Muziek / Toplijsten en favorieten / Één artiest, zes songs
zoeken in:
0
geplaatst: 21 juli 2011, 22:11 uur
AOVV schreef:
1. Tell Me Why (Wang Theater, 2011)
2. Cortez the Killer (Bonnaroo Music Festival Manchester, 2003)
3. Out on the Weekend (ICC Berlin, 2008)
4. For the Turnstiles (Bospop Weert, 2008)
5. Comes a Time (Köln, 2009)
6. Cowgirl in the Sand (Calgary, 2008)
Opmerkelijke keuzes. Iets minder opmerkelijk dan je keuzes van Dylan, maar toch. Te zien aan je linkjes ga je alleen voor de latere live-optredens (Young dan). Wat toelichting zou leuk zijn.1. Tell Me Why (Wang Theater, 2011)
2. Cortez the Killer (Bonnaroo Music Festival Manchester, 2003)
3. Out on the Weekend (ICC Berlin, 2008)
4. For the Turnstiles (Bospop Weert, 2008)
5. Comes a Time (Köln, 2009)
6. Cowgirl in the Sand (Calgary, 2008)
Sowieso vind ik dat er toelichting gegeven wordt. Nu zijn het 6 random liedjes die je niet echt interesseren om verder te kijken in een bepaalde artiest, want daar gaat het toch echt om.
0
geplaatst: 21 juli 2011, 22:18 uur
De titel slaat er eigenlijk op: 'Old Man Performing'. Neil Young die op latere leeftijd zijn songs van weleer brengt, dus. 

0
tip_of.yourstar
geplaatst: 22 juli 2011, 08:54 uur

Tori Amos - Piecing a Potion: Live
1 Siren(Upper Darby, 2001)
2 China(Montreux, 1991)
3 Spring Haze (Bloemendaal, 2010)
4 Barons of Suburbia (Dranouter, 2008)
5 Raspberry Swirl (New York City, 1998)
6 Purple Rain (Minneapolis, 2003)
0
geplaatst: 22 juli 2011, 11:46 uur
Ferre Clabau schreef:
Geen Sun Of Nothing?
Geen Sun Of Nothing?
Colors is gewoon de complete songcyclus dus Sun Of Nothing zit daar bij.
0
geplaatst: 22 juli 2011, 11:50 uur
Veel mensen kennen The National alleen van hun laatste twee albums, maar daarvoor hebben ze ook al drie reguliere albums uitgebracht. Om die ook wat meer onder de aandacht te brengen heb ik de ep Six Songs for Dirty Lovers samengesteld: Zes nummers voor mensen die The National beter willen leren kennen. Van al hun albums heb ik één nummer gekozen en van hun laatste twee albums heb ik bewust niet voor de bekendste nummers gekozen. Daarnaast heb ik ook een schitterend nummer van de ep Cherry Tree toegevoegd. Al met al een mooi uitgebalanceerd tracklistje.

The National - Six Songs for Dirty Lovers
1. Available: Een stevig en up-tempo nummer, zoals The National ze niet veel maakt. Afkomstig van Sad Songs for Dirty Lovers.
2. Son: Een van de eerste nummers die ze schreven. Dit is dan ook verschenen op hun selftitled debuutalbum. Sinds kort spelen ze dit ook regelmatig live en ik ben blij dat ik dat heb mogen aanschouwen.
3. Brainy: Een van mijn favorieten van Boxer. You might need me more, than you think you will. Mooie tekst ook.
4. Secret Meeting: De heerlijke opener van hun album Alligator. Lekker nummer. Daar heb ik verder niks aan te te voegen.
5. Runaway: Door de schitterende opbouw in dit nummer is dit een van de pareltjes van High Violet.
6. About Today: Dit komt van de ep Cherry Tree en ik vind het erg zonde dat dit nooit op een regulier album is verschenen. Een (enigszins) verborgen pareltje!

