deze als Volume 3. De groep Emanon bestaat uit producer Exile en Aloe Blacc die hierop niet zingt maar rapt.

MAS
Weer allemaal albums die ik nog nooit volledig geluisterd heb. Van Rasco heb ik wel een 12"en die is heel dope! Q-Unique moet ik nog steeds checken zijn laatste album beviel mij wel.

toris
Ha! Daar heb ik er 1 van geluisterd! The Listening is best dope. Zit tussen de 3,5* en 4* bij mij.

Tanya Morgan: niet al te boeiende hiphop.
Rasco: verdienstelijke plaat, kwaliteit van de beats is beter als de kwaliteit van de raps.
Q-Unique: Hiphop waar ik een hekel aan heb.
Little Brother: de beste plaat van vandaag, zeer vermakelijke hiphop.
Emanon: deze plaat ken ik nog niet maar het duo zelf vind ik niet heel erg bijzonder.

Cijfer: 5,75

panjoe (moderator)
The Listening en Rasco kende ik allebei, prima albums... Emanon moet ik ook zeker nog eens checken, ben benieuwd hoe goed Aloe kan rappen.

Ik vind Emanon wel een erg leuke plaat! Alleen ben ik wat meer fan van hun tweede album. En Aloe is zeker een bovengemiddelde rapper.

MAS
Ik zal binnenkort ook eens een lijst posten. Wordt een NL hiphop top 100/150.

pqt
Oeh, daar kijk ik naar uit .

Ola
Ik zou graag wat meer argumentatie/toelichting willen zien.
Nu kan ik net zo goed op Google hiphop top 50 intikken.
Voor de rest leuke tracks, en er zitten enkele aardige albums tussen!

Gast
geplaatst: vandaag om 05:00 uur

geplaatst: vandaag om 05:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.