MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Één artiest, zes songs

zoeken in:

Ik zie Rhythm & Poetry lijstjes van verschillende artiesten maken, dat is toch niet de bedoeling? Is het ook de bedoeling een titel te bedenken voor je sextet?

Ik doe het zoals in de openingspost staat Mr. Einstein. Alleen maak ik zelf geen covers dus zoek ik een mooie foto uit.

Mr. Einstein? Ik stel gewoon een vraag hoor, het was me een beetje onduidelijk.

Nu wordt het er niet veel duidelijker op want volgens mij staat er in de titel: Één artiest . Bij jou tel ik er telkens meerderen en de openingspost ontkent dit ook niet.
Pick an artist you're really familiar with and throw together a 6-song mix. It can be an introduction for people who are not familiar, or just your favorite songs, or whatever random theme you choose. There are a lot of bands you guys talk about that I don't know shit about, and I never feel like bothering trying to find out where to start and all that crap. Pick an artist, pick 6 songs, upload them, have fun.

Ja, maar het is gewoon van één artiest hoor. Soms is het de producer, dan weer zijn het gastbijdrages, danweer maakt de rapper uit van een formatie. Jezus, je kent toch wel de discografie van de rappers/producers die ik plaats? Dat is basiskennis.

Dat vind ik net goed aan de lijstjes van R&P, eigenlijk. Het geeft ook meer de kwaliteiten van de artiest aan. Niet alleen als rapper, eventueel ook als producer.

Ah, ik snap hem al. Ik keek niet helemaal goed want van een paar wist ik dit.

Ik maak trouwens die verzamelaars voor mezelf. Normaal ben ik niet bezig met wat ik precies de leukste tracks vind van een bepaalde artiest, maar met dank aan dit topic wel. Een aantal speel ik ook af sinds ik ze gemaakt heb.

Dat El-P lijstje is wel erg vet, ik moet echt wat solowerk van hem luisteren. The Cold Vein is wel mijn favo hiphop album.

Sonata Arctica - Arcticesta

(afbeelding)

1. My Selene (Reckoning Night)
2. Broken (Winterheart's Guild)
3. Deathaura (The Days of Grays)
4. It Won't Fade (Unia)
5. Kingdom For a Heart (Ecliptica)
6. The End of This Chapter (Silence)

Sonata Arctica heeft zes reguliere albums uitgebracht, dus ik heb de nummers over die albums verdeeld. Ik zie het niet alleen als een goede kennismaking met Sonata Arctica, maar ook met melodieuze metal in het algemeen.

(afbeelding)

Klik op de afbeelding voor de playlist.

1. Sam Rudich
2. So I Shotgunned A Beer And Went To Bed
3. Important Things (Specter Magic)
4. Malk It
5. Kirk Cameron Crowe
6. Could Be Better Forever

Deze liedjes beluister je best met een bijna-lege fles tegen het voorhoofd geduwd. Enkele getuigenissen:

(afbeelding)

(afbeelding)

Mos Def - A Man With a Hat

(afbeelding)

1. Mos Def, Black Thought & Eminem - The Cypher
2. Ms. Fat Booty
3. Travellin' Man ft DJ Honda
4. Blackstar - Thieves in the Night
5. Blackroc - Ain't Nothing Like You (Hoochie Coo)
6. Cream of the Planet

Kill_illuminati schreef:
Megadeth - Deth is Certain
(afbeelding)

1. Blackmail the Universe
2. Tornado of Souls
3. Liar
4. Devils Island
5. Into the Lungs of Hell
6. Head Crusher
Niet slecht, toch blijf ik moeite hebben met de 'traditionele' metal. Soms wel lekker en soms iets te ruw. Blackmail the Universe en Liar vond ik het beste.

MAS
Kempi - Du Kemping

(afbeelding)

1. Kempi - Zoveel Stress
2. Kempi - Rap 'N Borie
3. Kempi - Kutsysteem
4. Bloedserieus - Geen Bloed Geen Crip
5. Salah Edin - Op De Straat ft Sticks, Kempi, Winne & Appa
5. Kempi & Lucky Fonz III - Diana

Kempi is inmens populair bij de jeugd maar een groot deel van Nederland ziet hem als tuig van de laagste richel en maakt hem belachelijk. Dit komt mede door zijn eigen teksten, veel negatieve nieuwsberichten en de documentaire Free Kempi van BNN. Naast hosselen op straat kan Kempi ook nog behoorlijk rappen en heeft hij inmiddels zijn 2de studioalbum uitgebracht op Kees de Koning's label Top-Notch.

Rhythm & Poetry schreef:
Ik maak trouwens die verzamelaars voor mezelf.
Dat blijkt. Jammer dat je er totaal geen informatie bij zet. Nu zijn het gewoon 6 random songs die toevallig wat gemeen hebben. Maar wat? Geen idee.