The National - Six Songs for Dirty Lovers
1. Available: Een stevig en up-tempo nummer, zoals The National ze niet veel maakt. Afkomstig van Sad Songs for Dirty Lovers.
2. Son: Een van de eerste nummers die ze schreven. Dit is dan ook verschenen op hun selftitled debuutalbum. Sinds kort spelen ze dit ook regelmatig live en ik ben blij dat ik dat heb mogen aanschouwen.
3. Brainy: Een van mijn favorieten van Boxer. You might need me more, than you think you will. Mooie tekst ook.
4. Secret Meeting: De heerlijke opener van hun album Alligator. Lekker nummer. Daar heb ik verder niks aan te te voegen.
5. Runaway: Door de schitterende opbouw in dit nummer is dit een van de pareltjes van High Violet.
6. About Today: Dit komt van de ep Cherry Tree en ik vind het erg zonde dat dit nooit op een regulier album is verschenen. Een (enigszins) verborgen pareltje!
0
geplaatst: 22 juli 2011, 12:02 uur
MF DOOM - Cheap Fuck Part I

1. Dead Bent
2. Viktor Vaughn - Vaudeville Villain
3. Potholderz ft Count Bass D
4. Trap Door ft Jake One
5. DANGERDOOM - Old School ft Talib Kweli
6. Madvillain - Figaro

1. Dead Bent
2. Viktor Vaughn - Vaudeville Villain
3. Potholderz ft Count Bass D
4. Trap Door ft Jake One
5. DANGERDOOM - Old School ft Talib Kweli
6. Madvillain - Figaro
0
geplaatst: 22 juli 2011, 12:21 uur
Madlib - Throw Stones

1. Lootpack - Long Awaited
2. Quasimoto - Long Class Conspiracy
3. Kazi - A.V.E.R.A.G.E.
4. Madvillain - All Caps
5. Dudley Perkins - Testin' Me
6. Strong Arm Steady - Best of Times ft Phonte

1. Lootpack - Long Awaited
2. Quasimoto - Long Class Conspiracy
3. Kazi - A.V.E.R.A.G.E.
4. Madvillain - All Caps
5. Dudley Perkins - Testin' Me
6. Strong Arm Steady - Best of Times ft Phonte
0
geplaatst: 22 juli 2011, 13:15 uur
En de laatste voor vandaag:
Sage Francis - I'm Young, Sexy and Did I Mention Young Yet?

1. Stuck ft Slug
2. Climb Trees
3. Escape Artist
4. Got Up This Morning
5. The Best of Times
6. Non-Prophets - Damage
Sage Francis - I'm Young, Sexy and Did I Mention Young Yet?

1. Stuck ft Slug
2. Climb Trees
3. Escape Artist
4. Got Up This Morning
5. The Best of Times
6. Non-Prophets - Damage
0
geplaatst: 23 juli 2011, 11:06 uur
Q-Tip - A Man Called Tip

1. Nas - One Love
2. Mobb Deep - Drink Away the Pain (Situations)
3. Gettin' Up
4. Feelin'
5. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation
6. A Tribe Called Quest - Can I Kick It?

1. Nas - One Love
2. Mobb Deep - Drink Away the Pain (Situations)
3. Gettin' Up
4. Feelin'
5. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation
6. A Tribe Called Quest - Can I Kick It?
0
geplaatst: 23 juli 2011, 12:02 uur
Tim Christensen - Six Superior Songs

1. Right Next to the Right One
2. Surfing the Surface
3. Superior
4. Wonder of Wonders
5. Whispering at the Top of My Lungs
6. Time Is the Space Between Us

1. Right Next to the Right One
2. Surfing the Surface
3. Superior
4. Wonder of Wonders
5. Whispering at the Top of My Lungs
6. Time Is the Space Between Us
0
geplaatst: 23 juli 2011, 13:42 uur
Del the Funky Homosapien - What the Fuck is a Funky Homosapien?

