MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rene's Hip Hop Tips

zoeken in:
pqt
Ik vind die van Charizma en PBW zo overrated. Ik kan me echt irriteren aan de flow en dat constante "red light! green light!". Rest is goed hoor .

Komaan, die flow is zo hard.

Charizama & PB Wolf - Red Light, Green Light 9.5*

Ik heb eigenlijk sinds kort het album een aantal keer geluisterd. Ik kan niet anders zeggen dat dit gewoon erg goed is.

Black Star - Respiration 9.0*

Mos Def en Talib Kweli doen het goed op deze track, maar Common doet er zeker niet voor onder.

Cunninlynguists - Love Ain't 9.0*

CunninLynguists staat voor mij eigenlijk altijd wel garant voor goede muziek. Zo ook deze track.

panjoe (moderator)
Dat stukje over Tonedeff sloeg op Love Ain't volgens mij op Respiration rapt Common mee.

panjoe schreef:
Dat stukje over Tonedeff sloeg op Love Ain't volgens mij op Respiration rapt Common mee.

Ja je hebt gelijk Ik bedoelde Common in plaats van Tonedeff.

Rene1979
12. Substantial - Ain't no Happy Endings

Substantial is sowieso een MC waar ik graag naar luister, maar deze Nujabes beat erbij maakt het een classic track imo.

11. Mood - Karma

Alles aan deze plaat klopt.. EDIT even een betere versie toegevoegd zat een raar geluid in de clip

10. GZA - 4th Chamber

In mijn ogen de beste Wu- Track ooit..

Substantial - Ain't no Happy Endings 8.5*

Lekker Jazzy. Substantial past goed op de beat.

Mood - Karma 8.0*

Deze groep kende ik nog niet op Main Flow als lid na. Hier zal ik eens achteraan. Het klinkt goed.

GZA 4th Chamber 9.5*

GZA is mijn favoriete member van de Wu-Tang Clan. Het hele album is gewoon een classic. Zo niet het beste Wu solo album als je het mij vraagt.

Substantial trapt kont. Geniaal heerlijk geweldig nummer.

Substantial: 9,25
Mood: 8
GZA: 8,5

Ulfat-e-Zulmat
Dat nummer van Substantial is inderdaad vrij goed. Beter dan alles van P.O.S. iig. Dat is weliswaar geen verdienste, maar toch. Hetzelfde geldt voor Karma, maar dat nummer kende ik al. Naar mijn mening het beste nummer van de laatste drie. Die eckte hiphop vibe. GZA is saai.

Goed dat jij ook een mening hebt Social, maar waar in dit topic zie jij P.O.S staan?

Rene1979
Ik snap de vergelijking ook niet helemaal...

Ik gok op een foutje (in een ander topic noemt hij Never Better "geniaal goed"). Bedoelde je GZA misschien?

(Ben ik overigens niet mee eens).

- on topic;

leuke plaatjes weer; Karma is sowieso wel een classic. Die van GZA ook, alhoewel het niet m'n favoriet van Liquid Swords. Ben geen grote Substantial fan (heb nooit echt veel van hem geluisterd), maar klinkt zeer aardig.

Social_Mask schreeuwt gewoon graag om aandacht.

Ben benieuwd naar je absolute toptracks Rene, tot nu toe alleen maar toffe nummers in je lijst.

MAS
12. Substantial 9* Kende het nummer niet maar dit is echt geniaal.

11. Mood 8* Ook deze kende ik niet.

10. GZA 9*

panjoe (moderator)
12. Substantial is een held, Nujabes is een held en ik zeg het publiekelijk ben zelf ook niet onverdienstelijk. 8,5

11. Ook ik heb hier nog nooit van gehoord. Doet me denken aan Ms. Fat Booty . 8+

10. Killer. 9

Ulfat-e-Zulmat
Rhythm & Poetry schreef:
Social_Mask schreeuwt gewoon graag om aandacht.

Nu weet ik hoe CaliLove zich permanent voelt. Voor mij staat P.O.S gelijk aan P.I.S. Ik wilde Rob even plagen. JWZ.

Even serieus:
Respiration hoort in de top3. Dat is hiphop zoals het hoort: geweldig. Ik hoop niet dat CYNE op nummer 1 staat. Dat is zó voor de hand liggend. Gewoon iets van Tha Dogg Pound op 1 zetten om een statement te maken! Verdomde backpackers.

Niets mis met Tha Dogg Pound.

Ulfat-e-Zulmat
Daar heb je gelijk in. Echter slechts ten dele.

panjoe (moderator)
Euh... Er kan niet ten dele niets mis mee zijn.

Ik weet wel welke track van Masta Ace er nog gaat komen .

Rene1979
9. The Pharcyde - Passin' Me By

Tja wat moeten we hier nou van zeggen. Die beat is geniaal.. Zowiezo de hele sfeer in het nummer, maakt dit tot een van mijn favoriete!

8. Madvillain - Acoordion

Deze combinatie is beter dan Thelma and Louis Alles is geniaal.

7. Masta Ace - Acknowledge

Er zijn vele goede tracks die Masta Ace heeft gemaakt, maar dit is toch wel de beste voor mij.

The Pharcyde is geniaal, Drop en Runnin' hadden ook zeker niet misstaan, maar Passin' Me By is ook ronduit puik.

The Pharcyde: 8,75
Madvillain: 9,5
Masta Ace: 9,25 (ik denk dat ik dit tegenwoordig ook zijn beste vind)

MAS
Deze zijn allemaal wel een 10 waard.

panjoe (moderator)
Lekkâh! Obesitas alert. Drie vette tienen voor drie moddervette nummers.

Passin' me by dikke classic

Wat slecht dat ik Passin' Me By nooit heb gehoord! Ik heb Pharcyde's Labcab.. wel, maar hun eerste album niet.

Acknowledge en Accordian zijn gewoon heel dik.

Allemaal dope nummers weer.

15. Charizama & PB Wolf - Red Light, Green Light 8.5*
14. Black Star - Respiration 8*
13. Cunninlynguists - Love Ain't 9*
12. Substantial - Ain't no Happy Endings 9*
11. Mood - Karma 8*
10. GZA - 4th Chamber 8.5* (IMO staan er op Liquid Swords betere tracks).
9. The Pharcyde - Passin' Me By 9*
8. Madvillain - Acoordion 10*
7. Masta Ace - Acknowledge 10*

Ben erg benieuwd naar je Top 5.

Rene1979
Als zoethoudertje alvast nummer 6

6. Jedi Mind Tricks - Uncommon Valor

R.A. levert hier de beste verse ooit af imo

Verse van R.A. is inderdaad een hoogtepunt. Op de beat en verse van Vinnie raakte ik wel een beetje uitgekeken. Maar nu ik het al een tijdje niet meer gehoord heb klinkt het weer zeer aardig.

8

MAS
Dit nummer kan ik ook alleen maar een 10 geven. Ik denk dat bijna iedereen het wel met mij eens is als ik zeg dat dit een van de beste hiphoptracks ooit is.

Rene1979
Ja dit is zeker een van beste tracks ooit... Daarom ook op nummer 6..

Gast
geplaatst: vandaag om 12:41 uur

geplaatst: vandaag om 12:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.