MAS
Turk - Önderweg

(afbeelding)

1. Kabizz ft. Turk - Ganja
2. Turk ft Spacekees - Paars
3. Noahs Ark 101 Studiosessie
4. Jiggy Djé ft. Turk - Mama Zei
5. Turk - Dough Boy
5. Önder & FS Green ft. Kempi, Jiggy Djé & Winne - Nog Meer Succes

De van oorsprong Eindhovense rapper Turk heeft met swag dan met inhoud. Zijn teksten gaan dan ook vaak over geld, blowen en andere niet al te ingewikkelde dingen. Turk moet het meer hebben van zijn flow en delivery. Tegenwoordig woont Turk in Amsterdam, heeft hij zijn naam veranderd in Önder en is hij getekend bij het label Noah's Ark van collega rapper Jiggy Djé.

chevy93 schreef:
(quote)
Dat blijkt. Jammer dat je er totaal geen informatie bij zet. Nu zijn het gewoon 6 random songs die toevallig wat gemeen hebben. Maar wat? Geen idee.

Ik laat de muziek spreken. Mensen overtuigen van een muzieksmaak is nutteloos.

MAS
Andre Hazes
(afbeelding)
1. De Vlieger
2. Gerarld Joling & Andre Hazes - Blijf Bij Mij
3. Bloed, Zweet En Tranen
4. Zeg Maar Niets Meer
5. Zij Gelooft In Mij
6. Een Beetje Verliefd

De legendarische volkszanger Andre Hazes behoeft eigenlijk geen introductie. Hij heeft miljoenen albums verkocht en met zijn muziek wist hij een heleboel mensen te raken. Hij is in ieder geval mijn favoriete Nederlandstalige zanger.

Chali 2na - Fish on the Moon

(afbeelding)

1. Jurassic 5 - Quality Control
2. Jurassic 5 - Freedom
3. Jurassic 5 - What's Golden
4. Join the Dots ft Roots Manuva
5. Breakestra - Posed to Be
6. Breakestra - Family Rap

En de laatste voor vandaag:

Kid Cudi - The End of Mr. Rager

(afbeelding)

1. Scott Mescudi vs. the World
2. Soundtrack 2 My Life
3. Don't Play This Song
4. Heart of a Lion (Kid Cudi Theme Music)
5. Alive (Nightmare)
6. Maniac

MAS schreef:
Zij Geloofd In Mij

Is dat een andere versie van het nummer?

Dat was het allereerste nummer op mijn eerste zelfgemaakte CD.
Wel typisch voor de tijd na zijn dood. Al die artiesten die 'met hem' een nummer opnamen.

MAS
Don Cappuccino schreef:
(quote)

Is dat een andere versie van het nummer?

Haha bedankt! Heb het aangepast.

MAS
chevy93 schreef:
(quote)
Dat was het allereerste nummer op mijn eerste zelfgemaakte CD.
Wel typisch voor de tijd na zijn dood. Al die artiesten die 'met hem' een nummer opnamen.

Niks om je voor te schamen hoor. Ook al is dit na zijn dood gemaakt het resultaat mag ik er wezen vind ik.

Hmm, ben niet de grootste Hazes fan maar het origineel van Blijf Bij Mij vind ik toch wel stuk mooier.

Rhythm & Poetry schreef:
(quote)

Mag ik even... ... dank u!

Damu the Fudgemunk - Wake Up and Smell the Vinyl

(afbeelding)

1. Colorful Storms (Official Mix)
2. Wonka Beat 5
3. Coffee Table
4. Straight from the Harp
5. Y Society - Don't Do It
6. Y Society - Never Off (On and On)

Rhythm & Poetry schreef:
(quote)

En laat dat nu juist iets zijn wat hier op de site steeds maar weer gebeurt, bv. Chevy heeft heel wat plaatjes beluisterd n.a.v. de decenium topics.

Yup, je kunt gewoon een nummer aanklikken. Is het iets dan beluister je het verder, is het niks dan zet je het uit. Daar draagt mijn mening van 'dit vind ik zijn beste nummer' niks aan bij.

Rudi S schreef:
(quote)

En laat dat nu juist iets zijn wat hier op de site steeds maar weer gebeurt, bv. Chevy heeft heel wat plaatjes beluisterd n.a.v. de decenium topics.

Maar er zit een groot verschil tussen iemand die uit eigen initiatief nieuwe muziek ontdekt en iemand die andermans muzieksmaak wordt opgelegd. Volgens mij is dat wat R&P bedoelt.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:45 uur

geplaatst: vandaag om 18:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.