1. Mistadobalina
2. You're in Shambles
3. Hieroglyphics - At the Helm
4. If You Must
5. Deltron 3030 - Mastermind
6. Bay of Pigs ft Virtuoso & Vast Aire

1. Mistadobalina
2. You're in Shambles
3. Hieroglyphics - At the Helm
4. If You Must
5. Deltron 3030 - Mastermind
6. Bay of Pigs ft Virtuoso & Vast Aire
0
geplaatst: 23 juli 2011, 13:54 uur
Method Man - Six Joints to Smoke To

1. Wu-Tang Clan Protect Ya Neck
2. Shadowboxin' ft GZA
3. Extortion ft Mobb Deep
4. Tical
5. Wu-Tang Clan - Wolves
6. Method Man & Redman - How High Pt. II
Method Man - Six Joints to Smoke To

1. Wu-Tang Clan Protect Ya Neck
2. Shadowboxin' ft GZA
3. Extortion ft Mobb Deep
4. Tical
5. Wu-Tang Clan - Wolves
6. Method Man & Redman - How High Pt. II
0
geplaatst: 23 juli 2011, 14:46 uur
Megadeth - Deth is Certain

1. Blackmail the Universe
2. Tornado of Souls
3. Liar
4. Devils Island
5. Into the Lungs of Hell
6. Head Crusher

1. Blackmail the Universe
2. Tornado of Souls
3. Liar
4. Devils Island
5. Into the Lungs of Hell
6. Head Crusher
0
geplaatst: 24 juli 2011, 11:57 uur
Kanye West - Outrageous

Common - Be (Intro)
The Game - Dreams
Jesus Walks
Diamonds from Sierra Leone
Talib Kweli - Guerrilla Monsoon Rap
Runaway ft Pusha T

Common - Be (Intro)
The Game - Dreams
Jesus Walks
Diamonds from Sierra Leone
Talib Kweli - Guerrilla Monsoon Rap
Runaway ft Pusha T
0
geplaatst: 24 juli 2011, 12:28 uur
El-P - JustAnotherDumbTitle

1. Company Flow - 8 Steps to Perfection
2. Cannibal Ox - Battle for Asgard
3. Mr. Lif - Return of the B-Boy
4. Cage - Hell's Winter
5. Smithereens (Stop Cryin)
6. Time Won't Tell

1. Company Flow - 8 Steps to Perfection
2. Cannibal Ox - Battle for Asgard
3. Mr. Lif - Return of the B-Boy
4. Cage - Hell's Winter
5. Smithereens (Stop Cryin)
6. Time Won't Tell
0
geplaatst: 24 juli 2011, 13:19 uur
Pete Rock - Soul Brother Number One, The Best Of...

1. A.D.O.R. - Let It All Hang Out
2. Ed O.G. & Pete Rock - Wishing ft Masta Ace
3. Black Star ft Black Thought - Respiration (Flying High mix)
4. I'N'I - Fakin' Jax
5. Nas - The World Is Yours
6. Pete Rock & C.L. Smooth - T.R.O.Y.
Pete Rock - Soul Brother Number One, The Best Of...

1. A.D.O.R. - Let It All Hang Out
2. Ed O.G. & Pete Rock - Wishing ft Masta Ace
3. Black Star ft Black Thought - Respiration (Flying High mix)
4. I'N'I - Fakin' Jax
5. Nas - The World Is Yours
6. Pete Rock & C.L. Smooth - T.R.O.Y.
0
geplaatst: 24 juli 2011, 13:44 uur
Iron Maiden - Six Songs of a Seventh Son

1. Prowler (Iron Maiden, 1980)
2. The Trooper (Piece of Mind, 1983)
3. 2 Minutes to Midnight (Powerslave, 1984)
4. Seventh Son of a Seventh Son (Seventh Son of a Seventh Son, 1988)
5. The Wicker Man (Brave New World, 2000)
6. No More Lies (Dance of Death, 2003)
Toelichting: 'Prowler' is een gedroomde opener, vind ik. Tevens één van m'n favoriete nummers van Iron Maiden met Paul di Anno. 'The Trooper' is ook altijd één van m'n favoriete nummers geweest, met die geweldige gitaarrif. '2 Minutes to Midnight' heeft een geweldige groove, vind ik persoonlijk, en is ook een echte meezinger. 'Seventh Son of a Seventh Son' is misschien wel één van de meest ambitieuze songs van Iron Maiden, en pakt in mijn geval ongelooflijk positief uit; één van de favoriete tracks op het beste Maiden-album. 'The Wicker Man' is een knaller, en één van de meest populaire nummers van Iron Maiden, zeker van de albums waarop Dickinson terug meedoet (na een afwezigheid op twee platen die ik niet zo goed vind). 'No More Lies' is misschien niet de meest voor de hand liggende keuze, maar ik heb het altijd een geweldig nummer gevonden, het doet me gewoon iets. Alles is goed aan dat nummer.

1. Prowler (Iron Maiden, 1980)
2. The Trooper (Piece of Mind, 1983)
3. 2 Minutes to Midnight (Powerslave, 1984)
4. Seventh Son of a Seventh Son (Seventh Son of a Seventh Son, 1988)
5. The Wicker Man (Brave New World, 2000)
6. No More Lies (Dance of Death, 2003)
Toelichting: 'Prowler' is een gedroomde opener, vind ik. Tevens één van m'n favoriete nummers van Iron Maiden met Paul di Anno. 'The Trooper' is ook altijd één van m'n favoriete nummers geweest, met die geweldige gitaarrif. '2 Minutes to Midnight' heeft een geweldige groove, vind ik persoonlijk, en is ook een echte meezinger. 'Seventh Son of a Seventh Son' is misschien wel één van de meest ambitieuze songs van Iron Maiden, en pakt in mijn geval ongelooflijk positief uit; één van de favoriete tracks op het beste Maiden-album. 'The Wicker Man' is een knaller, en één van de meest populaire nummers van Iron Maiden, zeker van de albums waarop Dickinson terug meedoet (na een afwezigheid op twee platen die ik niet zo goed vind). 'No More Lies' is misschien niet de meest voor de hand liggende keuze, maar ik heb het altijd een geweldig nummer gevonden, het doet me gewoon iets. Alles is goed aan dat nummer.
0
Misterfool
geplaatst: 24 juli 2011, 13:58 uur
Emerson,lake and Palmer. Six times pretentious Prog

1. hoedown
2 Peter Gunn theme
3.Karn evil first impression.
4. .Take a Pebble
5. C'est la vie
6. Tarkus

1. hoedown
2 Peter Gunn theme
3.Karn evil first impression.
4. .Take a Pebble
5. C'est la vie
6. Tarkus
0
Yann Samsa
geplaatst: 24 juli 2011, 14:31 uur
AOVV schreef:
Iron Maiden - Six Songs of a Seventh Son
Een wat voor de hand liggende lijst, eerlijk gezegd. Hm, de mijne zou er ongevoor zo uitzien:Iron Maiden - Six Songs of a Seventh Son
Prowler
Remember Tomorrow
Another Life
Genghis Khan
Infinite Dreams
The Edge Of Darkness
0
geplaatst: 24 juli 2011, 14:35 uur
Luistert iemand ook nog naar de muziek, of is het alleen maar showing off? 

0
Yann Samsa
geplaatst: 24 juli 2011, 15:50 uur
Ik zag het zo: er zijn al genoeg Iron Maiden compilaties uitgebracht met The Trooper, 2 Minutes To Midnight, 7th Son, The Wicker Man en Rainmaker. Verder vind ik het werk met Bruce het minste, en zorgt dat voor de stereotiepen rond metalmuziek. Het is ook allemaal zo cheesy; hoog stemgeluid, dubbele gitaar hier en daar. Het werk met Diano en Bayley is veel eerlijker, en minder 'metalisch'.
Ik volg je niet helemaal, herman; wat bedoel je?

0
geplaatst: 24 juli 2011, 15:58 uur
Hier zijn mijn 6 nummers van Iron Maiden:
1. Remember Tomorrow
2. To Tame A Land
3. Rime Of The Ancient Marinier
4. The Clairvoyant
5. Holy Smoke
6. Isle Of Avalon
Niet voor de typische Maiden-nummers gekozen.
1. Remember Tomorrow
2. To Tame A Land
3. Rime Of The Ancient Marinier
4. The Clairvoyant
5. Holy Smoke
6. Isle Of Avalon
Niet voor de typische Maiden-nummers gekozen.
0
Misterfool
geplaatst: 24 juli 2011, 16:03 uur
Ferre Clabau schreef:
Ik zag het zo: er zijn al genoeg Iron Maiden compilaties uitgebracht met The Trooper, 2 Minutes To Midnight, 7th Son, The Wicker Man en Rainmaker. Verder vind ik het werk met Bruce het minste, en zorgt dat voor de stereotiepen rond metalmuziek. Het is ook allemaal zo cheesy; hoog stemgeluid, dubbele gitaar hier en daar. Het werk met Diano en Bayley is veel eerlijker, en minder 'metalisch'.
Het werk met diano is slechts redelijk te noemen en het werk met bayley is vreslijk saai. Bruce zorgde voor dat beetje jus dat de band nodig had. Soms zijn bepaalde confenties nou eenmaal gerechtvaardigd.
0
geplaatst: 24 juli 2011, 16:05 uur
Ik luister af en toe naar de muziek! Als er een interessante artiest voorbij komt
Maar ik moet bekennen dat ik de laatste tijd weinig interessants voorbij heb zien komen. Hiphop is ook niet echt mijn ding...
0
geplaatst: 24 juli 2011, 20:03 uur
Ferre Clabau schreef:
(quote)
Ik heb niet bewust gekozen voor de bekendere nummers, hoor. De twee platen met Bayley vind ik overigens niet zo goed, maar de eerste twee met Di Anno vind ik wel erg goed. Hij heeft als zanger meer pit als Dickinson, vind ik, Di Anno leunde eerder naar de punk toe, Dickinson helemaal naar de metal. Maar goed, dat is mijn lijst, en het blijft m'n lijst, Ferre.

0
Yann Samsa
geplaatst: 24 juli 2011, 20:30 uur
Tha, natuurlijk. Het viel me enkel op hoe je lijst, los van Prowler, nogal gelijkloopt met de Maiden compilaties...
Het is echt niet saai, het is gewoonweg minder bombastisch en opgekalafaterd; dat maakt het voor mij ook beter, want dat is net hetgene wat me stoort aan het Dickinson werk - Bayley werk: het is zonder tierlantijntjes, dat hoog gejank en typische '80s metalsound; het is duister, donker, kaler maar ook veel eerlijker en persoonlijker. Begrijpelijk, aangezien Harris in die periode 1/ in een echtscheiding zat 2/ de typische Heavy Metalsound wat beu was.
Tha, die Herman- nee, eerlijk gezegd niet veel beluisterd; maar dat komt omdat ik de meestal nummers, van bijvoorbeeld al de Hiphopformaties die Ridder Rop post, reeds ken. Er zijn enkele uitzonderingen, en die heb ik met plezier beluisterd.
Trouwens, stoepkrijt: je zeker 'es wagen aan de Rop's Hiphop. Hier wordt de goede voorgeschoteld
Misterfool schreef:
Het werk met diano is slechts redelijk te noemen en het werk met bayley is vreslijk saai. Bruce zorgde voor dat beetje jus dat de band nodig had. Soms zijn bepaalde confenties nou eenmaal gerechtvaardigd.
Het werk met Diano is beduidend beter dan het Dickinson werk, en het Bayley werk saai noemen is zo iets typisch voor een 'bruceboy' Het werk met diano is slechts redelijk te noemen en het werk met bayley is vreslijk saai. Bruce zorgde voor dat beetje jus dat de band nodig had. Soms zijn bepaalde confenties nou eenmaal gerechtvaardigd.
Het is echt niet saai, het is gewoonweg minder bombastisch en opgekalafaterd; dat maakt het voor mij ook beter, want dat is net hetgene wat me stoort aan het Dickinson werk - Bayley werk: het is zonder tierlantijntjes, dat hoog gejank en typische '80s metalsound; het is duister, donker, kaler maar ook veel eerlijker en persoonlijker. Begrijpelijk, aangezien Harris in die periode 1/ in een echtscheiding zat 2/ de typische Heavy Metalsound wat beu was.Tha, die Herman- nee, eerlijk gezegd niet veel beluisterd; maar dat komt omdat ik de meestal nummers, van bijvoorbeeld al de Hiphopformaties die Ridder Rop post, reeds ken. Er zijn enkele uitzonderingen, en die heb ik met plezier beluisterd.

Trouwens, stoepkrijt: je zeker 'es wagen aan de Rop's Hiphop. Hier wordt de goede voorgeschoteld

* denotes required fields.